Spring naar inhoud

- - - - -

Reiniging van de kattenbak

• Log in om te reageren
27 reacties op dit onderwerp
Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#16 Geplaatst 08 januari 2011 - 11:42

hier ook ,
s morgens start ik boven en doe ik die open staat indira er al om terug een kakje te doen ,
ik wacht dan en schep het mee op

en dan beneden komt de rest mee :)
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#17 Geplaatst 08 januari 2011 - 12:42

Heel herkenbaar allemaal :LOL:

Bewerkt door Marina, 08 januari 2011 - 12:43.

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#18 Geplaatst 08 januari 2011 - 12:54

Julius komt ook altijd meehelpen :ha . Finn soms. De anderen wachten gewoon tot ze terug proper zijn en gaan er dan direct terug op O:) .

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 08 januari 2011 - 14:17

Hier heb ik ook vaak hulp bij het uitkuisen hoor :LOL:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Toetie_*
Guest_Toetie_*

#20 Geplaatst 09 januari 2011 - 15:24

Om de hoeveel tijd kuisen jullie de kattenbak uit met water en reiniginsproduct?

Guest_sjaak_*
Guest_sjaak_*

#21 Geplaatst 09 januari 2011 - 15:30

dat is hier ook..wij hebben 4 katten bakken en als we gaan
scheppen..ja hoor daar komen ze de bovenkant zet ik er naast
daar gaan ze in op te poetsen
en als je niet uitkijk zitten ze ook nog in je vuilnis zak :lachen:

Trolleke
Trolleke
  • 698 berichten
  • 9 katten

#22 Geplaatst 09 januari 2011 - 16:04

Toetie zei:

Om de hoeveel tijd kuisen jullie de kattenbak uit met water en reiniginsproduct?

Heb hier voor 8 poezen 2 jumbo kattenbakken, een large rollaway en een gewone kattenbak staan (en nu tijdelijk op de bovenverdieping ook een extra bakje voor Jimell) en daar worden tweemaal per dag de klonters en drollen uitgehaald.

Om de 2 weken gaat alles met de vuilzakken mee en worden de bakken uitgewassen met een speciale reiniger voor kattenbakken en gooien we een javeltablet bij het water.

Goed naspoelen en dan spuit ik de bakken nog eens in met een desinfecterend middel.  Dan terug de kattenbakvulling (Cat Exclusive van Zooplus) erin en ik ben weer even gerust.
Geplaatste afbeelding
Linda en de poezenbende

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#23 Geplaatst 09 januari 2011 - 16:45

YvVanRoyen zei:

klopt, zo gauw je er aan begint, staan er altijd wel enkele. komen kijken wat je doet. eerste bakje is nauwelijks klaar of het wordt al meteen terug ...euh ... uitgetest :d bakje twee klaar idem dito, na vier begin je dan terug aan één ... ;)
soms komen ze zelfs mee zoeken als je met het schepje bezig bent. zelf ook wat graven. :dancer:

exact zoals bij mij! ze springt er direct op van zodra ik klaar ben O:)

carooootje
carooootje
  • 1.722 berichten
  • 1 katten

#24 Geplaatst 09 januari 2011 - 23:16

tja ;) ;) ;)

hier ook zo

terwijl ik bakje uitschep
inspectie
en dan
hups direct er terug in ;)

gezien ik maar één poes heb moet ik kattenbakje wel niet zoveel uitkuisen
heb er drie staan
ééntje die ze bijna nooit gebruikt, enkel in geval van

dan ééntje boven en ééntje beneden

ik gebruik kattenbakvulling met babypoeder en dat gaat héél lang mee

wel giet ik de kattenbakvulling regelmatig in een emmer, kuis haar bakje uit en doe de vulling er terug in want de vulling is nog goed...
Geplaatste afbeelding
Katten laten pootafdrukken achter op je hart.

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#25 Geplaatst 09 januari 2011 - 23:26

Hier helpen de katjes ook vaak enthousiast mee! Ofwel grijpen ze bij elke schep naar het euh schepje mét inhoud O:) , ofwel durven ze terwijl je druk bezig bent op de bak effe tussendoor hun behoefte doen :misselijk: . En een plasje heeft altijd effe nodig om 'omgeslorpt' te worden dus dat vraagt wel wat geduld, ja :s .

Larisa
Larisa
  • 272 berichten
  • 3 katten

#26 Geplaatst 16 januari 2011 - 13:27

Ja hier is dit ook zo..van zodra ik Ollie zijn bakje heb schoongemaakt, kruipt hij er in en zal het onmiddellijk gebruiken. Is eigenlijk wel schattig, terwijl ik bezig ben met bak uit te kuisen, zit hij zo liefjes bij mij te kijken wat ik doe!

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#27 Geplaatst 16 januari 2011 - 13:29

Als ik hier 's morgens en 's avonds het schepje pak staan ze aan te schuiven.  Ik ben zelfs nog niet klaar als er al een kat in de bak zit!

willen ze zeggen schep nog een beetje dan is straks er alles uit als ik terug moet  

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 17 januari 2011 - 12:07

Mijn Lotje kijkt heel boos naar mij dan, en probeert wat ik bovenhaal, met alle macht  weer te bedekken :(

En dan heelder discussies met haar he: "Neen, Lotte, dat mag niet! ge zijt héél lief! ge zijt héél proper! ge zijt zo'n braaf meisje! Maar nu even niet."

Gelukkig dat Jacko zich dat minder aantrekt...
Geplaatste afbeelding