Spring naar inhoud

- - - - -

mijn visbak, opnieuw ingericht

• Log in om te reageren
26 reacties op dit onderwerp
Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#16 Geplaatst 15 januari 2011 - 19:43

:) :)
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_nathalinde_*
Guest_nathalinde_*

#17 Geplaatst 15 januari 2011 - 19:48

Ik zou niet weten hoe het precies moet.
het enige dat ik wel weet is dat je moet zorgen voor voldoende open zwemruimte en tegelijk voor voldoende verstopruimte. En dat is dan nog allemaal afhankelijk van welke vissen je hebt.

't Ziet er alleszins prachtig uit.

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#18 Geplaatst 15 januari 2011 - 20:04

mooi, ik zou het niet kunnen :duim:

Guest_scolu_*
Guest_scolu_*

#19 Geplaatst 15 januari 2011 - 20:09

ziet er netjes uit :)

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 16 januari 2011 - 17:36

Als je nog wat meer laaggroeiende plantjes hebt om die lege open ruimte op te vullen, zal dat ook een groot verschil zijn. Het is al een verbetering! :)
Nog een tip: zet op ongeveer 1/3 van de bak nog een stukje hout midden in (natuurlijk niet OP :ha ) de bodembedekkende plantjes. Of een mooie steen bijvoorbeeld. Deze kan dan dienen als blikvanger.

Bewerkt door Tinne, 16 januari 2011 - 17:37.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#21 Geplaatst 16 januari 2011 - 17:41

Tinne zei:

Ja! Zeker een topic openen over jouw aquaria. Het is leuk om elkaars bakken te zien.

:d

Las ik dit even te snel en dacht zo : "wat zeg die Tinne nu, het is leuk om elkaars bakkeS te zien ... :gek: :gek: :gek: "

Bewerkt door YvVanRoyen, 16 januari 2011 - 17:42.

Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 16 januari 2011 - 17:44

YvVanRoyen zei:

Las ik dit even te snel en dacht zo : "wat zeg die Tinne nu, het is leuk om elkaars bakkeS te zien ... :gek: :gek: :gek: "

:lachen: :lachen: :lachen: Niet goed wakker misschien?
Geplaatste afbeelding

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#23 Geplaatst 16 januari 2011 - 19:50

Yv toch :ha

Wil nog eventjes vermelden dat ik nu ook garnaaltjes heb zitten! je kan die heel gemakkelijk op 2e hands.be vinden, in vele gevallen voor 50 cent per garnaal!
In de winkel betaal je zo'n 3 euro :o gemiddeld.
Garnaaltjes zijn best wel grappig en leuk om naar te kijken, ze amuseren zich in ieder geval :) :thumb:

Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 16 januari 2011 - 19:52

MarieDufoor zei:

Yv toch :ha

Wil nog eventjes vermelden dat ik nu ook garnaaltjes heb zitten! je kan die heel gemakkelijk op 2e hands.be vinden, in vele gevallen voor 50 cent per garnaal!
In de winkel betaal je zo'n 3 euro :o gemiddeld.
Garnaaltjes zijn best wel grappig en leuk om naar te kijken, ze amuseren zich in ieder geval :) :thumb:

Hangt van de soort af. De zogenaamde king kong garnaal kost 150 euro/stuk heb ik gezien op het garnalenforum waar ik lid van ben. 150 euro! :o Terwijl dit 'gewoon' een kweekvorm is van de Crystal Black.
Geplaatste afbeelding

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#25 Geplaatst 16 januari 2011 - 19:54

Ik vind bak 2 veel natuurlijker de eerste is echt wel driehoek en te strak, mijn mening hé !

Bewerkt door trio, 16 januari 2011 - 19:55.

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#26 Geplaatst 16 januari 2011 - 19:58

Tinne zei:

Hangt van de soort af. De zogenaamde king kong garnaal kost 150 euro/stuk heb ik gezien op het garnalenforum waar ik lid van ben. 150 euro! :o Terwijl dit 'gewoon' een kweekvorm is van de Crystal Black.

De duurste die ik in de winkel zag waren 12 euro, en daar was echt niet veel speciaals aan eigenlijk!
maar 150! :gek:
We hebben nu een stuk of 10 vuurgarnaaltjes, 3 euro of meer voor een schoon visje is ok, soms zelfs weinig, maar voor een simpel garnaaltje vind ik dat zelfs al teveel :ha
Zeker als je ze evengoed kunt kopen aan mensen die er teveel in hun bak hebben zitten.
Allé tis maar een tip hé ;) voor moest iemand van plan zijn garnaaltjes aan te schaffen.
Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 16 januari 2011 - 20:00

MarieDufoor zei:

De duurste die ik in de winkel zag waren 12 euro, en daar was echt niet veel speciaals aan eigenlijk!
maar 150! :gek:
We hebben nu een stuk of 10 vuurgarnaaltjes, 3 euro of meer voor een schoon visje is ok, soms zelfs weinig, maar voor een simpel garnaaltje vind ik dat zelfs al teveel :ha
Zeker als je ze evengoed kunt kopen aan mensen die er teveel in hun bak hebben zitten.
Allé tis maar een tip hé ;) voor moest iemand van plan zijn garnaaltjes aan te schaffen.

Dat is waar, je kan evengoed nakweek kopen van hobbyisten. Vuurgarnaaltjes worden vrij frequent gehouden. Net als enkele andere soorten.
Geplaatste afbeelding