Spring naar inhoud

- - - - -

Wat vinden jullie van dit poesje?

• Log in om te reageren
42 reacties op dit onderwerp
Louise
Louise
  • 1.483 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 04 januari 2011 - 23:37

Op die tweede foto lijkt haar radix mij te diep voor een BKH/BLH, haar oortjes zijn ook te groot en zijn niet laag genoeg ingeplant...

Bewerkt door Louise, 04 januari 2011 - 23:40.

Geplaatste afbeelding

saparapah
saparapah
  • 1.324 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 04 januari 2011 - 23:56

Haha, je ziet wel, ik moet dus nog veel leren ;) . Radix, is dat dan de neuswortel, of is dat iets anders?
Geplaatste afbeelding
Groetjes en poezekopjes, Sarah

Louise
Louise
  • 1.483 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 05 januari 2011 - 00:11

saparapah zei:

Haha, je ziet wel, ik moet dus nog veel leren ;) . Radix, is dat dan de neuswortel, of is dat iets anders?

Jij zei eigenlijk hetzelfde als ik, had 't nog niet gelezen ;)
Inderdaad haar neuswortel, dat die te diep is, zoals bij een exotic of pers bijna.

Ik ben ook geen fokker hoor maar vind 't wel interessant, die rasstandaard bij katten :)

Geplaatste afbeelding

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#19 Geplaatst 05 januari 2011 - 01:20

Ik vind hem eerlijk gezegd niet zo mooi voor een brit & als kat opzich...(behalve de kleur dan :heart: )

Zijn verhoudingen van zijn hoofd vind ik ook een beetje raar.

Maargoed, vele wel, dus wat is mijn mening waard :d

Succes !! :)

Bewerkt door Serenity, 05 januari 2011 - 01:21.

Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#20 Geplaatst 05 januari 2011 - 07:17

:love:

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#21 Geplaatst 05 januari 2011 - 07:57

Oogkleur vind ik wel prachtig. maar de oren staan te veel op de kop en zijn te groot. vacht kan ik niet oordelen.
Geplaatste afbeelding

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#22 Geplaatst 05 januari 2011 - 12:14

Ik vind het een heel schattig beestje, maar volgens mij heeft ze niet echt een rond kopje, zijn de oortjes wat groot en volgens ik kan zien op de foto een te uitgesproken neusstop, of hoe noemen ze dat. Wel mooie grote ronde oogjes.
Dat waren ook mijn bedenkingen, maar ik heb dan weer katers met mooie kleine oortjes. Bovendien denk ik dat het geen recente foto is, ze ziet er nog niet uitgegroeid uit, dus kan er nu weer helemaal anders uitzien. Maar vandaar dus dat ik graag wat meer meningen heb ;)

Maar weet je waar ik me wel vragen bij stel? Waarom raken ze dit niet kwijt? Als er een nestje is, worden de mooiste poezels ofwel door de fokkers zelf gehouden, ofwel het eerste verkocht. Dus dan vind ik het wel raar dat daar een kitten van net geen jaar, van de hand gedaan wordt.

Vind ik ook wat vreemd, maar zo te zien doet die cattery regelmatig katten weg. Ik vermoed dat zij eerder van de het soort zijn dat één of een paar nestjes met een kat doet om de lijn te hebben en die dan herplaatst. Niet mijn filosofie, maar ieder zijn ding hè. Ik vermoed dat ze dit poesje zelf wilden houden, maar nu van gedachten zijn veranderd en dat ze het daarom nu pas ter beschikking stellen. Maar ik heb nog niet geïnformeerd, dus ik weet op dit moment niet meer dan jullie.

Ik ben vooral op zoek naar een grote, zwaargebouwde poes. Mijn katers zijn naar mijn smaak net iets te klein, maar hebben dan weer wel mooie kleine oortjes etc. Liefst ook nog een poesje met wat nieuw bloed voor de cinnamon/fawn fok in België en Nederland. :d

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#23 Geplaatst 05 januari 2011 - 12:27

jopperke zei:

Dat waren ook mijn bedenkingen, maar ik heb dan weer katers met mooie kleine oortjes. Bovendien denk ik dat het geen recente foto is, ze ziet er nog niet uitgegroeid uit, dus kan er nu weer helemaal anders uitzien. Maar vandaar dus dat ik graag wat meer meningen heb ;)

Mij vallen ook de oren meteen op. Niet echt mijn ding.

Vind ik ook wat vreemd, maar zo te zien doet die cattery regelmatig katten weg. Ik vermoed dat zij eerder van de het soort zijn dat één of een paar nestjes met een kat doet om de lijn te hebben en die dan herplaatst. Niet mijn filosofie, maar ieder zijn ding hè. Ik vermoed dat ze dit poesje zelf wilden houden, maar nu van gedachten zijn veranderd en dat ze het daarom nu pas ter beschikking stellen. Maar ik heb nog niet geïnformeerd, dus ik weet op dit moment niet meer dan jullie.

