Spring naar inhoud

- - - - -

1 + 1 = ???

• Log in om te reageren
1204 reacties op dit onderwerp
Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#1096 Geplaatst 11 juni 2012 - 18:32

jeps, bij mij was dat ook redelijk laag terug te vinden; links of rechts varieerde wat, maar altijd laag!
Geplaatste afbeelding

blubje
blubje
  • 1.694 berichten
  • 3 katten

#1097 Geplaatst 12 juni 2012 - 21:25

Ik heb eens een vraagje, het past in deze topic en misschien staat het er al wel tussen maar het zijn nogal veel pagina's...
Mijn zus en schoonbroer proberen al bijna 5 jaar zwanger te raken.
Ze hebben zich al laten onderzoeken maar er blijkt niets mis te zijn, mijn zus is al 2 keer zwanger geweest maar heeft elke keer tussen de 4 en de 8 weken het kindje verloren...
De eerste miskraam was 3 jaar geleden, de laatste miskraam dateert van oktober 2011. Na de eerste miskraam heeft ze zich wat tijd gegund om erover te raken, maar vanaf ze toen terug aan het proberen waren belt ze me elke maand met de melding dat ze haar regels had... Tot natuurlijk in augustus 2011 toen kreeg ik een hoopvol telefoontje, helaas werkte moeder natuur ook dit keer niet mee en krijg ik terug elke maand de mededeling dat het niets is geworden...
Ze doet momenteel een hormonenkuur (voor de tweede keer, en deze keer iets zwaarder dan de vorige) maar nog steeds geen succes. Hoewel ik doodgraag tante wil worden en het hun meer dan gun, weet ik niet meer wat ik haar elke maand moet zeggen...
Ik pak ze vast en geef haar een dikke knuffel en weet ergens ook wel dat ik niet meer kan doen dan er te zijn voor haar, maar haar verdriet (en die van mijn schoonbroer!!) raken me steeds meer en wil hen helpen maar weet niet hoe... Ze wil zo graag kinderen dat het (on)bewust haar hele leven bepaald, ze kan het op dat vlak niet kalm aan doen, ook al wil ze het wel, het lukt haar gewoon niet... en ik kijk machteloos toe... Iemand die wat raad kan geven voor haar en voor mij???

Alvast bedankt
xxx

TinekeM
TinekeM
  • 1.748 berichten
  • 2 katten

#1098 Geplaatst 12 juni 2012 - 21:40

Blubje, een tip: op deze site zullen ze je vast kunnen helpen! Je moet je best wel eerst even registreren.
http://www.babybrabb...forum/index.php
Veel succes!

Mens'dom', dieren'rijk' :cattailwag

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#1099 Geplaatst 12 juni 2012 - 22:48

blubje zei:

Ik heb eens een vraagje, het past in deze topic en misschien staat het er al wel tussen maar het zijn nogal veel pagina's...
Ze hebben zich al laten onderzoeken maar er blijkt niets mis te zijn, mijn zus is al 2 keer zwanger geweest maar heeft elke keer tussen de 4 en de 8 weken het kindje verloren...
De eerste miskraam was 3 jaar geleden, de laatste miskraam dateert van oktober 2011. Na de eerste miskraam heeft ze zich wat tijd gegund om erover te raken, maar vanaf ze toen terug aan het proberen waren belt ze me elke maand met de melding dat ze haar regels had... Tot natuurlijk in augustus 2011 toen kreeg ik een hoopvol telefoontje, helaas werkte moeder natuur ook dit keer niet mee en krijg ik terug elke maand de mededeling dat het niets is geworden...
Ze doet momenteel een hormonenkuur (voor de tweede keer, en deze keer iets zwaarder dan de vorige) maar nog steeds geen succes. Hoewel ik doodgraag tante wil worden en het hun meer dan gun, weet ik niet meer wat ik haar elke maand moet zeggen...
Ik pak ze vast en geef haar een dikke knuffel en weet ergens ook wel dat ik niet meer kan doen dan er te zijn voor haar, maar haar verdriet (en die van mijn schoonbroer!!) raken me steeds meer en wil hen helpen maar weet niet hoe... Ze wil zo graag kinderen dat het (on)bewust haar hele leven bepaald, ze kan het op dat vlak niet kalm aan doen, ook al wil ze het wel, het lukt haar gewoon niet... en ik kijk machteloos toe... Iemand die wat raad kan geven voor haar en voor mij???

