Spring naar inhoud

- - - - -

Mag ik het nu krijgen of niet ??? Update p5

• Log in om te reageren
67 reacties op dit onderwerp
Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#31 Geplaatst 05 januari 2011 - 21:37

Vervaldag.... :evil: :evil: :evil: laat me niet lachen :evil: :evil: :evil:

Kosmi was zoek en ik zocht drie maal per week in het asiel... Een erg bange kat zat helemaal achteraf in een kooi en ik ging bij het diertje zitten en kreeg contact... Beheerder geroepen en gezecht dat *ALS ER GEEN ANDERE LIEFHEBBER KOMT* de kat bij mijwelkom zou zijn....... De doos eiste dat ik de kat ONMIDDELIJK mee zou nemen of zou bespreken met vooruit betaling.
Ik weigerde!
Vrijdag daar geweest en maandag kwam ik weer..... bange kat weg :goofy: :onzeker: :goofy: Eigenaar was uit Tilburg gekomen, na vakantiewas haar kat weg, de oppas had het diertje naar Nijmegen gebracht en was zelf opgenomen in een psychiatrisch ziekenhuis. Eigenaar was maar net op tijd terug van vakantie om haar kat (drie dagen asiel) terug te halen.

Breek mijn mond niet open over dierenasielen :evil:

Guest_Gehenna_*
Guest_Gehenna_*

#32 Geplaatst 05 januari 2011 - 23:21

Ik wil ze niet allemaal over 1 kam scheren maar ik heb weet van sommige medewerkers/dierenverzorgers in sommige asielen... interesse 0, inzet 0, diervriendelijkheid min10, klantvriendelijkheid 0, ...
Dat zie je ook aan de properheid van de kooien.

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#33 Geplaatst 06 januari 2011 - 08:20

Je mag ze echt niet allemaal over éénzelfde kam scheren. Sommige mensen doen het echt met hart en ziel, als vrijwilliger en roeien met de riemen die ze hebben. Het moet echt geen gemakkelijk job zijn om je dag in dag uit in te zetten voor die sukkeltjes die zijn achtergelaten en te zien dat er eigenlijk weinig of niks aan gedaan wordt. Ik bewonder de mensen die dit werk doen echt. Ik persoonlijk zou er gevoelsmatig aan kapot  gaan denk ik. Ik kan niet naar een asiel gaan zonder al wenend buiten te komen, zo veel sukkels die zijn achtergelaten en smachten naar liefde.

Spijtig genoeg zijn er altijd een aantal knoeiers die er geldgewin in zien

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#34 Geplaatst 06 januari 2011 - 09:23

feroesti zei:

Waarschijnlijk verkopen ze ook wel snel door omdat er inderdaad vaak geen plaats meer is. Veel opvangcentra zitten overvol.
Soms weet men gewoon niet waar ze hen nog moeten steken.
Maar als een dier zelfs al gechipt is, dan doe je toch tenmiste wat moeite om op de baasjes te wachten of om ze op te sporen ???!!!!

,...
Correct.
Wij zitten ook vaak overvol, maar als we sterk vermoeden dat het om een verloren gelopen kat gaat, gaan we die toch overal adverteren. We laten ook de chip controleren, maar eerlijk gezegd hebben we in àl die tijd nog geen enkele kat binnengekregen met een chip...

Gehenna zei:

Ik wil ze niet allemaal over 1 kam scheren maar ik heb weet van sommige medewerkers/dierenverzorgers in sommige asielen... interesse 0, inzet 0, diervriendelijkheid min10, klantvriendelijkheid 0, ...
Dat zie je ook aan de properheid van de kooien.
Klopt.
Ik ben zelf al in veel asielen geweest. Soms begin je dan net niet te huilen. Ik heb zo al een paar katten uit asielen weggehaald toen we in de opstart nog plaatsen over hadden. Dat is nu niet meer mogelijk omdat we zelf zoveel meldingen hebben, maar ik denk er nog vaak aan...

