Spring naar inhoud

- - - - -

1 + 1 = ???

• Log in om te reageren
1204 reacties op dit onderwerp
cabezablanca
cabezablanca
  • 521 berichten
  • 2 katten

#136 Geplaatst 07 februari 2011 - 16:55

hier een beetje een ander verhaal, we kochten een huisje waarvan we dachten "enkel behangen en schilderen en dat ziet er weer netjes uit voor een paar jaar", niet dus... de notaris zei dat de elektriciteit in orde was, niet dus... gevolg: we slapen in de woonkamer, bovenverdieping is een bouwwerf en bij alles wat we afbreken stuiten we op iets nieuws...
mijn man wordt dit jaar 34, ik 25. We zouden allebei heel graag aan kinderen beginnen, maar dat zit er dus voor het eerst nog niet in ...
Veel mensen zeggen; maak dan snel je bovenverdieping af. Graag, maar de verbouwingen waren niet voorzien dus er is ook geen budget voor. Eerst sparen, dan verbouwen en dan pas kindjes... :(
pff... voor sommigen klinkt dit raar (en ik had dit enkele jaren geleden ook niet verwacht), maar ik denk er echt de hele tijd aan.. en overal om me heen worden collega's en vriendinnen mama. Ik gun het ze van harte en ik ben erg blij voor ze, maar het doet ook erg veel pijn...
Geplaatste afbeelding

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#137 Geplaatst 07 februari 2011 - 19:46

cabezablanca zei:

hier een beetje een ander verhaal, we kochten een huisje waarvan we dachten "enkel behangen en schilderen en dat ziet er weer netjes uit voor een paar jaar", niet dus... de notaris zei dat de elektriciteit in orde was, niet dus... gevolg: we slapen in de woonkamer, bovenverdieping is een bouwwerf en bij alles wat we afbreken stuiten we op iets nieuws...
mijn man wordt dit jaar 34, ik 25. We zouden allebei heel graag aan kinderen beginnen, maar dat zit er dus voor het eerst nog niet in ...
Veel mensen zeggen; maak dan snel je bovenverdieping af. Graag, maar de verbouwingen waren niet voorzien dus er is ook geen budget voor. Eerst sparen, dan verbouwen en dan pas kindjes... :(
pff... voor sommigen klinkt dit raar (en ik had dit enkele jaren geleden ook niet verwacht), maar ik denk er echt de hele tijd aan.. en overal om me heen worden collega's en vriendinnen mama. Ik gun het ze van harte en ik ben erg blij voor ze, maar het doet ook erg veel pijn...

Als de gedachte en de honger naar een kindje in je hoofd en hart een zaadje heeft gepland, doet het pijn als je er niets mee kan doen, hé :( . Maar hou de moed erin, je bent echt nog ontzettend jong en hebt nog jaren de tijd om die droom toch ooit waar te maken :b :ki !

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#138 Geplaatst 09 februari 2011 - 18:48

cabezablanca zei:

Mijn ouders hebben gebouwd; ik was bijna 3 toen we daar gingen wonen, mijn zus een half jaar. De énige kamer die er klaar was, was de keuken. Daar hebben we de eerste maanden ook in geleefd. Centrale verwarming was er nog niet, en het was midden winter, dus ging ik van kleins af aan hele dagen naar de kleuterschool, en mijn zus naar de crèche.  Stukje bij beetje is dat huis verder afgeraakt: elke maand werd er een binnendeur bijgekocht, of gordijnen, of...

Als je écht kinderen wil, mag je je daardoor niet laten tegenhouden. Een kind hecht zich toch meer aan de familie dan aan een perfect afgewerkt huis?
Geplaatste afbeelding

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#139 Geplaatst 09 februari 2011 - 20:04

Gwynyth zei:

Mijn ouders hebben gebouwd; ik was bijna 3 toen we daar gingen wonen, mijn zus een half jaar. De énige kamer die er klaar was, was de keuken. Daar hebben we de eerste maanden ook in geleefd. Centrale verwarming was er nog niet, en het was midden winter, dus ging ik van kleins af aan hele dagen naar de kleuterschool, en mijn zus naar de crèche.  Stukje bij beetje is dat huis verder afgeraakt: elke maand werd er een binnendeur bijgekocht, of gordijnen, of...

Als je écht kinderen wil, mag je je daardoor niet laten tegenhouden. Een kind hecht zich toch meer aan de familie dan aan een perfect afgewerkt huis?

Ik ben net hetzelfde grootgebracht :ha
Toen ik in mijn wiegje lag stond het ijs s'nachts eens aan de binnenkant van de ramen! Mijn handjes waren blauw van de kou. Maar ik ben nooit ziek geweest :LOL: Dus was eigenlijk heel goed geweest voor mij :d
Denk ook niet dat zo iets je kinderwens hoeft tegen te houden. Ga er gewoon voor zou ik zeggen. Oplossingen genoeg en er zijn miljoenen mensen die hun baby's in veel somberdere omstandigheden moeten grootbrengen :d

cabezablanca
cabezablanca
  • 521 berichten
  • 2 katten

#140 Geplaatst 10 februari 2011 - 12:10

dus jullie vinden het niet egoïstisch om al aan kinderen te denken?
Ik wil gewoon het beste voor dat kleine wondertje (en dat is natuurlijk liefde en geborgenheid), maar als je huis meer op een bouwwerf lijkt dan op een huis...

@papaver; ik weet dat ik nog jong ben, maar zoals je zegt "als het verlangen er is..."

bedankt voor jullie lieve woorden! het is zo'n vreemd intens gevoel vanbinnen, die kinderwens. Ik lees jullie reacties en de tranen rollen over m'n wangen...misschien is er toch een mogelijkheid, een sprankeltje hoop. Bedankt! Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

zzzaramia
zzzaramia
  • 1.003 berichten
  • 3 katten

#141 Geplaatst 10 februari 2011 - 12:30

cabezablanca zei:

dus jullie vinden het niet egoïstisch om al aan kinderen te denken?
Ik wil gewoon het beste voor dat kleine wondertje (en dat is natuurlijk liefde en geborgenheid), maar als je huis meer op een bouwwerf lijkt dan op een huis...

@papaver; ik weet dat ik nog jong ben, maar zoals je zegt "als het verlangen er is..."

bedankt voor jullie lieve woorden! het is zo'n vreemd intens gevoel vanbinnen, die kinderwens. Ik lees jullie reacties en de tranen rollen over m'n wangen...misschien is er toch een mogelijkheid, een sprankeltje hoop. Bedankt! Geplaatste afbeelding

Noa, de dochter van mijn broer en mijn metekindje, was pas 3 maand toen ze in hun nieuw huis zijn getrokken.  Enkel hun slaapkamer was (min of meer) klaar en ze hebben tijdelijk kamp opgeslagen in een 2e kamer van 3 op 4 waar dus keuken, living, eetplaats, ... was gesitueerd (die kamer is nu het 'rommelkot' dus je kan het je inbeelden dat het echt niet groot was)
Het was zeker en vast niet gemakkelijk, (ben eens toegekomen en mijn schoonzus was de tranen nabij) maar meer door de werken zelf die precies niet opschoten, dan door het kindje.

Ik heb op dit moment geen kinderwens, ik heb ook geen man in mijn leven op dit moment waardoor ik een kinderwens zou hebben.

Maar ik weet wel al dat het niet gemakkelijk gaat zijn bij mij als die wens er ooit komt, want mijn cyclus komt niet vanzelf opgang.  Ik heb dus nooit mijn regels tenzij ik het manipuleer met mijn pil. De dokter heeft mij gezegd dat als ik ooit aan kinderen wil beginnen, ik het eerst zelf een jaar moet proberen en dat er daarna 'kan gezien worden wat de mogelijkheden zijn'

Zowel mijn grootmoeder als mijn moeder hebben ook problemen gehad.  Eerste kind was geen probleem (alletwee een zoon) en bij beide was de dokter unaniem, het zou het enige kind zijn in hun leven.  Beide waren ontroostbaar.
Mijn grootmoeder heeft 6 jaar daarna toch een dochter gekregen.  Mijn moeder heeft 7 jaar nadien een dochter gekregen. ;)

Ik heb dus op dit moment ook een beetje het gevoel van we zien wel wat komt.
Eerst een deftige papa vinden. ;)

Alleszins veel succes aan de mensen die er voor aan het gaan zijn. :catkiss

Geplaatste afbeelding

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#142 Geplaatst 10 februari 2011 - 12:31

Ik denk dat het voor mij zou afhangen van de echte staat van het huis: als de kans bestaat dat jullie het met de grond gelijk moeten maken, dan zou ik nog even wachten tot het weer een beetje heropgebouwd is ;)

Maar indien jullie kamer per kamer kunnen afwerken, zou ik dat echt niet uitstellen. Wij zijn al een jaar aan't proberen voor kindjes nu, en 't is nog niet gelukt. Over een paar weken *slik* word ik 31. Hoe lang nog voor het gelukt is? In tussentijd kan je doorwerken aan dat huis he.

En zelfs al ben je zwanger, dan duurt het nog 9 maand voor het kindje er is; misschien kan je de zware dingen niet meer zelf, maar er zijn nog zoveel kleine dingen die je dan wel kan doen...

En als het kindje er is, dan zijn we weer zoveel verder en dan zal het toch al een béétje bewoonbaarder zijn? Ik heb tot mijn 6 jaar bij mijn zus geslapen, en dan pas was haar slaapkamer afgewerkt. Als oudste mocht ik kiezen, maar ik hield meer van de slaapkamer waar ik al in zat, dan van de nieuwe 8) Haar kamer was dus een project van bijna 4 jaar, sinds we daar woonden. Maar héél erg stoort dat niet, op die leeftijd.

Ik zou er voor gaan!
Geplaatste afbeelding

cabezablanca
cabezablanca
  • 521 berichten
  • 2 katten

#143 Geplaatst 13 februari 2011 - 10:54

Gwynyth zei:

Ik denk dat het voor mij zou afhangen van de echte staat van het huis: als de kans bestaat dat jullie het met de grond gelijk moeten maken, dan zou ik nog even wachten tot het weer een beetje heropgebouwd is ;)

De bovenverdieping is momenteel een bouwwerf, over enkele maanden zou er een badkamer en enkele slaapkamers moeten staan. Nu zie je enkel stenen :) (bezetting eraf, schouwen eruit, de ramen moeten nog vervangen worden...)

Gwynyth zei:

Maar indien jullie kamer per kamer kunnen afwerken, zou ik dat echt niet uitstellen.

We kunnen inderdaad een beetje kamer per kamer afwerken. Als we aan het gelijkvloers beginnen kunnen we indien nodig nog verhuizen naar het weekendhuisje van mijn schoonouders.

Gwynyth zei:

En zelfs al ben je zwanger, dan duurt het nog 9 maand voor het kindje er is; misschien kan je de zware dingen niet meer zelf, maar er zijn nog zoveel kleine dingen die je dan wel kan doen...

En als het kindje er is, dan zijn we weer zoveel verder en dan zal het toch al een béétje bewoonbaarder zijn? Ik heb tot mijn 6 jaar bij mijn zus geslapen, en dan pas was haar slaapkamer afgewerkt. Als oudste mocht ik kiezen, maar ik hield meer van de slaapkamer waar ik al in zat, dan van de nieuwe 8) Haar kamer was dus een project van bijna 4 jaar, sinds we daar woonden. Maar héél erg stoort dat niet, op die leeftijd.

Ik zou er voor gaan!

Aangezien je idd niet weet hoe lang het duurt vooraleer je zwanger bent...
*ik wens jullie trouwens héél veel geluk, hopelijk lukt het bij de volgende ronde!*
en als je zwanger bent heb je nog 9 maanden om te verbouwen... dus we gaan ervoor! :jump:
Ik neem deze pilstrip nog uit, maar dan zwier ik de hormonen (eindelijk) buiten!

