Spring naar inhoud

- - - - -

Naam voor onze rode maine coonlady! p4

• Log in om te reageren
152 reacties op dit onderwerp
3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#1 Geplaatst 25 december 2010 - 22:19

Ja ik moet normaal heel boos zijn op Yv!!! :twisted: :twisted:
Zitten we deze middag aan de kersttafel bij familie, zegt hij plots: Ik moet nog een mededeling doen!! Ik heb nog een kerstcadeautje voor je , maar we moeten dadelijk nog een tripje naar Breda maken!!! :catscratchhead :catscratchhead :trance: :trance:
Iedereen stil en ik heel dom, hoezo we moeten op kerstdag nog verder op pad??????
Jullie weten ondertussen wel dat we altijd proberen te helpen of oplossingen te zoeken bij oproepen van dumpingen, mishandelingen, ander onrecht wat dieren word aangedaan,......
Zo had hij nu achter mijn rug om gereageerd op een dringende oproep!! :twisted:

Poes van 3 jaar was door (weeral die vreselijke belachrijke reden)de komst van een kind wat nu zo'n 5à6 maanden was weer eens teveel maar de reden was de zogenaamde welbekende plotse allergie O:) van het kind. Ze moest meteen de deur uit!! :trance: Een vage kennis van deze mensen hoorde dit en vond het vreselijk dat ze het dier in een asiel gingen dumpen (ook weeral eentje met blijkbaar slechte reputatie) dat ze tenminste het beestje daarvan wilde redden en het ging halen. Doch daar ze zelf een hond had was het uiteindelijk geen haalbare zaak. De poes moest met dit weer buiten verblijven, was ook al enkele dagen spoorloos geweest , heel schrikachtig,... Ze was zelf eigenlijk meer een hondemens maar wilde toch het beestje redden en zocht daarom heel heel dringend een gouden mandje , want dit was verschrikkelijk voor deze poes.
Geen enkel dier hoort met dit dier buiten te verblijven, zeker niet een poezel die altijd binnen gezeten had en plots gewoon met het vuilnis op straat werd gezet bij wijze van spreken! :evil: :evil: :evil:
Dus Yv had meteen gezegd dat we vandaag nog het beestje kwamen halen :trance: :trance: Ok daar zit je dan aan je kerstmaal en krijgt zoiets te horen. Meteen de krop in de keel, boos van weeral dat onrecht voor een dier,....
Dus wij na het kerstmaal, auto in en richting Breda!
Na het nodige zoeken en stuntwerk om de sneeuwwegen te trotseren, kwamen we daar aan! Ik stap de woonkamer binnen (want ze had de poes meteen binnen kunnen houden na Yv zijn telefoontje :) ) en daar stond ik vol verbazing,..... daar zat een prachtige rode Maine coondame!!! :heart: :heart: :heart: Wat een kerstcadeau :love3:
Inderdaad vluchtte ze meteen weg en verstopte zich. Dan kregen we een lekker bakje koffie en zijn we vlakbij haar gaan zitten en mochten haar strelen. Daar had de opvangdame 4 dagen voor nodig gehad eer ze dat toeliet, ocharme.Ik heb ondertussen ook vastgesteld dat die vorige eigenaars ook al de tweede eigenaars waren volgens het boekje, doch deze bladzijde was eerst dicht geplakt. Er is dus deze opvangdame al een verkeerd verhaal op de mouw gepeld, ze vond het zelf bij die laatste eigenaars een rare situatie want die man moest blijkbaar al niets van poezels weten en dan die belachelijke reden van herplaatsing!Wie weet wat het beestje dus al allemaal heeft meegemaakt :(
Ze krijgt hier dus een welverdiend blijvend gouden mandje met soortgenootjes die haar wel begrijpen :)
Ik mag mij ongelooflijk gelukkig prijzen dat dit voor ons weggelegd is geweest en het diertje dus op kerst een warme thuis kunnen bieden. Het is dan ook nog eens een kerstpoezeltje want ze is geboren op 23december 2007 O:) Voorbestemd, het lot,......????? Wie zal hetzeggen?
Dus de kerstman had hier dus wel weer iets in petto zoals sommige hier op KS al lieten doorschemeren....Die weten meer dan ik zelf blijkbaar :d
Maar heb wel gezegd dat hier geen paashaas of zo komt hoor O:)
Bij de voorstelling hier heeft zelfs totaal niemand geblazen, ze is meteen na het nodige gesnuffel meteen aanvaard door onze pluche dus de rest....

