Spring naar inhoud

- - - - -

castratie Elliot en Naomi

• Log in om te reageren
46 reacties op dit onderwerp
feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#16 Geplaatst 30 december 2010 - 13:19

Smitten Kitten zei:

Veel succes! Heb je Dior sinds hij klein was al laten wennen aan het dekkaterverblijf?

Neen dat hebben we niet gedaan.
Dat doen we nu. Hij zit nu beneden en kan nu binnen en buiten lopen.
Dat is de eerste stap. Hij heeft dus alles al uitgebreid besnuffeld en vind het heerlijk om buiten te lopen. We laten hem nu beneden tot na nieuwjaar, omwille van het vuurwerk. We willen hem niet in het buitenverblijf zetten en hem dan meteen dat vuurwerk aandoen.
Dus na 1 januari gaan we beginnen met hem af en toe een paar uur in het verblijf te laten en dan geleidelijk aan opbouwen.
Hij heeft inmiddels al kennis gemaakt met Enrico en dat verliep prima.
We nemen ruim onze tijd om hem te laten wennen , want hij is nog zeer jong. De iets sterkere geur die we boven hadden, is nu verdwenen. Dit omdat hij niet meer tussen de poezen zit waarschijnlijk.
Voorlopig gaat het dus uitstekend !! :heart:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#17 Geplaatst 30 december 2010 - 13:24

Elliot en Noami zijn weeral terug thuis. Om 8.30 u binnen gebracht en tegen 11.00 u waren ze weeral thuis. Onze dierenarts wilde ze liefst zo snel mogelijk naar huis laten omdat er een doodzieke poes binnengebracht werd vandaag in zijn dierenkliniek. Dus geen risico's, castreren en meteen terug naar huis, zonder in de recovery terecht te komen. Ze hebben dus enkel in de steriele operatiekamer verbleven.
Elliot was meteen terug normaal en loopt al goed rond. Hij heeft blijkbaar nergens last van en het gaat wonderwel momenteel in de groep.
Naomi was nog erg slaapdronken, maar na een half uurtje liep ook zij terug normaal rond. Nu ligt ze al te slapen op de krabpaal.
Het gaat super met beiden, hopelijk blijft dit zo !!!
Geen geblaas of gedoe momenteel door de anderen. Amaaaaai dat had ik echt niet verwacht. Maar wat nu niet is kan nog komen, dus het valt af te wachten binnen een^paar dagen hoe het verloopt.

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#18 Geplaatst 30 december 2010 - 13:29

Super dat het zo vlot is verlopen :d

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#19 Geplaatst 30 december 2010 - 15:04

Elliot zit nu toch even terug in zijn katerverblijf. Hij vond het blijkbaar doodleuk om zo kort na z'n castratie 2 van onze poezen te gaan berijden.
Gelukkig staan ze op de pil, maar omdat hij maar niet ophoudt zullen we hem nog minstens 2 weken in z'n katerverblijf z'n hormonen laten uitrazen.
We weten dat het 4 weken kan duren vooraleer alle hormonen uit z'n lichaam verdwenen zijn. Maar hopelijk bij hem toch iets sneller, ik kijk er echt naar uit to hij boven kan. Lekker relaxt op de zetel of op ons bed.
Maar nu toch nog even geduld daarvoor...
Het was ook wel te verwachten...

Bewerkt door feroesti, 30 december 2010 - 15:05.

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#20 Geplaatst 30 december 2010 - 15:54

Ze zijn snel terug thuis :thumb: !!!

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#21 Geplaatst 30 december 2010 - 15:56

Een goed en vlot herstel voor de schatjes.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#22 Geplaatst 30 december 2010 - 16:17

Dit topic heb ik eventjes gemist :oops:

Ik wilde je succes en moed toewensen, maar zie dat alles ondertussen goed verlopen is en ze al weer thuis op hun gemak rondlopen! :thumb:

feroesti zei:

Elliot zit nu toch even terug in zijn katerverblijf. Hij vond het blijkbaar doodleuk om zo kort na z'n castratie 2 van onze poezen te gaan berijden.
Gelukkig staan ze op de pil, maar omdat hij maar niet ophoudt zullen we hem nog minstens 2 weken in z'n katerverblijf z'n hormonen laten uitrazen.
We weten dat het 4 weken kan duren vooraleer alle hormonen uit z'n lichaam verdwenen zijn. Maar hopelijk bij hem toch iets sneller, ik kijk er echt naar uit to hij boven kan. Lekker relaxt op de zetel of op ons bed.
Maar nu toch nog even geduld daarvoor...
Het was ook wel te verwachten...

Misschien te veel op zijn gemak! :lachen:

Elliot toch, die moet gedacht hebben: "het is hier de hemel op aarde, allemaal poezen! :LOL: "

Hij had misschien wel wat moeite om uit te zoeken wat van hem verwacht werd de eerste keer, maar nu hij weet hoe het moet...

Hopelijk geraakt hij snel van die resterende hormonenhandel af en kan hij rustig bij de hele groep vertoeven! :thumb:

En Dior begint al te "ontwaken", dat belooft!

Met wie van je schoonheden zal hij het eerste koppeltje vormen? :heart:

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#23 Geplaatst 30 december 2010 - 16:43

haemoglobine zei:

Dit topic heb ik eventjes gemist :oops:

Ik wilde je succes en moed toewensen, maar zie dat alles ondertussen goed verlopen is en ze al weer thuis op hun gemak rondlopen! :thumb:

Misschien te veel op zijn gemak! :lachen:

Elliot toch, die moet gedacht hebben: "het is hier de hemel op aarde, allemaal poezen! :LOL: "

Hij had misschien wel wat moeite om uit te zoeken wat van hem verwacht werd de eerste keer, maar nu hij weet hoe het moet...

