Spring naar inhoud

- - - - -

1 + 1 = ???

• Log in om te reageren
1204 reacties op dit onderwerp
PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#1036 Geplaatst 22 mei 2012 - 12:14

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#1037 Geplaatst 22 mei 2012 - 12:25

deboke06 zei:

Ondertussen even een update :)
Vorige week dus terug mogen gaan en hartje sloeg aan 160 nu wat ideaal is... werd ook wat vooruitgezet, VBD is nu 01/01/2013 :)
Mag 1 juni teruggaan ben dan al over de 9weken...

Ik kreeg via een PB op een babyforum de vraag of ik haar doppler niet wou overkopen.... Heeft iemand dit hier? en wat is jullie mening daarover?

Ik heb die een aantal keer gebruikt :) Dan hoor je de hartslag van het kindje, en vage bewegingen, denk ik. Is wel leuk om naar te luisteren, zeker wanneer je, zoals ik, het kindje nauwelijks voelde bewegen de eerste vééél maanden :)

Is ook leuk voor de papa om de  hartslag te horen.
Geplaatste afbeelding

deboke06
deboke06
  • 1.063 berichten
  • 3 katten

#1038 Geplaatst 22 mei 2012 - 12:54

En tis ook niet dat het kwaad kan ofzo? Tzijn er die zeggen dat het niet goed is voor de baby....
Geplaatste afbeelding

Nakthis
Nakthis
  • 1.321 berichten
  • 2 katten

#1039 Geplaatst 22 mei 2012 - 14:19

Als er één ding is dat ik al heb geleerd, is dat er énorm veel horrorverhalen zijn over zwangerschappen en schade aan je kindje. Als je niet zeker bent, bel gerust even je gyné of dokter, zodat die je kan geruststellen :) Mijn schoonzus heeft het veel gedaan en die kindjes zijn allemaal kerngezond :)

Oh, en proficiat met de zwangerschap hé! :d Geniet ervan!

deboke06
deboke06
  • 1.063 berichten
  • 3 katten

#1040 Geplaatst 22 mei 2012 - 15:15

Bedankt voor je geruststelling !!! :)
Geplaatste afbeelding

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#1041 Geplaatst 22 mei 2012 - 18:39

deboke06 zei:

En tis ook niet dat het kwaad kan ofzo? Tzijn er die zeggen dat het niet goed is voor de baby....

Nee hoor, dat kan helemaal geen kwaad.

Tenzij je enkel op de hartslag begint af te gaan, en denkt dat, omdat je het hartje hoort, alles 100% is, zelfs al voel je je kindje plots niet meer (terwijl je het tevoren véél voelde).

Nooit voor medische redenen afgaan op die hartslagbeluisteraar :) Je moet die gebruiken waarvoor die dient: om het hartje te horen kloppen, en de papa te laten meeluisteren. Niet als medische apparatuur om jezelf te overtuigen dat alles goed gaat wanneer je onzeker bent. Wanneer je onzeker bent, bel je de gyné of ga je daar langs, wanneer je eens wil luisteren "voor de fun", dan gebruik je de Doppler :)

Da's de fout die sommige mensen maken, met fatale gevolgen soms. Dus enkel recreatief te gebruiken, en dan is er geen probleem.
Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#1042 Geplaatst 22 mei 2012 - 18:58

Goed nieuws Deboke!
Gefeliciteerd meis, het is zo gegund! :cheer:

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#1043 Geplaatst 25 mei 2012 - 19:18

deboke06 zei:

Ondertussen even een update :)
Vorige week dus terug mogen gaan en hartje sloeg aan 160 nu wat ideaal is... werd ook wat vooruitgezet, VBD is nu 01/01/2013 :)
Mag 1 juni teruggaan ben dan al over de 9weken...

Ik kreeg via een PB op een babyforum de vraag of ik haar doppler niet wou overkopen.... Heeft iemand dit hier? en wat is jullie mening daarover?

Ik heb die wel eens geleend van iemand en ze zijn wel leuk, maar t risico is wel dat je in paniek gaat als je t hartslagje niet kan vinden (ik ben nu 34 weken en kan dat soms nog steeds slecht!) Dus als je maar wel bedenkt dat t niet moet zijn om jou gerust te stellen en dat je er ook niet gestresst van moet raken als je niks hoort. Het is gewoon best lastig die apparaatjes te gebruiken.

cabezablanca
cabezablanca
  • 521 berichten
  • 2 katten

#1044 Geplaatst 28 mei 2012 - 18:41

gefeliciteerd Deboke!  Jullie hebben ook een hele weg afgelegd!

