Spring naar inhoud

- - - - -

Pfff...voel me ellendig - upje 21/01

• Log in om te reageren
55 reacties op dit onderwerp
Lieveke85
Lieveke85
  • 2.566 berichten
  • 8 katten

#31 Geplaatst 02 januari 2011 - 21:15

Joloka zei:

Ja een administratieve job is flexibel, maar normaal moet je toch een gedetailleerde werkomschrijving hebben? En dan doe je enkel en alleen die taken die daarin staan, anders ga je maar naar de vakbond.

Ik heb ook een contract voor administratief bediende en in mijn job omschrijving staat ook maar een hele vage uitleg en staat ook een regel bij dat het mogelijk is dat ik desgewenst een ander soort job moet uitvoeren als mijn baas hierom vraagt (ik moet onderandere ook zaterdag in de winkel mee verkopen en de pakketten aanleveren)

Lieveke85
Lieveke85
  • 2.566 berichten
  • 8 katten

#32 Geplaatst 02 januari 2011 - 21:23

sneeuwwitje zei:

Doen ze dat voor elk soort job? En in elke stad? Ik kan mij inbeelden dat ze in Antwerpen dat niet doen voor elke sollicitant omdat ze er geen tijd voor hebben bv?
Wij checken ook referenties, maar ja dan moet ze maar aangeven dat ze naar dat ene diensthoofd moeten bellen?

Het zijn niet altijd de interim die referenties nabellen, als wel de bedrijven waar je gaat solliciteren, zelfs al gaat dit via een interimkantoor.

Maar uiteraard gebeurt dit ook niet voor elke soort job.
Ik heb ook al als kuisvrouw gewerkt en vermits ik altijd administratief bediende was hebben ze geen referenties kunnen bellen, want dit is iets heel anders dus

saparapah
saparapah
  • 1.324 berichten
  • 3 katten

#33 Geplaatst 02 januari 2011 - 21:51

Fairness zei:

Ander werk zoeken :hug: . Er gaat niets boven om je op je werk toch goed te voelen en gewaardeerd te voelen. Er kan al eens iets zijn maar zoiets kruipt zo in je lijf dat het onmogelijk is om op zo'n manier nog goed te functioneren. Veel sterkte!!

Hier ben ik het volledig mee eens. In elke job is er wel iets, maar dat je gewaardeerd wordt om wat je doet, en je de job zelf graag doet, dat is toch het allerbelangrijkste!!
Ik heb medio vorig jaar ook in een situatie gezeten dat ik er volledig onderdoor aan het gaan was. Iedereen had mij al gezegd 'Sarah, jij bent de Sarah niet meer van vroeger'. Ik ben van nature een hele opgewekte meid met een goed gevoel voor humor en voor mij is een glas altijd half vol, zie overal het positieve in, maar toen was ik 1 hoopje ellende. Ik werd meer dan eens per nacht wakker, wenen, wenen en nog eens wenen. En nu besef ik dat ik aan het begin van een depressie zat. En eens je in zo een situatie zit MOET je zelf actie ondernemen.
Ofwel vraag je vlakaf aan je bazen waar je nu staat en kijk je of er een oplossing is, en probeer je het enkele weken. Als je je dan niet beter voelt, moet je echt ander werk zoeken. Ik weet dat dit niet altijd even simpel is (zeker niet als je bvb al enige tijd ergens werkt en je loon evenredig is, en je door te veranderen heel wat moet inkrimpen), maar je gezondheid gaat boven alles hoor!

Ik wens je echt heel veel succes en sterkte morgen :thumb: ! En hou ons op de hoogte hé!

Bewerkt door saparapah, 02 januari 2011 - 21:52.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#34 Geplaatst 02 januari 2011 - 21:56

saparapah zei:

Ik heb medio vorig jaar ook in een situatie gezeten dat ik er volledig onderdoor aan het gaan was. Iedereen had mij al gezegd 'Sarah, jij bent de Sarah niet meer van vroeger'. Ik ben van nature een hele opgewekte meid met een goed gevoel voor humor en voor mij is een glas altijd half vol, zie overal het positieve in, maar toen was ik 1 hoopje ellende. Ik werd meer dan eens per nacht wakker, wenen, wenen en nog eens wenen. En nu besef ik dat ik aan het begin van een depressie zat. En eens je in zo een situatie zit MOET je zelf actie ondernemen.

Heb ik een paar jaar geleden op mijn vorige job ook voorgehad. Stond ook aan het begin van een depressie en was echt geen mens meer. Constant neerslachtig en als ik ´s avonds thuis kwam, was het enige wat ik deed, huilen en slapen omdat ik geen fut meer had om nog iets anders te doen. Die situatie was gewoon niet meer houdbaar en ben toen naar de huisarts gegaan. Die heeft mij direct een maand thuis gezet en ondertussen heb ik ander werk gezocht. En sinds ik van werk ben veranderd, is alles terug in orde. Maar het besef dat ik op de rand stond van depressie is ook pas daarna gekomen, toen ik het verschil merkte tussen mijn huidige en mijn vorige job. Heb toen op het nippertje de juiste beslissing genomen.

Mijn advies is dan ook: laat het niet te ver komen, want je kunt er echt aan onderdoor gaan hoor! En dat is geen enkele job waard! Succes met je beslissing!