Ben gewoon zo dankbaar dat wij deze kans hebben gekregen om dit diertje te helpen. Alleen dat word weer een naam zoeken :catscratchhead
Momenteel en haar officiële naam is namelijk : Kadoelen Itu Merra Darra :trance:
Hierbij dus de eerste foto's van ons kerstjuweeltje :love3:

En ik ben dus ook overgelukkig met mijn superlief ventje met een hart van goud :love: :hart: :love: Daar kan je toch niet boos op zijn met zoiets O:)

Bijgevoegde thumbnails

• P1080014.JPG
  • P1080019.JPG
  • P1080020.JPG
  • P1080021.JPG
  • P1080024.JPG

Bewerkt door 3elfje, 25 december 2010 - 22:21.

ingrid b
ingrid b
  • 992 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 25 december 2010 - 22:28

Dit is een super mooi kadootje :heart: fijn om te weten dat dit poezeltje een gelukkig leven gaat krijgen bij jou :LOL: het arme dutske al zoveel herplaatst
Geplaatste afbeelding

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 25 december 2010 - 22:31

Weeral een mooi gebaar van jullie. :thumb: :thumb:

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#4 Geplaatst 25 december 2010 - 22:36

Op naar de nieuwjaars poezel :ha
Proficiat :flower:

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 25 december 2010 - 22:36

Wat een mooie kerst voor deze mooie maine coon :thumb: :thumb: :thumb: :) ;)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 25 december 2010 - 22:42

Jullie zijn top gewoon

wow!!
kerstcadeau,...
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 25 december 2010 - 22:42

*mikkeke* zei:

Op naar de nieuwjaars poezel :ha
Proficiat :flower:

mijn gedachte hihi :LOL: :LOL: ;)
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

erikavandenbroele
erikavandenbroele
  • 758 berichten
  • 6 katten

#8 Geplaatst 25 december 2010 - 22:44

echt lief van jullie dit kerstkindje een huisje te geven! :hug:

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#9 Geplaatst 25 december 2010 - 22:54

Van harte gefeliciteerd :flower:
Geplaatste afbeelding

Guest_lenalena170_*
Guest_lenalena170_*

#10 Geplaatst 25 december 2010 - 22:58

geweldig gewoon de liefde die jullie bezitten voor kansarme dieren :hug:
ze is supermooi, geniet er maar van.
en een dikke :hug: voor je man zo zijn er niet veel.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#11 Geplaatst 25 december 2010 - 23:39

:heart: Daar word je nu eens warm vanbinnen van. Heel veel plezier met die rode schat. (De droom van mijn oudste zoon. ;) ) :loveshower:

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#12 Geplaatst 25 december 2010 - 23:42

Wat een mooie :heart: :heart: :heart: poezel, en weer eentje die een warm, gouden mandje gevonden heeft bij jullie, zo leuk !!!
En met dit prachtig, mooi geschenk kan je toch niet lang boos blijven op Yv he ? 8) :LOL:

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#13 Geplaatst 25 december 2010 - 23:43

Nee flashemieke, kon niet boos zijn :love3: was gewoon met stomheid geslagen :oops:

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#14 Geplaatst 26 december 2010 - 00:00

Zo'n mooi poezeltje, gefeliciteerd!! :love3:

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#15 Geplaatst 26 december 2010 - 03:43

Ach wat een verhaal :cry:
Proficiat met dit mooi wondertje :heart: :love3: :heart: