Spring naar inhoud

- - - - -

castratie Elliot en Naomi

• Log in om te reageren
46 reacties op dit onderwerp
feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#31 Geplaatst 31 december 2010 - 17:28

Bij Elliot is het net of er niets gebeurt is.
Maar Naomi heeft toch wel wat last.
Ze ligt nogal veel te rollen en te wisselen van zijde.
En ze is extreem aanhankelijk, iets wat we van haar niet gewoon zijn.
De wonde is prachtig, er zitten amper 3 draadjes in waar ze keurig af blijft. Het is een zij snede geworden, want met onze 9 jarige meid zijn er zoiezo geen showplannen meer. Dus als het haar even in een ander kleurtje terug groeit maakt dat niets uit.
Ze eet goed, gaat goed naar de bak,...alles gaat dus goed.
Maar toch merk ik dat het wel pijnlijk moet zijn. Ze slaapt heel veel en ligt vaak om te rollen en is zooooooooo lief. Dit terwijl ze anders nooit op schoot komt en zelfs gemeen kon zijn anders. Ze kwam enkel als het haar uitkwam en als we haar aaiden kregen we vaak een krab (laat me met rust was duidelijk op die manier) Enkel als ze zwanger was of kitten had was ze superaanhankelijk en echt op ons gesteld.
Hopelijk blijft ze nu ook zo lief...
Wie weet na 9 jaar toch nog een aanhankelijke en lieve Naomi ?

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#32 Geplaatst 31 december 2010 - 18:13

feroesti zei:

Bij Elliot is het net of er niets gebeurt is.
Maar Naomi heeft toch wel wat last.
Ze ligt nogal veel te rollen en te wisselen van zijde.
En ze is extreem aanhankelijk, iets wat we van haar niet gewoon zijn.
De wonde is prachtig, er zitten amper 3 draadjes in waar ze keurig af blijft. Het is een zij snede geworden, want met onze 9 jarige meid zijn er zoiezo geen showplannen meer. Dus als het haar even in een ander kleurtje terug groeit maakt dat niets uit.
Ze eet goed, gaat goed naar de bak,...alles gaat dus goed.
Maar toch merk ik dat het wel pijnlijk moet zijn. Ze slaapt heel veel en ligt vaak om te rollen en is zooooooooo lief. Dit terwijl ze anders nooit op schoot komt en zelfs gemeen kon zijn anders. Ze kwam enkel als het haar uitkwam en als we haar aaiden kregen we vaak een krab (laat me met rust was duidelijk op die manier) Enkel als ze zwanger was of kitten had was ze superaanhankelijk en echt op ons gesteld.
Hopelijk blijft ze nu ook zo lief...
Wie weet na 9 jaar toch nog een aanhankelijke en lieve Naomi ?

Goed dat Elliot er niets van voelt, maar voor hem is het ook minder zwaar.

Bij Naomi zal de wonde haar waarschijnlijk nog wat last bezorgen, net als bij ons, binnen enkele dagen zal dit wel over zijn! :hug:

Wie weet blijft ze wel zo aanhankelijk, Sati was vroeger al een knuffelkous, maar sinds ze gesteriliseerd is zo'n 3 jaar geleden wijkt ze niet meer van onze zijde!
Vooral Pascal die ondertussen al 1 jaar thuis zit, ze plakt echt aan hem!

De anderen gaan nog gemakkelijk wat in de slaapkamer slapen overdag, maar Sati dus niet, die zou in je kruipen mocht het kunnen! :lachen:
Soms is het zelfs wat té, zodat je geen ademruimte meer krijgt, ach, elk zijn karaktertje hé! ;)

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#33 Geplaatst 03 januari 2011 - 18:33

:thumb: :thumb: :thumb: , fijn dat alles vrij vlot verlopen is  
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#34 Geplaatst 03 januari 2011 - 18:36

Alles goed verlopen en binnen een paar dagen is alles voorbij :thumb:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#35 Geplaatst 08 januari 2011 - 23:25

Het is nu morgen 10 dagen geleden en dan haal ik de draadjes van Naomi eruit. De wonde is keurig dicht en ze heeft totaal geen last meer.
De draadjes zitten ook mooi los, dus dat wordt geen probleem om ze er zelf uit te halen.

Waarschijnlijk krijgt Elliot dan toch nog kittens !!!!!
Suze is 3 weken geleden gedekt door Elliot en is nog niet terug krols geworden. Ik zie ook roze tepeltjes en ze is rustig en een veelvraat geworden. Dus toch...
De bevalling zou voor 16 februari zijn.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#36 Geplaatst 08 januari 2011 - 23:27

feroesti zei:

Het is nu morgen 10 dagen geleden en dan haal ik de draadjes van Naomi eruit. De wonde is keurig dicht en ze heeft totaal geen last meer.
De draadjes zitten ook mooi los, dus dat wordt geen probleem om ze er zelf uit te halen.

Waarschijnlijk krijgt Elliot dan toch nog kittens !!!!!
Suze is 3 weken geleden gedekt door Elliot en is nog niet terug krols geworden. Ik zie ook roze tepeltjes en ze is rustig en een veelvraat geworden. Dus toch...
De bevalling zou voor 16 februari zijn.

Goed dat alles mooi geneest! :thumb:

Nog een laatste nestje Elliot beebjes! :LOL:
:dancer: :dancer: :dancer: :dancer: :dancer:

Misschien wel Valentijnskittens! ;)

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#37 Geplaatst 10 januari 2011 - 14:41

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#38 Geplaatst 12 januari 2011 - 09:16

:goofy: Ooo... echt iets om naar uit te kijken :loveshower:

Als er nu een kopietje van Elliot bij zal zitten, dan word ik zot denk ik. :oops: :mrgreen:

Bewerkt door Marieke, 12 januari 2011 - 09:23.

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#39 Geplaatst 13 januari 2011 - 20:07

Suze heeft al een beginnend buikje en eet enorm !!!!
Haar zwangerschap is dus een feit.
Op 31 januari is ze 45 dagen en dan gaan we op hcm test bij Barbara die voor de gelegenheid in Adegem gaat testen.
(toch heel wat dichterbij voor ons)
Dan zullen we ook de kittens zien !!!!
We mogen een dvd'tje meenemen om alles op te nemen.
Spannend en tegelijk superleuk !!!

De HCM test zegt niet veel, want ze is 1 jaar en 5 maanden, dus nog zeer jong. Maar voor alle zekerheid laten we het toch doen en dat we de kittens kunnen bekijken is mooi meegenomen natuurlijk... :heart:

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#40 Geplaatst 13 januari 2011 - 20:23

feroesti zei:

Suze heeft al een beginnend buikje en eet enorm !!!!
Haar zwangerschap is dus een feit.
Op 31 januari is ze 45 dagen en dan gaan we op hcm test bij Barbara die voor de gelegenheid in Adegem gaat testen.
(toch heel wat dichterbij voor ons)
Dan zullen we ook de kittens zien !!!!
We mogen een dvd'tje meenemen om alles op te nemen.
Spannend en tegelijk superleuk !!!

De HCM test zegt niet veel, want ze is 1 jaar en 5 maanden, dus nog zeer jong. Maar voor alle zekerheid laten we het toch doen en dat we de kittens kunnen bekijken is mooi meegenomen natuurlijk... :heart:

Geplaatste afbeelding

Guest_Bren_*
Guest_Bren_*

#41 Geplaatst 13 januari 2011 - 22:10

Zo tof om te horen ! We duimen hier allemaal mee voor een goede zwangerschap en gezonde kittens. :thumb:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#42 Geplaatst 19 januari 2011 - 22:44

Elliot is nu 3 weken castraat en zijn hormonen zijn uitgeraasd.
Hij is deze avond bij onze poezen verhuisd en het gaat supergoed in de groep !!!!
Geen geblaas en hij valt de poezen ook niet lastig.
Er is wel momenteel geen enkele poes krols.
Dus het valt af te wachten hoe hij reageert op krolse poezen in de toekomst.
Maar zoals het nu loopt gaat het uitstekend.
Hij ligt nu zalig op bed te slapen, het is genieten !!!

En als het zo blijft lopen, kan hij zelf straks z'n kittens helpen opvoeden.
Met zijn dochter Elvire (van Oilily) klikt het alvast. Straks in februari de kittens van Suze. Ik ben zeer benieuwd hoe dat zal lopen.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#43 Geplaatst 19 januari 2011 - 22:49

super om te lezen!!!! :thumb:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#44 Geplaatst 19 januari 2011 - 23:03

Die is waarschijnlijk blij dat hij nu in de "poezengroep" mag vertoeven! ;)
En je dochter waarschijnlijk nog meer! :LOL:

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#45 Geplaatst 20 januari 2011 - 09:25

Zjoli is reuzeblij, ze heeft hier zo lang naar uitgekeken ! Ze zat elke dag wel een paar keer bij hem in het katerverblijf, maar dat is toch niet hetzelfde. Nu kan hij 's avonds even op haar bed liggen ('s nachts niet, de deur gaat dicht op de kinderkamers) en kan ze echt van hem genieten.

Deze nacht was het wel heel wat minder.
Hij zit dus absoluut nog niet in ons ritme en heeft de hele nacht rondgelopen om de boel te verkennen. De poezen waren hier niet blij mee en we hoorden dus toch geblaas en af een toe ging het er wat luider aan toe. We zijn er dus nog lang niet helemaal.
Deze nacht hebben we dus niet veel moeten slapen...
Maar tot echte gevechten komt het niet. Het zijn vooral de poezen zelf die hem plagen en hem constant besnuffelen en wegjagen. Die plotse indringer met z'n katergeurtje is niet zo welkom blijkbaar.
Maar we nemen rustig onze tijd, het komt wel goed, daar ben ik van overtuigd.
Hij is ook gigantisch groot en zwaar in vergelijking met onze poezen. Hij is dus zeer duidelijk aanwezig , je kan er niet naast kijken. Voor de poezen moet dit wel zeer bedreigend overkomen.
Knuffelen met ons zit er nu niet in. Hij is veel te veel op verkenning en loopt voortdurend snuffelend rond. Dit vraagt tijd, ik zal blij zijn als de rust is terug gekeerd, want zoiets brengt toch stress met zich mee.

Naomi is ongeloofelijk vernadert sedert haar castratie.
Zij is een echte salonkat geworden. Voorheen was ze afstandelijk, nu is ze een schootkat geworden. Heerlijk als ze om aandacht komt vragen !! We hebben een totaal nieuwe kat sedert ze steriel is. Dat had ik toch echt niet voor mogelijk gehouden !