Spring naar inhoud

- - - - -

Pfff...voel me ellendig - upje 21/01

• Log in om te reageren
55 reacties op dit onderwerp
Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#1 Geplaatst 02 januari 2011 - 19:33

Ik had er misschien al eens iets van gezegd maar vlak voor de kerstvakantie hebben ze me op het werk doodleuk gemeld dat ze iemand nieuw in mijn plaats hebben aangenomen (dit allemaal achter mijn rug om - zonder overleg) en dat ik ad hoc taakjes moet gaan uitvoeren voor de algemene dienst :o Lees: rotjobkes doen die niemand wil doen :( Ik weet niet wat te doen... Ander werk zoeken, ja, maar zo simpel is dat niet... Ik zit er al heel het verlof mee in mijn hoofd en morgen is het zover, dan begint die nieuwe die ik nota bene moet opleiden :o en ik zie het echt niet zitten... heb al heel de dag last van mijn maag en een geblokkeerde nek en volgens mij heeft dat daar mee te maken :( Ok, het klinkt misschien lullig als ik het zo herlees, maar ik voel me echt slecht :cry:

Wat zouden jullie doen in mijn plaats?

Bewerkt door lizke, 21 januari 2011 - 12:58.

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#2 Geplaatst 02 januari 2011 - 19:35

Ik zou weigeren die op te leiden, dan moeten ze mij maar ontslaan, was me da nu???
Dzjeezes, ik zou ze het niet makkelijk maken hoor wat denken die wel!
En jij maar ja knikken zeker, nougatbollen! :gek: :knuppel: :knuppel: :knuppel: :knuppel:

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 02 januari 2011 - 19:36

Nieuw werk zoeken :hug: Steven heeft ook in zo'n rotsituatie gezeten (2x) en 2x tevreden dat hij heeft nieuw werk is gaan zoeken! Ik vind het echt schandalig wat ze je aandoen :o Alsjeblieft seg! Wat staat er trouwens in je contract wat jouw jobbeschrijving is? :hug: Geniet nog eventjes van je congé :hug:

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 02 januari 2011 - 19:36

Ander werk zoeken en proberen het positief te bekijken.
Anders ga je eronder door gaan.
Je bent beter als dat ;)
Kop omhoog :hug: je kan het!

Geplaatste afbeelding
Mijn kat is mijn Engel,mijn Liefste Troeteldier met een Hart vol Liefde en een Tong van Schuurpapier.

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#5 Geplaatst 02 januari 2011 - 19:37

sneeuwwitje zei:

Ik zou weigeren die op te leiden, dan moeten ze mij maar ontslaan, was me da nu???
Dzjeezes, ik zou ze het niet makkelijk maken hoor wat denken die wel!
En jij maar ja knikken zeker, nougatbollen! :gek: :knuppel: :knuppel: :knuppel: :knuppel:

Ja, zo is het dus echt he! Maar die nieuwe die begint kan daar uiteraard ook niks aan doen he, denk ik dan... maar toch... ik ga haar gewoon de waarheid ook zeggen denk ik! Wat er gebeurd is... Dat zijn toch geen manieren he? Dan mogen ze nog zoveel problemen met mij hebben als ze willen, zo ga je niet met mensen om he??! En het ergste is dan nog dat de meerderheid dit niet had gewild!! Een persoon die het niet op je heeft staan is blijkbaar genoeg :(

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 02 januari 2011 - 19:37

Ik weet dat het niet evident is om ander werk te zoeken, zeker niet in deze tijden, maar toch zou ik die stap zetten. Je moet nog heel wat jaren werken he! Een job heb je sowieso nodig, maar aan de andere kant mag je je leven niet laten vergallen door een job waarin je je niet goed voelt. Soms moet je gewoon de stap durven zetten en een knoop doorhakken, en als ik jouw verhaal zo lees over je huidige werk, dan is het tijd dat je die stap gaat zetten! Je mag je niet ongelukkig laten maken door je werk, en als je al gezondheidskwaaltjes krijgt door de stress die van je werk komt (en dan nog niet zozeer door de jobinhoud maar wel alle zever eromheen), dan is het tijd om iets anders te zoeken. Je vindt vast wel een andere job!!

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#7 Geplaatst 02 januari 2011 - 19:37

Frances zei:

Nieuw werk zoeken :hug: Steven heeft ook in zo'n rotsituatie gezeten (2x) en 2x tevreden dat hij heeft nieuw werk is gaan zoeken! Ik vind het echt schandalig wat ze je aandoen :o Alsjeblieft seg! Wat staat er trouwens in je contract wat jouw jobbeschrijving is? :hug: Geniet nog eventjes van je congé :hug:

Idem! Schandalig hoe ze met jou omspringen zeg! :trance:

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 02 januari 2011 - 19:38

Oei, dat is helemaal niet leuk.
Is er een reden waarom ze iemand in jouw plaats hebben aangenomen. Waren ze over bepaalde zaken minder tevreden? Hebben ze deze problemen ooit aangekaart met je en jou de kans gegeven om die te verbeteren? Ik weet niet wat ik zou doen in je plaats. Mocht mijn baas over bepaalde punten niet tevreden zijn, zou ik graag hebben dat ze dat met mij bespreekt. Indien het niet verbeterd, zou ik ergens wel begrijpen dat ze iemand in mijn plaats zouden aannemen. Bij jou ligt het natuurlijk anders omdat ze alles achter je rug hebben gedaan, waardoor ik eigenlijk al niet meer veel zin zou hebben om daar te blijven werken. Anderszijds is het in ieder bedrijf wel iets...Ik zou (denk ik) even kijken hoe het verder loopt en voel ik mij er na één maand ofzo helemaal niet goed bij, zou ik zeker beginnen solliciteren.
Geplaatste afbeelding

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#9 Geplaatst 02 januari 2011 - 19:38

Frances zei:

Ik heb dat eens nagevraagd en een administratieve job is nogal "flexibel" he, dus blijkbaar kunnen ze dat wel doen... Ja, woensdag mag ik ergens gaan solliciteren maar moet daar ook wel elke keer verlof voor nemen he...

Ben er al onderdoor aan het gaan denk ik :(

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 02 januari 2011 - 19:38

Lieve schat :hug: :hug: :hug: . Het eerste wat in me opkomt, is zeggen dat je niet in de mogelijkheid bent om haar op te leiden omdat jij jouw werk volgens hen toch niet goed deed?
En nu serieus: ofwel bijt je door en zeg je dit ook inderdaad (bij mij zou dit er echt uitvliegen maar ik weet dat jij veel te braaf bent). Ofwel leid je haar op en doe je jouw nieuwe taken met de glimlach. Laat ze maar doen, je weet toch dat jij een prachtmeid bent. :hug: :hug: :hug: . Loop al zingend rond, met een big smile en zeg aan die nieuwe dat het een rotjob is dat ze nu moet doen en dat jij blij bent dat je gepromoveerd bent :ha :ha :ha .
En nu nog even serieuzer: ga naar een interimkantoor en schrijf je in. Ok, is maar interim maar hierdoor maak je wel kans om ervaring te doen in verschillende bedrijven en kom je je droomjob wel tegen :hug: :hug: :hug: .

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#11 Geplaatst 02 januari 2011 - 19:40

lizke zei:

Ik heb dat eens nagevraagd en een administratieve job is nogal "flexibel" he, dus blijkbaar kunnen ze dat wel doen... Ja, woensdag mag ik ergens gaan solliciteren maar moet daar ook wel elke keer verlof voor nemen he...

Ben er al onderdoor aan het gaan denk ik :(

Ja een administratieve job is flexibel, maar normaal moet je toch een gedetailleerde werkomschrijving hebben? En dan doe je enkel en alleen die taken die daarin staan, anders ga je maar naar de vakbond.

Geplaatste afbeelding

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#12 Geplaatst 02 januari 2011 - 19:40

Ja iets anders zoeken moet je sowieso, ge gaat daar toch nie  blijven?
Ik zou gewoon zeggen aan mijn baas, sorry maar ik ben in mijn gat gebeten dat jullie zonder overleg en kans om mij te bewijzen hebben opzij geschoven en ik ben niet de aangewezen persoon om die nieuwe op te leiden aangezien jullie vinden dat ik mijn job niet naar behoren doe! Gewoon vlakaf, en als ze u ontslaan lekker gaan doppen en opt gemak ander werk zoeken, werk genoeg! Laat u niet doen door die idioten sig!! :gek: :knuppel: :knuppel:

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 02 januari 2011 - 19:40

Ander werk zoeken :hug: . Er gaat niets boven om je op je werk toch goed te voelen en gewaardeerd te voelen. Er kan al eens iets zijn maar zoiets kruipt zo in je lijf dat het onmogelijk is om op zo'n manier nog goed te functioneren. Veel sterkte!!

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 02 januari 2011 - 19:41

lizke zei:

Ja, zo is het dus echt he! Maar die nieuwe die begint kan daar uiteraard ook niks aan doen he, denk ik dan... maar toch... ik ga haar gewoon de waarheid ook zeggen denk ik! Wat er gebeurd is... Dat zijn toch geen manieren he? Dan mogen ze nog zoveel problemen met mij hebben als ze willen, zo ga je niet met mensen om he??! En het ergste is dan nog dat de meerderheid dit niet had gewild!! Een persoon die het niet op je heeft staan is blijkbaar genoeg :(

Het is inderdaad zo dat de nieuwe persoon daar natuurlijk allemaal niets kan aan doen. Al kan ik begrijpen dat je tegenover die persoon wat tegenstrijdige gevoelens zal hebben. Ik zou inderdaad eerlijk zijn over hoe ze met jou zijn omgegaan, zodat die weet waar zich misschien in de toekomst te mogen aan verwachten. Ik denk niet dat ik op mijn huidig werk een grote scène zou durven maken, want zij staan wel in de macht om je een negatieve referentie te geven als je gaat solliciteren, is dat het laatste wat je wenst. Al zou ik mij zeker ook niet laten doen!

Bewerkt door Mieke'tje, 02 januari 2011 - 19:41.

Geplaatste afbeelding

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#15 Geplaatst 02 januari 2011 - 19:41

euh en zelf al neem je zelf ontslag heb je recht op één dag per week om te solliciteren, vraag maar na bij de vakbond! U nie laten doen zulle of ik kom mij moeien! :d