Spring naar inhoud

- - - - -

1 + 1 = ???

• Log in om te reageren
1204 reacties op dit onderwerp
Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 08 januari 2011 - 12:18

Hoewel ik het heel fijn vind om te zien hoe vruchtbaar KS is, blijft het toch altijd een beetje pijn doen voor diegenen die klaar zijn om een kindje te verwelkomen, maar dit tot hiertoe zonder succes.

Dusssss hier een topic voor diegenen die nog aan het proberen zijn!

En natuurlijk ook alle tips (te doen, en niet te doen), om een prachtkindje te bekomen!

Aan iedereen die nog aan het proberen is: véél succes!

:geluk: :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#2 Geplaatst 08 januari 2011 - 12:21

:b
Geplaatste afbeelding

Lieveke85
Lieveke85
  • 2.566 berichten
  • 8 katten

#3 Geplaatst 08 januari 2011 - 12:34

Ik denk dat het vooral heel belangrijk is dat je niet te gefocussed bent op het zwanger raken want dan ben je meestal te gefrustreerd om zwanger te raken

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 08 januari 2011 - 12:50

:) Probeer daar maar eens niet aan te denken, wanneer heel de wereld zwanger wordt rondom jou!

Nee, serieus, minstens 7 mensen op't werk gespot met een ronde "ik ben al zeker 7 maand!" buik, mijn schoonzusje, die later gestart is met het proberen van haar 2e, zelfs hier op een kattenforum onsnap ik er niet aan!

En serieus, ik ben héél blij voor iedereen waarvoor een kindje op komst is, maar ik zou graag hebben dat ik mij daar ook "volgende maand" bij mag aansluiten ;)

Het voor de hand liggende is al zo vaak gezegd: "niet te veel aan denken, dan lukt het wel!"; maar het is niet dat ik elke dag van de maand denk "goh, het moet nu lukken. Eerder het zou fijn zijn indien het deze keer lukt, en anders lukt het de volgende keer misschien.

Daarboven op is er bij mij een kans dat het misschien niet zal lukken uit zichzelf; maar da's nog een heel ander verhaal. Maar dat draagt er ook wel toe bij dat ik er eigenlijk meer vanuit ga dat het niet zal lukken, dan dat het wél zal lukken. Hoewel ik blijf hopen dat het lukt.

Dus; tips, of gewoon "verhaaltjes": hoe is het bij jullie wél gelukt? Iets speciaals gedaan of net niet gedaan? Ook lang moeten wachten voor het gelukt is, of ging het net vanzelf?

Bewerkt door Gwynyth, 08 januari 2011 - 12:50.

Geplaatste afbeelding

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#5 Geplaatst 08 januari 2011 - 13:02

Heel veel succes gewenst. :thumb:

Ik kan je geen speciale tips of zo geven. Hier was het direct raak. Of zou "er niet mee bezig zijn" toch helpen? Want ik ging er vanuit dat het gewoon nog niet mogelijk was. En we waren toen druk bezig met de schilderwerken in ons nieuwe huis en daarna de verhuis. Ik was er dus ook eigenlijk niet mee bezig.

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 08 januari 2011 - 13:36

Als je er mee mij wil over praten pv kan dat altijd hoor .Ik ben de trotse mama van een IVF tweeling.Ze zijn intussen al 14 maar ik weet hoe moeilijk, hoe zwaar  en hoe teleurstellend het kan zijn.
In het traject is het ook onmogelijk om er niet aan te denken omdat je zoveel,pillen,spuiten,neussprays enzzzzzzz moet onthouden; je ontkomt er gewoon NIET aan.

Alvast Succes en je weet mij te vinden.

Bewerkt door Choeke, 08 januari 2011 - 13:38.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#7 Geplaatst 08 januari 2011 - 13:51

:geluk: :geluk: :geluk:

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 08 januari 2011 - 15:25

Toen wij aan het proberen waren kon ik ook aan niets anders denken hoor...
Een geheel jaar zagen we overal maar dan overal ronde bolle buikjes!!!

En mijn geweldige schoonfamilie dat er ziekelijk om vroeg; geweldige vrienden die wel zouden komen helpen. Echt motiverend...

Omdat het niet lukte en ik toevallig getuige was van enkele gezinnen die (eigenlijk mag je zoiets niet zeggen) niet in staat waren om kinderen fatsoenlijk op te voeden.

Ik heb toen gezegd 'als de natuur mijn geen baby'tje gunt en al 'dat' gespuis er een stuk of 7 hoeft het voor mij niet meer...' en toen ben ik zwanger geraakt.

Aja ik heb ook elke maand na de daad op mijne kop gestaan om het zaad te helpen naar de goede richting te stromen, ik heb ook de viscositeit van mijn verlies bestudeerd om de eisprong te bepalen, ik ben totaal niet gelovig, niet gedoopt, maar toch in Scherpenheuvel een kaarsje gaan branden,...

Dus ja ik zou zo zeggen probeer er niet te veel mee bezig te zijn maar bewust en onbewust doe je dat toch. Leef gezond, blijf genieten van elkaar, overdrijf niet in testjes kopen, ook geen druk bij de partner zetten, ... en voor de rest duimen we! Vroeg of laat staat het geluk toch aan jou kant :)

Bewerkt door dorien_951, 08 januari 2011 - 15:32.

Lieveke85
Lieveke85
  • 2.566 berichten
  • 8 katten

#9 Geplaatst 08 januari 2011 - 15:44

Ik weet dat er niet aan denken nogal moeilijk is, maarja

Ik kan voor de rest ook niet echt helpen, want mijn zwangerschap was helemaal niet gepland.

Ik nam zelfs de pil nog dusja :o

Guest_scolu_*
Guest_scolu_*

#10 Geplaatst 08 januari 2011 - 17:09

ik en mijn vriend willen ook heel graag kindjes
nu wil ik eerst 20 kilo afvallen voordat we het gaan proberen hoor
en de vraag is altijd maar OF het wel gaat lukken,...

we zijn ook pas 22 en 23, dus hebben nog tijd genoeg :love3:

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 08 januari 2011 - 19:47

Ik ben er 30, bijna 31... Ik heb altijd graag kids gewild voor mijn 30ste, maar de juiste man daarvoor vinden he ;)

Nu heb ik er dan eentje gevonden waarmee ik dat echt wel wil proberen, dus we zijn ervoor aan't gaan.

Maar een heel aantal vrienden en collega's moeten maar naar hun partner kijken, en 't is al gelukt. Als ik zo rondhoor, lukt het bij de meesten tussen de 3 weken, of 3 maand. Dan begin ik mij een héél klein beetje eenzaam te voelen nu.

Over de schoonmoeder moet ik mij al geen zorgen meer maken (voor heel eventjes): nu mijn schoonzus 3 maand ver is van haar 2e kindje, is het plots niet meer zo belangrijk dat zij nog een kleinkindje bijkrijgt. Ze wil plots ook liever niet dat we nu aan kleinkinderen beginnen, ze wil dat we nog even wachten tot we verhuisd zijn. (Nu woont ze immers te ver om dat kindje elke dag te kunnen zien, na onze verhuis woont ze veel dichter. Of toch, dat is wat ik ervan kan maken. Ik zie niet waarom ze anders "zomaar" zou willen dat ik wacht?) Persoonlijk heb ik écht liever mijne kleine voor ik verhuis... Dorien, we praten nog wel ivm tips betreffende schoonmoeders :)

Mijn schoonzus zou het wel ook fijn vinden, moesten onze kindjes even oud zijn en samen kunnen opgroeien :)
Geplaatste afbeelding

Guest_noesje_*
Guest_noesje_*

#12 Geplaatst 08 januari 2011 - 19:52

sterkte!
ik heb er zelf geen ervaring mee, wordt zelf "van de wind" zwanger :oops: óók gewoon terwijl ik de pil slikte maar mijn broer van bijna 30 kan waarschijnlijk ook geen vader worden, het ligt aan hem en inmiddels is zijn vriendin ook bij hem weg dus zit het er zowiezo voorlopig niet in denk ik dus ik weet wel een beetje hoe moeilijk het is...

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 08 januari 2011 - 19:54

Ik ben intussen 7 maand met de pil gestopt...
Maar het komt zoals het moet komen en haast is er bij ons ook niet bij :) .
Hier alvast nog geen paniek of druk.
Ik ken mensen die 5jaar probeerde en ineens uit het niets was het raak.
De eerste 2 maanden toen ik gestopt was voelde ik me wel iedere keer zwanger, dat eindigde dan telkens in een zware teleurstelling :( . Ik heb ook veel last van mijn hormonen sinds ik gestopt ben met de pil en voel mijn eisprong ook heel erg hard! Maar verder heb ik steeds mijn regels zoals het hoort (ik hoorde van sommige verhalen waar het tot een jaar duurde voor de cyclus weer normaal op gang kwam). Maar ik hou ook niet echt rekening met tijdstippen ofzo. We zien wel :LOL: .

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 08 januari 2011 - 19:56

:(

Ze hadden aan de mama van een vriendin gezegd dat ze nooit zwanger zou kunnen worden, dus die was met de pil gestopt, met na verloop van enkele jaren, een kindje tot gevolg. Zie: mirakels bestaan :)

Ik hoop dat je broer opnieuw iemand kan vinden die hem gelukkig maakt. Misschien niet met een kindje van hemzelf, misschien wel.
Geplaatste afbeelding

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 08 januari 2011 - 19:58

:) Wel; we kunnen er vanuit gaan dat als KS vruchtbaar is, en wij daar deel van uitmaken, dat dat ook op ons mag overgaan he, niet?
Geplaatste afbeelding