Spring naar inhoud

- - - - -

1 + 1 = ???

• Log in om te reageren
1204 reacties op dit onderwerp
Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#196 Geplaatst 28 april 2011 - 12:51

Fijn dat er in eerste opzicht alles in orde is met je lichaam met je vruchtbaarheid, hopelijk word je volgende cylcus zwanger, ik gun het je.

Hier doe ik aan NFP( natural famely planning) ik hou dus mijn basale temperatuur bij,  cervixmuscus en baarmoederhals stand en opening)

En ik heb in de 10 maanden dat ik na de geboorte van H adewych(word 3 in juli, heb pas een cyclus gekregen toen ze ruim 2 jaar was omdat ik borstvoeding geef) een cyclus heb geen ovulatie kunnen waarnemen :(

Nu ik troost me bij het feit dat ik al 3 kinderen op natuurlijke wijze heb, en komt er geen 4de dat zou erg jammer zijn, en een gemis, maar niet onoverkomelijk.

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#197 Geplaatst 28 april 2011 - 12:54

hehe ik weet het...

... maar ik kom dagelijks dus 3 zwangere buiken tegen op weg van de ingang tot mijn bureau op't werk.

Om van de werkstress nog maar te zwijgen (maar da's een lang verhaal, en dat gaat over meerdere ongerelateerde zaken :) )

En daarbovenop hebben wij van onze buren vernomen dat onze huisbazin gestorven is, en moest het huis naar de schoonzoon gaan, dan volgen wij plan b en verhuizen we naar A'pen, waardoor ik gelijk mijn job kan opgeven :( Ik vraag mij af wanneer ze ons iets gaan laten weten... ... en moeten wij dan naar die begrafenis gaan, als ze ons een doodsbrief sturen?

Ben ik blij dat ik lieve kitties heb die mij kunnen ontstressen (behalve als ze recht naar omhoog klimmen om te ontsnappen, en dan bijna over de rand naar beneden donderen, dan stress ik ook, stoute Lotje!), en meestal een braaf ventje die mijn gedachten kan verzetten (en dat ik morgen vrijaf heb om mij daar allemaal niets meer van aan te trekken!).
Geplaatste afbeelding

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#198 Geplaatst 28 april 2011 - 12:56

No stress en ja... poezelen zou ik zeggen :LOL:

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#199 Geplaatst 28 april 2011 - 13:01

Gwynyth zei:

hehe ik weet het...

... maar ik kom dagelijks dus 3 zwangere buiken tegen op weg van de ingang tot mijn bureau op't werk.

Om van de werkstress nog maar te zwijgen (maar da's een lang verhaal, en dat gaat over meerdere ongerelateerde zaken :) )

En daarbovenop hebben wij van onze buren vernomen dat onze huisbazin gestorven is, en moest het huis naar de schoonzoon gaan, dan volgen wij plan b en verhuizen we naar A'pen, waardoor ik gelijk mijn job kan opgeven :( Ik vraag mij af wanneer ze ons iets gaan laten weten... ... en moeten wij dan naar die begrafenis gaan, als ze ons een doodsbrief sturen?

Ben ik blij dat ik lieve kitties heb die mij kunnen ontstressen (behalve als ze recht naar omhoog klimmen om te ontsnappen, en dan bijna over de rand naar beneden donderen, dan stress ik ook, stoute Lotje!), en meestal een braaf ventje die mijn gedachten kan verzetten (en dat ik morgen vrijaf heb om mij daar allemaal niets meer van aan te trekken!).
Niet leuk tussen allemaal zwangere te zitten, aan de schoolpoort zie ik ook altijd van die mooie zwangere buikjes, en kleine baby'kes, ... :hug:

Over naar de begrafenis gaan, dat hangt eigenlijk vooral af van hoe je band was met de huisbazin, denk ik....
Sommige mensen sturen een heel dorp een doodsbrief :trance:

Ontstress maar met je lieve poezeltjes

Adsagsona
Adsagsona
  • 3.373 berichten
  • 2 katten

#200 Geplaatst 28 april 2011 - 13:01

Gwynyth zei:

Voila, paar weekjes verder, en de resultaten van al dat getest zijn binnen!