En we lopen blijkbaar gelijk! Na 16 maanden en 2mk's ben ik 9weken zwanger! :dans:  31/12/12 is de vbd

Al 2 echo's gehad wegens risicogeval en de eerste keer durfde de gynae zelfs niet bevestigen dat ze hartactiviteit zag. Ze zei dat er lichte hartact was, maar als het zo pril is durven ze dat niet met zekerheid zeggen. Een week later was het flikkerend lichtje een pak duidelijker!  4juni mag ik terug voor 10 weken echo en op 21 juni voor de 12 weken echo.  
Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#1045 Geplaatst 28 mei 2012 - 18:51

Gefeliciteerd Cabezablanca!
:)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#1046 Geplaatst 29 mei 2012 - 08:16

Super :)

Goed nieuws zo vroeg op de morgen zeg :d

Blij voor jullie!
Geplaatste afbeelding

deboke06
deboke06
  • 1.063 berichten
  • 3 katten

#1047 Geplaatst 29 mei 2012 - 13:58

cabezablanca zei:

gefeliciteerd Deboke! Jullie hebben ook een hele weg afgelegd!

En we lopen blijkbaar gelijk! Na 16 maanden en 2mk's ben ik 9weken zwanger! :dans: 31/12/12 is de vbd

Al 2 echo's gehad wegens risicogeval en de eerste keer durfde de gynae zelfs niet bevestigen dat ze hartactiviteit zag. Ze zei dat er lichte hartact was, maar als het zo pril is durven ze dat niet met zekerheid zeggen. Een week later was het flikkerend lichtje een pak duidelijker! 4juni mag ik terug voor 10 weken echo en op 21 juni voor de 12 weken echo.

Ook gefeliciteerd ! We lopen idd heel dicht samen ! ook 2 mk achter de rug en nu vandaag 9 weken. VBD is 01/01/2013 :)

Ook hier al 2 echo's achter de rug + 1 spoedecho vlak voor de eerste echo door bloedverlies. OOk op de 6w echo wel hartslag te zien maar nog te traag... week erna opnieuw moeten gaan en dan flinke duidelijke hartslag.
1 juni mag ik gaan voor een echo en 22 juni voor de 12w echo :)

Maar ik heb sinds gisteren wel wat last van buikpijn, geen krampen maar echt ja buikpijn precies, het komt en gaat... dus ben ik weeral bang :onzeker:
Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#1048 Geplaatst 29 mei 2012 - 14:35

deboke06 zei:

Ook gefeliciteerd ! We lopen idd heel dicht samen ! ook 2 mk achter de rug en nu vandaag 9 weken. VBD is 01/01/2013 :)

Ook hier al 2 echo's achter de rug + 1 spoedecho vlak voor de eerste echo door bloedverlies. OOk op de 6w echo wel hartslag te zien maar nog te traag... week erna opnieuw moeten gaan en dan flinke duidelijke hartslag.
1 juni mag ik gaan voor een echo en 22 juni voor de 12w echo :)

Maar ik heb sinds gisteren wel wat last van buikpijn, geen krampen maar echt ja buikpijn precies, het komt en gaat... dus ben ik weeral bang :onzeker:

Niet vergeten dat je wel meer eens buikpijn kan hebben. Hoort ook bij zwanger zijn. Even wat opgestopt zijn kan ook buikpijn veroorzaken en heel veel zwangeren hebben er last van.
Die baarmoeder krijg ook wat te verduren op korte tijd, een groeiend vruchtje en hormonen die razen zorgen wel vaker voor wat buikpijn.

Dus geen paniek !! Het komt wel goed !!

cabezablanca
cabezablanca
  • 521 berichten
  • 2 katten

#1049 Geplaatst 29 mei 2012 - 15:19

hier echo 3 op 4juni (nog een week aftellen...) en 12w echo op 21 juni
Ik denk de hele tijd "nu ben ik niet meer zwanger, want m'n borsten doen geen pijn meer of ik heb krampen of .... "  Gelukkig zegt de misselijkheid telkens "jawel hoor, voel maar!" ;)
We moeten gewoon vertrouwen hebben in de natuur en vooral in dat minimensje. Na 2 sterrretjes is dat moeilijk, maar iets anders kan je toch niet doen.

Ik moet wel utrogestan nemen tot 12w, dat is het enige dat ze knn geven om een mk te voorkomen dus schreef de gynae dat voor de zekerheid voor. Ik weet niet of jij het moet nemen, maar je kan er altijd is achter horen.
Utro zorgt ervoor dat je progesteron goed hoog blijft en progesteron zorgt er oa voor dat je lichaam het vruchtje niet als lichaamsvreemd beschouwt en uitstoot, het legt je baarmoeder een beetje lam als het ware én zorgt voor een super goed nestje voor je ukkie.

Buikpijn heb ik ook regelmatig; zowel ms achtige pijn (zou uitrekken en verplaatsen vd baarmoeder knn betekenen) + gewoon last van m'n darmen (die niet meewerken)

groetjes
Geplaatste afbeelding

deboke06
deboke06
  • 1.063 berichten
  • 3 katten

#1050 Geplaatst 29 mei 2012 - 15:48

Ik neem ook utro, 3 maal per dag, deels door herhaalde mk en ook omdat ik al 1 IVF/ICSI poging achter de rug heb en dus hormonen heb moeten spuiten en ook utro moeten opsteken. Ik kan met niks zeggen van nu ben ik zwanger, heb geen symptomen, niet misselijk, geen gevoelige borsten of wat dan ook...
Geplaatste afbeelding