Eragon zei:

Je mag ze echt niet allemaal over éénzelfde kam scheren. Sommige mensen doen het echt met hart en ziel, als vrijwilliger en roeien met de riemen die ze hebben. Het moet echt geen gemakkelijk job zijn om je dag in dag uit in te zetten voor die sukkeltjes die zijn achtergelaten en te zien dat er eigenlijk weinig of niks aan gedaan wordt. Ik bewonder de mensen die dit werk doen echt. Ik persoonlijk zou er gevoelsmatig aan kapot gaan denk ik. Ik kan niet naar een asiel gaan zonder al wenend buiten te komen, zo veel sukkels die zijn achtergelaten en smachten naar liefde.

Spijtig genoeg zijn er altijd een aantal knoeiers die er geldgewin in zien
Ik heb zelf in een asiel gewerkt voor ik in de opvang begon (bevalt me vééél beter trouwens!) en ik moet zeggen: Het is niet gemakkelijk, maar de meeste mensen die er werken zijn geen dierenvrienden.
Als je als medewerker verkiest om de hele dag koffie te drinken ipv kattenbakken te kuisen of medicatie te geven...
In het asiel waar ik werkte heb ik zo mijn eerste ervaringen opgedaan met verwilderde katten. Niemand wou ze verzorgen dus zaten ze daar zonder medicatie. Ik werkte er pas de 3e week (1 dag per week) en ik moest bij een verwilderde kat oogzalf indoen gewoon omdat de andere medewerkers het niet wilden...
En geloof me maar als ik zeg dat er véél zo'n asielen zijn hoor.

akira
akira
  • 1.621 berichten
  • 6 katten

#35 Geplaatst 06 januari 2011 - 09:56

Bij ons is dat jammer genoeg ook zo nog geen enkele gevonden kat is hier aangekomen met een chip. Hoop dat het in de toekomst wel zo zal zijn. Heb hier wel eentje dat gechipt is maar niet geregistreerd deze is in afstand gekomen.
Voor ik samen met mijn zus de opvang ben gestart werkten wij ook in een ander asiel jammer genoeg geen goede ervaringen mee gehad en soms denk ik dan terug van wat als maar er zijn natuurlijk wel asielen waarvan je kan zeggen dat zij prachtig werk leveren alleen moeten die het vaak bekopen door de slechte he

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#36 Geplaatst 06 januari 2011 - 10:54

Spijtig genoeg gebeurd het in enkele asielen dat een gevonden binnengekomen kat direct ter adoptie wordt aangeboden! Het asiel waar ik vrijwilliger ben geweest handeld ook zo :( :(
Het zal je maar overkomen als baasje :cry: dat je kat binnenkomt in asiel als gevonden en direct kan geadopteerd worden door een andere persoon...

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#37 Geplaatst 06 januari 2011 - 11:00

Kunnen ze dat echt maken??? Jouw verloren gelopen kat aan een nieuwe eigenaar meegeven/verkopen zodoende dat jij je kat nooit meer terug kunt krijgen, mits bewijzen dat JIJ de wettige eigenaar bent (chip, boekje, foto's,....)????

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#38 Geplaatst 06 januari 2011 - 11:07

Ze kunnen maar als je kan bewijzen dat het jouw kat hebt en je die teruggeëist hebt binnen de 45 dagen komt die aan jou toe. Je kan niet verkopen wat niet van jou is tenzij het een afgestaan goed is: basisregel in verbintenissenrecht

Hoe: als de nieuwe eigenaars het been stijf houden naar de politie en eventueel rechtbank tegen asiel, stad van asiel indien gesubisidieerd en eventueel nieuwe eigenaar .

Je staat in je recht dus de gerechtskosten zijn voor verliezende partijen maar weet dat je moet kunnen bewijzen dat 1) het dier van jou is 2) je het teruggeëist hebt binnen de 45 dagen 3) je het niet afgestaan hebt en dus alle mogelijke stappen ondernomen hebt om het zo snel mogelijk terug te vinden / krijgen + uitspraken van lokale rechters zijn soms heel verrassendf

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#39 Geplaatst 06 januari 2011 - 11:17

:trance: :trance:

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#40 Geplaatst 06 januari 2011 - 11:18

:) Heb het verhaal kort naar mijn vriend gestuurd (op het werk). Gezegd dat je natuurlijk ook effectief moet kunnen bewijzen dat het jouw kat is (DA boekje, chip,...).

Hij antwoordt:

En dan nog, moesten we da allemaal niet hebben zou ik ze nog vinden en catnappen!

:loveshower:

akira
akira
  • 1.621 berichten
  • 6 katten

#41 Geplaatst 06 januari 2011 - 13:10

ik zou ze ook terug catnappen ze ne. het is tenslotte uw kat en niet die van iemand anders he. In een asiel dat ik ken nemen ze juist kittens aan de grote gevonden katten gaan richting de dierenarts voor een spuitje jammer genoeg

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#42 Geplaatst 06 januari 2011 - 13:45

Je zou toch willen dat je in neon-letters boven je kat een boodschap kon hangen he :oops:

Geplaatste afbeelding

Auryn
Auryn
  • 1.253 berichten
  • 2 katten

#43 Geplaatst 08 januari 2011 - 12:38

Is hier ondertussen al iets verder van geweten?

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

akira
akira
  • 1.621 berichten
  • 6 katten

#44 Geplaatst 08 januari 2011 - 12:47

de eigenaars gaan mij op de hoogte houden

Guest_noesje_*
Guest_noesje_*

#45 Geplaatst 08 januari 2011 - 13:07

Ik heb zo'n zelfde verhaal van dichtbij meegemaakt, maar dan andersom...
Mijn zus en haar man haalden een kat uit een asiel, was toevallig een blauwe rus, wisten ze niet, boeit ze niet (hij was gewoon mooi en lief) en ze hebben er geen verstand van maar stond later op de formulieren van het asiel.

toen mijn zus 2 weken later zomaar  blauwe rus intikte bij google kwam ze een advertentie tegen op marktplaats...vermist, blauwe rus...
alles klopte, leeftijd, geslacht omgeving waar hij was zoekgeraakt/weggelopen.
haar man wilde niet dat ze kontakt zocht, hij had zoiets van het is nu onze kat, hij staat op onze naam...hadden ze hem maar moeten laten chippen, want dat was ie dus niet.
achteraf is het asiel ook gewoon hartstikke fout geweest, hij stond vanaf dat hj vermist was, 10 april dacht ik op amivedi vermeld en hij is pas 29 april in het asiel gekomen.
13 mei heeft mijn zus en haar man hem daar gehaald.
net 2 weken, dat vonden wij al erg kort want we hadden zoiets van je zal maar op vakantie zijn en de oppas laat hem per ongeluk ontsnappen???
maar het asiel heeft toen ie binnenkwam dus nóóit op de site van amivedi gekeken of kontakt gezocht want daar stonden maar 2 blauwe russen op en van de één klopte alles gewoon!!

mijn zus heeft er erg moeite mee gehad, maar haar man bleef voet bij stuk houden dat dat het risico nou eenmaal is als je je kat niet laat chippen!
ze wilde geen ruzie dus heb het maar gelaten hoe het was.
ik heb kontakt gezocht met degene die de advertentie op marktplaats zette en ze heeft alle asiels in rotterdam afgebeld en ze kreeg stuk voor stuk te horen dat ze geen Blauwe rus in het asiel hadden gehad terwijl hij dus wél in rotterdam in een asiel zat!

ik was het er niet mee eens, ik vond dat ze hem terug moesten geven maar wilde ook geen ruzie met mijn zus en zwager...dus we hebben het hierbij gelaten.
ik heb degene van wie hij dus waarschijnlijk was dus verteld dat ie een goed thuis heeft maar meer kon ik niet doen.

Bewerkt door noesje, 08 januari 2011 - 13:08.