So far lijkt alles in orde te zijn, zowel bij mijn vriend als bij mij, en is het dus een kwestie van "tijd" vooraleer het lukt. Stiekem dus toch erg opgelucht dat er geen zware kosten zullen bijkomen, dat we gewoon moeten afwachten tot de juiste "match" :)

De waarden in mijn bloed waren zodanig, dat bleek dat er écht een ei'tje gelost was, en dat mijn lichaam daarop reageerde zoals het hoorde (nu ja, zonder zwanger te worden dan, ik vond dat dat hoorde, maar dat heb ik hem niet geantwoord :x )

Ook bij't ventje is alles in orde, en daar zou geen probleem mogen zijn.

Het énige wat nog een probleem kan vormen, zijn mijn eileiders. Indien die "blokkeren" zal het dus ook niet lukken. Maar dat zullen ze dus alleen testen wanneer ik zeker niet zwanger ben. Maw: van zodra mijn regels afgelopen zijn, nieuwe testen: eerst bloed (om te zien of het geen innestelingsbloed was), dan die testen, en als we dat alles op een woensdag plannen, krijgen we diezelfde dag nog de resultaten daarvan.

Als daar ook uit blijkt dat alles in orde is, dan is het gewoon afwachten tot het lukt. (En dan denk ik aan een vriendin van Adsa en mij die er 2,5 jaar over gedaan heeft, in dezelfde wetenschap dat alles werkte, en dat het dus een kwestie van tijd was, en dan zie ik dat zij nu een prachtig kindje hebben, dus dat alles wel in orde kan komen). Er volgt dus nog een update.

Maar eerst en vooral gaan wij dus proberen om deze periode alsnog een kindje te maken!!!

Woehoe! :dancer: Heel blij dat medisch gezien alles in orde is. Van de eileiders gaan we ons momenteel niets aantrekken en gewoon zeggen dat alles in orde is ;) . Ben heel blij voor je! En nu verder oefenen he.

Edit: Had de andere post niet gezien. Als ze je op de begrafenis verwachten, zullen ze wel een doodsbrief in de bus steken, maar uiteindelijk kenden jullie ze niet goed he (of niet?). Effe afwachten zou ik zeggen en hopelijk wordt de huur verder ook geregeld.

Bewerkt door Adsagsona, 28 april 2011 - 13:04.

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#201 Geplaatst 28 april 2011 - 15:10

Adsagsona zei:

Woehoe! :dancer: Heel blij dat medisch gezien alles in orde is. Van de eileiders gaan we ons momenteel niets aantrekken en gewoon zeggen dat alles in orde is ;) . Ben heel blij voor je! En nu verder oefenen he.

Edit: Had de andere post niet gezien. Als ze je op de begrafenis verwachten, zullen ze wel een doodsbrief in de bus steken, maar uiteindelijk kenden jullie ze niet goed he (of niet?). Effe afwachten zou ik zeggen en hopelijk wordt de huur verder ook geregeld.

Nope, we hebben die nooit gezien. Onze buren kennen die al hun halve leven, voor hun is dat anders natuurlijk.

Mja, officieel weten wij dus  eigenlijk nog van niets he... Mjah... we zullen wel zien zeker? Ik hoop toch dat ze het ons zullen laten weten voor we een aangetekend schrijven krijgen dat we er uit moeten ;)

Ik zou de schoondochter graag een sms'je sturen om haar te steunen, die heeft echt héél veel gedaan voor haar schoonmoeder. Maar ik durf niet goed omdat ik het officieel niet weet...
Geplaatste afbeelding

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#202 Geplaatst 28 april 2011 - 15:12

Floraisonskat zei:

Niet leuk tussen allemaal zwangere te zitten, aan de schoolpoort zie ik ook altijd van die mooie zwangere buikjes, en kleine baby'kes, ... :hug:

Ja voila, gij snapt mij :) :hug:

Floraisonskat zei:

Over naar de begrafenis gaan, dat hangt eigenlijk vooral af van hoe je band was met de huisbazin, denk ik....
Sommige mensen sturen een heel dorp een doodsbrief :trance:

Ontstress maar met je lieve poezeltjes

Nee, de zoon en dochter (met wie wij hoofdzakelijk contact hebben), staan in de buurt bekend dat ze nooit meer doen dan uiterst noodzakelijk. Dus ik zou niet weten of wij ook een brief krijgen, of niet, en of we dan zouden moeten gaan, als we er dan toch een krijgen. Kwestie dat ze dan moeite gedaan hebben om aan ons te denken ;)
Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#203 Geplaatst 28 april 2011 - 15:40

@ Brit: bij mij stond er ook een kat op het geboortekaartje. Alleen niet aan de voorkant maar binnenin. Misschien is dat ook een optie voor jullie? ;)
Geplaatste afbeelding

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#204 Geplaatst 01 mei 2011 - 08:34

pfff sinds  gisteren de rode duivels weer in het land, maand 11 here we come!! (11de cyclus, dat is bijna 1 jaar :catsad )

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#205 Geplaatst 01 mei 2011 - 10:01

Awww... Wel, al wat we kunnen doen is proberen he, de rest ligt buiten onze handen. Volgende maand wens ik jou alvast meer succes nog dan de voorije 11! :hug:
Geplaatste afbeelding

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#206 Geplaatst 01 mei 2011 - 10:05

Gwynyth zei:

Awww... Wel, al wat we kunnen doen is proberen he, de rest ligt buiten onze handen. Volgende maand wens ik jou alvast meer succes nog dan de voorije 11! :hug:
Bedankt!!!

Idd al dat we kunnen is proberen, de MMM is niet aan mijn besteed(helemaal niet kwetsend bedoeld voor degene die er wel in draaien en voor hen hoop ik dat het lukt), als het niet lukt, dat heb ik 3 gezonde kindjes... en dan blijft het gewoon daarbij he.. maar dan blijft het gevoel denk ik wel, een soort gemis en soort van niet af , mijn gezin niet compleet...

Bewerkt door Floraisonskat, 01 mei 2011 - 10:05.

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#207 Geplaatst 01 mei 2011 - 10:16

Maar als je het positief bekijkt, dan heb je al 3 keer die mooie ervaring mogen ervaren. Dat is iets dat niemand je nog kan afpakken. Een 4de zou een heel mooi geschenk zijn dat er zeker nog wel inzit: het is je al 3 keer gelukt! 't Heeft gewoon tijd nodig. Ik denk dan van: beter dat het nu niett gelukt is, dan dat het wel gelukt was, maar zwaar mentaal gehandicapt zou zijn geweest. Ik zou het een moeilijkere keuze vinden om het al dan niet te laten weghalen, dan dat ik mij nu unhappy voel omdat het niet gelukt is.

Misschien dat het volgende maand wel de juiste combinatie wordt...
Geplaatste afbeelding

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#208 Geplaatst 01 mei 2011 - 10:23

Gwynyth zei:

Maar als je het positief bekijkt, dan heb je al 3 keer die mooie ervaring mogen ervaren. Dat is iets dat niemand je nog kan afpakken. Een 4de zou een heel mooi geschenk zijn dat er zeker nog wel inzit: het is je al 3 keer gelukt! 't Heeft gewoon tijd nodig. Ik denk dan van: beter dat het nu niett gelukt is, dan dat het wel gelukt was, maar zwaar mentaal gehandicapt zou zijn geweest. Ik zou het een moeilijkere keuze vinden om het al dan niet te laten weghalen, dan dat ik mij nu unhappy voel omdat het niet gelukt is.

Misschien dat het volgende maand wel de juiste combinatie wordt...

Ja daar heb je wel gelijk in, we hebben een licht mentaal gehandicapt kind(ons oudste, dus ons eerste kindje, microcephalie, de meeste kindjes die dat hebben zijn zwaar mentaal gehandicapt), en hoe blij we met haar zijn, het heeft zijn zware kanten,  en zij is nog maar licht mentaal gehandicapt he ;)  Onze zoon is "normaal" begaafd denk ik en bij ons jongste beginnen we ook stilaan te vermoeden dat het niet helemaal pluis is, maar niks ernstig of zo hoor, gewoon dat ze op bepaalde gebieden blijkbaar niet bijleerd, of maar traag en in andere zaken was ze heel snel, ze liep op 9 maanden ;)

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#209 Geplaatst 01 mei 2011 - 10:49

Mijn zus had dat ook, vroeger, dat het leek dat ze wat achter was. In 't middelbaar heeft ze een aantal keer gedubbeld, omdat ze de leerstof minder snel kon opnemen dan "normaal". Maar ze heeft gestudeerd wat ze wilde studeren, en niet waarvoor het PMS haar in staat achtte. En ja, het ging gewoon wat trager, maar ze heeft nu de job die ze graag doet. Da's meer dan wat ik momenteel heb ;)

Goh ja, het is allemaal veel zwaarder als ze (mentaal) gehandicapt zijn. Ik zou het een heel moeilijke keuze vinden, of ik het zou houden of niet. Héél veel bewondering voor diegenen die bewust voor zo'n kindje kiezen. Ik ben er zeker van dat je er zoveel meer liefde van terugkrijgt dan van een rebellerende puber soms :) Maar voor mij weet ik dat ik bijna alleen zal instaan voor de opvoeding van onze kinderen en ik weet niet dat ik dat zou aankunnen... En wat zou er dan gebeuren moest ik wegvallen? Zou mijn kind zich dan even gelukkig kunnen voelen? Een even kwaliteitsvol leven kunnen leiden?

Dan misschien beter dat het nog niet gelukt is, misschien de volgende keer...

Nu, moest het zo zijn, dan is het ook zo he, dan zijn dat zorgen voor dan. Ik denk dat alleen maar nu, nu het weer eens niet gelukt is.
Geplaatste afbeelding

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#210 Geplaatst 01 mei 2011 - 11:26

Gwynyth zei:

Mijn zus had dat ook, vroeger, dat het leek dat ze wat achter was. In 't middelbaar heeft ze een aantal keer gedubbeld, omdat ze de leerstof minder snel kon opnemen dan "normaal". Maar ze heeft gestudeerd wat ze wilde studeren, en niet waarvoor het PMS haar in staat achtte. En ja, het ging gewoon wat trager, maar ze heeft nu de job die ze graag doet. Da's meer dan wat ik momenteel heb ;)

Goh ja, het is allemaal veel zwaarder als ze (mentaal) gehandicapt zijn. Ik zou het een heel moeilijke keuze vinden, of ik het zou houden of niet. Héél veel bewondering voor diegenen die bewust voor zo'n kindje kiezen. Ik ben er zeker van dat je er zoveel meer liefde van terugkrijgt dan van een rebellerende puber soms :) Maar voor mij weet ik dat ik bijna alleen zal instaan voor de opvoeding van onze kinderen en ik weet niet dat ik dat zou aankunnen... En wat zou er dan gebeuren moest ik wegvallen? Zou mijn kind zich dan even gelukkig kunnen voelen? Een even kwaliteitsvol leven kunnen leiden?

Dan misschien beter dat het nog niet gelukt is, misschien de volgende keer...

Nu, moest het zo zijn, dan is het ook zo he, dan zijn dat zorgen voor dan. Ik denk dat alleen maar nu, nu het weer eens niet gelukt is.

Wij laten bewust geen nekpllooimeting  of zo doen, alle kindjes zijn welkom al is zonder handicap makkelijker he, minder zorgen