Spring naar inhoud

- - - - -

Pfff...voel me ellendig - upje 21/01

• Log in om te reageren
55 reacties op dit onderwerp
Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#16 Geplaatst 02 januari 2011 - 19:43

@Mieke: ik heb in juni een gesprek gehad (zelf aangevraagd) want zowel van mijn kant als mijn diensthoofden hun kant waren er opmerkingen... Ik werk voor twee verschillende diensthoofden en mijn andere dienshoofd heeft zelf tegen mij gezegd dat alles nu veel beter verliep en dat hij hiervoor zeer blij was... Zij wisten zelfs niks af van het feit dat ze iemand anders in mijn plaats hebben aangenomen :o

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#17 Geplaatst 02 januari 2011 - 19:45

Mieke zei:

Het is inderdaad zo dat de nieuwe persoon daar natuurlijk allemaal niets kan aan doen. Al kan ik begrijpen dat je tegenover die persoon wat tegenstrijdige gevoelens zal hebben. Ik zou inderdaad eerlijk zijn over hoe ze met jou zijn omgegaan, zodat die weet waar zich misschien in de toekomst te mogen aan verwachten. Ik denk niet dat ik op mijn huidig werk een grote scène zou durven maken, want zij staan wel in de macht om je een negatieve referentie te geven als je gaat solliciteren, is dat het laatste wat je wenst. Al zou ik mij zeker ook niet laten doen!

PPf slechte referentie kan je toch zo ongedaan maken door naar een interim kantoor te stappen, je denkt toch niet dat ze daar iedereen zijn referenties natrekken zeker? En dan uw best doen en hopen dat je mag blijven ofwel terwijl op zoek gaan naar nieuw werk.

Amai die zouden afzien met mij hoor! :neen: :knuppel:

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#18 Geplaatst 02 januari 2011 - 19:45

Meld je ziek en zoek een andere job PUNT UIT zoiets doe je niet met je personeel vindt ik :)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 02 januari 2011 - 19:46

Zou ook ander werk zoeken, ook al is het niet evident. Er blijven kan je ook niet, er is teveel gebeurd en ze hebben te weinig respect voor je. Dat ze het maar zelf oplossen om die nieuwe op te leiden!
1 ding is zeker: op lange termijn ga je je ongetwijfeld verbeteren en dat is alleen maar iets om naar uit te kijken :thumb:
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#20 Geplaatst 02 januari 2011 - 19:46

lizke zei:

@Mieke: ik heb in juni een gesprek gehad (zelf aangevraagd) want zowel van mijn kant als mijn diensthoofden hun kant waren er opmerkingen... Ik werk voor twee verschillende diensthoofden en mijn andere dienshoofd heeft zelf tegen mij gezegd dat alles nu veel beter verliep en dat hij hiervoor zeer blij was... Zij wisten zelfs niks af van het feit dat ze iemand anders in mijn plaats hebben aangenomen :o

schitterend bedrijf ik hoor dat direct :trance: :trance: :censored: :o :o :o

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 02 januari 2011 - 19:47

lizke zei:

Oei, dat is mij heel bizar dat je eigen diensthoofden daar niets van wisten. Wie heeft dan die beslissing genomen? Als de diensthoofden er niets van wisten, zal degene die de beslissing heeft genomen toch niet nagevraagd hebben bij hen of de situatie nu beter was?
Ik zou toch al beginnen solliciteren, maar ik zou pas ontslag geven als je ander werk hebt gevonden. Met solliciteren kan je niets verliezen. Misschien vind je vlug iets en misschien duurt het even en bij een positief gevolg van een sollicitatie kan jij nog steeds kiezen of je het zal aanvaarden of niet (mocht toch blijken dat je daar dan wenst te blijven).

Bewerkt door Mieke'tje, 02 januari 2011 - 19:48.

Geplaatste afbeelding

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#22 Geplaatst 02 januari 2011 - 19:49

Spanishke zei:

Zou ook ander werk zoeken, ook al is het niet evident. Er blijven kan je ook niet, er is teveel gebeurd en ze hebben te weinig respect voor je. Dat ze het maar zelf oplossen om die nieuwe op te leiden!
1 ding is zeker: op lange termijn ga je je ongetwijfeld verbeteren en dat is alleen maar iets om naar uit te kijken :thumb:

Das waar! en werk zoeken valt wel mee hoor! Zelf al neem je zelf ontslag, 1 maand werken via de interim en je kan gaan doppen, al moet je 1 maand wc's gaan kuisen alles zou voor mij beter zijn dan daar te blijven toch?

En u ziek melden vindt ik een zééér goed plan, zeker als je confrontaties wil vermijden, laat ze het zelf uitvissen , jij hebt lekker buikgriep NOT :ha

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#23 Geplaatst 02 januari 2011 - 19:53

sneeuwwitje zei:

Das waar! en werk zoeken valt wel mee hoor! Zelf al neem je zelf ontslag, 1 maand werken via de interim en je kan gaan doppen, al moet je 1 maand wc's gaan kuisen alles zou voor mij beter zijn dan daar te blijven toch?

En u ziek melden vindt ik een zééér goed plan, zeker als je confrontaties wil vermijden, laat ze het zelf uitvissen , jij hebt lekker buikgriep NOT :ha

Hmm... als je wc's moet uitkuisen mag je wel niet vergeten om er toiletpapier te hangen he ;) . Syl, ik kan me voorstellen dat jij je rot voelt, maar we leven hier wel allemaal serieus met je mee. We weten dat je daar serieus ondergewaardeerd bent en het wordt hoog tijd dat je opkomt voor jezelf :hug: .

Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 02 januari 2011 - 19:54

sneeuwwitje zei:

PPf slechte referentie kan je toch zo ongedaan maken door naar een interim kantoor te stappen, je denkt toch niet dat ze daar iedereen zijn referenties natrekken zeker? En dan uw best doen en hopen dat je mag blijven ofwel terwijl op zoek gaan naar nieuw werk.

Amai die zouden afzien met mij hoor! :neen: :knuppel:

Mja, aangezien ik in een interim - kantoor werk (al drie jaar) kan ik je met zekerheid zeggen dat ik referenties neem. Inderdaad niet bij iedereen, maar toch heel vaak ;) .

Ziek plaatsen terwijl je niet ziek bent...
Als zij willen moeilijk doen, sturen ze medische controle. Niet iedere werkgever doet dat, maar aangezien ze al niet zo correct zijn tegen Lizke, zou mij het niet verwonderen. Als wij vermoeden hebben van niet echt ziek zijn (wat bij ons zeeeeeeeeeeeer vaak gebeurt), stuur ik gegarandeerd medische controle. Werkgevers moeten niet sollen met de werknemers, maar omgekeerd bij mij ook niet hoor ;) .

Bewerkt door Mieke'tje, 02 januari 2011 - 19:57.

Geplaatste afbeelding

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#25 Geplaatst 02 januari 2011 - 19:55

Mieke zei:

Oei, dat is mij heel bizar dat je eigen diensthoofden daar niets van wisten. Wie heeft dan die beslissing genomen? Als de diensthoofden er niets van wisten, zal degene die de beslissing heeft genomen toch niet nagevraagd hebben bij hen of de situatie nu beter was?
Ik zou toch al beginnen solliciteren, maar ik zou pas ontslag geven als je ander werk hebt gevonden. Met solliciteren kan je niets verliezen. Misschien vind je vlug iets en misschien duurt het even en bij een positief gevolg van een sollicitatie kan jij nog steeds kiezen of je het zal aanvaarden of niet (mocht toch blijken dat je daar dan wenst te blijven).

Ik heb dus twee diensthoofden en 1 administratief directeur... 1 van mijn twee diensthoofden en administratief directeur hebben dit bedisseld... :evil:

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#26 Geplaatst 02 januari 2011 - 19:57

Mieke zei:

Mja, aangezien ik in een interim - kantoor werk (al drie jaar) kan ik je met zekerheid zeggen dat ik referenties neem. Inderdaad niet bij iedereen, maar toch heel vaak ;) .

Doen ze dat voor elk soort job? En in elke stad? Ik kan mij inbeelden dat ze in Antwerpen dat niet doen voor elke sollicitant omdat ze er geen tijd voor hebben bv?
Wij checken ook referenties, maar ja dan moet ze maar aangeven dat ze naar dat ene diensthoofd moeten bellen?

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#27 Geplaatst 02 januari 2011 - 19:59

Mieke zei:

Ziek plaatsen terwijl je niet ziek bent...
Als zij willen moeilijk doen, sturen ze medische controle. Niet iedere werkgever doet dat, maar aangezien ze al niet zo correct zijn tegen Lizke, zou mij het niet verwonderen. Als wij vermoeden hebben van niet echt ziek zijn (wat bij ons zeeeeeeeeeeeer vaak gebeurt), stuur ik gegarandeerd medische controle. Werkgevers moeten niet sollen met de werknemers, maar omgekeerd bij mij ook niet hoor ;) .

...even een kanttekening, ik heb geen één van beide methodes zelf al moeten toepassen gelukkig :d
Ik zou dat er allemaal uitflappen en geloof me vrij, ze zouden me ontslaan :ha

Bewerkt door sneeuwwitje, 02 januari 2011 - 20:00.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 02 januari 2011 - 20:11

sneeuwwitje zei:

...even een kanttekening, ik heb geen één van beide methodes zelf al moeten toepassen gelukkig :d
Ik zou dat er allemaal uitflappen en geloof me vrij, ze zouden me ontslaan :ha

Ik kan mij goed inbeelden dat je in het moment van je emotie zo'n dingen zou zeggen en doen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook een enorme flapuit ben met een pittig karakter. Dus voor mij is het nu allemaal wel zeer gemakkelijk spreken, maar ik weet niet of ik zo 'lief en volwassen' zou blijven op het moment zelf ;) .

In verband met het checken van referenties...
Oostende is namelijk ook een zeer druk kantoor. Wij hebben zeer veel instroom en moeten soms de bureau sluiten om eens gericht te kunnen zoeken naar profielen. Voor het rondlopend krapuul moet Oostende zeker ook niet onderdoen voor Antwerpen en Brussel en dergelijke. :wall:

Of elke consulente referenties neemt en vaak, hangt af van de consulente. Er staat nergens dat je verplicht bent om dat te doen. Ik ben gewoon zeer streng in mijn selectie en screening :x , maar ik doe het vaak voor mezelf. Soms neem ik gewoon referentie om te bewijzen dat mijn gevoel juist zat ;) . Het hangt er ook vanaf voor welke job je de interim - kracht wenst voor te stellen vind ik persoonlijk.
Geplaatste afbeelding

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#29 Geplaatst 02 januari 2011 - 20:28

Pff wat een kl*te situatie zeg, hopelijk vind je gewoon snel iets anders!

Guest_scolu_*
Guest_scolu_*

#30 Geplaatst 02 januari 2011 - 20:47

jeetje, nou lekker is dat, je hoort steeds vaker zulke dingen op werkgebied! ik vind het echt onbeschoft van de werkgevers

sterkte! ik zou wat anders gaan zoeken