Spring naar inhoud

- - - - -

Problemen aan de kont..

• Log in om te reageren
28 reacties op dit onderwerp
Annelore
Annelore
  • 1.187 berichten

#1 Geplaatst 06 januari 2011 - 09:32

Ik zit met een aardig vervelend probleemje betreffende Petrol.
Gisteren toen ik thuis kwam van te werken, lagen er twee harde drolletjes in de bak. Deze morgen toen Petrol bij me op bed sprong, merkte ik op dat hij een geurtje had. Hij zat constant te miauwen enzo, dus ben ik maar uit bed gestapt. Op de grond waren allemaal bruine strepen te zien.
Toen ik Petrol opnam en naar z'n kont keek, zag ik één grote koek aan zijn aars hangen. Ik heb dit eerst proberen af te knippen, maar toen ik de schaar erop zette zag ik dat hij pijn had. Dan geprobeerd om met een natte washand het eraf te peuzelen, maar ook dat liet hij niet toe.
Op het washandje zag ik dat het eerder wat geel/bruin kleur had dus vermoed ik dat het diarree is.
Weet iemand hoe ik dit er zo goed mogelijk af krijg zonder dat ik hem te veel pijn doe??

Ik weet niet zo goed waar dit onderwerp te plaatsen, omdat het natuurlijk ook iets medisch kan zijn. M'n vriend en ik zijn een verhuis aan het plannen, het huisje werd verkocht, wat betekent dat de afgelopen weken veel volk binnen en buiten geweest is waardoor hij stress heeft ondervonden.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2 Geplaatst 06 januari 2011 - 09:35

Achterwerk in een badje met een zachte zeep voor katten zetten en de vacht goed spoelen. Vandaag licht verteerbare voeding geven en kijken wat dat doet met de ontlasting. Als hij duidelijk pijn heeft of diarree blijft hebben dan moet je uiteraard naar de dierenarts.

Bewerkt door Smitten Kitten, 06 januari 2011 - 09:35.

Annelore
Annelore
  • 1.187 berichten

#3 Geplaatst 06 januari 2011 - 09:48

Wat is een zachte zeep voor katten?
Ik heb hem nog nooit durven wassen dus buiten de haarproducten die ik zelf gebruik heb ik niks van zeep voor katjes...

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#4 Geplaatst 06 januari 2011 - 09:58

speciale kattenshampoo of babyshampoo en goed spoelen hé want anders gaat het jeuken. Je kan er eventueel iets vettig inmasseren zodat het wat losweekt voor je hem in bad zet (ik heb een vettige lotion tegen knopen) maar hou hem dan best in de badkamer

Annelore
Annelore
  • 1.187 berichten

#5 Geplaatst 06 januari 2011 - 10:20

Ik ben wel aan het werk tot 18u deze avond. Over de middag ga ik vlug eens heen en terug rijden naar huis om te kijken. Dus dan doe ik het best niet over de middag als ik het in de gaten moet houden? Heb al gedacht om hem deze avond mee te nemen naar m'n ouders, en daar te blijven slapen met hem. M'n moeder is morgen overdag thuis dus kan ze hem in de gaten houden en als het nodig is met hem naar de dierenarts gaan.
Of is dit geen goed idee gezien hij enorm stressgevoelig is (terug andere omgeving, 4 andere katers,...) ?

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#6 Geplaatst 06 januari 2011 - 10:24

Zou het niet doen eerlijk gezegd.

Wassen kan je over middag als je voldoende tijd hebt. Je moet hem enkel in de gaten houden als je een vettige lotion op zijn poep wrijft want dat in je zetels of op je vloer is geen pretje.

Zorg ook dat hij niet buiten kan tot wanneer hij volledig droog is

Annelore
Annelore
  • 1.187 berichten

#7 Geplaatst 06 januari 2011 - 11:15

Ok bedankt voor de tips!
Ik zal vanmiddag proberen om het los te krijgen.
Hopelijk heeft hij er niet teveel last van, want ik vermoed dat hij nu niet kan poepen? :catnoknow

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#8 Geplaatst 06 januari 2011 - 11:20

Zal inderdaad pijn doen met die koek aan zijn pels die dan gaat trekken, sukkeltje. Succes

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 06 januari 2011 - 11:59

Smitten Kitten zei:

Achterwerk in een badje met een zachte zeep voor katten zetten en de vacht goed spoelen. Vandaag licht verteerbare voeding geven en kijken wat dat doet met de ontlasting. Als hij duidelijk pijn heeft of diarree blijft hebben dan moet je uiteraard naar de dierenarts.

Hanne wil alle katten met de 'kont' in het bad deze week geloof ik

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#10 Geplaatst 06 januari 2011 - 12:16

Choeke zei:

Hanne wil alle katten met de 'kont' in het bad deze week geloof ik

Haha kieken :ha Ik nomineer dit topic al voor topic met de beste titel van 2011 ;) Je moet het zelf weten overigens, hoor Carmen. Maar om te vermijden dat de "problemen met de kont" zorgen voor "problemen in het interieur" zou ik toch een snel badje overwegen ;)

Annelore
Annelore
  • 1.187 berichten

#11 Geplaatst 06 januari 2011 - 13:55

"JEETJE M'N REETJE" zou een hollandse kennis van ons zeggen..
Wat een middagje, ik doe nog maar de voordeur open, een walm van stront komt m'n richting. Over de vloer van heel het huis beneden & boven, strepen met stront..
Heb een hele middag op m'n knieën zitten schrobben, daarna dan vlug proberen petrol z'n kont proper te krijgen, wat niet makkelijk was.
. Speciaal naar de winkel om babyshampoo met amandelolie.. :x
Eerst geprobeerd met een natte washand en een flinke spuit shampoo.
Ik heb grote brokken eraf gekregen, maar het is er nog niet allemaal af. Dan de douchekop erover gezet, maar ik zal maar neit te ver in detail treden, want de kotsnijgingen komen nog naar boven :onzeker:

Heb dan maar besloten om Petrolleke op te sluiten in de badkamer, gezien het water er maar bleef afdruipen en ik niet aan hem mocht komen zonder een kap te krijgen.
Hopelijk houdt ie hem daar nu een beetje bezig om zichzelf proper te maken :catangel

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#12 Geplaatst 06 januari 2011 - 14:05

Och dat dutske :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

Annelore
Annelore
  • 1.187 berichten

#13 Geplaatst 06 januari 2011 - 14:06

en ocharme ik :(

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#14 Geplaatst 06 januari 2011 - 14:07

Annelore zei:

"JEETJE M'N REETJE" zou een hollandse kennis van ons zeggen..
Wat een middagje, ik doe nog maar de voordeur open, een walm van stront komt m'n richting. Over de vloer van heel het huis beneden & boven, strepen met stront..
Heb een hele middag op m'n knieën zitten schrobben, daarna dan vlug proberen petrol z'n kont proper te krijgen, wat niet makkelijk was.
. Speciaal naar de winkel om babyshampoo met amandelolie.. :x
Eerst geprobeerd met een natte washand en een flinke spuit shampoo.
Ik heb grote brokken eraf gekregen, maar het is er nog niet allemaal af. Dan de douchekop erover gezet, maar ik zal maar neit te ver in detail treden, want de kotsnijgingen komen nog naar boven :onzeker:

Heb dan maar besloten om Petrolleke op te sluiten in de badkamer, gezien het water er maar bleef afdruipen en ik niet aan hem mocht komen zonder een kap te krijgen.
Hopelijk houdt ie hem daar nu een beetje bezig om zichzelf proper te maken :catangel

Met een langhaar is het echt heel handig om van die plastic handschoenen in huis te hebben ;) Gelukkig hebben ze hier niet vaak "problemen aan de kont" maar voor die ene keer in het jaar dat ik eens een kat moet wassen ben ik ZO blij dat ik van die handschoenen in huis heb ;)

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#15 Geplaatst 06 januari 2011 - 14:16

Annelore zei:

en ocharme ik :(

Tuurlijk ocharme jij :hug: :hug: :hug: . Het moet helemaal niet leuk zijn om heel je huis zo terug te vinden en dan nog die onwillige poezel moeten wassen. Ik heb hier wel altijd vochtige zwitsaldoekjes liggen om het meeste vuil eraf te halen (voor het erin gekleefd is) :hug: :hug: :hug: .

Geplaatste afbeelding