Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

De Warme Bakker

• Log in om te reageren
260 reacties op dit onderwerp
miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#166 Geplaatst 11 juni 2012 - 16:47

Ozy zei:

Het is dus de panasonic geworden.
Ondertussen al wat broodjes geprobeerd en al aardig gelukt.
:duim: de mijne is ook een panasonic en als ik revieuws lees zijn die ook beter dan de domo...

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#167 Geplaatst 11 juni 2012 - 17:10

bah bweekes zeg, als je leest over die broodverbeteraars: E920 - L-cysteïne: broodverbeteraar, ook gemaakt van mensenhaar?… Eet smakelijk ! | Spiritualia

ons broodbakmachine heeft een tijdje  wegens omstandigheden niet gedraaid maar gaat nu terug vollen bak draaien hoor
Domo heb ik nooit willen kopen omdat enkele jaren geleden er een heel spel van is gemaakt dat mensen hun domo broodbakmachine zomaar in brand schoot

Bewerkt door lathyrus, 11 juni 2012 - 17:11.

Geplaatste afbeelding

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#168 Geplaatst 02 augustus 2012 - 23:58

Een jaar of 8 -10 geleden kochten we een broodmachine. Dat brood bakken lukte niet zo goed en we zijn er dan ook maar mee gestopt. Na al die jaren ga ik dat broodmachine nog maar eens uithalen en deze keer wil ik lekkere broodjes hebben :dance: :dance: . Ik kocht vandaag een pak all in one mix van bij de Aveve. Met het machine kan ik een brood bakken van 680 gr en 900 gram. ( 1.5 LB en 2 Olb). Als ik 500 gr mix gebruik, neem ik dan het best het programma voor 680 gr of 900 gr brood ( programma basic). Er zijn dan ook nog 2 programma's ' ultrafast1 ' en ' ultrafast 2'. Kan dit broodje ook met het snel programma lukken ?

Dit zijn de verschillende mogelijkheden :)
  1. Basic kneden, rijzen en afbakken als normaal brood
  2. French kneden, rijzen en bakken met een langere rijstijd
  3. Whole wheat kneden, rijzen en bakken van volkoren brood
  4. Quick kneden, rijzen en bakken met zuiveringszout (natriumbicarbonaat)
  5. Sweet kneden, rijzen en bakken van zoete broodjes
  6. Ultrafast-1 kneden, rijzen en bakken van een brood van ca. 680 g in korte tijd.
  7. Ultrafast-2 kneden, rijzen en bakken van een brood van ca. 900 g in korte tijd
  8. Dough alleen kneden en rijzen
  9. Sandwich kneden, rijzen en bakken
  10. Jam kneden, rijzen en bakken van cake, rijzen met zuiveringszout
  11. Cake kneden, rijzen en bakken van cake, rijzen met zuiveringszout
  12. Bake alleen bakken

Ozy
Ozy
  • 1.168 berichten
  • 3 katten

#169 Geplaatst 03 augustus 2012 - 08:35

:thumb:
Ik werk met droge gist en dan moet ik voor mijn snelprogramma ipv 1 schepje 1.5 nemen voor het snelprogramma.
:geluk:
Als de kat van huis is dansen de muizen op tafel. Als mama van huis is dansen de poezen...

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#170 Geplaatst 03 augustus 2012 - 10:33

Ik werk nooit met een mix, maar ik zou het totaal van al je ingrediënten wegen (als er nog iets toegevoegd wordt bij de mix) en dan weet je welk programma je moet kiezen. Wegen de ingrediënten samen 680g, dan kies je hiervoor en wegen ze meer, dan kies je voor 900g. De snel programma's heb ik ooknog nooit gebruikt, dus ik weet niet of het ideaal is :catscratchhead . De andere programma's hangt af van de bloem die je koos. Basic en French kan je gebruiken voor lichtere bloemsoorten, whole wheat is een programma voor volikoren bloemsoorten of de donkere soorten. De andere programma's zijn maar gedeeltelijke programma's, dus bijvoorbeeld als je enkel een deeg wil kneden in de bakoven of enkel het deeg dat al gekneed is wil bakken in de bakoven. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#171 Geplaatst 05 augustus 2012 - 12:35

Ik heb gisteren en vandaag een broodje gebakken met de All-in mix van  Aveve ( maisbrood ) Ik gebruik zoals op de verpakking staat 500 gr bloem  en 320 ml water. Dit is het resultaat. Het brood zakt in tijdens het  bakken, is niet gebakken vanbinnen, is vochtig/nat,... totaal mislukt.  Weet er iemand de oorzaak ? Iemand ervaring met de hoeveelheden water  van de All-in mix ? Ik heb de indruk dat er teveel water in moet.