Alvast bedankt
xxx

Geen raad, ben zelf al dik 9 maand aan't proberen. Natuurlijk bijlange niet zo lang als 5 jaar! Dan was is al compleet zot geworden denk ik. :8
Over miskramen: Ik heb er zelf pas eentje gehad 3 weken geleden. Er is niets dat je kan zeggen of doen dat iets gaat helpen. Onderzoeken naar miskramen gebeuren ook pas na 3 keer heb ik al verschillende keren teruggevonden. Dus je moet het eerst 3 keer voorgehad hebben voor ze eens willen verder kijken wat dat nu toch zou kunnen veroorzaken.

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#1100 Geplaatst 13 juni 2012 - 01:05

Op zich kan je weinig voor haar doen, behalve een luisterend oor bieden :(

't Is ook niet omdat ze niets vinden, dat er niets is he. 't Kan ook zijn dat er wel degelijk iets is, dat ze nog niet gevonden hebben...

Maar dan denk ik dat jij ondertussen ook al wel alle sites bent afgegaan om info daarover in te winnen, niet?

Het is ook niet omdat ze er meer of minder op focust, dat ze meer of minder vruchtbaar wordt he... Ze moet alleen wel zien dat ze het mentaal bij elkaar houdt; dat er ook nog andere dingen bestaan behalve kinderen, en dat ze die niet mag vergeten. Daarvoor ben jij er he; een luisterend oor en af en toe de nodige afleiding! Meer kan je niet doen...

Als je zus maar langs één gyné praktijk geweest is, misschien ook langs een 2e gaan? Een zogenaamde "2e opinie" raadplegen? Iemand die al zo lang probeert gaan ze toch niet zomaar wandelen sturen?

Succes voor je zus!
Geplaatste afbeelding

Guest_mabiche_*
Guest_mabiche_*

#1101 Geplaatst 13 juni 2012 - 01:25

Je bent heel goed bezig met die knuffels geven . Meer wil ze niet gewoon iemand die haar troost in deze moeilijke jaren . heb zelf 13misvallen gehad en bij mij vonden ze ook niet . Nu heb ik 4 prachtige kinderen en ben nog steeds die 1ne vriendin dankbaar waar ik steeds een knuffel en een bemoedigend woord van kreeg . zou zeggen doe zo verder en ze zal je eeuwig dankbaar zijn . Spreek van ondervinding he

cabezablanca
cabezablanca
  • 521 berichten
  • 2 katten

#1102 Geplaatst 13 juni 2012 - 09:30

Pixel zei:

Geen raad, ben zelf al dik 9 maand aan't proberen. Natuurlijk bijlange niet zo lang als 5 jaar! Dan was is al compleet zot geworden denk ik. :8
Over miskramen: Ik heb er zelf pas eentje gehad 3 weken geleden. Er is niets dat je kan zeggen of doen dat iets gaat helpen. Onderzoeken naar miskramen gebeuren ook pas na 3 keer heb ik al verschillende keren teruggevonden. Dus je moet het eerst 3 keer voorgehad hebben voor ze eens willen verder kijken wat dat nu toch zou kunnen veroorzaken.

Pixel; eerst en vooral een dikke knuffel, want ik heb jouw verhaal precies gemist door mijn tijdelijke afwezigheid.  
Bij ons hebben ze na de tweede miskraam onderzoeken gedaan; bij mijn man en ik genetische testen en bij mij een stollingsonderzoek. ze hebben toen niets gevonden, maar je kan er dus na de tweede keer wel op aan dringen.
Ik hoop voor jou dat je vlug terug zwanger bent en dat het een blijvertje is!

Geplaatste afbeelding

cabezablanca
cabezablanca
  • 521 berichten
  • 2 katten

#1103 Geplaatst 13 juni 2012 - 09:40

blubje zei:

Alvast bedankt
xxx

Het is natuurlijk voor iedereen anders, maar ik vond het fijn als mensen aan me vroegen hoe het met me ging. Ik zal zelf nooit over m'n problemen beginnen, want ik wil hen niet tot last zijn dus als ik merkte dat ze oprecht bezorgd waren vond ik het wel fijn even mijn hart te luchten. (veel mensen weten niet hoe ze zich moeten gedragen of wat ze moeten zeggen/vragen)
Een knuffel doet ook altijd deugd.  
En vooral niet vertellen over die vriendin die zwanger is of die bv of...
Als ze merkt dat je er voor haar bent en dat je naar haar luistert help je haar al heel goed denk ik.

Ik vind het trouwens heel lief van je dat zo veel moeite doet om je zus te helpen!  Zussen zijn echt de beste! (die van mij toch ook :) )

Geplaatste afbeelding

blubje
blubje
  • 1.694 berichten
  • 3 katten

#1104 Geplaatst 13 juni 2012 - 12:22

dank je wel allemaal,
mijn zus is mijn beste vriendin en wij kunnen niet zonder elkaar daarom dat ik er zo mee in zit...
Vind het ongelooflijk hoeveel mensen er zijn die zo'n beetje in hetzelfde schuitje zitten,
daarom wil ik iedereen veel kracht en sterkte toewensen, het is leuk om elkaar te kunnen steunen in moeilijke maar ook in leuke tijden! :hug: :hug:

deboke06
deboke06
  • 1.063 berichten
  • 3 katten

#1105 Geplaatst 18 juni 2012 - 10:47

Dikke knuffel blubke voor jou en je zus...
Helaas weet ik ook hoe het voelt om het ene mk na het andere te krijgen. Ik prijs me nu zeer gelukkig dat ik opnieuw zwanger ben en het "voorlopig" toch de goeie kant uitgaat...

Ondertussen heb ik met de angelsound het hartje gevonden ! Zo opgelucht! :oops:
Geplaatste afbeelding

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#1106 Geplaatst 18 juni 2012 - 11:12

:thumb:
Geplaatste afbeelding

blubje
blubje
  • 1.694 berichten
  • 3 katten

#1107 Geplaatst 18 juni 2012 - 19:36

Hey Deboke,
een dikke proficiat!!! en dat komt zeker in orde :duim:

ik had net mijn verhaal hier gezet en 2 dagen later vroeg de zus om langs te komen, en ja hoor, daar lag het!!
Een positieve zwangerschapstest! nog maar 4 weken ver en natuurlijk vertrekt ze morgen naar Turkije, dus ze is zeer zenuwachtig en bang dat er daar iets misgaat...
Ze gaat naar een 5 sterren resort dus zal het daar wel meevallen he :catnoknow
Heb haar een 'voorzichtig optimistische' mega knuffel gegeven en heb een traan van haar wang geveegd en gezegd dat ze moet genieten van haar ventje, van haar verlof, van het eerste gevoel dat die zwangerschapstest teweeg heeft gebracht,... ben heel voorzichtig maar eigenlijk springt mijn hart rond van vreugde :jump: :jump: :jump: :jump:

xxx

cabezablanca
cabezablanca
  • 521 berichten
  • 2 katten

#1108 Geplaatst 18 juni 2012 - 20:18

super blubje!
wsl weet je zus wel of ze anti-stoffen heeft voor toxoplasmose of niet, maar mss toch even zeggen dat ze zeker moet oppassen met rauwe groenten! Ik heb al verschillende verhalen gehoord van mensen die in het buitenland toxo opliepen omdat ze het daar niet altijd zo nauw nemen met gezondheidsvoorschriften.
Ik denk dat ze dat wel weet hoor, maar wilde het toch maar even meegeven voor de zekerheid!

Ben echt super blij voor je zus! :dans:
Geplaatste afbeelding

cabezablanca
cabezablanca
  • 521 berichten
  • 2 katten

#1109 Geplaatst 18 juni 2012 - 20:18

ooh deboke! jouw berichtje even gemist!  heerlijk geluid hé! :LOL:
Geplaatste afbeelding

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#1110 Geplaatst 19 juni 2012 - 01:55

Super :) Ik ben heel blij voor je zus! En nu meeduimen dat alles goed blijft gaan he :d
Geplaatste afbeelding