Ik vind de manier waarop zij met dieren omgaan maar dubieus. Waar ik mij ook enorm aan stoor is de manier van adverteren. Regelmatig staat daarin "we kunnen ze ook uitwisselen aan de Mac Donalds. Het lijkt wel een grapje, maar ze menen het...

Ik ben vooral op zoek naar een grote, zwaargebouwde poes. Mijn katers zijn naar mijn smaak net iets te klein, maar hebben dan weer wel mooie kleine oortjes etc. Liefst ook nog een poesje met wat nieuw bloed voor de cinnamon/fawn fok in België en Nederland. :d

Als je "nieuw bloed" wilt dan moet je dit poesje niet nemen. Half (cinnamon/fawn) langhaarland fokt met deze lijnen. Bij de korthaar in Be en NL zal je deze lijnen ongetwijfeld ook wel veel tegenkomen neem ik aan.

PS Ik moet nog antwoorden op je mailtje, maar je weet ik moet mijn tijd daarvoor nemen he ;)

Bewerkt door Smitten Kitten, 05 januari 2011 - 12:27.

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#24 Geplaatst 05 januari 2011 - 12:30

Heb via kittenbemiddeling.com een mailtje gestuurd om extra info en foto's te vragen. Wel in het nederlands, de advertentie was ook in het nederlands, dus ik vermoed dat ze dat wel kunnen.

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#25 Geplaatst 05 januari 2011 - 12:33

Ik denk ook niet dat ik voor dit poesje ga, maar wil graag meer info om mijn beeld van de cinnamon/fawn fok wat te verbreden. Beetje kijken waar de tekortkomingen liggen en wat eraan verbeterd kan worden.

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#26 Geplaatst 05 januari 2011 - 12:42

Ken er niet veel van Jopperke maar de kop zegt me niet veel. Vele kittens hebben een veel rondere kop en deze mist dat een beetje.

Cinnamon vind ik mooi warm maar... en nu moet ik oppassen want ik begeef me op glad terrein - ik hoorde laatst een fokkers zeggen dat Cinamon voorlopig een kleine genenpoel had waardoor ermee fokken iets moeilijker was en meer risico gaf op inteelt met gezondheidsrisico's van dien. Is van horen zeggen hé

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#27 Geplaatst 05 januari 2011 - 12:46

Eragon zei:

Ken er niet veel van Jopperke maar de kop zegt me niet veel. Vele kittens hebben een veel rondere kop en deze mist dat een beetje.

Cinnamon vind ik mooi warm maar... en nu moet ik oppassen want ik begeef me op glad terrein - ik hoorde laatst een fokkers zeggen dat Cinamon voorlopig een kleine genenpoel had waardoor ermee fokken iets moeilijker was en meer risico gaf op inteelt met gezondheidsrisico's van dien. Is van horen zeggen hé

Dat is ook zo hoor, daar zeg je echt niets mis mee. Cinnamon is niet "mijn" kleurtje. Ik vind andere kleuren mooier. Maar ik hoop wel dat er wat fokkers bijkomen die verder kijken dan het kleurtje en door uit te kruisen en niet telkens cinnamon op cinnamon of dragers op dragers te zetten de genenpoel groter en gezonder gaan maken. Er zijn er die dat doen hoor, maar er zijn er ook heel veel die dat absoluut niet doen en de gevolgen op termijn zullen niet aangenaam zijn denk ik. Haast en spoed is zelden goed, en het cinnamonverhaal is daar geen uitzondering op ;)

Edit: Maar Jopperke weet dit ook en we hebben het er ook al wel over gehad ;)

Bewerkt door Smitten Kitten, 05 januari 2011 - 12:49.

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#28 Geplaatst 05 januari 2011 - 13:03

Klopt, daarom dat ik graag mijn Ianus er zou bij willen betrekken. Stamboom van Ianus:
Bijgevoegd bestand  stamboom Ianus.pdf   1,12MB   62 downloads
Bij mijn weten zijn die lijnen nog niet veel voorkomend bij de cinnamon/fawn fok. Correct me if I'm wrong! :d Ben nog volop in de leer/uitzoek/oriënteer fase.

Bewerkt door jopperke, 05 januari 2011 - 13:04.

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#29 Geplaatst 05 januari 2011 - 13:04

Hmm, neemt de pdf-file precies niet aan...

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#30 Geplaatst 05 januari 2011 - 13:10

Dan eens proberen in jpeg:
stamboom Ianus.jpg