Spring naar inhoud

- - - - -

1 + 1 = ???

• Log in om te reageren
1204 reacties op dit onderwerp
Adsagsona
Adsagsona
  • 3.373 berichten
  • 2 katten

#151 Geplaatst 23 februari 2011 - 14:17

Gwynyth zei:

Mijn vorige baas is hier op kantoor, met zijn 2 weken oude dochtertje.

Zo lief! zo schattig!

(en zo net op de dag dat ik weet dat het deze maand niet gelukt is)

Maar ooit wel! *sigh*

Ik hoor hier alleen maar dat ze ziek zijn, de hele nacht wenen en de ouders uit hun slaap houden :lachen:

:hug: Het lukt ooit wel, meisje.

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#152 Geplaatst 23 februari 2011 - 18:37

Adsagsona zei:

Ik hoor hier alleen maar dat ze ziek zijn, de hele nacht wenen en de ouders uit hun slaap houden :lachen:

:hug: Het lukt ooit wel, meisje.

:lachen: :lachen: :lachen: :lachen:

Eigenlijk is dat wel... zeker het eerste jaar
borstvoeding dat niet lukt, slapeloze nachten, pijn hier pijn daar, zieke kindjes, uw hormonen die tegen werken, huisgebondenheid, uw sociaal leven dat bestaat uit pampers en bleiters...

Eigenlijk is er niets moois aan :lachen:

Maar daarvoor doen we het!!!

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#153 Geplaatst 24 februari 2011 - 02:27

Maar dat "ziek zijn", dat verdwijnt in het niets tegen de verhalen van welke nieuwe dingen de kindjes allemaal wel niet kunnen, en hoe fier ze er op zijn!
Geplaatste afbeelding

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#154 Geplaatst 24 februari 2011 - 07:56

dorien_951 zei:

:lachen: :lachen: :lachen: :lachen:

Eigenlijk is dat wel... zeker het eerste jaar
borstvoeding dat niet lukt, slapeloze nachten, pijn hier pijn daar, zieke kindjes, uw hormonen die tegen werken, huisgebondenheid, uw sociaal leven dat bestaat uit pampers en bleiters...

Eigenlijk is er niets moois aan :lachen:

Maar daarvoor doen we het!!!

Zeg mercie voor de goeie moed! :trance: :p

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#155 Geplaatst 24 februari 2011 - 09:10

Dat hangt ook af van baby tot baby hoor ;)
Joël was de eerste nachten ook onrustig, maar dat kwam omdat mijn borstvoeding nog niet op gang was gekomen, daarna heb ik er geen last mee gehad, hij wou wel op mijn borst slapen, hield niet van zijn bedje, maar ja als ik zo kon slapen en genoot er ook erg van met dat babytje op mijn borst.

Met Dean heb ik ook geen last gehad, die sliep wel graag in zijn bedje, had in het begin wel wat last van zijn maagje door ingeslikt vruchtwater, maar dat was ook vlug over.  Heb bij hem wel ontstoken melkklieren gehad, maar liet hem goed zuigen op die plek en dan was mijn koorts enzo de volgende dag al over.

Het eerste jaar zijn ze eigenlijk niet ziek geweest, ja Joël toen hij bijna 1 jaar was, buikgriep, overgekregen van mij.  Ik heb na de zwangerschap van Dean een goei griep gehad en mocht door de borstvoeding niets geven, maar Dean heeft niets overgekregen.  Merkte wel dat door de zwangerschap mijn weerstand wat naar beneden was gegaan.  Had vlugger een verkoudheid enzo te pakken, dan daarvoor.

Het is pas na 1 jaar dat ze af en toe eens ziek werden en vooral nu Joël naar school gaat, die van mij zijn natuurlijk niet naar een crèche geweest, dus dat kan daarom ook komen natuurlijk.  Daardoor was Joël in het begin van het schooljaar ook regelmatig ziek omdat hij nog geen weerstand opgebouwd had, maar dat was vooral meer snot of oorontstekingen.

En nu zijn de 2 heel hevig in alles, is veel meer werk dan dat ze baby waren.
Dus het hoeft niet altijd allemaal negatief te zijn.  Ze zouden van mij gerust terug baby mogen zijn :lachen:

Het is wel een feit dat je nu minder kan doen dan vroeger ivm weggaan, je kan niet meer ineens besluiten om eens naar daar of daar te gaan, je hebt nu iemand om mee rekening te houden :)  Maar je krijgt er ook veel voor terug wat dat dan weer goed maakt.
Geplaatste afbeelding

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#156 Geplaatst 16 maart 2011 - 10:35

Na gehoord te hebben dat een vriendin van mij 3 maand zwanger is van haar 2e kindje; dan toch maar besloten om verder onderzoek te laten doen.

Dus ik braaf naar mijn gyné's praktijk gebeld, die mij doorverwezen naar een collega van hem. Per toeval blijkt dat een collega op't werk die man ook kent, en daar tevreden van is.

Dus ik braaf gebeld om een afspraak te maken, denkende "dit gaat toch nog maanden duren, en als't ondertussen gelukt is, dan kan ik nog altijd afzeggen!", en ik kan volgende week al op afspraak komen!

Heeft iemand tips voor dingen die ik kan vragen / waar ik op moet letten?
Geplaatste afbeelding

Guest_brit_*
Guest_brit_*

#157 Geplaatst 16 maart 2011 - 10:48

normaal gaat die je wel meer vertellen hoor en is het voor jou te onderzoeken of voor beiden (ik persoonlijk zou beiden doen dan ben je zeker)
al wat je neemt van medicatie enzo opschrijven en meenemen want ik wist niks meer van namen van mijn medicatie
je kunt vragen welke mogelijkheden er zijn mocht er toch iets niet juist zijn
wat de testen inhouden (voor werk ofzo)
en best alles dat je wil vragen opschrijven want eens je binnen bent vergeet je het (zoals ik iedere keer) ;)
wie weet beginnen ze gewoon enkel met hormonen bij te geven

Bewerkt door brit, 16 maart 2011 - 10:49.

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#158 Geplaatst 16 maart 2011 - 11:14

Wat een geluk zeg... toen ik belde voor zo'n controle moesten we nog 4 maanden wachten :o
Nu tegen die tijd was ik dan ook zwanger :lachen:

Die dokter gaat je zelf al wel veel vertellen en waarschijnlijk is het in het begin wat bloedafname en wat hormonentabletjes om je cyclus ideaal te maken. Misschien mag je partner ook al een staaltje binnenbrengen.

En nu maar duimen dat het vlot gaat :duim:

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#159 Geplaatst 16 maart 2011 - 11:26

Heel veel sterkte meis.
Hier raakt ik voor de 1e ook moeilijk zwanger heeft ruim 1,5 jaar geduurd.
Maar begrijp heel goed hoe je je nu voeld hoor.
Knuffffffffffff
Liefs Cisca

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#160 Geplaatst 16 maart 2011 - 11:48

De partner kreeg een uitnodiging naar zijn agenda gestuurd, en er kwam geen tegenstrijdig bericht.

Het nodig gemor dus gecounterd met "Maar ge moet alleen mee voor morele steun, en om mij tot daar te brengen! :x ", maar hij had het door :ha .

Maar goed; hij zal wel meegaan :)

Onze huisarts zei dat het het beste was om dat ook te laten checken, zodat we zeker zijn dat hij al uit te sluiten valt. Dus ik ben dat eigenlijk wel van plan :)

Een afspraak over een week is wel erg vroeg he... ik was een beetje overdonderd... Dit zou een ideale timing zijn, eigenlijk... maar te ideaal is voor sprookjes en niet voor de echte wereld ;)
Geplaatste afbeelding

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#161 Geplaatst 16 maart 2011 - 12:07

Veel succes!

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#162 Geplaatst 16 maart 2011 - 12:08

Ik ken een koppel die ook zo op controle gingen en de gyn zei binnen 2uurtjes klussen want dat is het IDEAAL ja ja en die hebben nu een baby'tje :lachen: een sprookjesbaby

Binnen een weekje weet je weeral wat meer en tuurlijk moet de partner mee! Je maakt toch samen een baby'tje. Trouwens hij moet daar niet met zijn ding bloot liggen dat doen wij al.

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#163 Geplaatst 16 maart 2011 - 12:22

dorien_951 zei:

Ik ken een koppel die ook zo op controle gingen en de gyn zei binnen 2uurtjes klussen want dat is het IDEAAL ja ja en die hebben nu een baby'tje :lachen: een sprookjesbaby

Binnen een weekje weet je weeral wat meer en tuurlijk moet de partner mee! Je maakt toch samen een baby'tje. Trouwens hij moet daar niet met zijn ding bloot liggen dat doen wij al.

Hehe dat is wat ik hem zei "jij mag nog naar zo'n wc'tje ofzo, hoe denk je dat *ik* mij voel, als ik daar zo lig???" En ja, dat snapte hij dan wel :)

Maar en 't is echt alles ineens he... De gyné die ik verkoos (want van de 2 was hij de énige die mijn collega kende, en ze vond hem echt goed), én het tijdstip zo snel.... Mijn NOD is de 20ste, en de 23ste mag ik al gaan. Ik verwacht geen sprookjes à la "over 2 uur!", maar 't zal hem hopelijk niet heel veel schelen ;)

Stiekem toch het gevoel van "straks is al dat geluk opgebruikt"; zoals dat de baby-boy-boom hier ook kan opgebruikt zijn tegen dat ik mijn kindje krijg :)
Geplaatste afbeelding

Guest_brit_*
Guest_brit_*

#164 Geplaatst 16 maart 2011 - 12:24

Gwynyth zei:

Dit zou een ideale timing zijn, eigenlijk... maar te ideaal is voor sprookjes en niet voor de echte wereld ;)

denk je?? wij wilden zwanger geraken zodat het uitgerekend was voor in september omdat mlijn vriend de 7de sept verjaard en bij mij thuis is het zo dat men oudste zus 2dagen voor men pa verjaard en men jongste 2dagen na men ma en dit vind ik wel tof

wij dus naar de gyné en raad eens het beebje is uitgerekend op de 5de sept ;) ;) dus sprookjes bestaan wel hoor :) :) je moet er alleen wat geduld voor hebben :geluk:

Bewerkt door brit, 16 maart 2011 - 12:24.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#165 Geplaatst 16 maart 2011 - 12:30

Veel succes! Ik hoop van harte dat je snel goed nieuws krijgt :) :thumb: