Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

De Warme Bakker

• Log in om te reageren
260 reacties op dit onderwerp
Armani
Armani
  • 14.505 berichten
  • 1 katten

#121 Geplaatst 22 mei 2012 - 12:57

miranda zei:

chocoladekorrels er pas bijdoen op het einde

Ik moest dat natuurlijk :roll: ook eens proberen, chocoladebrood...
Door de warmte zijn die gewoon gesmolten...
Ik had dus geen brood met chocoladebolletjes erin maar 1 volledig chocoladebruin brood.
enne...was niet lekker :s op die manier.

Armani
Armani
  • 14.505 berichten
  • 1 katten

#122 Geplaatst 22 mei 2012 - 12:59

Een tipje ivm dat chocoladebrood.

Je moet die chocoladebolletjes eerst in de diepvries doen en pas op het einde toevoegen.
Had ik dus niet gedaan en trok op niks :louche:

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#123 Geplaatst 22 mei 2012 - 13:09

schijnt dat italiaans kruidenbrood ALL in van aveve dat het ook zeer lekker is.. denk er straks eens om te gaan..  mss voor een kleintje .. eerst even zien..

Armani
Armani
  • 14.505 berichten
  • 1 katten

#124 Geplaatst 22 mei 2012 - 14:39

:eDance: Mijn broodmachine is momenteel ook bezig.

Deze nacht komen mijn buren terug van reis.
Ik ben hun huis-op-passer, brievenbus-leger, vissen-eten-gever...
en dan zal ik daar vanavond een vers mals broodje op de keukentafel leggen, zodat ze bij hun thuiskomst toch al iets in huis hebben.

Heb ik bij hun vorige vakantie ook zo gedaan ;)

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#125 Geplaatst 22 mei 2012 - 17:11

heb weer mijn best gedaan :d .. omega3 brood gebakken .. naar aveve geweest en 4 zakken van omega3 meebracht.. 2 zakjes (500gr elk) cranberry/notenbrood (ben eens benieuwd hoe dat smaakt)dit is momenteel nog in de oven aan het bakken.. ook 2 zakjes(500 gr elk) italiaans kruidenbrood (is met ui en gedroogde tomaten etc) heb ergens gelezen dat dit enorm lekker brood is dus das voor de volgende keer dan weer ;)

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#126 Geplaatst 22 mei 2012 - 17:53

Is zo'n mix niet duur?

Mijn 3 broden staan nu af te koelen. Meergranenbrood waar ik nog zonnebloempitten, sesamzaad en allerhande noten heb in gedaan.
P1070029.JPG
P1070031.JPG
P1070032.JPG

Ik moet dringend naar Aveve gaan want mijn sojameel is op en ik vind dat brood heerlijk. :mrgreen:

Geplaatste afbeelding

Stijn_Poezenpaleis:-)
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#127 Geplaatst 22 mei 2012 - 17:56

voor de chocoladebroodliefhebbers, zo een chocoladebroodje maak je met bakvaste chocoladedruppels ipv gewone chocolade. Gewone chocolade zal al lang verbranden op die temperaturen :)

hilleke
hilleke
  • 19.411 berichten

#128 Geplaatst 22 mei 2012 - 18:48

Als ik dat hier allemaal zie krijg ik ook zin om er zelf aan te beginnen. :)

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#129 Geplaatst 22 mei 2012 - 19:24

elixeryen zei:

Is zo'n mix niet duur?
Ik moet dringend naar Aveve gaan want mijn sojameel is op en ik vind dat brood heerlijk. :mrgreen:

Ik betaal 6,70€ voor all in Omega3 voor een zak van 2,5kg... mss is de gewone wel goedkoper maar dan moet je ook nog zout, suiker, olie(boter), gist kopen he... ;) mss wel iets duurder als je totaal rekent maar mijn echtgenoot en ik eten dit brood enorm graag dus tja... :d de prijs voor een zakje italiaans brood en cranberry/hazelnoot heb ik niet eens gekeken.

ik zie bij jou mooie ronde broden ik veronderstel dat je deze in de oven bakt... waar laat jij de jouwe rijzen??? .. toen men cv brandde had ik de indruk dat mijn broden mooi gerezen waren nu de cv is uit ik laat ze gewoon rijzen op de kamertemperatuur heb ik wel de indruk dat mijn broden minder gerezen zijn dan met cv.

Bewerkt door miranda, 22 mei 2012 - 19:26.

