Spring naar inhoud

- - - - -

zou het..........?

• Log in om te reageren
95 reacties op dit onderwerp
Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#76 Geplaatst 05 februari 2011 - 23:06

Dat ze maar gauw weer krols mag worden....nu ja ook niet te snel dan hè ;)

Ze wilde volgens mij ook een 2e feestje :ha

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#77 Geplaatst 05 februari 2011 - 23:36

Ze kan een tweede feestje krijgen hoor! Hopelijk neemt ze dan wel op, want Marc heeft het er al over dat hij haar gesproei hier binnen beu is :s
(en ik ook wel een beetje eerlijk gezegd)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#78 Geplaatst 05 februari 2011 - 23:46

ginnie zei:

Ze kan een tweede feestje krijgen hoor! Hopelijk neemt ze dan wel op, want Marc heeft het er al over dat hij haar gesproei hier binnen beu is :s
(en ik ook wel een beetje eerlijk gezegd)

Ow jee, sproeit ze? Ook als ze niet krols is? Sterkte, lijkt me echt zeer onaangenaam!

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#79 Geplaatst 06 februari 2011 - 09:20

Smitten Kitten zei:

Ow jee, sproeit ze? Ook als ze niet krols is? Sterkte, lijkt me echt zeer onaangenaam!

Ze sproeit alleen in de woonkamer. In de gang en boven doet ze het niet. Ze is stil krols, maar voor zover we konden zien en merken is ze de afgelopen twee, bijna drie, weken niet krols geweest. En toch sproeide ze in de woonkamer.
Gelukkig stinkt ze niet! Dan was het nog veel erger geweest.

Voor nu mag ze niet zo heel veel in de woonkamer. Ik zit dan meer boven bij haar (ze zit uiteraard niet alleen, maar menselijk gezelschap is ook fijn natuurlijk).

En als ze in de woonkamer zit houden we haar goed in de gaten.

Hopelijk is ze dus snel weer krols en is ze na haar feestje met de kater zwanger. Want ik weet niet hoe lang we haar nog open houden......

Geplaatste afbeelding

Guest_susan-ne_*
Guest_susan-ne_*

#80 Geplaatst 06 februari 2011 - 10:52

hopen dan maar dat ze zwanger is en veel kleintjes mag krijgen!!

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#81 Geplaatst 06 februari 2011 - 10:59

ginnie zei:

Ze sproeit alleen in de woonkamer. In de gang en boven doet ze het niet. Ze is stil krols, maar voor zover we konden zien en merken is ze de afgelopen twee, bijna drie, weken niet krols geweest. En toch sproeide ze in de woonkamer.
Gelukkig stinkt ze niet! Dan was het nog veel erger geweest.

Voor nu mag ze niet zo heel veel in de woonkamer. Ik zit dan meer boven bij haar (ze zit uiteraard niet alleen, maar menselijk gezelschap is ook fijn natuurlijk).

En als ze in de woonkamer zit houden we haar goed in de gaten.

Hopelijk is ze dus snel weer krols en is ze na haar feestje met de kater zwanger. Want ik weet niet hoe lang we haar nog open houden......
Erg lastig.... reageert de rest van de katten er ook op, of vinden die dat gesproei maar ok? Je hoort toch wel vaker dat sproeigedrag, sproeigedrag uit lokt he...
Ik begrijp dat je haar niet lang meer open wilt houden, voor mij persoonlijk ligt daar de grens: Sproeien is de druppel (ieuw, zo klinkt het nogal plastisch :ha )
Nu niet zozeer voor de kat, want voor de kat is het een natuurlijke gedraging, maar voor mij persoonlijk dan he. Je hebt geluk dat het niet stinkt, maar aangenaam is toch anders.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#82 Geplaatst 06 februari 2011 - 11:31

Smitten Kitten zei:

Erg lastig.... reageert de rest van de katten er ook op, of vinden die dat gesproei maar ok? Je hoort toch wel vaker dat sproeigedrag, sproeigedrag uit lokt he...
Ik begrijp dat je haar niet lang meer open wilt houden, voor mij persoonlijk ligt daar de grens: Sproeien is de druppel (ieuw, zo klinkt het nogal plastisch :ha )
Nu niet zozeer voor de kat, want voor de kat is het een natuurlijke gedraging, maar voor mij persoonlijk dan he. Je hebt geluk dat het niet stinkt, maar aangenaam is toch anders.

De rest ruikt er even aan en dat is dan dat. Maar we ruimen het ook snel op natuurlijk. Snel ecodor eroverheen. Dat voorkomt natuurlijk ook al een deel van uitlokking.

Het feit dat ze alleen in de woonkamer sproeit helpt mee om te besluiten dat ze nog even op haar volgende krolsheid mag wachten. Ze is heel vaak krols, rolt meestal van de ene in de andere krolsheid. Het langst dat er tussen zat is drie weken. Dat heeft ze nu bijna weer gehaald. Vandaar ook dat we eerst dachten dat ze zwanger was.

We verwachten dat ze elk moment weer krols kan worden. Nu maar hopen dat we het snel herkennen weer. Dat stille krols zijn heeft toch wel flink wat nadelen hoor!

Haar lijn vinden we ook heel mooi en we willen die dan natuurlijk graag behouden. Via Velvet hebben we haar vaders lijn nog en Bastet (mama) is ook nog open, maar toch. Elmira is behoorlijk leuk uitgevallen dus kittens van haar zouden we wel heel erg leuk vinden. Dus nog een poging zodra we haar krolsheid ontdekken.
Lukt het dan weer niet, tja........

Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#83 Geplaatst 06 februari 2011 - 11:32

susan-ne zei:

hopen dan maar dat ze zwanger is en veel kleintjes mag krijgen!!

Ze is helaas niet zwanger nu Susanne ;) Maar we hopen op de volgende keer!

Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#84 Geplaatst 06 februari 2011 - 11:51

Smitten Kitten zei:

Daarmee dat we Sati ook gesteriliseerd hebben, die sproeide ook overal!
We waren van plan er een nestje mee te krijgen, maar doordat het nog niet echt paste hier met de verbouwingen en ze te vaak krols werd en daarbij overal sproeide, hebben we toen onze hoop op een nestje laten varen en de knoop doorgehakt!
Ook zonder geur, maar overal kleine plasjes...
Het deksel van de kattenbak kreeg het hard te verduren maar dat was nog het minste, erger waren de kleerkasten, alle hoekjes in huis, het dekbed, de schoenen en ga zo maar door...

Gelukkig was het met de sterilisatie meteen over!

Ik hoop ook dat het de volgende keer wel lukt en dat je toch minstens 1 nestje kan krijgen om de lijn voort te zetten! :duim: :duim: :duim:
Luidruchtig krols is niet alles, maar stil is zeker ook niet handig als je erop wacht om haar naar de dekkater te brengen...

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Guest_Sheily_*
Guest_Sheily_*

#85 Geplaatst 19 maart 2011 - 13:55

en is de mooie dame al weer eens krols geworden of laat ze je nog steeds wachten?

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#86 Geplaatst 19 maart 2011 - 14:31

Ze is krols geweest en weer gedekt. Ze zou nu drie weken zijn, dus we gaan weer kijken. Al vermoeden we dat het nu ook niet gelukt is.

We denken erover na of we het nog 1 keer gaan proberen of niet. Als we het nog een keer gaan proberen wordt ze eerst nog eens keer volledig door de da nagekeken. Zo weten we zeker dat er niet iets speelt wat wij niet kunnen zien. Mochten we ervoor kiezen haar nog eens te laten dekken dan wordt dat de laatste keer. Neemt ze dan weer niet op dan stoppen we ermee.

Maar eerst zeker weten of het nu wel of niet gelukt is natuurlijk.

Als er nieuwe dingen te melden zijn dan laat ik het weten

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#87 Geplaatst 19 maart 2011 - 14:34

:hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#88 Geplaatst 19 maart 2011 - 14:37

:hug: :hug: :hug: :hug:
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Guest_Sheily_*
Guest_Sheily_*

#89 Geplaatst 19 maart 2011 - 14:59

Ach dat zou jammer zijn zeg maar wie weet kan het toch nog. heeft ze een pil gehad dat het daardoor misschien wat langer duurt of kan dat niet?

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#90 Geplaatst 19 maart 2011 - 15:19

Elmira heeft nooit aan de pil gezeten. Vanwege haar vele krolsheden heeft ze suprelorin gezet gekregen, maar dat werkt niet bij haar. Het kan wel dat dat haar nu in de weg zit, vandaar dat ik haar toch wil laten onderzoeken(als we er voor kiezen om het toch nog eens te proberen)

Geplaatste afbeelding