Bedankt voor je luisterend oor en goede raad!

Geplaatste afbeelding

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#144 Geplaatst 13 februari 2011 - 21:18

:)

Alvast héél veel succes gewenst!
Geplaatste afbeelding

Lieveke85
Lieveke85
  • 2.566 berichten
  • 8 katten

#145 Geplaatst 13 februari 2011 - 21:27

cabezablanca zei:

Van dat verbouwen ken ik, wij hebben ook een huis gekocht met gedacht van ach een paar kleine dingetjes en het is inorde.

We zijn meer dan een jaar later en het huis is bijna volledig afgebroken, heb enkel geen geld om het terug op te bouwen, maar woon voorlopig bij mijn vriend op zijn appartementje

Lieveke85
Lieveke85
  • 2.566 berichten
  • 8 katten

#146 Geplaatst 13 februari 2011 - 21:43

cabezablanca zei:

De bovenverdieping is momenteel een bouwwerf, over enkele maanden zou er een badkamer en enkele slaapkamers moeten staan. Nu zie je enkel stenen :) (bezetting eraf, schouwen eruit, de ramen moeten nog vervangen worden...)

We kunnen inderdaad een beetje kamer per kamer afwerken. Als we aan het gelijkvloers beginnen kunnen we indien nodig nog verhuizen naar het weekendhuisje van mijn schoonouders.

Aangezien je idd niet weet hoe lang het duurt vooraleer je zwanger bent...
*ik wens jullie trouwens héél veel geluk, hopelijk lukt het bij de volgende ronde!*
en als je zwanger bent heb je nog 9 maanden om te verbouwen... dus we gaan ervoor! :jump:
Ik neem deze pilstrip nog uit, maar dan zwier ik de hormonen (eindelijk) buiten!

Bedankt voor je luisterend oor en goede raad!

Ik wil je hoop niet de grond in boren, maar ik hoop dat je hier heel goed over nagedacht hebt.

Mijn ouders hebben hun gang, keuken en badkamer opnieuw laten betegelen op het moment dat ik 6 maand zwanger was (ik woonde toen nog bij mijn ouders) en ik kan je vertellen dat het zeker geen lachtertje is om met een dikke buik te proberen over een plank te balanceren, want ja als da gechapt is mag je er niet over lopen, als de tegels erjuist liggen, mag je er niet over lopen.

Mijn zoontje was anderhalf toen ik mijn huis kocht, we zijn een jaar verder en ik heb nog niets kunnen opbouwen in mijn huis.
Elk kind kost u inderdaad een huis, dus financieel kan ik geen 2 huizen tegelijk opbouwen, dus het echte huis zal heel wat trager gaan

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#147 Geplaatst 19 februari 2011 - 14:11

Meh meh meh... Wij moeten zondag naar mijn schoonzus. 't Is de verjaardag van haar dochtertje :)

En ik zei gisteren nog tegen Mark "ik zou haar graag nog eens zien, maar ik wil haar helemaal niet zien, want ze gaat er al zoooo zwanger uitzien, en ik nog helemaal niet, want wij hebben nog gene kleine!"

En nu heeft ze ons uitgenodigd voor de verjaardag van haar dochtertje.

Meh.

(voila, lucht beetje op)
Geplaatste afbeelding

Guest_brit_*
Guest_brit_*

#148 Geplaatst 19 februari 2011 - 14:33

succes op het feestje :hug:

ik doe da graag hé als mijn nichtje komt slapen dan sta da hier vol me cadeautjes (kweet het ik verwen ze teveel) maarja dat doe ik bij iedereen hoor zelfs mijn poezels ;)

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#149 Geplaatst 23 februari 2011 - 13:41

Mijn vorige baas is hier op kantoor, met zijn 2 weken oude dochtertje.

Zo lief! zo schattig!

(en zo net op de dag dat ik weet dat het deze maand niet gelukt is)

Maar ooit wel! *sigh*
Geplaatste afbeelding

Guest_brit_*
Guest_brit_*

#150 Geplaatst 23 februari 2011 - 13:54

:hug: :hug: