Spring naar inhoud

- - - - -

Vraagje urne pag 3.

• Log in om te reageren
51 reacties op dit onderwerp
Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 06 januari 2011 - 17:27

Ik heb al 2 crematies gedaan maar dat was in puurs daar is het individuele crematie.

alvast heel veel sterkte !!

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#17 Geplaatst 06 januari 2011 - 17:50

Minneke zei:

Ik heb al 2 crematies gedaan maar dat was in puurs daar is het individuele crematie.

alvast heel veel sterkte !!

in puurs??? in boom is er wel eentje, maar is er in puurs ook eentje?

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#18 Geplaatst 06 januari 2011 - 17:52

ik ben hier geweest: Dierencrematorium Boom
die haalden de kat op bij de DA, deden de creamatie en bij het afhalen  kon je dan de urne kiezen.

Bewerkt door wea, 06 januari 2011 - 17:53.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#19 Geplaatst 06 januari 2011 - 19:47

Ik heb onze Joppe* toen bij Dirk en Dogs in Lummen laten cremeren. We hadden op voorhand gebeld of we konden komen, weet eigenlijk niet meer of dat op afspraak was. We hebben hem zelf gebracht, ik heb nog lang afscheid genomen. Ze lieten me nog even alleen met hem, dat vond ik heel goed. En dan als ik klaar was bespraken we wat er ging gebeuren en kon ik een urne uitkiezen, prijzen werden besproken enz.

En dan gingen we hem ophalen als hij klaar was.

Dus ik vind het niet normaal zoals het gaat bij Tinkerbell... Hoop dat je het toch op een manier kan doen die goed voelt voor je :hug: Dat doet zoveel.

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#20 Geplaatst 06 januari 2011 - 19:59

Bij dit crematorium, huisdierencrematorium Antverpia Liberty
kan je zelf helemaal beslissen hoe en wat je wil doen.
Ze geven je alle tijd die je nodig hebt om afscheid te nemen.
Ik heb altijd al gewacht, tot de crematie voorbij was, en daarna de assen in de urne mee naar huis genomen.

Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#21 Geplaatst 06 januari 2011 - 20:36

Nahs zei:

hier op de kollenberghof kost een individuele crematie 90 euro halen van de kat geloof ik 30, en de prijs van een urn is afhankelijk wat je kiest.

ik breng het eventuele dier zelf en laat het uitstrooien .

Wij doen het ook zo!

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 06 januari 2011 - 20:48

Ze hebben mij net opgebeld. Ik mag zelf de urne kiezen nadien dus word nu in een zakje gedaan en ik mag dan zelf één uitzoeken naar keuze waar ik wil. Ze werken samen met huisdierencrematorium Antverpia Liberty zoals Guschi. Ze zijn eigenlijk een soort koeriersdienst. Ik zei dan dat ik het lastig vond dat er zo weinig info te vinden was op hun site waarvoor ze zich excuseerde omdat ze daar nog volop aan bezig zijn. Ze zijn nog niet zolang bezig met deze dienst. Ik ga nu op de site van huisdierencrematorium Antverpia Liberty eens kijken om daar te zien hoe er gewerkt word. Hopelijk houden ze me van daaruit beter op de hoogte. We hebben alvast het factuur nu gauw betaald zodat ze zeker individueel gecremeerd kan worden.

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#23 Geplaatst 06 januari 2011 - 20:53

In Antverpia zijn ze heel goed hoor! Daar al 4 crematies laten doen ondertussen. Ze zijn heel meelevend, geven immens veel informatie. Er zijn verschillende maten van urnes (voor katten en honden), maar hen maakt het niet uit welke urne je kiest. Er zijn ook veel soorten urnes, in alle maten en kleuren en prijzen. Ze werken ook samen met een artieste die handgemaakte urnes aan hen levert. Elke urne heeft aan de binnenkant een sterrenhemel trouwens (de handgemaakte, de modernere weet ik niet).

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#24 Geplaatst 06 januari 2011 - 20:55

Dat ziet er toch al heel wat beter uit  :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 06 januari 2011 - 21:00

Vennen zei:

In Antverpia zijn ze heel goed hoor! Daar al 4 crematies laten doen ondertussen. Ze zijn heel meelevend, geven immens veel informatie. Er zijn verschillende maten van urnes (voor katten en honden), maar hen maakt het niet uit welke urne je kiest. Er zijn ook veel soorten urnes, in alle maten en kleuren en prijzen. Ze werken ook samen met een artieste die handgemaakte urnes aan hen levert. Elke urne heeft aan de binnenkant een sterrenhemel trouwens (de handgemaakte, de modernere weet ik niet).

Ohh wat mooi. Ik ga ze morgen contacteren. Ja ik wist niet juist wat ik moest denken van dat factuur zonder verder uitleg. Als ik niet gebeld had dan wist ik ook niet waar het door ging. Zou Antverpia normaal ook zelf contact opnemen met mij denk je?

Guest_alaantje_*
Guest_alaantje_*

#26 Geplaatst 06 januari 2011 - 21:24

Wij hebben onze vorige hond ook daar laten cremeren. Het was ok maar een volgende keer kies ik toch voor het huisdierencrematorium Somnia, die vind ik toch nog beter.

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#27 Geplaatst 06 januari 2011 - 21:34

Dat weet ik niet of Antverpia zelf belt. De keren dat ik daar geweest ben, heb ik mijn dier zelf naar daar gebracht (na afspraak via telefoon) en meteen weer mee naar huis gekregen in een urne. Ze vragen het wel wat je wilt. Ze hebben namelijk ook een asweide daar. :)

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#28 Geplaatst 06 januari 2011 - 21:35

Mijn vorige pers shana is ook gecremeerd door Antverpia -Liberty en ik ben daar heel tevreden over .Ik heb een heel simpele urne in een zachte zandkleur en er zat toen ook een kaartje van hen bij met de naam van mijn poezel en de datum van de crematie .De urne staat bij mij op de kast samen met dat kaartje en een brandend kaarsje dagelijks .
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 06 januari 2011 - 21:38

Vennen zei:

Dat weet ik niet of Antverpia zelf belt. De keren dat ik daar geweest ben, heb ik mijn dier zelf naar daar gebracht (na afspraak via telefoon) en meteen weer mee naar huis gekregen in een urne. Ze vragen het wel wat je wilt. Ze hebben namelijk ook een asweide daar. :)

Ik ga ze morgen zelf contacteren. Ik ken er niets van, is ook de eerste keer voor ons hier dat we voor crematie kiezen. Mochten we al onze eigen stek hebben dan verkies ik eigenlijk het begraven in de tuin en dan een mooie steen uitkiezen.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#30 Geplaatst 06 januari 2011 - 21:42

Fairness zei:

Ik ga ze morgen zelf contacteren. Ik ken er niets van, is ook de eerste keer voor ons hier dat we voor crematie kiezen. Mochten we al onze eigen stek hebben dan verkies ik eigenlijk het begraven in de tuin en dan een mooie steen uitkiezen.

:hug: :hug: :hug: . Je kan haar dan nu een plekje in huis geven in vb een urne en als jullie verhuizen haar een plekje in de tuin geven :hug: :hug: :hug: .
Is raar he, maar nu pas sta ik er bij stil dat je er toch best even op voorhand over nadenkt want het moment dat het zo ver is, komt er zo veel op je af :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding