Spring naar inhoud

- - - - -

kater lokt kattin mee...

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
Guest_boe_*
Guest_boe_*

#1 Geplaatst 18 mei 2009 - 16:12

Hallo!

Er loopt hier al ongeveer 10 jaar een (waarschijnlijk) niet gecastreerde kater rond. De laatste maanden hebben we hier nu echter ook een nest kittens opgevangen die hier uitgezet waren samen met de moeder. Ze zijn nu ongeveer 1 jaar en de 4 katers hebben we laten castreren en het kattinneke samen met haar moeder steriliseren.

We hebben nu gemerkt dat die oude kater het kattinneke echt roept en meelokt... en zij met plezier en vol enthousiasme meeloopt. Hij wacht echt tot ze bij hem is en ze lopen dan samen weg. Dit op zich is niet echt een probleem, maar hij lokt ze mee over een straat waar wij al twee katten aan verloren hebben. We hebben dus liever niet dat er iemand met hem meeloopt. Is er een manier om dit op te lossen? Zou ze krols zijn, ook al is ze gesteriliseerd? We hebben er al aan gedacht aan zijn eigenaars te vragen om hem te castreren, maar aangezien ze er na al die jaren nog niets aan gedaan hebben en hij oorspronkelijk ook niet van hun is, zijn ze misschien niet echt happig om dit te doen...

Btw, we hebben nog nooit kattinnen gehad, dus kunnen we niet echt zeggen of dit gedrag normaal is of niet... En onze katers waren altijd gecastreerd...

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 19 mei 2009 - 12:33

Ik vrees dat je er weinig aan zal kunnen doen, tenzij je poezen binnen houden :catnoknow
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Mirella_*
Guest_Mirella_*

#3 Geplaatst 19 mei 2009 - 13:21

Krols worden bij een gestereliseerde kat heb ik nog nooit gehoord. Dus dat zal het wel al niet zijn denk ik. Misschien zijn ze gewoon 2 goede vriendjes ;)

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 19 mei 2009 - 13:27

PeggyJ zei:

Ik vrees dat je er weinig aan zal kunnen doen, tenzij je poezen binnen houden :catnoknow

Inderdaad... ervoor zorgen dat ze de straat niet meer op kunnen (tuin afzetten of met net overspannen bv zodat ze niet meer weg kunnen) is de enige oplossing dan.
Verder denk ik niet dat er op zich een probleem is als ze samen de buurt gaan verkennen, hoewel je natuurlijk ook niet weet of de kater eventueel geen ziektes zou kunnen doorgeven aan je poezen...
Geplaatste afbeelding

Guest_boe_*
Guest_boe_*

#5 Geplaatst 21 mei 2009 - 11:40

Ze binnen houden zal zeker niet lukken, aangezien ze geboren zijn in een bosje hier vlak bij en ze pas na een week of 5 hier aangekomen zijn om te eten. Ondertussen zijn ze wel al tamelijk tam, maar echte huiskatten zullen het waarschijnlijk nooit worden.

We zullen dan maar proberen om ze niet richting straat te laten lopen... Bedankt voor de replies!