Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

De Warme Bakker

• Log in om te reageren
260 reacties op dit onderwerp
miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#151 Geplaatst 30 mei 2012 - 13:14

Elfje zei:

iemand een idee waar ik die broodverbeteraar kan kopen ergens in Antwerpen?
Heb al bij de aveve (city) en delhaize gezien, maar daar hebben ze het volgens mij niet.
elke aveve heeft een broodhoek daar moet het staan hoor... ;)

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#152 Geplaatst 30 mei 2012 - 13:27

miranda zei:

elke aveve heeft een broodhoek daar moet het staan hoor... ;)

Dan moet ik het misschien eens vragen, want heb het nergens zien staan hier.

Geplaatste afbeelding

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#153 Geplaatst 30 mei 2012 - 17:27

Elfje zei:

Dan moet ik het misschien eens vragen, want heb het nergens zien staan hier.
Eerste AVEVE City opent in Antwerpen > Website AVEVE > Aveve Actueel
je zal het vinden waar de bloem ofwel waar de korrelgist staat... anders effe vragen wel mooi hoekje in aveve antwerpen city

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#154 Geplaatst 30 mei 2012 - 17:34

miranda zei:

koekebrood is wit brood (toch met wit meel) dus bak je het op wit
programma 1 of 2 zals je verkiest en met rozijnen op programma 3

ze zeggen dat niet lleen int west vlaams hoor ook hier zeggen wij ofwel melkbrood of koekebrood

Heb ondertussen vernomen dat ik voor een écht koekebrood melk moet nemen i.p.v. water :eDance:

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#155 Geplaatst 30 mei 2012 - 17:42

als je terug kijkt naar post 143 had je het mss ook zien staan was nogthans speciaal voor jou gepost... ;)
het recpet dat ik je eerts gaf was ééntje uit men broodboek van domo... wij eten hier geen koekebrood.

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#156 Geplaatst 31 mei 2012 - 21:34

miranda zei:

als je terug kijkt naar post 143 had je het mss ook zien staan was nogthans speciaal voor jou gepost... ;)
het recpet dat ik je eerts gaf was ééntje uit men broodboek van domo... wij eten hier geen koekebrood.

Oops, 1000 keer mijn excuses, ik had erover gekeken.... :oops: :oops:
Bedankt he!! Ik ga het zeker volgende week eens proberen!!

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#157 Geplaatst 07 juni 2012 - 19:39

Tju toch, ik heb vandaag chocoladebrood gebakken, en alle chocolade is gesmoten zodat ik nu een bruin brood heb..... :help:
Op de verpakking van die chocoladekorrels stond nochtans dat het geschikt was voor chocoladebrood :catscratchhead :censored:

Nu, we gaan het zo ook opeten hoor, het smaakt best lekker, maar ik mis die lekkere chocolabollekes die er zouden moeten inzitten..!! Ik vraag me af hoe bakkers dat doen :catscratchhead :catscratchhead :catscratchhead

Armani
Armani
  • 15.762 berichten

#158 Geplaatst 07 juni 2012 - 20:44

Lut zei:

ik heb vandaag chocoladebrood gebakken, en alle chocolade is gesmoten zodat ik nu een bruin brood heb

ja Lut, ik heb dit ook eens voorgehad.
En dan is het natuurlijk mislukt hé :ha
Heb het nadien dan nooit meer gemaakt [-(

Armani
Armani
  • 15.762 berichten

#159 Geplaatst 07 juni 2012 - 20:46

;) zie hier Lut, in één van mijn vorige posts in dit topic :

Armani zei:

Ik moest dat natuurlijk :roll: ook eens proberen, chocoladebrood...
Door de warmte zijn die gewoon gesmolten...
Ik had dus geen brood met chocoladebolletjes erin maar 1 volledig chocoladebruin brood.
enne...was niet lekker :s op die manier.

Armani zei:

Een tipje ivm dat chocoladebrood.

Je moet die chocoladebolletjes eerst in de diepvries doen en pas op het einde toevoegen.
Had ik dus niet gedaan en trok op niks :louche:

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#160 Geplaatst 07 juni 2012 - 23:30

Armani zei:

;) zie hier Lut, in één van mijn vorige posts in dit topic :

Dat had ik gezien ! Ik hoopt tegen weten in dat het bij mij wél zou lukken... :oops:
Dat zakje met bollekes chocolade zal nu wel moeten dienen om chocolademelk te maken !! Is hééél lekker ;)

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#161 Geplaatst 07 juni 2012 - 23:34

Lut zei:

Tju toch, ik heb vandaag chocoladebrood gebakken, en alle chocolade is gesmoten zodat ik nu een bruin brood heb..... :help:
Op de verpakking van die chocoladekorrels stond nochtans dat het geschikt was voor chocoladebrood :catscratchhead :censored:

Nu, we gaan het zo ook opeten hoor, het smaakt best lekker, maar ik mis die lekkere chocolabollekes die er zouden moeten inzitten..!! Ik vraag me af hoe bakkers dat doen :catscratchhead :catscratchhead :catscratchhead

wanneer heb je de chocolade erin gedaan??

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#162 Geplaatst 08 juni 2012 - 13:45

ik heb de meelverbeteraar gevonden, dus ga straks nog eens een poging wagen om een broodje te maken :thumb:
Ik heb nu ook droge gist gekocht. Is daar eigenlijk een verschil in qua smaak of rijzing ofzo?

Geplaatste afbeelding

Ozy
Ozy
  • 1.168 berichten
  • 3 katten

#163 Geplaatst 09 juni 2012 - 10:35

Lut zei:

Dag Lutje,

Ik heb ook een broodmachine gekregen hier en vooral veel tips gekregen van de buurman. (Recent na jaren gestopt als warme bakker) JE moet de juiste chocolade hebben naar het schijnt en je moet die van Callebaut hebben. Die zou heel goed zijn.
Ik heb eergisteren eens een pitchkoek (sandwich met reepje chocolade erin) proberen maken. Nu had ik alleen zo chocoladekorreltjes vanuit de colruyt staan. Ik heb die in de diepvries gedaan en dan een lijntje mee gemaakt en de sandwich dichtgerold. Bij het opeten gaf de oudste dochter aan dat er nog brokjes inzaten. Misschien kan je die eens proberen?
Mijn schoonmama maakt ook geen chocoladebrood meer omdat het haar ook niet lukte en jouw resultaat kreeg. (Dus een magere troost misschien maar je bent niet alleen)

Ozy
Ozy
  • 1.168 berichten
  • 3 katten

#164 Geplaatst 09 juni 2012 - 10:45

Ik zoek nog een receptje van suikerbrood.
Misschien heb ik er wel overgezien. Geef dan maar het nummer door hoor.

Ozy
Ozy
  • 1.168 berichten
  • 3 katten

#165 Geplaatst 11 juni 2012 - 16:32

miranda zei:

weet je al wat merk je gaat krijgen ?? als je all in neemt bv uit aveve zit er reeds broodverbeteraar in. ;)

Het is dus de panasonic geworden.
Ondertussen al wat broodjes geprobeerd en al aardig gelukt.