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_1084.JPG

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#172 Geplaatst 05 augustus 2012 - 17:38

Ik gebruik geen all-in mix, maar voor mijn brood van 1350g gebruik ik 430 ml water voor 810g bloem. Het zal inderdaad wat veel water zijn lijkt me ook.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Casper-Cartouche
Casper-Cartouche
  • 5.287 berichten

#173 Geplaatst 05 augustus 2012 - 17:47

:) Ik gebruik ( alléé mijn man is de bakker hier )  al jaren all-in mix van Aveve , altijd een mooi gebakken brood !!
Wij bakken nu wel in een oven met stenen platen !!!!
Geplaatste afbeelding

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#174 Geplaatst 05 augustus 2012 - 18:15

Oei, dat is echt wel mislukt. Voor wit brood gebruik ik geen all-in mix, ik weeg alles apart af. Voor 400 gr bloem neem ik dan 250 ml melk (ik gebruik melk i.p.v. water).
Die all-in mix voor sesambrood van de aveve heb ik al wel gebruikt. Die lukt ook altijd prima. Ik doe gewoon de hoeveelheid water erbij zoals op het pakje staat. En ik maak al mijn broden met het snelle menu van 2u.

Ozy
Ozy
  • 1.168 berichten
  • 3 katten

#175 Geplaatst 05 augustus 2012 - 21:12

clyde zei:

Ik heb gisteren en vandaag een broodje gebakken met de All-in mix van Aveve ( maisbrood ) Ik gebruik zoals op de verpakking staat 500 gr bloem en 320 ml water. Dit is het resultaat. Het brood zakt in tijdens het bakken, is niet gebakken vanbinnen, is vochtig/nat,... totaal mislukt. Weet er iemand de oorzaak ? Iemand ervaring met de hoeveelheden water van de All-in mix ? Ik heb de indruk dat er teveel water in moet.

In mijn boek van mijn bakoven staat bij de problemen vermeld dat als het brood niet voldoende rijst er teveel water kan gebruitk zijn. Dit dus zeker goed afmeten en beter 10ml minder water gebruiken.
Als de kat van huis is dansen de muizen op tafel. Als mama van huis is dansen de poezen...

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#176 Geplaatst 06 augustus 2012 - 13:53

Raar toch :( Ik ga vanavond een all in mix van de Aldi eens testen ( wit brood ). Dat water lijkt mij ook zoveel maar ja ik volg gewoon de verpakking hé. En gebruiken jullie koud,  warm of lauw water ? En als ik 500 gr mix gebruik zal ik deze keer dan eens op stand basic voor 680 gr proberen of eerder voor 900 gr ?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#177 Geplaatst 06 augustus 2012 - 15:29

Waarom wil je maar 500g bloem gebruiken als de machine bedoeld is voor een brood van 680g ? Staat het zo op de verpakking ? Ik gebruik meestal koud/lauw water, met warm water heb ik ook problemen met mijn brood. Ik zou toch minder water gebruiken voor maar 500g bloem hoor.
Geplaatste afbeelding

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#178 Geplaatst 06 augustus 2012 - 15:48

clyde zei:

Ik heb gisteren en vandaag een broodje gebakken met de All-in mix van Aveve ( maisbrood ) Ik gebruik zoals op de verpakking staat 500 gr bloem en 320 ml water. Dit is het resultaat. Het brood zakt in tijdens het bakken, is niet gebakken vanbinnen, is vochtig/nat,... totaal mislukt. Weet er iemand de oorzaak ? Iemand ervaring met de hoeveelheden water van de All-in mix ? Ik heb de indruk dat er teveel water in moet.

ja zoë ik had dit met mijn domo ook... is teveel vocht achtergebleven en te slect gemengd normaal op een verhoudeing van 500 gr bloem doe ik 340ml water (omega3 all in) .. met mijn domo had ik ook steeds ingevallen brood met men
panasonic niet.. het vocht bleef teveel hangen in de domo

Bewerkt door miranda, 06 augustus 2012 - 15:50.

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#179 Geplaatst 06 augustus 2012 - 19:25

PeggyJ zei:

Waarom wil je maar 500g bloem gebruiken als de machine bedoeld is voor een brood van 680g ? Staat het zo op de verpakking ? Ik gebruik meestal koud/lauw water, met warm water heb ik ook problemen met mijn brood. Ik zou toch minder water gebruiken voor maar 500g bloem hoor.

Ja het machine werkt dus met 1.5 LB en 2 OLB. Als ik 500 gr bloem gebruik zal dat broodje toch zwaarder worden dus programma voor 680 gr ? of moet ik 680 gr er in doen ?

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#180 Geplaatst 06 augustus 2012 - 19:26

miranda zei:

ja zoë ik had dit met mijn domo ook... is teveel vocht achtergebleven en te slect gemengd normaal op een verhoudeing van 500 gr bloem doe ik 340ml water (omega3 all in) .. met mijn domo had ik ook steeds ingevallen brood met men
panasonic niet.. het vocht bleef teveel hangen in de domo

Is dat probleem met de Domo nooit opgelost. Ja het water blijft staan :( Deed jij minder water ?