Spring naar inhoud

- - - - -

Mag ik het nu krijgen of niet ??? Update p5

• Log in om te reageren
67 reacties op dit onderwerp
arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 04 januari 2011 - 22:14

45 dagen idd, en je kan eigendom bewijzen dmv van dierenartsboekje, chip, of zelfs facturen van de dierenarts.

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#17 Geplaatst 05 januari 2011 - 07:20

Wat gaat die mevrouw dan doen?Hopelijk laat ze het niet zo en gaat ze er achterna.Moest dit mij overkomen,ik zou het wel weten :evil:

akira
akira
  • 1.621 berichten
  • 6 katten

#18 Geplaatst 05 januari 2011 - 18:10

de eigenaars gingen vandaag naar de politie gaan en gingen het fod contacteren

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#19 Geplaatst 05 januari 2011 - 18:12

Amaai hier zou ik het toch ook ECHT niet bij laten hoor!! :evil:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#20 Geplaatst 05 januari 2011 - 18:52

akira zei:

de eigenaars gingen vandaag naar de politie gaan en gingen het fod contacteren

Hopelijk krijgen ze hun kat snel terug !!
Toch ongeloofelijk dat zoiets kan !!!

Maar dit is zeker geen alleenstaand geval.
Wij kennen persoonlijk mensen van wie hun hond ontsnapt was toen ze op vakantie waren. De oppas had de poort niet goed gesloten en hij was weggelopen. Ze zijn onmiddelijk terug van vakantie naar huis gekomen en hebben overal gezocht. En ruim een week later werden ze door de politie gecontacteerd dat hij naar een opvangcentrum was gebracht. Een privé onderneming in West-Vlaanderen die zorgt voor verloren gelopen honden, want hier hebben we geen asiel.
Toen ze hem gingen halen bleek hij te zijn ingeslapen !!!!
Ze hadden geen plaats genoeg om hem op te vangen, was hun uitleg.
Ze hadden hem al van dag 1 en hadden hen opgebeld , want hij was gechipt, maar er nam niemand op.(ze waren toen nog onderweg) Amper 1 telefoontje hadden ze gedaan !!!!!!
Toen ze vroegen of ze zijn lichaam konden krijgen bleek dat dus ook al weg.
Het ging dus om een reu, Deense dog van 2 jaar oud, een show en fokhond en gechipt !!!!

Ze hebben klacht neergelegd. Maar voorlopig weet ik dus niet hoe het afgelopen is. Het moest nog voorkomen de laatste keer dat ik hen zag.
Ze hebben trouwens een zeer groot vermoeden dat hij werd doorverkocht i.p.v. ingeslapen en zijn nu dus overal aan het zoeken.

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#21 Geplaatst 05 januari 2011 - 19:08

feroesti zei:

Hopelijk krijgen ze hun kat snel terug !!
Toch ongeloofelijk dat zoiets kan !!!

Maar dit is zeker geen alleenstaand geval.
Wij kennen persoonlijk mensen van wie hun hond ontsnapt was toen ze op vakantie waren. De oppas had de poort niet goed gesloten en hij was weggelopen. Ze zijn onmiddelijk terug van vakantie naar huis gekomen en hebben overal gezocht. En ruim een week later werden ze door de politie gecontacteerd dat hij naar een opvangcentrum was gebracht. Een privé onderneming in West-Vlaanderen die zorgt voor verloren gelopen honden, want hier hebben we geen asiel.
Toen ze hem gingen halen bleek hij te zijn ingeslapen !!!!
Ze hadden geen plaats genoeg om hem op te vangen, was hun uitleg.
Ze hadden hem al van dag 1 en hadden hen opgebeld , want hij was gechipt, maar er nam niemand op.(ze waren toen nog onderweg) Amper 1 telefoontje hadden ze gedaan !!!!!!
Toen ze vroegen of ze zijn lichaam konden krijgen bleek dat dus ook al weg.
Het ging dus om een reu, Deense dog van 2 jaar oud, een show en fokhond en gechipt !!!!

Ze hebben klacht neergelegd. Maar voorlopig weet ik dus niet hoe het afgelopen is. Het moest nog voorkomen de laatste keer dat ik hen zag.
Ze hebben trouwens een zeer groot vermoeden dat hij werd doorverkocht i.p.v. ingeslapen en zijn nu dus overal aan het zoeken.

