Spring naar inhoud

- - - - -

dokter geweest, weer nieuws

• Log in om te reageren
170 reacties op dit onderwerp
Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#31 Geplaatst 03 januari 2011 - 19:10

De 'schade' zal wel meevallen, als er geen blaren te zien zijn. Als de wond genezen is dan kan je weer normaal douchen :) Zoals gezegd door anderen bestaan er zalfjes die je er dan op kan smeren om te voorkomen dat het een lelijk litteken wordt. Er bestaat ook een (nogal dure) plakker voor maar ik kan niet op de naam komen.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#32 Geplaatst 03 januari 2011 - 19:11

Tinne zei:

De 'schade' zal wel meevallen, als er geen blaren te zien zijn. Als de wond genezen is dan kan je weer normaal douchen :) Zoals gezegd door anderen bestaan er zalfjes die je er dan op kan smeren om te voorkomen dat het een lelijk litteken wordt. Er bestaat ook een (nogal dure) plakker voor maar ik kan niet op de naam komen.

Ja, ken ze. Inderdaad hele dure!! Nivea (de blauwe) werkt evengoed vind ik. :)
Maar dat is eigen mening.

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#33 Geplaatst 03 januari 2011 - 19:14

dolfjeweerwolfje zei:

Ja, ken ze. Inderdaad hele dure!! Nivea (de blauwe) werkt evengoed vind ik. :)
Maar dat is eigen mening.

die heb ik voorlopig nog niet nodig vrees ik :p , ben sinds donderdag al 75 euro kwijt aan zalf en gaasjes, :trance: , afzetters :catcurs

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#34 Geplaatst 03 januari 2011 - 20:17

Dit is een werkongeval en je kunt dit verhalen op de verzekering van de werkgever.Aangeven aan je baas en alle papieren van de onkosten doorgeven.Normaal moet dit terugbetaald worden.

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#35 Geplaatst 03 januari 2011 - 23:29

dolfjeweerwolfje zei:

Eens dat de wonde een litteken is? Waarom niet?
Natuurlijk niet als er nog een blaar ofzo opstaat he :) .
Ik zei dat je dit kon doen wanneer de wond 'genezen' was.

Ok dan heb ik dat verkeerd begrepen :)

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#36 Geplaatst 04 januari 2011 - 00:41

Misschien een domme vraag, maar je heb het over de afwasbak , doen jullie dat daar dan met zulke gevaarlijk spul??
Geplaatste afbeelding

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#37 Geplaatst 04 januari 2011 - 09:18

brithany zei:

Misschien een domme vraag, maar je heb het over de afwasbak , doen jullie dat daar dan met zulke gevaarlijk spul??

is een produkt om de gaspitten in te spuiten zodat het vet kan afweken, spuitbusje was bijna leeg en ik had geen zin om het flesje bij te vullen omdat het al zo'n gevaarlijk produkt is, dus ik dacht ik giet gewoon het laatste over die pitten heen dan weekt dat ook wel, lui dus hè :p , je ziet wel wat er van komt

Guest_francis_*
Guest_francis_*

#38 Geplaatst 08 januari 2011 - 00:55

ik hoop dat het goed geneest,
een gouden regel bij brandwonden is;
eerst water, de rest komt later
thermsiche verbranding, 20 minuten koelen onder stromend lauw water,
chemische verbranding, 45 tot 70 minuten spoelen onder stromend lauw water,
telkens opletten voor onderkoeling,
ook altijd medische hulp inroepen, (zelf of iemand anders laten bellen) en ook zeggen waarmee de verbranding is gebeurd, en indien mogelijk, de originele verpakking laten zien, ook zeggen van wanner je bent gaan koelen.
een lange rubberen of plastieken handschoen is nooit weg. zeker met chemische produkten, bescherming dragen.
bij het overgieten van een grote naar een kleinere verpakking een veiligheidsbril dragen (tegen spatten) en ook duidelijk aangeven welk produkt er in zit.
nooit chemische produkten in (fris)drankflessen gieten. verschillende chemische produkten kunnen een levensgevaarlijke reactie aangaan.

technozino
technozino
  • 2.923 berichten

#39 Geplaatst 08 januari 2011 - 17:38

heb ooit een brandwonde gehad op mijn been van een koffie uit koffieapparaat, de kant van mijn legging zag je er zo instaan als een verbrand bloemeke, mijn tante raadde me de kruidenlotion van Maria Treben aan, als de wonde dicht was, je ziet er niks meer van nu.
Geplaatste afbeelding
Groetjes Karina

Guest_scolu_*
Guest_scolu_*

#40 Geplaatst 08 januari 2011 - 17:40

hoe is het nu met die wond ?

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#41 Geplaatst 08 januari 2011 - 22:28

scolu zei:

hoe is het nu met die wond ?

het gaat, ze is ondertussen niet meer open maar doet nog wel goed pijn, dus gaat de goede kant op :)

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#42 Geplaatst 17 januari 2011 - 19:09

:o :o :o :o zo keek de dokter net als ik die zweren liet zien
het is heel erg serieus, ik heb hele zware antibiotica gehad, waar ik er vandaag nog 2 van moet innemen, en als het donderdag niet voor de helft gebeterd is moet ik nog voor het weekend geopereerd worden
en toen keek ik zo :o :o :o :o
dan moet er een huidchirurg die zweren uitsnijden en dat kunnen ze niet verdoven dus dat gaat héééél vééééél pijn doen, dus duimen allemaal dat die dingen weggaan want ik ben een verschrikkelijke kleinzerige trien

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#43 Geplaatst 17 januari 2011 - 19:14

tijgertje75 zei:

het is heel erg serieus, ik heb hele zware antibiotica gehad, waar ik er vandaag nog 2 van moet innemen, en als het donderdag niet voor de helft gebeterd is moet ik nog voor het weekend geopereerd worden
dan moet er een huidchirurg die zweren uitsnijden en dat kunnen ze niet verdoven dus dat gaat héééél vééééél pijn doen, dus duimen allemaal dat die dingen weggaan want ik ben een verschrikkelijke kleinzerige trien

Ze kunnen je altijd onder verdoving brengen hoor :hug: :hug: :hug: .

Geplaatste afbeelding

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#44 Geplaatst 17 januari 2011 - 19:33

Ik heb je topics samengevoegd aangezien het over hetzelfde gaat. Veel beterschap.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#45 Geplaatst 17 januari 2011 - 19:51

tijgertje75 zei:

:hug: :hug: :hug:

Ik had al een vermoeden dat het niet zo goed ging aflopen, toen ik de laatste "ontwikkelingen" volgde...
De andere symptomen die je ook had kunnen wel eens het gevolg van het contact met dit produkt zijn, vergiftigingssymptomen...

Ik wens je veel sterkte en hoop echt dat het met de antibiotica betert! :duim: :duim: :duim:

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo