Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

De Warme Bakker

• Log in om te reageren
260 reacties op dit onderwerp
Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#31 Geplaatst 01 augustus 2009 - 23:36

Nou nou..wat zeg je nu? Speciaal voor mij?..goh..dat had je nu echt niet moeten doen!
:ha :ha :ha

Zal het misschien dan nog maar eens wagen als het echt zooo lekker mals is als je zegt.. :LOL:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#32 Geplaatst 02 augustus 2009 - 10:33

Mijn broodmachine is vorige week verbrand :( . Het is nu in de winkel, maar ik vrees dat het niet meer hersteld zal kunnen worden. Daar mijn man altijd zo moeilijk doet over ander brood O:) , heb ik hetzelfde deeg met de keukenrobot gemaakt en het dan in de broodvorm van de broodmachine gedaan en vervolgens in de oven gebakken :LOL: , en het is goed gelukt, al zeg ik het zelf
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#33 Geplaatst 22 augustus 2009 - 17:27

Na 3 weken wachten kreegik gisteren telefoon, mijn broodmachine kon niet meer hersteld worden :( , maar ik kreeg een nieuw toestel in de plaats :jump: :jump: :jump: , vandaag toestel opgehaald en kan weer normaal brood bakken
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#34 Geplaatst 22 augustus 2009 - 20:06

Dat is goeie service, kun je weer lekkere broden bakken :LOL:

Guest_Amani_*
Guest_Amani_*

#35 Geplaatst 22 augustus 2009 - 23:19

Prima service moet ik zeggen :bravo: :bravo: :bravo:

intu
intu
  • 432 berichten
  • 6 katten

#36 Geplaatst 15 december 2009 - 16:57

heb een broodbakmachiene van Primo.

Maar op t laatste zakt mijn brood in :onzeker: en ik gebruik verse gist. mss daar een probleempje?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#37 Geplaatst 15 december 2009 - 17:23

Het is eigenlijk een kwestie van zelf experimenteren. Probeer eens met wat minder gist of wat minder water. Hier zijn in het begin ook heel wat minder gelukte broden gepasseerd alvorens ik het juiste recept had hoor. En als je broodmachine het na enkele jaren begeeft, is het weer een beetje opnieuw puzzelen. :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding

twinsisterjoyce
twinsisterjoyce
  • 1.507 berichten
  • 2 katten

#38 Geplaatst 15 december 2009 - 18:44

is dat voor de broodmachine? Daar heb ik er ook een van.. jammiejammie
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#39 Geplaatst 20 februari 2012 - 15:06

Ik ben al een hele tijd aan het zeggen dat ik het zo jammer vind dat ik geen tijd genoeg heb om alles te doen wat ik graag doe. Zelf mijn eigen brood bakken, zou ik ook zo graag terug doen!
Mijn grootvader had een bakkersopleiding en bij mijn grootouders thuis stond vroeger zo'n grote bakkersoven in een van de schuren. Als kind mocht ik dan altijd mijn eigen mini-broodje mee bakken als er bij hen gebakken werd en ik vond dat toen al zo leuk.

Nu geniet ik er overigens nog altijd van om in de keuken te staan en vooral aperitiefhapjes en dessertjes (en dus ook gebakjes) zijn favoriet bij mij. Maar door mijn werk, sociale verplichtingen en mijn andere hobby's heb ik er momenteel te weinig tijd voor, helaas. Als ik ooit deeltijds kan gaan werken, zal dat een van de eerste dingen zijn die ik oppik! :) En dan bak ik uiteraard enkel met deeg dat ik volledig zelf maak, geen mix uit de winkel.
Het deeg voor mijn koekjes, gebak, wafels of pannenkoeken die ik nu maak, komt ook nooit uit zo'n mixen. Vind dat je het verschil proeft en volledig zelfgemaakt geeft ook het meeste voldoening. ;)
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#40 Geplaatst 20 februari 2012 - 15:07

Het komt inderdaad goedkoper uit maar ik kan je niet zeggen op hoeveel dat komt dat verschil tussen zelfgebakken en gekocht brood.
Wij kopen het inderdaad bij AVEVE, we kopen allebei, zowel van die mix als van dat meel dat je zelf nog moet mixen.
Eigenlijk vinden wij die mixen het lekkerste.
Geplaatste afbeelding

Ayesha
Ayesha
  • 997 berichten

#41 Geplaatst 20 februari 2012 - 15:32

Goedemiddag iedereen!

Onze opa heeft gisteren voor zijn verjaardag een microgolfoven gekregen, bij gebrek aan plaats in zijn keukentje doet hij zijn broodmachine weg. Wij krijgen die, hij maakte daar toch geen gebruik van! Nu vraag ik me af of jullie daar ervaringen mee hebben? Komt het voordeliger uit (alles in rek. gebracht ook elektriciteit etc), is het gezonder? Kopen jullie zo'n mix of gaan jullie alles zelf mengen en afwegen? En waar kopen jullie dat? in de AVEVE of zijn er nog opties?

Ik hoor graag van jullie ervaringen en tips en tricks.

Even ter info, we eten ong. 3 grote broden per week en houden het vooral op volkoren!

Ik had een nieuw topic geopend, maar moest hier verder doen ;)

Alvast bedankt!

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#42 Geplaatst 20 februari 2012 - 15:41

Heb de berichtjes uit dat andere topic er ook even bij geplaatst. Ze komen nu wel boven jouw berichtje te staan, aangezien ze eerder op de dag geschreven zijn, maar ter info staan ze er dan toch he. :)

Bewerkt door Karolientje, 20 februari 2012 - 15:41.

Geplaatste afbeelding

Ayesha
Ayesha
  • 997 berichten

#43 Geplaatst 20 februari 2012 - 15:44

Super! Bedankt voor de moeite... :)

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#44 Geplaatst 20 februari 2012 - 16:07

Oh zeg, hier krijg ik honger van zenne :knuppel: !!

Ik zou ook graag zelf zo'n broodmachine hebben, maar dan moet ik er meteen ook een snijmachine bij kopen zeker?? Ik laat immers altijd mijn brood al snijden bij de bakker, en ik vrees dat als ik zelf ga snijden, dat het dikke en onregelmatige sneden gaan zijn :oops: :oops: ....

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#45 Geplaatst 20 februari 2012 - 16:10

Lut zei:

Oh zeg, hier krijg ik honger van zenne :knuppel: !!

Ik zou ook graag zelf zo'n broodmachine hebben, maar dan moet ik er meteen ook een snijmachine bij kopen zeker?? Ik laat immers altijd mijn brood al snijden bij de bakker, en ik vrees dat als ik zelf ga snijden, dat het dikke en onregelmatige sneden gaan zijn :oops: :oops: ....

zo van die goeie dikke sneden vind ik juist lekker. Vooral als het donker brood is. :h
Geplaatste afbeelding