Spring naar inhoud

- - - - -

dokter geweest, weer nieuws

• Log in om te reageren
170 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 03 januari 2011 - 14:21

Tinne zei:

Mijn vader zegt dat je er wel mee mag douchen, maar dat het van de brandwond (licht verbrand, blaren,...) afhangt of je het moet afdekken of niet. Vandaar dat hij wil weten hoe het er uit ziet ;) Flamazine en Flamigel zijn 2 zalfjes die je mag gebruiken. Ik weet niet welk jouw dokter voorgeschreven heeft?

Maar dan mag de straal toch niet op de wonde komen :catscratchhead .

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 03 januari 2011 - 14:28

Je moet wel voorzichtig zijn als je doucht natuurlijk, de verbrande huid is kwetsbaar. Het kan zijn dat de wonde wel moet afgedekt worden maar daarvoor moet ik kunnen doorgeven aan papa hoe erg het is. Een eerstegraads brandwond is al een heel verschil met een tweedegraads qua behandeling :) Gek trouwens dat je eigen dokter je niet heeft verteld wat je moet doen als je doucht tijgertje75. Hij zal dat misschien zelf ook vergeten zijn :catscratchhead
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 03 januari 2011 - 14:31

Nivea en rescue heb ik er als zot op gesmeerd en ben er heel voorzichtig mee geweest. Simon heeft het eigenlijk vrij snel helemaal ingepakt ook met een steriel verband (meneer voelde zich schuldig, want het was zijn schuld dat hij een gloedhete ovenschaal tegen mijn elleboog hield :louche: ), ook al zei de apotheker dat we er niets mee moesten doen speciaal.

Bewerkt door Spanishke, 03 januari 2011 - 14:36.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

DORIS
DORIS
  • 7.688 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 03 januari 2011 - 15:33

Voor je het afdekt moet je wel ISO-BETADINE gaas opdoen.Dit is gaas doorweekt met antiseptische gel en dan kun je het verband gemakkelijk verwijderen.Was het vergeten te schrijven.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 03 januari 2011 - 16:13

Ik zou toch duidelijk informeren hoor, het gaat hier tenslotte om een chemische brandwonde en geen gewone brandwonde. Bij chemische brandwonden kan contact met water het juist verergeren. Als je je huisarts niet meer kan bereiken, kan je misschien eens informeren bij het brandwonde centrum hé.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 03 januari 2011 - 16:19

PeggyJ zei:

Ik zou toch duidelijk informeren hoor, het gaat hier tenslotte om een chemische brandwonde en geen gewone brandwonde. Bij chemische brandwonden kan contact met water het juist verergeren. Als je je huisarts niet meer kan bereiken, kan je misschien eens informeren bij het brandwonde centrum hé.

Dat heeft mijn vader ook gezegd, dat je altijd naar daar kan bellen. Of naar het antigifcentrum desnoods.
Geplaatste afbeelding

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 03 januari 2011 - 16:39

Nivea zou ik niet op een brandwond smeren!

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#23 Geplaatst 03 januari 2011 - 18:35

ik smeer er flamigel op met een niet inklevend gaas en dan ben ik opsite flexifix gaan halen, is een plastic achtige tweede huid zoals jullie ook zeggen, en dan blijft de wond droog, dat kan zeker geen kwaad, er staan geen blazen op het is echt rood met gaatjes in, ik ga er geen foto opzetten want ziet er niet zo smakelijk uit
ik heb het niet gespoeld als het gebeurt is want ik had het niet direkt door dat het zo'n wond was, het prikte een beetje en 's nachts als ik thuiskwam zag ik pas hoe erg het was, het heeft zeker een uur ingebeten voor ik er iets aan gedaan heb, en dan heb ik onmiddellijk flamigel opgesmeerd, spoelen was ook niet zo handig want het is aan de zijkant van mijn buik, zal nog een week of 2 duren voor het geneest volgens de dokter, tof werken in een restaurant :p

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#24 Geplaatst 03 januari 2011 - 18:51

:r :r :r , en wanneer denk je dat de doucheslang het begeeft, net als je in je blootje klaar staat om onder de douche te gaan, had net mijn haar nat gemaakt, pff, wat een begin van 2011 zeg :catcurs

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 03 januari 2011 - 18:52

Wat je nu doet kan zeker geen kwaad :)
Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 03 januari 2011 - 18:52

tijgertje75 zei:

:r :r :r , en wanneer denk je dat de doucheslang het begeeft, net als je in je blootje klaar staat om onder de douche te gaan, had net mijn haar nat gemaakt, pff, wat een begin van 2011 zeg :catcurs

:ha dat heb ik ook al meegemaakt
Geplaatste afbeelding

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#27 Geplaatst 03 januari 2011 - 18:57

Tinne zei:

:ha dat heb ik ook al meegemaakt

nogmaals bedankt om je vader lastig te vallen met mijn probleem hè ;) :hug:

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 03 januari 2011 - 18:59

tijgertje75 zei:

nogmaals bedankt om je vader lastig te vallen met mijn probleem hè ;) :hug:

Hij vond het niet erg hoor :d Hij schrok wel toen ik zei hoe groot de wonde ongeveer is. En dan nog op de zijkant van je buik! Hoe heb je dat eigenlijk gedaan?
Geplaatste afbeelding

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#29 Geplaatst 03 januari 2011 - 19:07

Tinne zei:

Hij vond het niet erg hoor :d Hij schrok wel toen ik zei hoe groot de wonde ongeveer is. En dan nog op de zijkant van je buik! Hoe heb je dat eigenlijk gedaan?

met afassen  gemorst met het produkt (in restaurant)en dat was langs de afwasbak gelopen(in het randje rond de bakken), en daar gaan tegen hangen met de afwasbak uit te wassen, zo is het op mijn schort gekomen, en dan doorgedrongen in mijn trui en zo op mijn huid gekomen, ik had het pas door dat het produkt gemorst was toen ik het voelde, en toen was het te laat, dan heb ik mijn trui onder mijn schort opgerold, zodat je het niet meer prikte, en in de auto naar huis deed ik de binnenverlichting aan en toen voelde ik dat mijn huid plakte en dat ik allemaal plekjes had, en thuis natuurlijk direkt groot licht aangedaan en toen zag ik de schade, maar ik heb het dus nooit afgespoeld met water, daar heb ik niet eens aan gedacht toen, heb er onmiddellijk zalf op gedaan

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#30 Geplaatst 03 januari 2011 - 19:10

Ginger-en-Noortje zei:

Nivea zou ik niet op een brandwond smeren!

Eens dat de wonde een litteken is? Waarom niet?
Natuurlijk niet als er nog een blaar ofzo opstaat he :) .
Ik zei dat je dit kon doen wanneer de wond 'genezen' was.