Spring naar inhoud

- - - - -

1 + 1 = ???

• Log in om te reageren
1204 reacties op dit onderwerp
cabezablanca
cabezablanca
  • 521 berichten
  • 2 katten

#1171 Geplaatst 30 augustus 2012 - 12:52

deboke06 zei:

Alles ok hier ! Vind het nu vooral heel snel gaan ! We beginnen stilletjes aan met de voorbereidingen enz... leuke periode... ook nog maar een kleine 3kg aangekomen al zullen ze er nu wel gaan bijvliegen denk ik :)
Het enige waar ik me momenteel wat zorgen over maak is de reactie van de gyn. Na de metingen bleek weer dat het kleintje echt wel groot is volgens de aantal weken zwangerschap. Ik was bij de structurele echo 21 weken en het kleintje woog toen al 527g terwijl "het gemiddelde" op 350g ligt... ze vond dat erg veel schelen... en vroeg direct of ik veel frisdrank dronk of suiker at... maar ik drink amper frisdrank, ook niet voor ik zwanger was, en snoepen is ook in heeel beperkte mate.. ze begon over zwangerschapsdiabetes te spreken omdat dit zou leiden tot grote en zware baby's ofzo.. nu ben ik bang dat de test volgende keer zal uitwijzen dat ik zwangrschapssuiker heb... maar aan de andere kant, ze controleert telkens mijn urine op eiwitten en suiker en dat is nog steeds negatief...
Ik blijf er wel over piekeren...

Ons ukje woog op 21weken 430gram, volgens onze gynae perfect normaal. Dus dan is 527g niet zo extreem veel meer, ok 100gram, maar dat lijkt me toch een ander verhaal dan de 350g waar jouw gynae het over heeft.
Ik dacht net dat we een lichte baby hadden, want op een ander forum zitten er al veel dames rond de 500gram of erover bij de uitgebreide echo rond 20weken.

Geplaatste afbeelding

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#1172 Geplaatst 30 augustus 2012 - 12:53

Dat je 'piekert' is normaal,na zo een nieuws...

Maar als alles goed gecontroleerd word dan hoeft het niet persé zwangerschapssuiker te worden,maar gewoon een grote baby.

'T is ook heel moeilijk om er dan niet aan te gaan denken.......

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#1173 Geplaatst 30 augustus 2012 - 12:55

Floraisonskat zei:

Hebben jullie ook soms last van jullie hormoontjes, ben de laatste dagen licht ontvlambaar :oops: :oops: :oops: word zo snel boos om iets waar ik anders helemaal niet boos om word .... arm gezin van mij ze zien de laatste dagen af met mij...... :oops: :oops: :oops:

Da's het afwachten,de spanning........en weer een andere 'onzekerheid' die voelt.
Je gezin zal dat wel begrijpen hoor.

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#1174 Geplaatst 30 augustus 2012 - 13:45

deboke06 zei:

Alles ok hier ! Vind het nu vooral heel snel gaan ! We beginnen stilletjes aan met de voorbereidingen enz... leuke periode... ook nog maar een kleine 3kg aangekomen al zullen ze er nu wel gaan bijvliegen denk ik :)
Het enige waar ik me momenteel wat zorgen over maak is de reactie van de gyn. Na de metingen bleek weer dat het kleintje echt wel groot is volgens de aantal weken zwangerschap. Ik was bij de structurele echo 21 weken en het kleintje woog toen al 527g terwijl "het gemiddelde" op 350g ligt... ze vond dat erg veel schelen... en vroeg direct of ik veel frisdrank dronk of suiker at... maar ik drink amper frisdrank, ook niet voor ik zwanger was, en snoepen is ook in heeel beperkte mate.. ze begon over zwangerschapsdiabetes te spreken omdat dit zou leiden tot grote en zware baby's ofzo.. nu ben ik bang dat de test volgende keer zal uitwijzen dat ik zwangrschapssuiker heb... maar aan de andere kant, ze controleert telkens mijn urine op eiwitten en suiker en dat is nog steeds negatief...
Ik blijf er wel over piekeren...

Weet je die metingen zijn niet zo nauwkeurig als je denkt, dus je echt niet druk om maken echt niet...  en wat als je zwangerschapsuiker zou krijgen dan is dat behandelbaar.... Geloof in je lichaam, je baby doet het perfect, je bent goed bezig, je snoept niet of niet veel, je drinkt amper frisdrank, dus probeer het van je af te zetten.  Wat kan helpen om dit ook te kunnen, zijn affirmaties... Er bestaat een boekje speciaal met affirmaties voor tijdens de bevalling:  Affirmaties Zalig Zwanger. Dikke knuffel.

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#1175 Geplaatst 30 augustus 2012 - 13:49

Deboke, om een voorbeeld te geven, ik ben met mijn oudste op dieet gezet omdat ikzelf te veel was bijgekomen en baby was blijkbaar ook te zwaar (zwangerschapsdiabetes onderzoek was negatief)  Ze hadden schrik dat mijn baby te groot en te zwaar ging worden.  Awel mijn oudste was bij haar geboorte op 39 weken, 46cm en 2,560kg, dysmatuur dus!

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#1176 Geplaatst 30 augustus 2012 - 14:12

Mijn tweeling is gehaald op 8 maanden omdat ik veel te veel vermagerde.

Ze wogen bij geboorte 2kg 850 en 2kg 500.
Niet slecht voor ivf-beebies.

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#1177 Geplaatst 30 augustus 2012 - 16:15

Mijn gyn. doet zelfs geen schattingen van gewicht. Afin, zo halverwege de zwangerschap herinner ik mij niet meer. Ik denk dat ze dat toen ook nooit deed. Maar naar het einde toe ook niet. Terwijl veel zwangeren toch zo'n schatting te horen krijgen van het geboortegewicht gaat ongeveer zus of zo zijn. Mijn gyn. zei gewoon dat ze daar niet aan meedeed omdat je er zo fameus ver kan naast zitten. En dat je met die schatting dus niets bent.

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#1178 Geplaatst 04 september 2012 - 21:43

Bij Rik ben ik ook dieet gemoeten om geen zware baby te krijgen en zie hij was toch over de 4kg toen ze hem lieten komen. :)

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#1179 Geplaatst 13 september 2012 - 17:34

Hoe gaat het nu met jullie?

deboke06
deboke06
  • 1.063 berichten
  • 3 katten

#1180 Geplaatst 26 september 2012 - 16:05

Hier vorige week weer naar ons kleintje mogen gaan zien,  en weer een groeischeut... van 527g naar 970g in 4 weken... en dus weer ver boven het gemiddelde... ook de suikertest gedaan en nog niks gehoord dus hopelijk blijft dit zo dan is alles ok ! Twas ook al gedraaid, dus niet meer in stuit maaraj ze kunnen nog heel veel draaien he :-)
Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#1181 Geplaatst 26 september 2012 - 20:48

Even snel bijgelezen en ik vind het fantastisch om terug mee te lezen !

Wat betrefd de keuze van een thuisbevalling kan ik het enkel sterk aanraden. Thuis met een goede vroedvrouw die je vertrouwd of poli klinis met een eigen vroedvrouw.
Zelf heb ik een horror van een bevalling in het ziekenhuis achter de rug.
Had ik toen een vroedvrouw met kennis en vooral met manieren gehad , was het zeker anders gelopen. Man, wat heb ik een hele nacht pijn gehad en ben ik doodongerust geweest.
En dat voor een derde kind ! Was dit men eerste geweest had ik nooit of te nimmer nog kinderen gehad waarschijnlijk. Dit vergeet ik echt nooit meer, het is 6 maanden geleden en zit nog heeeeeeeel diep, ik kan me de pijn nog levendig voorstellen.
Het is zeer belangerijk dat je het verloop van de bevalling kent en iemand kan vertrouwen naast je die je gerust kan stellen. Zelf zijn men man en ikzelf gewoon een hele nacht aan het lot over gelaten geweest in het ziekenhuis. We hadden de pech een monster van een vroedvrouw te hebben en een gynecologe die zeer weinig betrokken was bij haar patiënten. Excuses kwamen wel achteraf, maar dan is het té laat :evil: natuurlijk.

Besef dat een bevalling iets is wat je nooit meer zal vergeten. Pijn oké, maar het mag geen paniek gaan worden. Zoiets MOET vooraf goed overlegd worden, neem er je tijd voor !!!!! Dat heb ik niet gedaan en amaaai wat heb ik daar spijt van !
Men vorige twee bevallingen waren wel top, maar toen had ik een kanjer van een vroedvrouw die haar tijd ook echt nam. (12 jaar geleden en 14 jaar geleden) Nu heb ik gemerkt dat het gewoon een fabriek is geworden in het ziekenhuis en je vaak gewoon een bevalling ondergaat in plaats van met z'n tweetjes beleefd. Zo'n zonde, want het is zoiets moois !!!!!

Wat betrefd de nazorg vond ik het wel de eerste dagen heerlijk in het ziekenhuis. Niet onmiddelijk de rush van het huishouden en even bekomen met lekker eten en veel rust vond ik wel oké. Al ben ik wel vervroegd naar huis gegaan eens ik gewoon genoeg was uitgerust.
Met extra hulp in huis had ik moeilijker overweg gekund. Het zou me nogal nerveren om een vreemde men huishouden te laten doen. Neen, dat was/is echt niets voor mij.
Na die paar rustdagen in het ziekenhuis was ik blij terug men huishouden in eigen handen te kunnen nemen. En dat lukte ook wel perfect.

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#1182 Geplaatst 03 oktober 2012 - 01:45

heeee... KS is vruchtbaar :)

Flora, proficiat :)

Succes dames; over een paar maandjes kom ik weer meedoen ;)

Ivm familiehulp: wij hadden ook "kraamzorg" van familiehulp. Maar die dienst had het zo druk, dat er maar één halve dag in de week iemand kon langskomen, zeker geen hele dag en zeker geen hele week.

Ik was ook blij om in een ziekenhuis te bevallen, zodat, moest er iets misgaan, mijn baby'tje alle mogelijke overlevingskansen had (ik heb 100% vertrouwen in dat ziekenhuis, en al zeker in de gyné die mijn bevalling deed ;) )
Geplaatste afbeelding

deboke06
deboke06
  • 1.063 berichten
  • 3 katten

#1183 Geplaatst 03 oktober 2012 - 12:55

Oh gwynyth lees ik dat goed, gaan jullie binnen enkele maandjes voor een tweede? :heart: Zo tof !!!!
Geplaatste afbeelding

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#1184 Geplaatst 03 oktober 2012 - 14:37

Het plan is om in december voor een 2e te beginnen. Eerst een half jaar natuurlijk, en indien het dan nog niet gelukt is, opnieuw IUI.

Dan ben ik zeker dat Elyse haar 6 maand mama-melk heeft gekregen ;)
Geplaatste afbeelding

TinekeM
TinekeM
  • 1.748 berichten
  • 2 katten

#1185 Geplaatst 03 oktober 2012 - 15:58

Ook ik sluit mij aan bij de zwangeren!! :)
Maandag een positieve test gedaan, dat gisteren bevestigd werd door een positieve bloedtest!

Mens'dom', dieren'rijk' :cattailwag