Spring naar inhoud

- - - - -

Vraag over de BLH

• Log in om te reageren
35 reacties op dit onderwerp
Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#31 Geplaatst 05 januari 2011 - 17:10

Nahs zei:

maar dat houdt niet in dat er een malloot moet denken dit nu een nieuw ras van te maken.

Wat bedoel je eigenlijk? Doel je op de polycoons? Dat is geen apart ras hoor, dat zijn en blijven Coons alleen met een eigenaardigheid die er, in tegenstelling tot vroeger, niet meer uitgefokt wordt. Maar is off-topic

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#32 Geplaatst 05 januari 2011 - 17:28

Eragon zei:

Wat bedoel je eigenlijk? Doel je op de polycoons? Dat is geen apart ras hoor, dat zijn en blijven Coons alleen met een eigenaardigheid die er, in tegenstelling tot vroeger, niet meer uitgefokt wordt. Maar is off-topic

neehoor daarop doelde ik niet alhoewel ik misschien me afvraag waarom met elke bijzondere afwijking gefokt moet worden door de mens.

oligodactyly is de naam van deze afwijking / fout : het afwezig zijn van vingers of tenen

Bewerkt door Nahs, 05 januari 2011 - 17:30.

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#33 Geplaatst 05 januari 2011 - 19:41

Begrijp dat wel. Ik heb er weinig bezwaren tegen omdat het er niet in gefokt is in tegenstelling tot bijvoorbeeld folds. Bij de erkenning van de Coon was een groot deel van de Coonpopulatie polydactyl.

Persoonlijk vind ik het leuk ogen,vooral dde manier waarop die springen en voedsel nemen. Maar... er moet wel doordacht mee gefokt worden.

Ja, ik vind het persoonlijk ogen :LOL: maar ik vrees dat die mode waartoe ik misschien zou bijdragen gaat resulteren in ondoordacht fokken door winstbejag :( en dat komt ervan, en dat heeft me tot nog toe tegen gehouden

Naast Oligodactylie bestaat er ook nog syndactulie dacht ik waarbij tenen zijn samengegroeid

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#34 Geplaatst 11 januari 2011 - 10:20

Nahs zei:

Door de Fife regels te downloaden, te zoeken naar regels voor erkenning van de brits type langhaar als een NIEUW RAS daar de britskorthaar alleen in korthaar kan.

Dus zal je met een X aantal fokkers in binnen en buitenland die bij de Fife aangesloten zijn de handen in elkaar moeten steken, goed de regels doorlezen, verzamelen en de erkenningsshow moeten plannen met alles wat daar bij hoort.

www.fifeweb.org hierop valt alles te lezen :)

en nee ik doe niet mee hieraan voor mij hoeft het namelijk niet.
Ben een pure korthaarfokker. Die probeert geen langhaar te fokken wat me in een nest grandioos mislukt is want dat was volledig langhaar hahahahaha

Ik hoorde van een andere brittenfokker dat men bezig is met de erkenning van de BLH bij de Fifé. Is er iemand die mij dat kan bevestigen? En zo ja, waar kan ik deze info vinden? :catscratchhead

henny
henny
  • 1.601 berichten

#35 Geplaatst 11 januari 2011 - 10:37

Volgens mij zijn er plannen in Tsjechië daar worden regelmatig XLH's geshowd.
Maar....ik denk dat ze dan eerst de reglementen moeten aanpassen of we krijgen weer een 'fancy name' :(

Henny

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#36 Geplaatst 15 januari 2011 - 15:48

In België en Duitsland ken men ze probleemloos showen.
In Gent waren er een pak britannica's te zien.
Ik zou het moeten nakijken, maar ik gok toch zeker op zo'n 20 tal...