Geplaatste afbeelding

Guest_sjaak_*
Guest_sjaak_*

#35 Geplaatst 02 januari 2011 - 22:02

en ben je beetje op geknapt

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#36 Geplaatst 03 januari 2011 - 08:18

Pfff... hier zit ik dan, al wenend achter mijn computer, te wachten tot ze mij gaan vertellen wat ik moet doen en ze met die nieuwe afkomen :cry:

Vannacht amper geslapen en moeten opstaan omdat ik zoveel last had van mijn maag... Vanmorgen had ik zelfs wat hartkloppingen precies...

Ik weet echt niet wat te doen. Als ik mezelf zo bezig hoor, denk ik ook bij mezelf: "doe niet zo zielig en laf" maar kan er niets aan doen :( ... Er zijn wel ergere dingen op de wereld en het lijkt alsof ik zit te zaniken over een futiliteit...

Sorry maar weet ff geen blijf met mezelf :s

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#37 Geplaatst 03 januari 2011 - 08:30

lizke zei:

Pfff... hier zit ik dan, al wenend achter mijn computer, te wachten tot ze mij gaan vertellen wat ik moet doen en ze met die nieuwe afkomen :cry:

Vannacht amper geslapen en moeten opstaan omdat ik zoveel last had van mijn maag... Vanmorgen had ik zelfs wat hartkloppingen precies...

Ik weet echt niet wat te doen. Als ik mezelf zo bezig hoor, denk ik ook bij mezelf: "doe niet zo zielig en laf" maar kan er niets aan doen :( ... Er zijn wel ergere dingen op de wereld en het lijkt alsof ik zit te zaniken over een futiliteit...

Sorry maar weet ff geen blijf met mezelf :s

Elaba, dit is geen futiliteit. Dit is geen waardering hebben voor jou :hug: :hug: :hug: . Dus zanik er maar op los :hug: :hug: :hug: .
Sylvie, het is een nieuw jaar: kom op voor jezelf en zoek gewoonweg een ander job en laat ze het daar maar zelf oplossen :hug: :hug: :hug: .

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#38 Geplaatst 03 januari 2011 - 08:39

Laat je thuiszetten door de dokter minstens al voor 1 maand omwille van een depressie. Een depressie is echt niet te onderschatten en ik weet heus wel waarover ik spreek, want Simon zit al meer dan een jaar in een depressie en ik zit zelf ook op het randje van en heb ook al lange tijd thuisgezeten en telkens opnieuw. Laat het echt zo ver niet komen!

Bewerkt door Spanishke, 03 januari 2011 - 08:39.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#39 Geplaatst 03 januari 2011 - 08:42

Spanishke zei:

Laat je thuiszetten door de dokter minstens al voor 1 maand omwille van een depressie. Een depressie is echt niet te onderschatten en ik weet heus wel waarover ik spreek, want Simon zit al meer dan een jaar in een depressie en ik zit zelf ook op het randje van en heb ook al lange tijd thuisgezeten en telkens opnieuw. Laat het echt zo ver niet komen!

:hug:

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#40 Geplaatst 03 januari 2011 - 08:47

lizke zei:

:hug:

Dankje, maar jij bent degene die dit nu kan gebruiken! :hug: Komaan laat je niet doen. Ik moet ook ander werk zoeken, maar ik weet dat het niet makkelijk is. Jij hebt waarschijnlijk wel een rijbewijs en een goede talenkennis Frans dus jij verdient heel wat beter dan deze job waar ze je onnodig uitputten en gebruik van je maken.

Bewerkt door Spanishke, 03 januari 2011 - 08:56.

Geplaatste afbeelding

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#41 Geplaatst 03 januari 2011 - 08:48

Ja, en ik weet dat ik naar de dokter zou moeten gaan want ik heb er ook echt last van en voor mijn omgeving is dat ook helemaal niet leuk, maar ik heb schrik als ik dan thuis zit met een ziektebriefje dat ze mij nergens meer gaan willen aannemen :(

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#42 Geplaatst 03 januari 2011 - 08:57

lizke zei:

Ja, en ik weet dat ik naar de dokter zou moeten gaan want ik heb er ook echt last van en voor mijn omgeving is dat ook helemaal niet leuk, maar ik heb schrik als ik dan thuis zit met een ziektebriefje dat ze mij nergens meer gaan willen aannemen :(

Waarom niet? Iedereen kan toch ziek worden en er heeft niemand zakens mee waarom jij ziek bent? :hug: :hug: :hug: . En als je solliciteert dan kan je toch eerlijk zeggen dat de sfeer op je vorig werk zo slecht was dat je er ziek van werd en dat je ander werk zoekt?

Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#43 Geplaatst 03 januari 2011 - 09:01

Joloka zei:

Waarom niet? Iedereen kan toch ziek worden en er heeft niemand zakens mee waarom jij ziek bent? :hug: :hug: :hug: . En als je solliciteert dan kan je toch eerlijk zeggen dat de sfeer op je vorig werk zo slecht was dat je er ziek van werd en dat je ander werk zoekt?

Klopt! Zo heb ik het ook gedaan, en ik heb eigenlijk onmiddellijk ander werk gevonden dat dan ook nog eens beter betaald is en veel dichter bij huis.
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#44 Geplaatst 03 januari 2011 - 09:02

lizke zei:

Ik ga je een pb proberen sturen van zodra ik kan en het hier wat rustiger wordt, want wil het hier niet direct openbaar zetten.
Geplaatste afbeelding

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#45 Geplaatst 03 januari 2011 - 09:52

:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :8 :8 :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: