Spring naar inhoud

- - - - -

1 + 1 = ???

• Log in om te reageren
1204 reacties op dit onderwerp
Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#1156 Geplaatst 26 augustus 2012 - 20:36

Choeke zei:

Ik had dat ook ja. :LOL: :LOL:

net nog met Flora lekker op de zetel gelegen en maar spinnen .. en de baby in de buik maar bewegen, echt genieten, zowel van Flora haar gespin als van het getrappel in mijn buik :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

TinekeM
TinekeM
  • 1.748 berichten
  • 2 katten

#1157 Geplaatst 27 augustus 2012 - 16:28

Ooh zo leuk!! :)
Hoe leer je je katten eigenlijk wennen aan de komst van een baby?

Mens'dom', dieren'rijk' :cattailwag

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#1158 Geplaatst 27 augustus 2012 - 16:32

TinekeM zei:

Ooh zo leuk!! :)
Hoe leer je je katten eigenlijk wennen aan de komst van een baby?

Alles klaar zetten voor de baby, ....
Luiers laten ruiken voor je naar huis komt met de baby... maar normaal ga ik thuis bevallen, dus hoop ik gewoon dat ze dat proces wat mee kunnen maken he

TinekeM
TinekeM
  • 1.748 berichten
  • 2 katten

#1159 Geplaatst 27 augustus 2012 - 17:33

Mag ik vragen, waarom thuis en niet in ziekenhuis?
Ik zou ook graag thuis, maar langs de andere kant... t' is wel makkelijk in't zh, je ligt op je gemak, alles wordt voor je gedaan enz...

Mens'dom', dieren'rijk' :cattailwag

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#1160 Geplaatst 27 augustus 2012 - 17:51

Thuis zou ik nooit durven. Als er iets misgaat, moet je eerst nog naar de kliniek terwijl je er anders al bent. Lijkt me kostbare tijd die verloren gaat in geval van nood. Maar ik wil deze keer wel zo snel mogelijk terug naar huis. Ik blijf daar absoluut niet opnieuw 5 dagen.

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#1161 Geplaatst 27 augustus 2012 - 18:58

TinekeM zei:

Mag ik vragen, waarom thuis en niet in ziekenhuis?
Ik zou ook graag thuis, maar langs de andere kant... t' is wel makkelijk in't zh, je ligt op je gemak, alles wordt voor je gedaan enz...

Omdat ik van mijn jongste ook thuis ben bevallen en ik het niet anders meer zou willen ;) Heerlijk je niet moeten verplaatsen met wee├źn richting ziekenhuis, en na de bevalling heerlijk in je eigen bed kunnen slapen, de baby zoveel bij je kan hebben als je wil, borstvoeding geven op vraag zonder gestoord te worden....

Een bevalling/geboorte is een natuurlijk fysiologisch proces,dus waarom in een ziekenhuis gaan bevallen, waar de kans super groot is dat de de ene onnodige ingreep krijgt dan de andere, waar je om de 5 voet getoucheerd word, waar je meer kans loopt op infecties dan thuis... nee daar pas ik voor...

cabezablanca
cabezablanca
  • 521 berichten
  • 2 katten

#1162 Geplaatst 27 augustus 2012 - 19:00

Pixel zei:

Thuis zou ik nooit durven. Als er iets misgaat, moet je eerst nog naar de kliniek terwijl je er anders al bent. Lijkt me kostbare tijd die verloren gaat in geval van nood. Maar ik wil deze keer wel zo snel mogelijk terug naar huis. Ik blijf daar absoluut niet opnieuw 5 dagen.

hoe regel je dat allemaal? is dat speciale kraamzorg?
ik weet namelijk niet goed wat ik wil... langs de ene kant lijkt het me heerlijk om terug snel in je eigen gekende omgeving te zijn, maar langs de andere kant staan daar wel vroedvrouwen de hele tijd voor je klaar om je te helpen bij alles. Vooral voor de eerste keer borstvoeding geven lijkt me die hulp heel handig.  

Geplaatste afbeelding

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#1163 Geplaatst 27 augustus 2012 - 19:09

cabezablanca zei:

ik weet namelijk niet goed wat ik wil... langs de ene kant lijkt het me heerlijk om terug snel in je eigen gekende omgeving te zijn, maar langs de andere kant staan daar wel vroedvrouwen de hele tijd voor je klaar om je te helpen bij alles. Vooral voor de eerste keer borstvoeding geven lijkt me die hulp heel handig.

Ik moet het zelf nog uitvissen, maar ik heb er nu nog geen tijd voor gemaakt. Maar je kan inderdaad wel kraamzorg regelen om bij je langs te komen. Hoe lang en hoe vaak die komen, weet ik nog allemaal niet. In ieder geval lijkt het mij een pak aangenamer dan 5 dagen in een kliniek te zitten waar je niets rust gegund wordt. En dan heb je nog een slecht bed, slecht eten, geen nuttige hulp. Nee zenne, liever thuis dan. En dan moet ik Tibe ook niet zo veel missen.

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#1164 Geplaatst 27 augustus 2012 - 19:12

cabezablanca zei:

Je kan kraamzorg aan vragen (hulp in huis) en bij polyklinische bevallingen komt er meestal een zelfstandige vroedvrouw aan huis voor de nazorg van moeder en kind (bij mijn tweede polyklinisch bevallen ;) )

www.familiehulp.be/docs/kraamzorgfolder.pdf

Ivm de borstvoeding kan ik aanraden om nu al contact op te nemen met iemand van LLL, om al je vragen, zorgen en bedenkingen kwijt te kunnen. je neemt best het algemeen telefoonnummer of van de LLL medewerkster met wie je in contact bent geweest mee naar het zh.  Ik weet namelijk dat ze in veel ziekenhuizen weinig verstand hebben van borstvoeding.

LLL medewerkers

Er is er al vast 1tje die bij je in de buurt woont, I ndra ;) Maar je mag natuurlijk altijd ook naar andere medewerksters bellen of mailen.

Bewerkt door Floraisonskat, 27 augustus 2012 - 19:14.

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#1165 Geplaatst 28 augustus 2012 - 13:26

Ik ga bij een volgende ook thuis bevallen.
Mijn eerste bevalling was een hell... misschien dat het in andere omstandigheden niet anders had verlopen maar nu besef ik hoe ik eigenlijk zelfs in het ziekenhuis aan mijn lot werd overgelaten.
De tweede keer ben ik eigenlijk zonder reden voor mijn tijd ingeleid. En geforceerd... (omdat het die dag beter uitkwam voor de gyn en omdat de baby er voor 12u uit moest)

En een woordje uitleg zit er nooit in... dossiers zijn ook niet volledig ingevuld ed.

In het ziekenhuis beval je hoe de dokters het uitkomt niet hoe het natuurlijk zou lopen.

deboke06
deboke06
  • 1.063 berichten
  • 3 katten

#1166 Geplaatst 29 augustus 2012 - 15:35

Misschien is dit ook wat afhankelijk van bij welk ziekenhuis je gaat... Hier werd duidelijk gezegd dat er niks zal geforceerd worden, is je gyn in verlof dan neemt een andere het over, we hebben ze al allemaal ontmoet om toch een klein beeld te hebben wie er allemaal zit en wie je dus in zo'n geval kunt hebben als gyn... Vroeger inleiden gebeurt ook enkel indien echt nodig of mits onze toestemming allez "zeggen" ze toch want het zal mijn eerste bevalling zijn... hopelijk zijn ze van hun woord... eerst zien en meemaken en dan geloven zeker?

Dorien, echt erg hoor dat ze je zo behandeld hebben ! Schandalig eigenlijk...
Geplaatste afbeelding

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#1167 Geplaatst 29 augustus 2012 - 15:46

Deboke,hoe is het met jou intussen?

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#1168 Geplaatst 30 augustus 2012 - 11:52

Hebben jullie ook soms last van jullie hormoontjes, ben de laatste dagen licht ontvlambaar :oops: :oops: :oops: word zo snel boos om iets waar ik anders helemaal niet boos om word .... arm gezin van mij ze zien de laatste dagen af met mij...... :oops: :oops: :oops:

deboke06
deboke06
  • 1.063 berichten
  • 3 katten

#1169 Geplaatst 30 augustus 2012 - 12:10

Choeke zei:

Deboke,hoe is het met jou intussen?

Alles ok hier ! Vind het nu vooral heel snel gaan ! We beginnen stilletjes aan met de voorbereidingen enz... leuke periode... ook nog maar een kleine 3kg aangekomen al zullen ze er nu wel gaan bijvliegen denk ik :)
Het enige waar ik me momenteel wat zorgen over maak is de reactie van de gyn. Na de metingen bleek weer dat het kleintje echt wel groot is volgens de aantal weken zwangerschap. Ik was bij de structurele echo 21 weken en het kleintje woog toen al 527g terwijl "het gemiddelde" op 350g ligt... ze vond dat erg veel schelen... en vroeg direct of ik veel frisdrank dronk of suiker at... maar ik drink amper frisdrank, ook niet voor ik zwanger was, en snoepen is ook in heeel beperkte mate.. ze begon over zwangerschapsdiabetes te spreken omdat dit zou leiden tot grote en zware baby's ofzo.. nu ben ik bang dat de test volgende keer zal uitwijzen dat ik zwangrschapssuiker heb... maar aan de andere kant, ze controleert telkens mijn urine op eiwitten en suiker en dat is nog steeds negatief...
Ik blijf er wel over piekeren...
Geplaatste afbeelding

cabezablanca
cabezablanca
  • 521 berichten
  • 2 katten

#1170 Geplaatst 30 augustus 2012 - 12:45

Floraisonskat zei:

Je kan kraamzorg aan vragen (hulp in huis) en bij polyklinische bevallingen komt er meestal een zelfstandige vroedvrouw aan huis voor de nazorg van moeder en kind (bij mijn tweede polyklinisch bevallen ;) )

www.familiehulp.be/docs/kraamzorgfolder.pdf

Ivm de borstvoeding kan ik aanraden om nu al contact op te nemen met iemand van LLL, om al je vragen, zorgen en bedenkingen kwijt te kunnen. je neemt best het algemeen telefoonnummer of van de LLL medewerkster met wie je in contact bent geweest mee naar het zh. Ik weet namelijk dat ze in veel ziekenhuizen weinig verstand hebben van borstvoeding.

LLL medewerkers

Er is er al vast 1tje die bij je in de buurt woont, I ndra ;) Maar je mag natuurlijk altijd ook naar andere medewerksters bellen of mailen.

bedankt! :)

Geplaatste afbeelding