Spring naar inhoud

- - - - -

opvoeding

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
carooootje
carooootje
  • 1.722 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 07 januari 2011 - 00:53

allez,
ik wist niet waar dit te plaatsen

maar valt toch ergens onder : " opvoeding "
denk ik

Ons tini laat zich niet meer gemakkelijk in een kooitje steken om naar de DA te gaan
Reden? slechte ervaring toen we vorig op vakantie gingen, we haar naar de cattery deden waar ze voor tini wilden zorgen en dat toaal mislukte

sindsdien wil miss tini niet meer in kooitje

toen we haar gingen stereliseren nam ik haar in een dekentje en reed mijn man naar de DA...zodat ze in alle rust kon toekomen en dat lukte héél goed, ze vond het zelfs fijn

Haar laatste ontworming? ja,hups van het zelfde, tini in dekentje bij mame en papa rijdt ons naar de DA ;) ;)

en tini vindt dat zo fijn :)

morgen ga ik naar de DA ivm haar nageltjes, ik durf ze nog niet te knippen en wil dat de DA het mij eens toont...ook moet ze wat fysiologische druppeltjes in haar neusje krijgen..en durf dat niet zelf

Maar, mijn man is er niet morgen, ganse dag weg

dus heeft mama poes hier een ideetje gevonden
hopen dat het zal lukken ;)

Zal eerst de auto klaarzetten, dekentje in auto , deuren open...dan Tini haar lisje om doen, op dekentje in auto zetten , maar haar lisje vastgemaakt aan zetel zodat ze niet kan rondlopen
Zo kan ik naar de DA en hoeft tini niet in dat kooitje

Haar kennende zal dat wel lukken met ons twee ;)

maar ben toch benieuwd
Geplaatste afbeelding
Katten laten pootafdrukken achter op je hart.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 07 januari 2011 - 00:56

Hopelijk lukt het zo wel, ik zou dit dus nooit durven zonder transportbox. Anders kan je vragen of de da aan huis komt dat geeft ook minder stress. :thumb:

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#3 Geplaatst 07 januari 2011 - 01:03

Maar carooootje toch, het lijkt of je bang bent om jouw lieve poes vast te pakken! Doe haar toch maar in haar kooitje hoor, want aan een listje kan ze stikken en in een reistasje mét gordel zit ze veiliger, hoor :s ! Vraag eens aan je dierenarts hoe je haar goed moet vastpakken om haar te verzorgen. Vraag of hij/zij je het voordoet. Zeg dat je dit wil kunnen en zijn/haar raad nodig hebt. Vraag hoe je haar borstelt, nageltjes knipt, oogjes reinigt,...
Neem geen genoegen met wat woorden, maar eis dat hij/zij het jouw voordoet zodat je vertrouwen wint. Veel succes, meid :d

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#4 Geplaatst 07 januari 2011 - 01:21

Ik zet hun reismandje met een lekker zacht dekentje en hun favoriete speelgoed erbij  gewoon in de woonkamer, korte tijd voor we naar de dierenarts gaan. Ze vinden dat plekje dan vanzelf spannend en leuk om in te kruipen. Tegen dat we vertrekken, liggen ze er vaak al vanzelf in :LOL:

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 07 januari 2011 - 07:54

Mijn DA heeft me de tip gegeven om ze met hun kont eerst erin te steken .Dan zien ze niet waar ze naartoe gaan en kunnen ze ook zich niet afzetten tegen de mand. Snoopy zette zich altijd af met alledrie z'n poten tegen het mandje, gevolg: mandje schoof altijd verder net zoals in een tekenfilm. :)
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 07 januari 2011 - 07:56

Je kan er ook altijd wat Feliway inspuiten? Ik zou het reismandje ook gewoon met leuk speelgoed erin in de living zetten zodat ze het niet als beangstigend ziet. En er af en toe eens mee gaan rijden met de auto (dan niet naar de da maar gewoon eens een toertje doen) zodat ze het leert kennen als toch iets leuks :hug:

Geplaatste afbeelding

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#7 Geplaatst 07 januari 2011 - 15:35

Lilia2055 zei:

Mijn DA heeft me de tip gegeven om ze met hun kont eerst erin te steken .Dan zien ze niet waar ze naartoe gaan en kunnen ze ook zich niet afzetten tegen de mand. Snoopy zette zich altijd af met alledrie z'n poten tegen het mandje, gevolg: mandje schoof altijd verder net zoals in een tekenfilm. :)

Zie het al voor me   :ha :ha

carooootje
carooootje
  • 1.722 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 08 januari 2011 - 00:13

wauw
het ging super

echt waar

ik had zoals jullie me vertelden haar kooitje klaargezet
maar dat was mislukking

ken onze tini ;)

toen het tijd was om naar de DA te gaan de auto klaargemaakt,dekentje gelegd op passagierszetel ,handtas er in, deur open enz...

Dan tini haar lisje omgedaan, in mijn armen genomen, mijn schoenen aangedaan , want ze zijn hier aan onze straat aan het werken, slijkboel dus, en dan samen met tini de auto in

was een makkie

ze knuffelde haar in het dekentje
het uiteinde van haar lisje hield ik vast igv nood, maar dat was niet nodig, ze bleef mooi liggen en ja, ze had beetje angst hoor,dat voelde ik wel

toen we bij de DA kwamen , haar gewoon in mijn armen genomen en zo blijven wachten tot ik aan de beurt kwam..Tini was heel rustig maar ook bang , voelde haar hartje kloppen toen er ook honden in de wachtzaal zaten

Gelukkig mocht ik eerst binnen...heel goed gekeken hoe ik nageltjes moest knippen ...Tini was zo braaf en het ging zo goed...Heb ook een speciaal nagelschaartje gekocht en nu weet ik hoe het moet, maar mijn man zal moeten helpen, alleen doe ik het niet...

haar neusje? oké, dat is ook geen probleem, heb nu ook gezien hoe het moet

maar echt mensen, ik weet niet of dit normaal is, maar ons tini was zo rustig in de auto, ze bleef gewoon liggen terwijl  ik zachtjes tegen haar praatte en haar aaide ..Gelukkig woont de DA maar 10 min ver...

maar als het zo verder kan? ja, veel liever dan dat kooitje ...
Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 08 januari 2011 - 00:44

:thumb: :thumb: :thumb:

Maar, het kooitje is echt wel veiliger hoor! ;)
Mocht je nu bvb een ongeval krijgen onderweg...
Iets wat niemand verlangt, maar wat wel kan gebeuren hé!

Ik zou toch proberen haar aan het mandje te laten wennen hoor!

Echo is ook zo kalm in de auto, zo kalm dat je er bijna bang van wordt...
Ze sluit zich als het ware af van de buitenwereld, is net in trance...

Ik gebruik haar schapevelletje waar ze in slaapt als mandkussentje, dan is dat toch al iets wat ze goed kent!

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 08 januari 2011 - 14:25

:thumb: :thumb: :thumb: , goed dat het zo vlot ging, maar ik zou toch ook oefenen met de transportbox tegen dat je nog eens naar de DA moet hoor. Het is zoals Haemoglobine zegt, stel dat je een ongeval hebt, dan zit Tini veel veiliger in haar transportbox.
Zet de box gewoon als mandje in de living, als ze er in gaat liggen, beloon je met een snoepje, je doet het deurtje eens enkele seconden dicht en weer open, belonen met aaikes... :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

carooootje
carooootje
  • 1.722 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 09 januari 2011 - 00:37

ik weet het hoor , jullie hebben zeker gelijk en ik heb geluk dat ons Tini zo braaf is
De DA woont wel maar 10 min hier van bij ons thuis , maar je weet inderdaad maar nooit ...

Maar ik zal uitkijken naar iets fijners , een reismandje in stof
Nu heb ik zo een koud ding in plastiek en moet ik tini door dat gaatje wurmen  :oops:
En zal het haar dan met dat nieuwe knusse reismandje beter kunnen aanleren hé
Geplaatste afbeelding

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 13 januari 2011 - 23:25

carooootje zei:

ik weet het hoor , jullie hebben zeker gelijk en ik heb geluk dat ons Tini zo braaf is
De DA woont wel maar 10 min hier van bij ons thuis , maar je weet inderdaad maar nooit ...

Maar ik zal uitkijken naar iets fijners , een reismandje in stof
Nu heb ik zo een koud ding in plastiek en moet ik tini door dat gaatje wurmen :oops:
En zal het haar dan met dat nieuwe knusse reismandje beter kunnen aanleren hé

Nu pas het volledige topic gelezen...en moet zeggen, Naomi is ook énorm bang voor haar reismandje.
Zoals vorige keer, ze zag me binnenkomen en ik heb haar uren niet meer gezien en daardoor ook afspraak met DA moeten afbellen !! (Gevlucht achter de mazoutketel :misselijk: ).
Intussen heb ik een heel grote curverbox gekocht...met luchtgaatjes via de handvatten (of hoe noem je dat ook ?).
Héél grote box : dekentje en speeltjes erin, mijn vriend staat klaar met het grote deksel. Eventjes veel streeltjes geven aan Naomi want ze is enorm op "haar goede", oppakken, doos in en direct deksel erop... ;)
Volgende week wacht ons opnieuw dit avontuur...
DA lacht (wel heel positief :) ) als ze mij ziet afkomen met m'n grote box, maar wel veel beter dan de meeste "reismandjes"...
Geplaatste afbeelding

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 13 januari 2011 - 23:34

Lilia2055 zei:

Zo doe ik het ook!! Tegen dat ze het beseffen zitten ze in de box en kan je die sluiten!
Een box met opening bovenaan is wel veel makkelijker, zowel om ze erin te zetten als om ze eruit te nemen!

Succes!!

carooootje
carooootje
  • 1.722 berichten
  • 1 katten

#14 Geplaatst 14 januari 2011 - 05:53

ja inderdaad
met de opening naar boven

want nu moest ik haar daar " instoppen" door dat kleine gaatje en tini vond dit niet fijn en ik vond het zielig ..

dus moet de reisbox groter zijn en met opening aan bovenkant
Ik heb er al gezien ;)
Geplaatste afbeelding