Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

De Warme Bakker

• Log in om te reageren
260 reacties op dit onderwerp
miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#76 Geplaatst 15 mei 2012 - 19:47

Lut zei:

Jo had me naar de Delhaize gevoerd (mijn man gebruikt mijn auto omdat de zijne in de garage is), en om hem een extra winkelstop te besparen heb ik een zakbloem voor volkorenbrood van Delhaize zelf meegenomen!
Goed gelukt he, ik ben er zelf heel gelukkig mee!!

ziet er goed uit... ;) heb ook al de volkoren van delhaize gehad.ik ben een tijdje gestopt met brood bakken.. gemakszucht zekers en vind er weer plezier in te bakken :lachen: als je het snijd toon even de binnenkant van je brood

Armani
Armani
  • 15.762 berichten

#77 Geplaatst 15 mei 2012 - 20:20

@ Lut : proficiat met je eerste broodje :thumb:
Door te oefenen leer je je broodmachine kennen en je volgende broodje kan er zelfs al anders uitzien...

Maar, ik zal je iets zeggen...
Als je voor wit kiest en dan ook nog eens het programma met een extra rijs- en kneedbeurt, dan komt je broodje tot boven de rand van het emmertje ipv halverwege zoals op jouw foto.

Het programma met die extra rijs- en kneedbeurt duurt natuurlijk wel iets langer in tijd maar het broodje is dan extra luchtig. Bij mij is dat de stand 'French' en dat kan bij uw broodmachine misschien anders noemen?

Als ik een volkoren maakte dan kwam het ook maar halverwege het emmertje en vond ik het brood nogal aan de zware kant.

Eigenlijk maak ik voortaan enkel zelf mijn wit en mijn volkoren koop ik bij de bakker.

Mijn huisgenoten hebben liefst (mijn :heart: ) wit.

Succes verder

Nivo
Nivo
  • 6.363 berichten
  • 1 katten

#78 Geplaatst 15 mei 2012 - 20:22

He lekker topic 8) Vroeger bakte ik ook vaak, bijna heel vorig jaar uit de broodbakmachine gegeten, de antiaanbaklaag is versleten en nu krijg ik mijn broodjes er nog moeilijk uit. Bak ook voor de buitenvogels een wintermix koek.

Een paar weken terug kreeg ik een zakje geconfijt fruit en heb een receptje gezocht op internet voor geconfijt brood. het is er 1 geworden van bijna 2 kg O:) heb er ook stukjes fondant chocolade in gedaan. Hij was super lekker maar heb hem niet op gekregen, na een paar dagen was die echt droog geworden.

Bijgevoegde thumbnails

• HPIM2108.JPG
  • HPIM2109.JPG
  • HPIM2111.JPG

Bewerkt door Nivo, 15 mei 2012 - 20:22.

sorry laatste keer

Armani
Armani
  • 15.762 berichten

#79 Geplaatst 15 mei 2012 - 20:23

Lut zei:

Jo had me naar de Delhaize gevoerd (mijn man gebruikt mijn auto omdat de zijne in de garage is), en om hem een extra winkelstop te besparen heb ik een zakbloem voor volkorenbrood van Delhaize zelf meegenomen!
Goed gelukt he, ik ben er zelf heel gelukkig mee!!

Lut,
was dit een All-in versie of heb nog zelf gist moeten toevoegen?

Opletten als je gist zelf toevoegt : mag niet in contact komen met het zout of anders gaat je broodje niet omhoog komen :catscratchhead

Dat is het gemak van de All-in versies : enkel nog water en/of melk en vetstof, dat is alles.

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#80 Geplaatst 15 mei 2012 - 20:49

Armani zei:

@ Lut : proficiat met je eerste broodje :thumb:
Door te oefenen leer je je broodmachine kennen en je volgende broodje kan er zelfs al anders uitzien...

Maar, ik zal je iets zeggen...
Als je voor wit kiest en dan ook nog eens het programma met een extra rijs- en kneedbeurt, dan komt je broodje tot boven de rand van het emmertje ipv halverwege zoals op jouw foto.

Het programma met die extra rijs- en kneedbeurt duurt natuurlijk wel iets langer in tijd maar het broodje is dan extra luchtig. Bij mij is dat de stand 'French' en dat kan bij uw broodmachine misschien anders noemen?

Als ik een volkoren maakte dan kwam het ook maar halverwege het emmertje en vond ik het brood nogal aan de zware kant.

Eigenlijk maak ik voortaan enkel zelf mijn wit en mijn volkoren koop ik bij de bakker.

Mijn huisgenoten hebben liefst (mijn :heart: ) wit.

Succes verder
domo de jouwe??? french staat er ook op wist niet dat french daarvoor diende. :lachen: nogthans raden ze voor bruin programma whole wheat aan

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#81 Geplaatst 15 mei 2012 - 20:52

Nivo zei:

He lekker topic 8) Vroeger bakte ik ook vaak, bijna heel vorig jaar uit de broodbakmachine gegeten, de antiaanbaklaag is versleten en nu krijg ik mijn broodjes er nog moeilijk uit. Bak ook voor de buitenvogels een wintermix koek.

Een paar weken terug kreeg ik een zakje geconfijt fruit en heb een receptje gezocht op internet voor geconfijt brood. het is er 1 geworden van bijna 2 kg O:) heb er ook stukjes fondant chocolade in gedaan. Hij was super lekker maar heb hem niet op gekregen, na een paar dagen was die echt droog geworden.

gewoon beetje invetten met olijfolie

droog worden kan je verhelpen door half water/half melk te nemen of broodverbeteraar in te doen.

Armani
Armani
  • 15.762 berichten

#82 Geplaatst 15 mei 2012 - 20:54

miranda zei:

domo de jouwe??? french staat er ook op wist niet dat french daarvoor diende. :lachen: nogthans raden ze voor bruin programma whole wheat aan

ja, Miranda, het is een Domo. ;)

Maar door mijn teleurstelling in bruin/volkoren (nogal aan de zware kant) maak ik enkel nog wit.
Door de stand French te gebruiken is het broodje heeeeel luchtig, maar het programma duurt uiteraard wel wat langer.
Voor French is het hier 3u50 minuten.
Gebruik ik Basic, dan heb ik mijn brood sneller klaar maar dan komt het niet boven mijn emmertje uit.
Begrijp je?

Armani
Armani
  • 15.762 berichten

#83 Geplaatst 15 mei 2012 - 20:57

ik zal bij gelegenheid eens een foto van mijn wit broodje nemen en hier plaatsen.

Armani
Armani
  • 15.762 berichten

#84 Geplaatst 15 mei 2012 - 21:00

Oh ja,.... Hier kan je alvast mijn broodmachine zien Miranda :lachen: :lachen: :lachen:

Zullen we een broodje bakken?

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#85 Geplaatst 15 mei 2012 - 21:01

Armani zei:

ja, Miranda, het is een Domo. ;)

Maar door mijn teleurstelling in bruin/volkoren (nogal aan de zware kant) maak ik enkel nog wit.
Door de stand French te gebruiken is het broodje heeeeel luchtig, maar het programma duurt uiteraard wel wat langer.
Voor French is het hier 3u50 minuten.
Gebruik ik Basic, dan heb ik mijn brood sneller klaar maar dan komt het niet boven mijn emmertje uit.
Begrijp je?

Toen ik opnieuw begon te bakken had ik ook een probleem.. mijn brood rees mooi etc maar als de oven begon te bakken sloeg het bovenste van de deeg in... de één zei het rees tesnel.; de ander uw deeg is te vochtig... daarna deed ik zo... 10 min laten kneden in de machine... deeg eruit.. beetje bijkneden tot het echt nie meer kleefde met mijn handen .. ongeveer 30 a 40 min rijzen tot ik dubbele deegvolume bekom... de deeg inslaan en nog een minuutje handmatig kneden.. dan weer 40 min laten rijzen op kamer temperatuur en bakken op 200C gedurende 40 minuten en mijn brood was perfect... nu meng ik gewoon in een deegkneder die ik gekregen heb voor moederdag en de rest doe ik nog steeds op dezelfde wijze.. bakoven ga ik alleen nog gebruiken voor rozijnenbrood etc

Armani
Armani
  • 15.762 berichten

#86 Geplaatst 15 mei 2012 - 21:05

Pffff, neen zo intensief heb ik het nog niet gedaan :lachen:
Ik laat de machine alles voor mij doen.
Mijn wit lukt altijd.
Een ander brood is soms ook nog af te wachten...

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#87 Geplaatst 15 mei 2012 - 21:05

dit is mijn domo broodmachine

Bijgevoegde thumbnails

• imagesCAEVOG7Z.jpg

Armani
Armani
  • 15.762 berichten

#88 Geplaatst 15 mei 2012 - 21:07

miranda zei:

dit is mijn domo broodmachine

Woaauw, chique dinges...
de mijne is maar een gewoontje, maar wel een goedje ;)

Nivo
Nivo
  • 6.363 berichten
  • 1 katten

#89 Geplaatst 15 mei 2012 - 21:07

miranda zei:

gewoon beetje invetten met olijfolie

droog worden kan je verhelpen door half water/half melk te nemen of broodverbeteraar in te doen.

Broodverbeteraar, kan je daar aankomen als particulier?

Ik vet het blik altijd even in maar het mengt zich weer met het deeg tijdens het kneden. Zal eens zoeken of er geen reserve blik te bestellen is

bedankt voor de tips, ben wel nog curieus naar die broodverbeteraar
sorry laatste keer

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#90 Geplaatst 15 mei 2012 - 21:10

Nivo zei:

Broodverbeteraar, kan je daar aankomen als particulier?

Ik vet het blik altijd even in maar het mengt zich weer met het deeg tijdens het kneden. Zal eens zoeken of er geen reserve blik te bestellen is

bedankt voor de tips, ben wel nog curieus naar die broodverbeteraar

verkopen ze gewoon bij aveve iedereen kan eraan geraken