Spring naar inhoud

- - - - -

Nieuws ten huize Sarah en Erik. Catterynaam al in gebruik...

• Log in om te reageren
56 reacties op dit onderwerp
Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#31 Geplaatst 03 januari 2011 - 10:43

Sarah en Erik zei:

dankuwel :)

hihihih ja, één van zijn argumenten, "maar als de achterste kamer voor de poezen is, waar gaan we onze baby dan leggen" :ha

:lachen: Jullie gaan volgens mij een villa kopen! :LOL:

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#32 Geplaatst 03 januari 2011 - 11:13

Ja, ik zou dat ook zien zitten om hier een cattery te beginnen op ons appartement maar mijn vriend wil dat enkel in een huis...dus ik gelijk een gek op zoek :ha :ha

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#33 Geplaatst 03 januari 2011 - 11:29

Volgens mij zoeken die mannen gewoon een excuus :lachen: maar wacht se dat jullie een eigen huis hebben! :twisted:

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#34 Geplaatst 03 januari 2011 - 11:56

:thumb: :thumb: :thumb:

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#35 Geplaatst 03 januari 2011 - 20:41

Solotje zei:

Volgens mij zoeken die mannen gewoon een excuus :lachen: maar wacht se dat jullie een eigen huis hebben! :twisted:

Wat denkt ge? Dat ze dan terug met een argument gaan komen? :ha

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#36 Geplaatst 05 januari 2011 - 12:58

Ik ben ondertussen een beetje verslaafd aan het boek van Ester Verhoef "alles over katten fokken" :oops: :LOL: Wat een super informatief boek sech!!
Daar staat nu echt eens alles in dat je moet weten als beginnend fokker.

Toch heb ik nog wel een aantal dingen die ik me afvraag.
Zo heb ik gelezen dat het zeer gevaarlijk kan zijn voor de kittens wanneer je een bloedgroep B poes hebt laten dekken door een bloedgroep A kater. De kittens met bloedgroep A kunnen dan tijdens hun allereerste 18 levensuren verkeerde stoffen binnen krijgen via de moedermelk en sterven.

Vinden jullie het dan op voorhand al onverantwoord om een fokpoes te kiezen met bloedgroep B? Of kijken jullie hier niet naar?

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#37 Geplaatst 05 januari 2011 - 13:01

Sarah en Erik zei:

Ik ben ondertussen een beetje verslaafd aan het boek van Ester Verhoef "alles over katten fokken" :oops: :LOL: Wat een super informatief boek sech!!

Zo heb ik gelezen dat het zeer gevaarlijk kan zijn voor de kittens wanneer je een bloedgroep B poes hebt laten dekken door een bloedgroep A kater. De kittens met bloedgroep A kunnen dan tijdens hun allereerste 18 levensuren verkeerde stoffen binnen krijgen via de moedermelk en sterven.

Vinden jullie het dan op voorhand al onverantwoord om een fokpoes te kiezen met bloedgroep B? Of kijken jullie hier niet naar?

Sommige kiezen er toch bewust voor om deze combinatie te wagen omdat de nadelen niet opwegen tegen de voordelen. Als het echt een prima kater is die voor ideale nakomelingen zou zorgen, zou ik het ook bv overwegen om mamapoes een truitje aan te doen en de kitjes bij te voeden die eerste 18 uren, maar daar zou ik me dan ook enkel en alleen aan wagen mocht ik een echt ervaren fokker zijn. Anderzijds vind ik het zo enorm zielig voor mama en de kleintjes dat ze niet lekker warm tegen de melkbar kunnen aanliggen de eerste uren :(

Bewerkt door Spanishke, 05 januari 2011 - 13:02.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#38 Geplaatst 05 januari 2011 - 13:02

Sarah en Erik zei:

Ik kijk er niet naar bij aankoop van een kat, of bij uitzoeken van dekkater, maar als je zo'n combi doet moet je je goed voorbereiden he! Zorgen dat je alles in huis hebt om de eerste uren te flessen!

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#39 Geplaatst 05 januari 2011 - 13:08

Dankuwel voor de reacties!  
Het zou denk ik niet iets zijn waaraan ik me zou wagen als beginnend fokker, ik vind het zoals Spanishke zegt eerder iets om te overwegen als ervaren fokker.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#40 Geplaatst 05 januari 2011 - 13:09

Sarah en Erik zei:

Dankuwel voor de reacties!  
Het zou denk ik niet iets zijn waaraan ik me zou wagen als beginnend fokker, ik vind het zoals Spanishke zegt eerder iets om te overwegen als ervaren fokker.

Dat is waar, flessen is niet moeilijk, maar je moet er een zekere handigheid voor hebben. Dus indien je het kan vermijden (weet je nooit natuurlijk, want er kan veel mislopen bij een bevalling waardoor je moet gaan flessen, te weinig melk, zwak kitten, moeder die kittens niet accepteert of in het ergst geval moeder die sterft) best vermijden zo voor de eerste keer ;)

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#41 Geplaatst 05 januari 2011 - 13:12

Smitten Kitten zei:

Dat is waar, flessen is niet moeilijk, maar je moet er een zekere handigheid voor hebben. Dus indien je het kan vermijden (weet je nooit natuurlijk, want er kan veel mislopen bij een bevalling waardoor je moet gaan flessen, te weinig melk, zwak kitten, moeder die kittens niet accepteert of in het ergst geval moeder die sterft) best vermijden zo voor de eerste keer ;)

Ja voila, dat dacht ik dus ook :)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#42 Geplaatst 05 januari 2011 - 13:12

Smitten Kitten zei:

Dat zou inderdaad mijn grootste schrik zijn, nachtrust mag je zowiezo vergeten als je daaraan denkt, dat is het probleem niet, maar inderdaad... de reactie van mamapoes en het verloop
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#43 Geplaatst 05 januari 2011 - 13:13

Sarah en Erik zei:

Ja voila, dat dacht ik dus ook :)

Maar dat betekent dus niet dat je je in de aankoop van je poes moet laten leiden door bloedgroep. In je katerkeuze kan je ook veel bepalen he ;)

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#44 Geplaatst 05 januari 2011 - 13:14

Smitten Kitten zei:

Maar dat betekent dus niet dat je je in de aankoop van je poes moet laten leiden door bloedgroep. In je katerkeuze kan je ook veel bepalen he ;)

Ja, dat wou ik gewoon eens horen van een fokker :)

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#45 Geplaatst 10 januari 2011 - 21:19

Jammer sech, ben dus tot de constatatie gekomen dat mijn catterynaam die ik in gedachten had al in gebruik is. :onzeker:
Blijkbaar komt hij dus al een keer voor in de fokkerlijst van TICA. Jammer maar helaas.

Dan gaan we maar op zoek moeten gaan naar een nieuwe naam.
Zal geen makkelijke opdracht worden, zat namelijk al een tijdje met deze naam in mijn gedachten. Dat zal brainstormen worden O:)

Ideetjes zijn steeds welkom!!!