Schandalig, dat ùag zelf niet tenzij het dier dodelijk gewond was. Ze mometen het dier minstens 14 dagen houden

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#22 Geplaatst 05 januari 2011 - 20:30

sommige asielen verkopen snel door, want de specialere brengen meer op hee :censored:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#23 Geplaatst 05 januari 2011 - 20:54

Waarschijnlijk verkopen ze ook wel snel door omdat er inderdaad vaak geen plaats meer is. Veel opvangcentra zitten overvol.
Soms weet men gewoon niet waar ze hen nog moeten steken.
Maar als een dier zelfs al gechipt is, dan doe je toch tenmiste wat moeite om op de baasjes te wachten of om ze op te sporen ???!!!!

Ergens vermoed ik ook wel beroepsmisvorming. Veel medewerkers hebben zoiets van "als een dier kan ontsnappen en niemand mist hem of is niet bereikbaar, zijn het dan nog wel dierenvrienden "
Soms betrap ik er mezelf ook wel op dat ik veel te snel conclusies trek.
Maar mensen hebben soms een goede reden om even niet bereikbaar te zijn en iedereen is wel eens toe aan vakantie, iedereen kan wel eens een deur open laten staan,...

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 05 januari 2011 - 20:54

:trance: :trance: :trance: :evil:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

akira
akira
  • 1.621 berichten
  • 6 katten

#25 Geplaatst 05 januari 2011 - 21:11

ik denk te weten over welk asiel het gaat.Hoe oud was die hond ?
Als ik mij niet vergis in de naam van het asiel die samen werkt met deze gemeente kan het inderdaad kloppen. Het is ook geen groot asiel zo een 10 a 15 hokken en een samenwerkingsakkoord met 23 gemeentes

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#26 Geplaatst 05 januari 2011 - 21:12

akira zei:

ik denk te weten over welk asiel het gaat.Hoe oud was die hond ?
Als ik mij niet vergis in de naam van het asiel die samen werkt met deze gemeente kan het inderdaad kloppen. Het is ook geen groot asiel zo een 10 a 15 hokken en een samenwerkingsakkoord met 23 gemeentes

Ja, dat klopt !!!
De stad is nu aan het kijken om van dat contract af te geraken, want het is niet de eerste klacht blijkbaar !!
Hoe oud hij precies was weet ik niet, maar wel een jonge en geliefde hond !!

Bewerkt door feroesti, 05 januari 2011 - 21:13.

akira
akira
  • 1.621 berichten
  • 6 katten

#27 Geplaatst 05 januari 2011 - 21:13

had ik het niet kunnen denken he. Er zijn ook al andere gemeentes die ervan zijn gestapt met de samenwerking met dat asiel
Hebben ze toen zijn chip gecontroleerd om na te gaan of het wel degelijk waar is ?

Bewerkt door akira, 05 januari 2011 - 21:14.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#28 Geplaatst 05 januari 2011 - 21:16

akira zei:

had ik het niet kunnen denken he. Er zijn ook al andere gemeentes die ervan zijn gestapt met de samenwerking met dat asiel
Hebben ze toen zijn chip gecontroleerd om na te gaan of het wel degelijk waar is ?

Het zit bij de rechtbank momenteel in samenwerking met de stad en de eigenaar. Maar meer weet ik ook niet momenteel.
Stad kan er niet gemakkelijk van af van dat contract, ookal zijn er verschillende misbruiken. Het zijn waterdichte sterke contracten...

akira
akira
  • 1.621 berichten
  • 6 katten

#29 Geplaatst 05 januari 2011 - 21:19

normaal wel hoor maar ze moeten natuurlijk wel de vervaldag in het oog houden. De meeste contracten zijn van 1 jaar en dan wordt het stilzwijgend verlengd naar 5 jaar maar voor de termijn op de contracten zou aflopen moet de gemeente dit 3 maand op voorhand laten weten dat zij de samenwerking stoppen. Anders moet de stad eens zijn licht op steken bij de gemeentes die er al vanaf zijn gestapt

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#30 Geplaatst 05 januari 2011 - 21:29

akira zei:

normaal wel hoor maar ze moeten natuurlijk wel de vervaldag in het oog houden. De meeste contracten zijn van 1 jaar en dan wordt het stilzwijgend verlengd naar 5 jaar maar voor de termijn op de contracten zou aflopen moet de gemeente dit 3 maand op voorhand laten weten dat zij de samenwerking stoppen. Anders moet de stad eens zijn licht op steken bij de gemeentes die er al vanaf zijn gestapt

Het probleem is natuurlijk ook dat er nog geen alternatief is.
Waar moeten de verloren of gedumpte dieren dan naar toe ?
Voor de katten is er hier ook zoiezo al niets. Maar daarvoor hebben ze een zeer goed zwerfkattenbeleid wat castratie en voeding/verzorging inhoudt. Maar huisvesting daarvoor hebben ze ook niet.
Met de honden kan dat niet hé. Dus veel oplossingen zijn er helaas niet in aanbieding voor hen...