Spring naar inhoud

- - - - -

fokken voor jezelf...

• Log in om te reageren
55 reacties op dit onderwerp
lola'tje
lola'tje
  • 1.366 berichten
  • 2 katten

#46 Geplaatst 05 februari 2011 - 20:16

amazingdolls zei:

Ik ben wel een fokker en eerlijk gezegd hoe zijn wij fokkers begonnen?
Ik ben eerlijk ik heb mijn eerste 2 ragdolls gekocht als liefhebber maar werd verliefd op het ras en ja zo begint het toch allemaal.
Als je alles juist wil doen met testen, stambomen, je inlezen kan ik enkel maar zeggen dat sommige fokkers dit zelfs niet doen.
Dus ik zie er geen enkel probleem mee waarom je niet een nestje zou fokken.

Vind het geweldig dat je dit nu schrijft! Want veel fokkers doen precies dat zij alleen mogen mogen fokken en vergeten dat ze zelf ook ooit als leek begonnen zijn!

Veel geluk ermee, lijkt me zalig zo een nestje kleintjes in huis ;)

wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#47 Geplaatst 05 februari 2011 - 20:47

ja gewoon doen, ik ben ook zo begonnen en me er volledig in laten meevloeien :loveshower:
poezekes zijn echt prachtige mooie lieve 'kindjes' :rub:

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#48 Geplaatst 05 februari 2011 - 20:53

ik vind er ook niks verkeerd aan als je alle testen grondig doet enzo...

de kittens in huis zijn zalig en vooral altijd leuk als je ze echt ziet geboren worden!!

lola'tje
lola'tje
  • 1.366 berichten
  • 2 katten

#49 Geplaatst 05 februari 2011 - 20:57

wendyded zei:

ja gewoon doen, ik ben ook zo begonnen en me er volledig in laten meevloeien :loveshower:
poezekes zijn echt prachtige mooie lieve 'kindjes' :rub:

ben juist een kijkje gaan nemen op je site en ik verschiet er wel van hoeveel een nestje fokken kost. Je hebt een erg duidelijke website :thumb:

wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#50 Geplaatst 05 februari 2011 - 21:20

lola zei:

ben juist een kijkje gaan nemen op je site en ik verschiet er wel van hoeveel een nestje fokken kost. Je hebt een erg duidelijke website :thumb:

dank je wel, het heeft me weel moeite gekost maat staat toch nog niet alles in, heb het zo beknopt mogelijk uitgelegd...
wel blij dat mijn werk wordt geapprecieerd :flower:

lola'tje
lola'tje
  • 1.366 berichten
  • 2 katten

#51 Geplaatst 05 februari 2011 - 21:27

wendyded zei:

dank je wel, het heeft me weel moeite gekost maat staat toch nog niet alles in, heb het zo beknopt mogelijk uitgelegd...
wel blij dat mijn werk wordt geapprecieerd :flower:

als het goed is mag het ook gezegd worden eh! En had er ook geen idee van wat het allemaal koste, ben weer wat slimmer geworden :LOL:

wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#52 Geplaatst 05 februari 2011 - 21:52

heb wel al te horen gekregen dat hij al niet meer up to date is qua prijs en dat het opgeslagen is... maar ik hou het nog even zo.
:rub:  bedankt

Cronic
Cronic
  • 338 berichten
  • 2 katten

#53 Geplaatst 06 februari 2011 - 22:36

ik denk dat het ook goed is als je een heel goede cattery vindt om je fokpoes aan te schaffen, en als deze cattery je ook kan bijstaan en helpen om je opweg te helpen.. ik denk dat dit wel mogelijk moet zijn als je uitlegt dat je zeker geen concurrentie wil zijn, maar eerder voor jezelf een nestje wil..

Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#54 Geplaatst 06 februari 2011 - 22:54

Over kosten gesproken.
Ik heb bij mijn vorig (eerste) nestje eens bijgehouden wat het me heeft gekost. Ik kwam uit op zo'n 1602,64 euro enkel voor de kittens en heb waarschijnlijk hier en daar waarschijnlijk iets vergeten. Dit dus zonder kosten moederpoes (testen ed).

Dit gewoon even ter info. Misschien interesseert je dit wel.

Voor de rest, gewoon doen.

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#55 Geplaatst 07 februari 2011 - 10:18

k vind dit zeer interessant Tirza, wat meer fokkers zouden dat moeten doen, namelijk hier neerzetten wat een nestje kost (dus met detail en testen) om de mensen die eraan willen beginnen even met de voeten op de grond te zetten.

Idem dito voor de minder plezante ervaringen

noukie
noukie
  • 1.084 berichten
  • 5 katten

#56 Geplaatst 07 februari 2011 - 12:09

:geluk: het is wel mogelijk dat je meer zal moeten betalen voor een poes zonder fokverbod.
Welk ras wil je ?

Bewerkt door noukie, 07 februari 2011 - 12:10.