Spring naar inhoud

- - - - -

fokken voor jezelf...

• Log in om te reageren
55 reacties op dit onderwerp
Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#31 Geplaatst 03 januari 2011 - 09:17

Ik ben het eens met de rest hier boven, veel succes! :geluk:

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#32 Geplaatst 03 januari 2011 - 09:21

Solotje zei:

Ik ben het eens met de rest hier boven, veel succes! :geluk:

Inderdaad!
Veel succes!! :geluk:
Geplaatste afbeelding

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#33 Geplaatst 03 januari 2011 - 10:24

ik vindt dat veel fokkers

GEEEN DIEPGANG hebben, als je met ze over fokken wilt praten komen ze niet verder dan nestjes  en een mogelijke kater die ze mooi vinden maar als je ze vraagt waarom, nou omdat ik die mooi vindt. :censored:

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#34 Geplaatst 03 januari 2011 - 10:29

Lijkt me een normale gedachtengang van een beginnend fokker. Ik denk dat fokkers met ervaring anders gaan praten maar beginners? Hoeveel zijn er niet begonnen omdat ze verliefd waren op het ras? Is dat fout, mijn inziens niet, als ze het maar goed doen, voldoende kennis hebben en een fokker met ervaring aan hun zijde

Bewerkt door Eragon, 03 januari 2011 - 10:29.

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#35 Geplaatst 03 januari 2011 - 10:51

Ik ben het ook eens hoor met de eerdere reacties hierboven, ik zie hier echt geen kwaad in. Je bent in ieder geval al goed bezig hoor, Dat boek van Ester Verhoef, daar kun je toch al veel van opsteken, ik ben dit boek ook aan het lezen. Wij zitten hier ook een beetje in dezelfde situatie. Wij hebben einde augustus ook een brits langhaartje gekocht (ons eerste open poesje) met als bedoeling om haar een nestje te laten krijgen, en voor hetzelfde geld is het ook maar één nestje dat ze zal krijgen. Maar ook hier zal eerst ons meisje echt al de nodige testen ondergaan, zo simpel is dat. :d

Vedette
Vedette
  • 785 berichten

#36 Geplaatst 03 januari 2011 - 13:20

Een uitzetpoesje, is dat dan geen idee voor je? Dan fok je onder de naam van de cattery van het uitzetpoesje een nestje. Vaak is het dan zo dat de fokker beslist door welke kater het poesje gedekt wordt en de eerste keuze heeft op een kitten uit het nest. De rest van de kittens zijn dan voor jou.
Het voordeel is dan, dat je niet een catterynaam hoeft aan te vragen en lid hoeft te worden van een vereniging etc. :)
www.cattery-momak.comPerzen & Exotics

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#37 Geplaatst 03 januari 2011 - 13:35

Ik gun het jou toe :) .
Wie zijn wij om te zeggen ja of neen.
Iedereen die fokt besliste ook voor zichzelf ;) .

Guest_Sheily_*
Guest_Sheily_*

#38 Geplaatst 03 januari 2011 - 13:39

catherine zei:

Vind dit wel ergens een goedkope manier om aan ras kittens te komen voor je familieleden.
En wat is daar zo fout mee dan? als ze alles netjes en op de goede manieren doet? Waarom moet je perse dan op een dure manier eraan komen want zo als jij het nu zegt lijkt het meer of iemand handel verstoord of zo.

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#39 Geplaatst 03 januari 2011 - 13:41

Sheily zei:

En wat is daar zo fout mee dan? als ze alles netjes en op de goede manieren doet? Waarom moet je perse dan op een dure manier eraan komen want zo als jij het nu zegt lijkt het meer of iemand handel verstoord of zo.

Ik ben heel zeker dat Catherine dat zo niet bedoelde hoor.

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#40 Geplaatst 03 januari 2011 - 14:00

Ik was ook al een het denken aan een uitzetpoesje. Ik zou gewoon eens met de cattery van jouw keuze gaan praten hoe zij erover denken. Misschien hebben ze wel een kitten waarme ze erg graag eens een nestje zouden willen, maar kan dat niet omdat ze nu eenmaal niet alle katten kunnen bijhouden. En dan kan iemand als jij een uitkomst bieden.

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#41 Geplaatst 03 januari 2011 - 16:48

cattery's gaan niet vaak een uitzetpoesje doen hoor...

en dan maar enkel bij iemand die zo goed kennen, volgens mij

Vedette
Vedette
  • 785 berichten

#42 Geplaatst 03 januari 2011 - 16:53

Elfonia zei:

cattery's gaan niet vaak een uitzetpoesje doen hoor...

en dan maar enkel bij iemand die zo goed kennen, volgens mij

Wie niet waagt, wie niet wint ;)
www.cattery-momak.comPerzen & Exotics

Guest_Beau_*
Guest_Beau_*

#43 Geplaatst 03 januari 2011 - 19:35

Dat uitzetpoesje leek me opzich ook een optie, maar ik heb vanmiddag zitten zoeken op internet. Het blijkt niet zo'n heel goed idee in de meeste gevallen.

Veel fokkers doen het inderdaad niet en als je dan een fokker hebt gevonden is daar ook weer een hoop gedoe om heen en loopt het vaak op ruzie uit.

Ik begin eerst maar eens met inlezen en verhuizen. Daarna eventuele cattery's uitzoeken waar ik een poesje zou willen kopen etc. Dan meld ik me hier wel met de eventuele foklijnen om te zien wat daar de reactie's op zijn.

Maar wie weet heb ik na al die boeken al genoeg gelezen en gezien haha en koop ik maar gewoon weer een kat bij een fokker ipv zelf te gaan fokken.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#44 Geplaatst 03 januari 2011 - 20:21

Liever 1 nestje goed doordacht fokken met alles erop en eraan. Dan je poes continue uitbuiten en er een levende baarmoeder van maken, zoals helaas ook gebeurd bij sommige fokkers.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Roos* en Minousch
Roos* en Minousch
  • 4 katten

#45 Geplaatst 12 januari 2011 - 13:23

Wat je nu al zou kunnen doen is alvast een cattery naam aanvragen. dan heb je  dat al gehad en kan je je kittens en stamboom geven.
Groetjes van Linda, Lisa, Chico, Vlinder en Kira
Geplaatste afbeelding