Spring naar inhoud

- - - - -

let op met je computermuis!

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 19 mei 2009 - 12:37

dit vond ik ergens op het net!
gelukkig heb ik geen draadloze muis!

Computermuizen gevaarlijk voor katten

Dierenartsen van de Amerikaanse Veterinary Medical Association (AVMA) waarschuwen computergebruikers voor draadloze muizen. In een vandaag gepubliceerd rapport laat de AVMA weten geschokt te zijn door de resultaten van hun onderzoek.
  Volgens dierenarts Joseph Burla vormen de draadloze muizen een gevaar voor katten. Uit het onderzoek, uitgevoerd onder 6.000 Amerikaanse kattenbezitters, blijkt dat de muizen regelmatig worden aangezien als prooi. "Katten nemen het apparaatje als niemand het ziet mee naar een schuilplaats of hoek. Daar proberen ze dan van het apparaat te eten."
  Door de slechte kwaliteit van hedendaagse muizen wordt het gevaar alleen nog maar groter. De plastic batterijklepjes zijn eenvoudig los te wrikken. Een groter gevaar zit hem volgens de AVMA echter in de onderdelen van de muis. "Juist draadloze muizen bevatten veel elektronica. Daarin zitten allerlei giftige stoffen als arseen en broom. Een kat die een condensator weet los te wrikken en opeet, sterft binnen enkele uren."
  Bron: planet.nl

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 19 mei 2009 - 12:42

:trance: :trance: , ik heb een draadloze PC muis, maar eerlijk gezegd zie ik de poezen die nog niet mee dragen hoor. Dat ding weegt toch wel vrij zwaar vind ik :-k
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#3 Geplaatst 19 mei 2009 - 12:48

Ik heb geen (draadloze) muis, maar het lijkt mij ook vrij zwaar om zomaar overal mee naar toe te zeulen voor die beestjes...

Francine
Francine
  • 8.090 berichten
  • 15 katten

#4 Geplaatst 19 mei 2009 - 16:04

Poezen zijn slim hoor, ik denk niet dat ze van die muis willen "ETEN".
De Perzengroetjes.
www.sienjamosas.tk

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 19 mei 2009 - 16:12

Wij hebben wel draadloze pc-muizen, maar van die hele grote, logge en zware gevallen. Die kunnen ze echt onmogelijk in hun mond krijgen, omdat ze te groot zijn. Ze hebben er ook nog nooit enige interesse in gehad trouwens. Het enige wat hen wel interesseert, is het muispijltje op het computerscherm.
Geplaatste afbeelding

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#6 Geplaatst 19 mei 2009 - 17:40

Wij hebben hier ook draadloze muizen maar die lijken toch in de verste verte niet op echte muizen hé..onze 4 schatten liggen hier dikwijls te frullen in de buurt van de PC maar naar de muis kijken ze niet om.

Guest_AnnDB_*
Guest_AnnDB_*

#7 Geplaatst 19 mei 2009 - 19:07

:LOL: Onze katten tonen er alleszins ni zoveel interesse voor

Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 19 mei 2009 - 19:56

Oei... Ik zie die van mij dat nu niet meesleuren, maar 't is wel goed dat mensen daar toch even attent op gemaakt worden..

Geplaatste afbeelding

Guest_Amani_*
Guest_Amani_*

#9 Geplaatst 19 mei 2009 - 20:09

hier geen draadloze muis , omdat ik ze te zwaar vind om mee te werken

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#10 Geplaatst 19 mei 2009 - 22:28

geen draadloze muizen hier :catwalk

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 20 mei 2009 - 00:01

Vind t een beetje vergezocht.. Ik vraag me af hoeveel katten dot werkelijk t leven heeft gekost.. ik denk niet een!

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 20 mei 2009 - 18:42

Ginger-en-Noortje zei:

Vind t een beetje vergezocht.. Ik vraag me af hoeveel katten dot werkelijk t leven heeft gekost.. ik denk niet een!

ik treed je volledig bij, betwijfel het ook sterk