Spring naar inhoud


- - - - -

weeral een scheiding...


  • Log in om te reageren
68 reacties op dit onderwerp
feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten
    • Locatie: Izegem
OFFLINE

#1 Geplaatst 05 januari 2011 - 21:09

Onze beste vrienden gaan uit elkaar :( Vandaag is hij het officieel komen zeggen dat mijn vriendin dus binnenkort verhuisd.
Ze hebben dus ook twee katten van ons, Kassandra en Balto.
Die zijn nu het minste van hun zorgen, maar wel mijn grote zorgen !
Al weet ik dat ze nu toch zeker nog zeer goed verzorgd worden.

Mijn vriendin is op zoek naar een huisje of flat en is van plan ze mee te nemen. Bij hem kunnen ze niet blijven, want hij is zelfstandige en heeft er dus geen tijd voor. Hun hond blijft wel, dat is een waakhond en loopt mee in de loods als hij gaat werken.
Maar wat als ze de katten straks niet mee mag of kan nemen ?
Er werd mij beloofd dat ze dan terug naar hier komen.
Maar daar wil ik even nog niet aan denken.

We hebben met beide personen een zeer grote band. Ze zijn ook mee geweest om Dior destijds met ons. Ik zal hen als koppel vreselijk missen !!!
We hebben gouden tijden beleefd en nu zullen we ons moeten schikken de ene keer naar de één en de andere keer naar de andere.
Het zal heel vreemd doen !!!
Ik ben benieuwd of de katten naar hier terug zullen komen of ze toch mee kunnen. Maar verhuizen zullen ze zoiezo moeten, ocharme.
Dus ook weer twee stumperts die zich ook weer zullen moeten aanpassen en van de hele situatie niets zullen begrijpen. Het voelt voor ons al vreemd, wat moet dat dan voor die beestjes toch niet zijn ???

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*
OFFLINE

#2 Geplaatst 05 januari 2011 - 21:22

Oei, wat een vreselijk nieuws, ik kan me heel goed inbeelden dat dit voor jullie ook een hele klap moet zijn en dat je je uiteraard ook grote zorgen maakt om de 2 poezeltjes. Hopelijk kunnen ze toch mee verhuizen met je vriendin hè. En het zal in het begin heel raar zijn en ontzettend pijn doen wanneer jullie met een van beide afspreken. In ieder geval, hou je goed hè meid en probeer je nog niet te veel zorgen te maken om de 2 poezeltjes :hug: :hug: :hug:


Guest_sjaak_*
Guest_sjaak_*
OFFLINE

#3 Geplaatst 05 januari 2011 - 21:28

tegenwoordige hoor niets ander of de mensen gaan uit elkaar

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*
OFFLINE

#4 Geplaatst 05 januari 2011 - 21:29

sjaak zei:

tegenwoordige hoor niets ander of de mensen gaan uit elkaar

Das nu is echt waar, echt om schrik van te krijgen. :(



Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
    • Locatie: Merksem
  • 9 katten
OFFLINE

#5 Geplaatst 05 januari 2011 - 21:34

Dat is zoiets waar je niets aan kunt doen he en inderdaad je hoort het veel, ik denk dat er nog weinig mensen werken aan hun relatie en dat is het groot probleem, er zijn altijd ups and downs! :(

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten
    • Locatie: Izegem
OFFLINE

#6 Geplaatst 05 januari 2011 - 21:41

Ja, ik merk het ook.
Echt erg, er zijn maar weinig koppels die het uithouden met mekaar.
Is het dan zoveel beter op een ander of helemaal alleen ????

Bij onze vrienden zie ik ook echt het probleem niet. Het zijn vooral de kinderen (pubers) die aan de basis liggen en het gezin uit mekaar hebben gerukt. Maar zoiets laat je als ouders toch niet gebeuren ???

Kinderen baas lijkt me nu, ik krijg er de bibbers van met twee aankomende 10 ers !!! Ik kan me voorstellen met de mondigheid van nu dat het niet evident is met pubers in huis. Ze kunnen voor veel ruzie zorgen en behoorlijk stoken tussen beide ouders, vermoed ik.
(de onze zijn nu 9 en 12 jaar en zijn nu nog heerlijke kinderen)

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
    • Locatie: Oost vlaanderen
  • 4 katten
OFFLINE

#7 Geplaatst 05 januari 2011 - 21:44

Ja erg is dit altijd. Maar als het echt niet meer gaat dan gaat het niet.
Je gevoel moet er nog zijn,en als dat weg is ja dan is het beter dat je ermee stopt.
Maar inderdaad geven ze tegenwoordig veel te snel op. Ups and Downs heb je idd altijd. En het is juist die Downs die je als koppel moet overwinnen. Daar word je relatie alleen maar sterker van.


Geplaatste afbeelding
Mijn kat is mijn Engel,mijn Liefste Troeteldier met een Hart vol Liefde en een Tong van Schuurpapier.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten
OFFLINE

#8 Geplaatst 05 januari 2011 - 21:46

Ik heb hier ook 2 pubers van 14 en 17j maar die hebben nog nooit gestookt tss mij en mijne man hoor. Dat begrijp ik niet dat ouders dat niet inzien dan.
Ik ga hier ook niet vertellen dat de mijn engelen zijn nee het zijn typische tieners die op hun eigen eigenwijze planeet wonen.
Maar ja veel koppels doen geen moeite meer in hun relatie.
Ik hoop dat de poezels toch mee kunnen bij je vriendin dat zou het beste zijn en ook het vertrouwste.
En probeer je niet teveel zorgen te maken, als er problemen echt zijn zullen ze wel naar jullie terug komen. :hug: :hug: :hug:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten
OFFLINE

#9 Geplaatst 05 januari 2011 - 21:46

Tja... scheiden is een pijnlijke zaak, maar bij iemand blijven terwijl je beiden doodongelukkig bent dat is het toch ook niet he!
Ze zullen er wel goed over nagedacht hebben anders neem je niet zo'n drastische beslissingen denk ik. Wie weet hoe lang ze al ongelukkig waren in hun huwelijk. Vaak zijn zo'n problemen al jaren en jaren aan de gang. Komt wel goed met de katjes, hopelijk bij je vriendin, en anders kan jij ze gelukkig opvangen.

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*
OFFLINE

#10 Geplaatst 05 januari 2011 - 21:49

feroesti zei:

Ja, ik merk het ook.
Echt erg, er zijn maar weinig koppels die het uithouden met mekaar.
Is het dan zoveel beter op een ander of helemaal alleen ????

Bij onze vrienden zie ik ook echt het probleem niet. Het zijn vooral de kinderen (pubers) die aan de basis liggen en het gezin uit mekaar hebben gerukt. Maar zoiets laat je als ouders toch niet gebeuren ???

Kinderen baas lijkt me nu, ik krijg er de bibbers van met twee aankomende 10 ers !!! Ik kan me voorstellen met de mondigheid van nu dat het niet evident is met pubers in huis. Ze kunnen voor veel ruzie zorgen en behoorlijk stoken tussen beide ouders, vermoed ik.
(de onze zijn nu 9 en 12 jaar en zijn nu nog heerlijke kinderen)

Ik heb inderdaad ook de indruk dat er in vele gezinnen wanneer er een probleem is ze nogal snel kiezen voor de gemakkelijkste weg, maar weglopen van het probleem. Vechten voor hun relatie doen er velen niet meer.

En of het gras op een ander groener is, da betwijfel ik toch ook zenne, in het begin waarschijnlijk wel maar das dan ook maar omdat het nieuwe kermis is hè.

Eén van het belangrijkste in een relatie is kunnen praten met elkaar.



Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
    • Locatie: Deurne
  • 9 katten
OFFLINE

#11 Geplaatst 05 januari 2011 - 21:51

:hug: :hug:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*
OFFLINE

#12 Geplaatst 05 januari 2011 - 22:00

Het zijn  niet de pubers die de ouders uit elkaar drijven, die hebben daar echt geen voordeel bij, integendeel. Dat is volgens mij de moeilijkste periode in hun leven en dan hebben ze nood aan beiden ouders, zelf al geven ze dat niet graag toe. Ik vind het persoonlijk nogal gemakkelijk om de schuld bij de kinderen of anderen te leggen.

Het feit dat ouders niet meer met elkaar praten is de oorzaak. Pubers zijn egoisten maar dat is volledig natuurlijk, die kinderen kunnen met hun eigen lichaam, gevoelens en hormonen geen weg en dagen ouders uit, halen hen het bloed van onder de nagels en dat zorgt soms voor tegengestelde standpunten en veel spanningen dat je relatie echt niet gemakkelijker maakt. Maar praten en tijd maken zonder kinderen is de boodschap. Ik sta steeds versteld hoe koppels meer dan vroeger moeten vechten tegen vervreemding en dit ondermeer door de druk van de maatschappij op de ouders en de kinderen. Iedere ouder waarvan 1 of 2 werken moeten dag in dag uit werken tegen vervreemding en dit ongeacht of er al dan niet kinderen zijn. Ik betrap er mij dikwijls op dat ik denk, foert, ik heb nu geen zin om de confrontatie aan te gaan, fout dus.

De consumptiemaatschappij die wij zelf creeëren ligt aan de basis van het aantal scheidingen.

Spijtig maar vechten mensen, praten en praten en vechten en doorgaan en vergeven en vergeten.

Feroesti, ik vind het erg wat je nu doormaakt. Voor je vrienden en voor jullie want jullie vriendschap gaat door die echtscheiding onder druk komen te staan en je mag tegenover geen van de patijen een stanpunt innemen als je ze beiden wil behouden (wat bijzonder moeilijk zal zijn - ik spreek uit ervaring).

Ik heb van in het begin duidelijk gemaakt dat ik geen standpunt inneem en hen beiden zal blijven zien. Heeft 3 jaar tot ruzie geleid waardoor ik gedurende die tijd niet met mijn zus heb gesproken maar begint nu te kalmeren. Ik zie intussen zowel mijn zus als mijn ex schoonbroer nog.

Veel moed! Voel met je mee :(

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
    • Locatie: Brasschaat
  • 2 katten
OFFLINE

#13 Geplaatst 05 januari 2011 - 22:18

Dat is inderdaad geen leuk nieuws.
:hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding


Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten
OFFLINE

#14 Geplaatst 05 januari 2011 - 22:21

Verdrietig hoor :( :( :(

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
    • Locatie: Kortrijk
  • 3 katten
OFFLINE

#15 Geplaatst 05 januari 2011 - 22:26

:(

Jammer voor de poezels, hun kinderen en voor jullie! :hug:
Het zal voor iedereen aanpassen zijn!

:hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo