Spring naar inhoud

- - - - -

Speelt jullie kat alleen?

• Log in om te reageren
34 reacties op dit onderwerp
carooootje
carooootje
  • 1.722 berichten
  • 1 katten

#31 Geplaatst 14 februari 2011 - 00:13

YvVanRoyen zei:

één kat alleen : logisch dat zij aandacht vraagt. neem een tweede kat en liefst ineens een derde ... die spelen met elkaar en zullen jou een beetje met rust laten. behalve dan voor het kammen, eten, knuffelen, strelen, kammen, ... :x

:LOL: :LOL:

hmmm

laat tini maar lekker alleen :LOL:
ze geniet er zo van

enkel
o
ik wil er niet aan denken
het is nog lang

maar in mei gaan we een weekje weg, op vakantie

en ja
er komt iemand voor ons tini zorgen
maar
kan moeilijk vragen dat ze voor tini zorgt " op mijn manier" :LOL:

is niet haalbaar

dus vrees ik dat ons tientje een 10 dal dagen zal moeten ....
Geplaatste afbeelding
Katten laten pootafdrukken achter op je hart.

twinsisterjoyce
twinsisterjoyce
  • 1.507 berichten
  • 2 katten

#32 Geplaatst 14 februari 2011 - 10:33

hiers pelen allebei de poezen, maar niet erg met elkaar. Samen vechten doen ze wel graag, en soms is dat dan een soort tikkertje. Over t algemeen gaat stoeien en vechten met veel misbaar waardoor ik niet het idee heb dat met name Noppes het echt leuk vindt.
Nada speelt met haar propjes. We hebben van die cellofaan balletjes en die apporteert ze heel graag. We hoeven er maar een op te pakken of ze zit bij ons. Noppes apporteert niet en kijkt toe vanaf de krabpaal meestal. Heel soms wil ze wel eens het propje weg voetballen.
Nada heeft wel een enorme behoefte aan aandacht. Haar manier om die te krijgen is op het aanrecht springen of op de tafel.
Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#33 Geplaatst 14 februari 2011 - 20:05

Miloh kan zich lang alleen bezighouden, soms komt hij ook "vragen" om te spelen : gewoon met iets gooien en achterlopen soms brengt hij het ook terug. 't Is de eerste kat die we hebben die echt in heel veel geïnteresseerd, je kan bijna niets verkeerd kopen voor hem. Ons Lucky, is natuurlijk ook iets ouder (+9 jaar) daarentegen is helemaal geen speelvogel. Plots kan ze een "zotte kuur" krijgen en alles uit haar huisje van de krabpaal smijten en liggen rollebollen, maar vroeger speelde ze sneller eens spontaan met iets of liep achter een muis ofzo waarmee we smeten. Maar tegenwoordig geniet ze liever op een rustige manier. Tenzij grollen en blazen naar Miloh ook speels gedrag zou zijn :twisted: interesseert het haar zelden.

Audrey
Audrey
  • 2.948 berichten
  • 4 katten

#34 Geplaatst 15 februari 2011 - 15:46

Miura speelt zelden alleen. Ze zou zich al heel erg moeten vervelen eer ze uit zichzelf gaat spelen (ze is 2jaar)

Angel daarentegen speelde hele dagen door. Hij liet er zelfs zijn slaap voor :p Die kon er niet tegen als ik wou meespelen. Ik moest hem gerust laten :p

Het is dus afhankelijk van de opvoeding van de kat hoe hij later zal spelen. Angel heb ik opgevoed vanaf dat hij een paar dagen jong was, Miura heb ik uit het asiel gehaald toen ze 1.5 jaar was..

Geplaatste afbeelding

Louise
Louise
  • 1.483 berichten
  • 4 katten

#35 Geplaatst 15 februari 2011 - 16:19

Ja, hier spelen ze wel alleen, meestal met een Play Cube. Caya loopt ook vaak achter een snoepje aan :)

Geplaatste afbeelding