Spring naar inhoud

- - - - -

kattendag 27 februari 2011 te Brasschaat, België

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#1 Geplaatst 04 januari 2011 - 11:13

KATTENDAG BRASSCHAAT

De KATTENDAG is een cursusdag die we in Nederland en België regelmatig organiseren, met steeds verschillende verdiepingsthema’s op het gebied van kattengedrag.
Op zondag 27 februari 2011 zal door het Kattengedragsadviesbureau wederom een Kattendag georganiseerd worden. De Kattendag biedt diepgaand inzicht in het gedrag en de basis van gedrag van de kat. De Kattendag zal gehouden worden in Ons Middelheem te Brasschaat. We hebben voor deze studiedag twee docenten: de Belgische kattengedragsbioloog Els Peeters en de Nederlandse kattengedragstherapeut Marcellina Stolting.

Tijdens deze studiedag kattengedrag zal diepgaand worden ingegaan op het eetgedrag van de kat, communiceren met geuren en de rol die het kattenbaasje speelt. U leert meer over de biologische oorsprong van de kat, en wat dit impliceert voor uw samenleven met uw kat.

Programma:
09.00-11.30 Marcellina Stolting Eetgedrag van de kat
koffiepauze
11.45- 12.15 Marcellina Stolting Wat doen feromonen?
12.15-13.00 lunch
13.00-15.30 Marcellina Stolting De invloed van de kattenbaasjes op het welzijn
theepauze
16.00-18.00 Els Peeters Wat is een kat eigenlijk?

Korte inhoud van de onderdelen:

Eetgedrag van de kat
Hier gaan we het ondermeer hebben over:
Wat proeft een kat?
Zijn er katse eetregels?
Heeft sociaal gedrag iets met eten te maken?
Hoe stimuleer je een kat tot eten?

De invloed van de kattenbaasjes op het welzijn
We gaan uitgebreid in op o.a. de volgende topics:
Welke mensen nemen een kat uit het asiel?
Welke invloed hebben baasjes op het welzijn van hun dier?
En hoe zit dat met de verzorging van zwerfkatten?
Welke soorten kattenbaasjes zijn er eigenlijk?

Wat doen feromonen?
- Natuurlijk kende u de F3 en de F4 al, maar wist u dat er 5 kattenferomonen bekend zijn?
- Kent u de werking van alle verschillende feromonen? We gaan hier dieper op in.

Wat is een kat?
Els Peeters zal hierin uitleggen wat de biologische oorsprong van de kat is, en wat dit inhoudt voor ons samenleven met de kat.
Aan de hand van de 'Environment of Evolutionary Adaptedness' worden de eigenschappen van de kat besproken en de gevolgen hiervan voor de hedendaagse huiskat.

€ 75,- voor een dag vol kennis! Inclusief lunch

Adres: Ons Middelheem, Bredabaan 425 te Brasschaat België

Wilt u meer informatie over deze cursusdag of wilt u zich opgeven?
Dan kunt u mailen naar info@kattengedragstherapie of bellen naar + 31-20- 330 87 80

marcellina stolting
het kattengedragsadviesbureau

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 13 januari 2011 - 14:50

ik ben hier lang geleden naartoe geweest en zo heb ik daar Jopperke en Marcelina leren kennen. :LOL: Ik vond het echt super interessant.  

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 13 januari 2011 - 15:24

Toen ik de affiche zag wilde ik eerst ook wel gaan, maar het inschrijvingsgeld is me te duur. Als student let ik een beetje op mijn centjes ;)
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#4 Geplaatst 15 januari 2011 - 21:47

Ja, daar heb ik zelf helaas niets aan te zeggen. Ik wordt 'ingehuurd' door het Kattengedragsadviesbureau, dus ik bepaal de prijzen niet. Maar als je even rondkijkt naar gelijkaardige cursussen, dan is dit toch een gangbare prijs.

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#5 Geplaatst 21 januari 2011 - 16:42

Bijkomende info:

Ook de Feline Welfare Foundation zal op deze dag aanwezig zijn met een stand. Lege inktcartridges en oude gsm’s mogen binnengebracht worden zonder deelname aan de kattendag. De opbrengst van de recyclage komt volledig ten goede aan de FWF en wordt gebruikt voor activiteiten om het welzijn van katten te verbeteren. Meer info op www.felinewelfarefoundation.org

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#6 Geplaatst 21 januari 2011 - 17:44

helaas ik was graag gekomen maar ik hoor niet graag het gepraat van MS ik stoor me gewoon intens aan haar.

als dat nu iemand anders was had ik de trip best willen maken.

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#7 Geplaatst 21 januari 2011 - 19:50

Lol, ja, ze is nu eenmaal iemand die je niet koud laat :d