Spring naar inhoud

- - - - -

Samson ziekjes

• Log in om te reageren
98 reacties op dit onderwerp
Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#31 Geplaatst 05 januari 2011 - 10:37

Marieke zei:

Hoe gaat het vandaag met Samson?

Dat vroeg ik me ook af. Is het al wat beter met hem?
Geplaatste afbeelding

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#32 Geplaatst 05 januari 2011 - 10:48

Bedankt om te informeren, ik vind dat hij er wat sterker uitziet, het derde ooglid zit ook niet meer constant voor zijn oog maar als ik hem aai op zijn kopje bv dan gaat er één oog dicht terwijl het andere half open blijft en dan komt er daar dat derde ooglid voor.  Het derde ooglid is ook  niet meer zo rood. Ik heb wel de indruk dat het ene oogje groter is dan het andere. Maar voor mij is dit toch een positieve ontwikkeling. Ik ga effe rondbellen naar andere DA'sen om te kijken of die eventueel thuis zouden kunnen komen.  Hij is zo gestresseerd van het transport dat ik het hem liever bespaar, zeker nu (tenzij het niet anders kan). Dus mischien toch geen FIP tenzij dit heb beginstadium is, geen idee...
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#33 Geplaatst 05 januari 2011 - 11:05

Zou nog niet te snel fip zeggen, er zijn ook andere redenen waarom het derde ooglid zichtbaar is; en een kat die ziekjes is zal sowieso slomer en lustelozer zijn (wij mensen toch ook he ;) )
Hoop dat je een DA voor een second opinie vindt die aan huis wil komen, want snap maar al te goed dat je Samson niet nog eens wil meesleuren naar de praktijk. Succes en een dikke beterschapsknuffel voor Samson!!
Geplaatste afbeelding

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#34 Geplaatst 05 januari 2011 - 13:23

:hug: Niet meteen het ergste denken, Roosje!
Hopelijk kan een andere DA wat duidelijkheid brengen!
Hier blijven de duimen draaien!!!
Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#35 Geplaatst 05 januari 2011 - 13:35

Karolientje zei:

Zou nog niet te snel fip zeggen, er zijn ook andere redenen waarom het derde ooglid zichtbaar is; en een kat die ziekjes is zal sowieso slomer en lustelozer zijn (wij mensen toch ook he ;) )
Hoop dat je een DA voor een second opinie vindt die aan huis wil komen, want snap maar al te goed dat je Samson niet nog eens wil meesleuren naar de praktijk. Succes en een dikke beterschapsknuffel voor Samson!!

hier bij Reiko komt het witte vliesje ook soms te voorschijn , terwijl HYPER Actief is en goed eet

ik zou ook niet direct aan Fip denken maar begrijp je angsten wel
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Laurine
Laurine
  • 754 berichten
  • 4 katten

#36 Geplaatst 05 januari 2011 - 13:43

ik wil je nou niet bang maken maar mijn katje is een paar jaar geleden gestorven en ik zag bij hem ook het derde ooglid :oops: maar het kan ook iets anders zijn hoor !
Geplaatste afbeeldingWie niet van katten houd, was in zijn vorig leven vast een muis :knuppel: :catwalk

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#37 Geplaatst 06 januari 2011 - 10:57

Ik heb gisteren met Kerberos gebeld en hun alles uitgelegd.  Ze zeggen dat ik niet direct het ergste moet denken en vermoeden dat het door een trauma komt. Tijdens de confrontatie met de andere kater heeft hij een oppervakkige krab aan het oogje gekregen en ze bevestigen mij dat daardoor ook het derde ooglid zichtbaar kan worden. Ook kan hij een oog niet goed sluiten en als het andere oogje dichtgaat komt over het tweede oog het derde ooglid. Wanneer een kat zijn ogen sluit komt er altijd dat derde ooglid voor het oog maar men ziet dat niet.  Vermits hij dat ene oog niet goed kan sluiten is het normaal dat dat derde ooglid zichtbaar wordt.  Het mag echter geen weken zo blijven, dan moet er idd een bloedafname gedaan worden. Dat hij nu veel slaapt is niet perse een indicatie dat er wat dramatisch aan de hand is.  Vermits hij nog goed eet en niet vermagerd en zijn pels er ook goed uitziet stellen ze voor dat ik nog wat afwacht.  Ze doen in principe geen bloedafnames thuis omdat de katten zich dan meestal heviger verzetten dan in de praktijk (eigen territorium).  Zij verdoven ze ook niet voor een bloedafname maar  roepen eventueel de hulp in van een collega  als de kat te hevig te keer gaat.
Het is net of er een zware last van mijn schouders valt.  Ik hoop dat alles verder positief gaat evolueren in de komende dagen.
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#38 Geplaatst 06 januari 2011 - 11:03

Fijn dat ze je bij Kerberos hebben kunnen verder helpen. Voor de wat meer speciale gevallen (zoals toen Axxes vorig jaar zo ziek was), gaan we ook naar daar momenteel. Hopelijk is er snel beterschap te zien bij Samson!!
Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#39 Geplaatst 06 januari 2011 - 11:08

:thumb: :hug: :hug:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#40 Geplaatst 06 januari 2011 - 11:12

Zie je zelf al beterschap sinds je het ontdekte of niet? Gisteren heeft mijn Pumpkin ook een tik op zijn oog gehad, ik stond er zelf bij toen het gebeurde en meteen begon hij te knijpen met het oogje en zag het een beetje rood + zag je in zijn ooghoek een stukje van het knipvlies. Ik heb er meteen fysiologisch water ingedruppeld (heb ik altijd in huis in unidoses, een aanrader) en tegen de avond was het al een stuk beter. Nu zie je bijna niks meer (anders was ik met hem naar de da gegaan).

Zalfjes ga ik nooit op eigen initiatief in de ogen van de katten doen omdat als er een beschadiging is je het oog onherstelbaar kan beschadigen met de zalf (plus er zijn ook katten die er allergisch op reageren). Maar spoelen met fysiologisch water dat kan echt geen kwaad. Ook ogentroost in unidoses kan je zonder probleem in een gekwetst oogje druppelen. Ik gebruik het zelf als ik last heb van hooikoorts en het brengt echt meteen wat verlichting!

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#41 Geplaatst 06 januari 2011 - 11:18

Toch positief nieuws he :)

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#42 Geplaatst 06 januari 2011 - 11:20

Ja, ik vind toch wel dat er beterschap is, de oogjes staan er nu mooi in als ze volledig open zijn, een oogje nog wat vochtig en het derde ooglid zit er niet meer constant voor.
De oogdruppels van de DA gaven veel problemen en maakten hem extra angstig, ik heb ze dan in één van mijn ogen gedaan (ontsmettend middel,  dus ongevaarlijk) en het prikte wat, vermits zijn ogen geïrriteerd waren veronderstel ik dat het pijn deed. Het derde ooglid zag er direct erna ook roder uit.  Ik ben dan Ocal gaan halen en dat gaat toch iets beter.
Waar haal je dat fysiologisch water in unidoses, bij de apotheek ?
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#43 Geplaatst 06 januari 2011 - 11:23

Wij gebruiken ook Ocal voor de katten, daar hebben we nog nooit problemen mee gehad. Werkt ook verzachtend.
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#44 Geplaatst 06 januari 2011 - 11:27

Roosje zei:

Ja, ik vind toch wel dat er beterschap is, de oogjes staan er nu mooi in als ze volledig open zijn, een oogje nog wat vochtig en het derde ooglid zit er niet meer constant voor.
De oogdruppels van de DA gaven veel problemen en maakten hem extra angstig, ik heb ze dan in één van mijn ogen gedaan (ontsmettend middel,  dus ongevaarlijk) en het prikte wat, vermits zijn ogen geïrriteerd waren veronderstel ik dat het pijn deed. Het derde ooglid zag er direct erna ook roder uit.  Ik ben dan Ocal gaan halen en dat gaat toch iets beter.
Waar haal je dat fysiologisch water in unidoses, bij de apotheek ?

Kan je inderdaad bij de apotheker halen. Ik koop altijd deze: Physiodose Neus-Oogoplossing 45 x 5 ml unidosis online bestellen. Snel, veilig en discreet!
Ik weet dat ze het ook bij de Delhaize hebben.

Ik denk dat Ocal hetzelfde is als Ogentroost (Euphrasia Complex). Heb er ook veel baat bij gehad toen ik eens een kattennageltje in mijn oog had gekregen. Deze koop ik altijd: http://www.zwitserse...oll-670380.html

Bewerkt door Smitten Kitten, 06 januari 2011 - 11:28.

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#45 Geplaatst 06 januari 2011 - 11:52

Gelukkig dat het al wat beter gaat met lieve Samson! ik heb er vannacht de hele tijd aan gedacht. :hug:
Ik draag lenzen en heb altijd fysiologische water in huis. Af en toe heeft Shiva een beetje prut in zijn ooghoekje hangen en dan spoel ik zijn oogjes daar ook mee.
Verzorg en vertroetel hem maar flink (maar daar twijfel ik niet aan) :)
Geplaatste afbeelding