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#130 Geplaatst 22 mei 2012 - 20:01

TIPJE VOOR LUT:

meel 500gr(1brood) cranberry/hazelnoten van aveve moet je echt ook eens proberen... is echt wauwwwwwwww brood ;)

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#131 Geplaatst 22 mei 2012 - 20:13

miranda zei:

Ik betaal 6,70€ voor all in Omega3 voor een zak van 2,5kg... mss is de gewone wel goedkoper maar dan moet je ook nog zout, suiker, olie(boter), gist kopen he... ;) mss wel iets duurder als je totaal rekent maar mijn echtgenoot en ik eten dit brood enorm graag dus tja... :d de prijs voor een zakje italiaans brood en cranberry/hazelnoot heb ik niet eens gekeken.

ik zie bij jou mooie ronde broden ik veronderstel dat je deze in de oven bakt... waar laat jij de jouwe rijzen??? .. toen men cv brandde had ik de indruk dat mijn broden mooi gerezen waren nu de cv is uit ik laat ze gewoon rijzen op de kamertemperatuur heb ik wel de indruk dat mijn broden minder gerezen zijn dan met cv.

Ik doe geen suiker in mijn brood.

Ik laat mijn broden gewoon op kamertemperatuur rijzen. De eerste keer laat ik dat gewoon in mijn pot rijzen waarin ik (welja, de keukenrobot) mijn deeg gekneed heb. Ik doe er wel een plasticolie over (eigenlijk een plastic zakje die ik hergebruik, anders is dat zo slceht voor het milieu, ieder keer nieuwe plasticfolie gebruiken. :a ) en dan doe ik er een handdoek over.
Dan bol ik ze op en laat ik ze gewoon zo rijzen, niet afgedekt.
En dan gaan ze de oven in.

Geplaatste afbeelding

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#132 Geplaatst 22 mei 2012 - 20:25

elixeryen zei:

Ik doe geen suiker in mijn brood.

Ik laat mijn broden gewoon op kamertemperatuur rijzen. De eerste keer laat ik dat gewoon in mijn pot rijzen waarin ik (welja, de keukenrobot) mijn deeg gekneed heb. Ik doe er wel een plasticolie over (eigenlijk een plastic zakje die ik hergebruik, anders is dat zo slceht voor het milieu, ieder keer nieuwe plasticfolie gebruiken. :a ) en dan doe ik er een handdoek over.
Dan bol ik ze op en laat ik ze gewoon zo rijzen, niet afgedekt.
En dan gaan ze de oven in.
hoelang laat je ze eerste keer en twee keer rijzen ik doe normaal 1 ste rijs ongeveer 30 min dan platslaan en nog even doorkneden dan 40 min rijs voor tweede dan bakken 40min op 200C

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#133 Geplaatst 24 mei 2012 - 10:06

TIP VOOR LUT: :d
voor je chocoladebrood dat je wilt bakken.. als je de chocolade niet in je bakje mag doen wanneer is volgens jou het meest logische om het erin te doen?
Als het bakje openspringt natuurlijk want dan is het de moment dingen toe te voegen.. :p en dat is ook voordat de rijs begint dus om het einde van kneedproces ;) hopelijk heb je hier iets aan!

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#134 Geplaatst 24 mei 2012 - 10:13

linda zei:

ja dat is heel lekker dat heb ik ook al gebakken :h

als je brood eet bij spaghetti of lazagna kan je een gewoon wit brood bakken met een eetlepel tomaten puré in !
dan heb je een rood brood dat mooi oogt :LOL:

dan kan je ook italiaans brood maken ;) daar zitten zongedroogde tomaatjes en ui in.ALL mix van aveve

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#135 Geplaatst 24 mei 2012 - 10:15

miranda zei:

TIP VOOR LUT: :d
voor je chocoladebrood dat je wilt bakken.. als je de chocolade niet in je bakje mag doen wanneer is volgens jou het meest logische om het erin te doen?
Als het bakje openspringt natuurlijk want dan is het de moment dingen toe te voegen.. :p en dat is ook voordat de rijs begint dus om het einde van kneedproces ;) hopelijk heb je hier iets aan!

Probleempje: mijn bakje springt NIET open.... . Het is ee toestel dat automatisch de inhoud van dat bakje opent wanneer het programma het tijd vind. Ik heb hier niks in de pap te brokken... ;)

Oh ja, iemand vroeg me of ik veel schade heb door het kneedmes onderaan het brood. Dat valt mee hoor! Hier zie je een sneetje van mijn oh zo héérlijke maïsbrood!!

Geplaatste afbeelding