Hopelijk geraakt hij snel van die resterende hormonenhandel af en kan hij rustig bij de hele groep vertoeven! :thumb:

En Dior begint al te "ontwaken", dat belooft!

Met wie van je schoonheden zal hij het eerste koppeltje vormen? :heart:

Ik hoop met Suze (brits korthaar seal tortiepoint). Zij is een poesje van Etou (brits langhaar bleupoint) en Estelle (brits korthaar redpoint) en er is dus kans op langhaartjes en korthaartjes. Zij draagt verdunning, maar van Dior weet ik het niet (is nog niet getest), dus dat wordt spannend. Chocolat kan eventueel ook uit die combinatie. En ook silver tabby pointjes natuurlijk.
Dus echt een verrassend nestje !!
Maar het moet nog lukken natuurlijk, het zijn twee jonge onervaren stuntels :love3: Ik reken er nog niet echt op de eerste maanden.

Suze is twee weken geleden al bij Elliot op bezoek geweest, maar we hebben geen dekkingen waargenomen. Maar wie weet is het toch gelukt, want hij deed het nogal 's nachts, hebben we vorige keren gemerkt.
Voorlopig wordt ze niet krols, maar ik zie ook geen opgezette tepeltjes.
Het wordt dus afwachten, maar ik denk eerder dat het niets wordt.

Zoiezo wordt het weer een flessennestje, want Suze heeft bloedgroep B.
En dan zal ik voor het eerst proberen om de bloedgroepen van de pasgeboren kittens te bepalen. Weer een uitdaging !!!

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#24 Geplaatst 30 december 2010 - 16:45

Super dat alles zo vlot is verlopen.  :)  

Ik vind het erg spijtig van Elliot, omdat ik hem echt een prachtvent vind, maar ik kan jullie beslissing volkomen begrijpen.  Euhm...en blijft hij bij jullie :oops: ?  

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#25 Geplaatst 30 december 2010 - 16:49

Super dat alles perfect is verlopen. :thumb:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#26 Geplaatst 30 december 2010 - 16:56

Marieke zei:

Super dat alles zo vlot is verlopen. :)

Ik vind het erg spijtig van Elliot, omdat ik hem echt een prachtvent vind, maar ik kan jullie beslissing volkomen begrijpen. Euhm...en blijft hij bij jullie :oops: ?

Hem verhuizen is onmogelijk, anders wordt mijn dochter hysterisch !!!
Het is haar grote knuffel en verhuizen is dus geen optie. Elliot weg is ook mijn dochter weg vrees ik. Dit zou ze me nooit vergeven !!
Ookal lukt het dus niet om hem in de groep te houden, dan wordt hij de kat van de kinderopvang beneden. (En dat zou hij wel leuk vinden ook)
We willen hem graag ook verder showen in de castratenklasse.
Hij is echt supersociaal en geniet van alle aandacht op show.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#27 Geplaatst 30 december 2010 - 18:20

feroesti zei:

Ik hoop met Suze (brits korthaar seal tortiepoint). Zij is een poesje van Etou (brits langhaar bleupoint) en Estelle (brits korthaar redpoint) en er is dus kans op langhaartjes en korthaartjes. Zij draagt verdunning, maar van Dior weet ik het niet (is nog niet getest), dus dat wordt spannend. Chocolat kan eventueel ook uit die combinatie. En ook silver tabby pointjes natuurlijk.
Dus echt een verrassend nestje !!
Maar het moet nog lukken natuurlijk, het zijn twee jonge onervaren stuntels :love3: Ik reken er nog niet echt op de eerste maanden.

Suze is twee weken geleden al bij Elliot op bezoek geweest, maar we hebben geen dekkingen waargenomen. Maar wie weet is het toch gelukt, want hij deed het nogal 's nachts, hebben we vorige keren gemerkt.
Voorlopig wordt ze niet krols, maar ik zie ook geen opgezette tepeltjes.
Het wordt dus afwachten, maar ik denk eerder dat het niets wordt.

Zoiezo wordt het weer een flessennestje, want Suze heeft bloedgroep B.
En dan zal ik voor het eerst proberen om de bloedgroepen van de pasgeboren kittens te bepalen. Weer een uitdaging !!!

Dat wordt inderdaad spannend, Suze en Dior, voor de toekomst dan!
Maar voor binnenkort misschien eerst schatjes van Elliot! :thumb:

Tja, Elliot, bij Oilily dacht je ook niet dat het gelukt was omdat er niet veel te zien viel, en kijk wat een mooie schatjes uit deze match gekomen zijn! :heart:
Die houdt dat liever privé! ;)

Als je volgende week of zo nog geen "rode lampjes" ziet, zal het waarschijnlijk niets worden...
Ik hoop van wel, een laatste nestje van Elliot! :thumb:

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#28 Geplaatst 30 december 2010 - 21:56

geweldig :duim:

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#29 Geplaatst 31 december 2010 - 12:45

Wel, ik duim mee op nog een nestje van Elliot!!! :x :x :x
  :)

Bewerkt door Marieke, 31 december 2010 - 12:49.

Geplaatste afbeelding

Guest_DAmbiorix_*
Guest_DAmbiorix_*

#30 Geplaatst 31 december 2010 - 13:16

goed dat het allemaal zo snel verlopen is!
en nog veel succes! :thumb: