Spring naar inhoud

- - - - -

Speelt jullie kat alleen?

• Log in om te reageren
34 reacties op dit onderwerp
Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 11 februari 2011 - 12:39

tinkerbell zei:

Hij speelt ook wel het liefst met ons, hij durft dan ook met momenten vragen om te spelen. Zijn truken? Als we tv kijken gaat hij voor de tvkast zitten (laag meubel), hij houdt ons in het oog, tikt het scherm aan en spurt weg. Wanneer we op de computer bezig zijn trekt hij de internetkabel uit en komt hij met de kabel in zijn mond voor uw neus zitten :ha .

:LOL: Zalig beestje... ben ik blij dat die van ons dat nog niet doen!!
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 11 februari 2011 - 12:41

Ze spelen vooral samen, maar ze kunnen ook alleen spelen. Meestal raken ze het dan wel sneller beu heb ik de indruk. Milo die kan wel heel goed in zijn eentje spelen, die speelt met alles en nog wat.
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

ZoeB
ZoeB
  • 142 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 11 februari 2011 - 12:46

Toen wij nog geen 2de kat had speelde die op zijn eigen. Nu zijn ze met 2 en lopen ze constant achter elkaar soms tot ergernis bij mij als  ze op mijn tafel springen en mijn decoratie er bijna afgooien. En anders speelde onze kat met de hond.

Larisa
Larisa
  • 272 berichten
  • 3 katten

#19 Geplaatst 11 februari 2011 - 20:49

Hier bij ons speelt Oliver veel alleen. Stella en Remi spelen wel es samen of Stella en Oliver ook. Ma aangezien er hier nog geregeld ruzie is tussen de katjes onderling, spelen ze ook veel alleen!

Geplaatste afbeelding

*Joke*
*Joke*
  • 586 berichten
  • 6 katten

#20 Geplaatst 11 februari 2011 - 22:40

Die van ons spelen met elkaar, met ons, maar ook alleen. Dan vliegt er ineens een kat in het rond met een muisje, helemaal enthousiast. :LOL:

Liselotte
Liselotte
  • 2.256 berichten
  • 3 katten

#21 Geplaatst 12 februari 2011 - 09:17

Ja, hoor, die van ons spelen alleen; ook soms samen, maar dan is het meestal 'n robbertje vechten of krijgertje/verstoppertje spelen.  Ze hebben elk hun lievelingsspeeltje: Esta 'n muisje (hààr muisje, het witte of grijze zonder staart, superversleten, maar durf geen nieuw te geven want daar kijkt ze niet naar om :ha ) en Prillan van die plastieken dopjes uit verrassingseitjes!  Of als je meespeelt, met 'n pluim aan 'n stok, dan spelen ze wel samen, maar ja, dan moet je dus zelf ook meedoen, hé :LOL:
:hug: van Liselotte en Emmeline en :catkiss van Prillan, Esta en Noa
Geplaatste afbeelding

Fietje26
Fietje26
  • 6.690 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 12 februari 2011 - 17:56

Hier spelen ze ook vooral met elkaar. Het zijn twee broertjes, nooit gescheiden geweest. Daar ligt het misschien aan. Die twee zijn onafscheidelijk. Als Brownie Pims even niet ziet is het een miauw-concert door het huis tot ze weer samen zijn. Het spelen bestaat dus uit een balletje naar elkaar rollen, elkaar achternazitten, samen op (onzichtbare) vliegen jagen en dergelijke :)
Maar als het personeel een balletje of hengeltje bovenhaalt is het plezier verdubbeld ;)
Geplaatste afbeelding
Dogs come when they're called, cats take a  message and get back to you.- Mary Bly

Malou
Malou
  • 968 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 13 februari 2011 - 10:49

Hier spelen ook vooral samen - eentje jaagt achter een propje en de andere pikt dat in, of samen rollebollen over de vloer. Maar ze spelen ook alleen met hun staart, een propje papier, een kartonnen doos - kunnen ze in liggen rollebollen en krabben als duiveltjes in een wijwatervat. Wat ze ook doen als ze alleen spelen, is een propje papier in een doos deponeren of op een moeilijk bereikbare plaats en daar dan achter zitten vissen. Obelix gooit ze zelfs in zijn waterbak om dat vissen extra spannend te maken. Maar het zijn nog jonge katjes. Onze vorige kat deed dat ook als kitten, maar op volwassen leeftijd liet hij zich alleen nog aanzetten tot spelen als we een knikker voor zijn neus lieten rollen.

Bewerkt door Malou, 13 februari 2011 - 10:54.

Choeke
Choeke
  • 7.104 berichten
  • 5 katten

#24 Geplaatst 13 februari 2011 - 13:26

Soms wel en soms niet,te zien wie er just in huis is van soortgenootjes

carooootje
carooootje
  • 1.722 berichten
  • 1 katten

#25 Geplaatst 13 februari 2011 - 22:39

tini is alleen , maar ze verveelt zich nooit

het personeel is er hé :LOL:

maar ze kan ook goed in haar eentje spelen
en dat vind ik ook goed

als we werken zijn weet ik dat ze ook speelt
( tussen haar slaapjes door)
ik zie dit als ik thuis kom :LOL:

ze heeft van alles om zich bezig te houden
krabpalen, speeltjes ..( waarvan sommige een succes en andere waar ze niet eens naar kijkt)

en ja, ook buitenkatten die naar haar loeren
door het raam :d

ze kan ook uren vogeltjes kijken

als ik thuis kom , ja dan weet ze : "speeltijd met mama" :)

wat ik zo lief vind is dat "ze speeltjes brengt"
s'nachts
terwijl ik slaap

s'morgens zie ik dan die speeltjes liggen
naast ons bed

voel me dan schuldig
dat ik dan sliep
en niet met haar kon spelen omdat ik het niet wist ...

maar ja
ons tini moet dat leren hé
dat s'nachts haar mama en papa slapen :LOL:

maar het is zo schattig als ik dan die speeltjes vind
Geplaatste afbeelding
Katten laten pootafdrukken achter op je hart.

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#26 Geplaatst 13 februari 2011 - 23:24

hier spelen ze ook makkelijk alleen maar ook met elkaar, en nog het liefst met ons erbij...
om mij uit te nodigen tot spelen brengt Chanel gewoon haar speeltje naar mij en legt het aan mijn voeten en gaat dan een beetje verder op de loer in de aanvalshouding liggen :x
Gisteren stapte Chanel zelfs in de playcube en begon dan in de cube naar mij toe te wandelen, was een behoorlijke afstand trouwens... (al wat ik zag was een wandelende cube :p keigrappig!!!)
Ik was aan het koken, eenmaal in de keuken had ze de cube waar ze hem wou en heeft ze de hele tijd aan mijn voeten liggen spelen :heart:

Ubie speelt niet vaak, niet alleen noch met ons, heeft daar precies nooit zin in. Maar ze wordt wel graag achterna gezeten door Chanel, dus als ze daar zin in heeft gaat ze Chanel ook uitdagen! :goofy:
Die kan er precies niet tegen dat Ubie haar nageltjes krabt :x
Dus dan loopt ze naar de krabpaal, gaat ze op haar kontje zitten en begint haar nageltjes te krabben, terwijl ze dan heel pesterig naar Chanel kijkt :ha dan stopt ze effe (pootjes nog steeds in de krabhouding) om te kijken of ze Chanel al op de zenuwen werkt...
Die begint dan meestal in de richting van de paal te sluipen...
Ubie begint weer te krabben, terwijl ze Chanel pesterig aankijkt en in de gaten houdt...
Meestal herhaalt ze dat een paar keer tot Chanel gaat aanvallen en dan crossen ze het appartement door...
en daarna zit Ubie Chanel achterna...

Ik bedoel maar dat ze meestal heel goed weten hoe ze bepaalde reacties moeten losweken :louche: net zoals jouw poezel ook weet hoe jullie aandacht te trekken :x (is volgens mij typisch poezegedrag hoor)
Tzijn geen domme beestjes zenne ;)

Geplaatste afbeelding

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#27 Geplaatst 13 februari 2011 - 23:28

één kat alleen : logisch dat zij aandacht vraagt. neem een tweede kat en liefst ineens een derde ... die spelen met elkaar en zullen jou een beetje met rust laten. behalve dan voor het kammen, eten, knuffelen, strelen, kammen, ... :x
Geplaatste afbeelding

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#28 Geplaatst 13 februari 2011 - 23:36

carooootje zei:

tini is alleen , maar ze verveelt zich nooit

het personeel is er hé :LOL:

maar ze kan ook goed in haar eentje spelen
en dat vind ik ook goed

als we werken zijn weet ik dat ze ook speelt
( tussen haar slaapjes door)
ik zie dit als ik thuis kom :LOL:

ze heeft van alles om zich bezig te houden
krabpalen, speeltjes ..( waarvan sommige een succes en andere waar ze niet eens naar kijkt)

en ja, ook buitenkatten die naar haar loeren
door het raam :d

ze kan ook uren vogeltjes kijken

als ik thuis kom , ja dan weet ze : "speeltijd met mama" :)

wat ik zo lief vind is dat "ze speeltjes brengt"
s'nachts
terwijl ik slaap

s'morgens zie ik dan die speeltjes liggen
naast ons bed

voel me dan schuldig
dat ik dan sliep
en niet met haar kon spelen omdat ik het niet wist ...

maar ja
ons tini moet dat leren hé
dat s'nachts haar mama en papa slapen :LOL:

maar het is zo schattig als ik dan die speeltjes vind

Haha, ja! die speeltjes brengen 's nachts dat ken ik hier ook!
Is leuk hé? Dan wordt ik zo wakker met hun favo speeltjes naast mijne neus :) (subtiel is anders O:) )
Echt schuldig voel ik me dan niet, uiteindelijk moet er 's nachts geslapen worden en moeten ze dit leren en ik laat hen ook liggen als zij overdag slapen (ook al liggen ze bijvoorbeeld zoals daarnet op mijn plekje in de zetel :x waardoor ik op mijn kin mag kloppen)
Trouwens als ze zien dat we wakker worden komen ze meteen over bed gehuppeld om aan ons gezicht te snuffelen :love:
Geplaatste afbeelding

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#29 Geplaatst 13 februari 2011 - 23:44

Hier spelen de katten alleen en samen.  Samen als in; elkaar achtervolgen en robbertjes vechten.  Ze hebben wel elk hun favoriete speelgoedjes.  Bij Bas is dat haar muizeke en bij Lies zijn dat zo'n clips die rond de sandwichzakken van de supermarkt zitten.  Dit apporteren ze beiden als ik het weggooi.
En daarstraks heb ik echt zitten gieren met Bas.  Ze had een imaginair iets "gespot", ze stond plots alert, oortjes omhoog, zwiepende staart, sloeg met haar pootjes op de grond er naar, plat op haar buik iets aan het aanvallen dat er niet was en sprong tegen de muur op, vier poten tegelijk om zich dan gezwind af te zetten en als een gek door de woonkamer te sjezen... :LOL:
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#30 Geplaatst 14 februari 2011 - 00:06

Marjananas zei:

Hier spelen de katten alleen en samen.  Samen als in; elkaar achtervolgen en robbertjes vechten.  Ze hebben wel elk hun favoriete speelgoedjes.  Bij Bas is dat haar muizeke en bij Lies zijn dat zo'n clips die rond de sandwichzakken van de supermarkt zitten.  Dit apporteren ze beiden als ik het weggooi.
En daarstraks heb ik echt zitten gieren met Bas.  Ze had een imaginair iets "gespot", ze stond plots alert, oortjes omhoog, zwiepende staart, sloeg met haar pootjes op de grond er naar, plat op haar buik iets aan het aanvallen dat er niet was en sprong tegen de muur op, vier poten tegelijk om zich dan gezwind af te zetten en als een gek door de woonkamer te sjezen... :LOL:

jepjep, dat laatste doet Chanel hier ook regelmatig, zij loopt echt de muur op (wel bijna anderhalve meter omhoog) en zet zich dan af...
gebeurt allemaal zodanig snel dat ze niet naar beneden valt :trance: (Ubie zit dan vaak op een afstandje met grote vraagtekens in haar ogen toe te kijken...)
Ik denk de laatste tijd vaak dat Chanel helemaal zot aan het worden is :gek:
Maar kijk, blijkbaar lopen er nog zo'n gekkies rond :mrgreen:
(ben ik best wel blij om eigenlijk)
Ze ziet trouwens ook van die imaginaire dingetjes op het plafond, dan doet ze er alles aan om aan het plafond te geraken en staat ze rechtop met haar pootjes in de lucht te zwaaien terwijl ze springt :ha :ha

Bewerkt door MarieDufoor, 14 februari 2011 - 00:08.

Geplaatste afbeelding