Spring naar inhoud

- - - - -

1 + 1 = ???

• Log in om te reageren
1204 reacties op dit onderwerp
cabezablanca
cabezablanca
  • 521 berichten
  • 2 katten

#211 Geplaatst 05 mei 2011 - 16:40

Maandag was eisprong dag (toch aan die steken in m'n linkerliesstreek te voelen) dus nu is het weer afwachten tot 17 mei... ms of geen ms...

onlangs was er op Koppen een reportage over "bewust kiezen voor Down", blijkbaar kiezen 2 op 3 mensen voor het stopzetten van de zwangerschap als ze weten dat hun kind het syndroom van Down zal hebben... Als opvoeder en als mens was ik hier echt niet goed van... ik kan begrijpen dat je in sommige gevallen kiest voor zwangerschapsstopzetting, maar Down is voor mij écht geen reden.

veel liefs
Geplaatste afbeelding

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#212 Geplaatst 05 mei 2011 - 19:00

Ik zou persoonlijk niet weten of ik dan abortus zou plegen of niet...

... langs de ene kant wacht ik al zolang op een kindje, en zou ik dat dan afgeven gewoon omdat het nooit 100% zelfstandig zal kunnen leven?

... langs de andere kant, zal het nooit 100% zelfstandig kunnen leven, en wie zal er voor zorgen moest ik wegvallen? OK, het zal waarschijnlijk wel een goed leven leiden, maar als je al die verhalen van misbruik hoort... En als het nog zo'n klein vruchtje is, heeft het nog geen bewustzijn -

- of toch, waren er geen tests waarbij het vruchtje weg probeerde te kruipen van het vreemde voorwerp in de baarmoeder? Maar is dit "bewustzijn" of "instinct"?

- en tegennatuurlijk... In de natuur worden gehandycapte jongen gedood of achtergelaten, is dat dan niet gruwelijker dan de mogelijkheid hebben om het stop te zetten voor het een écht bewustzijn heeft?

Ik hoop dus dat ik nooit voor die keuze zal komen te staan, want nu zijn het alleen vragen, en dan zou ik ook echte antwoorden moeten geven.
Geplaatste afbeelding

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#213 Geplaatst 06 mei 2011 - 07:37

cabezablanca zei:

Maandag was eisprong dag (toch aan die steken in m'n linkerliesstreek te voelen) dus nu is het weer afwachten tot 17 mei... ms of geen ms...

onlangs was er op Koppen een reportage over "bewust kiezen voor Down", blijkbaar kiezen 2 op 3 mensen voor het stopzetten van de zwangerschap als ze weten dat hun kind het syndroom van Down zal hebben... Als opvoeder en als mens was ik hier echt niet goed van... ik kan begrijpen dat je in sommige gevallen kiest voor zwangerschapsstopzetting, maar Down is voor mij écht geen reden.

veel liefs

Gwynyth zei:

Ik zou persoonlijk niet weten of ik dan abortus zou plegen of niet...

... langs de ene kant wacht ik al zolang op een kindje, en zou ik dat dan afgeven gewoon omdat het nooit 100% zelfstandig zal kunnen leven?

... langs de andere kant, zal het nooit 100% zelfstandig kunnen leven, en wie zal er voor zorgen moest ik wegvallen? OK, het zal waarschijnlijk wel een goed leven leiden, maar als je al die verhalen van misbruik hoort... En als het nog zo'n klein vruchtje is, heeft het nog geen bewustzijn -

- of toch, waren er geen tests waarbij het vruchtje weg probeerde te kruipen van het vreemde voorwerp in de baarmoeder? Maar is dit "bewustzijn" of "instinct"?

- en tegennatuurlijk... In de natuur worden gehandycapte jongen gedood of achtergelaten, is dat dan niet gruwelijker dan de mogelijkheid hebben om het stop te zetten voor het een écht bewustzijn heeft?

Ik hoop dus dat ik nooit voor die keuze zal komen te staan, want nu zijn het alleen vragen, en dan zou ik ook echte antwoorden moeten geven.

Het is een gevoelig onderwerp, maar een nekplooiemeting word gedaan op 10-12 weken zwangerschap? Dan klopt het hartje al he!! Dan heeft het baby een zieltje, en ja ook foetussen hebben gevoelens, ook die kunnen pijn voelen hoor!!! je moet maar eens foto's bekijken van geaborteerde foetussen, je kan aan het verkrampte gezichtje zien dat ze pijn hebben gehad!!  In mijn ogen kies je door open te staan voor een zwangerschap voor leven, gehandicapt of niet... Er zijn verschillende gradaties in Down, en sommige lichte downkindjes, groeien uit tot mensen die vrij goed zelfstandig kunnen zijn, en er zijn ook down-tjes die niet lang leven....

That's life,  life is hard!

cabezablanca
cabezablanca
  • 521 berichten
  • 2 katten

#214 Geplaatst 07 mei 2011 - 20:48

Floraisonskat zei:

In mijn ogen kies je door open te staan voor een zwangerschap voor leven, gehandicapt of niet... Er zijn verschillende gradaties in Down, en sommige lichte downkindjes, groeien uit tot mensen die vrij goed zelfstandig kunnen zijn, en er zijn ook down-tjes die niet lang leven....

That's life, life is hard!

vind ik ook Floraisonkat, bij een zwangerschap kies je voor nieuw leven, hoe dat leven eruit moet zien is iets dat ons opgelegd wordt door een maatschappij die enkel bestemd lijkt te zijn voor mensen die "perfect" zijn...
Ik ken veel mensen met Down en er zijn idd heel veel gradaties in, ik ken er die lezen/schrijven/samenwonen met enkele anderen/... en ik ken er die amper praten en niet zindelijk zijn...

maar laten we vooral positief zijn! Ik duim, hoop, verlang naar nieuw leven... :pray:  en als het zover is dan zal ik :dans:

liefs!

Geplaatste afbeelding

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#215 Geplaatst 08 mei 2011 - 09:15

cabezablanca zei:

vind ik ook Floraisonkat, bij een zwangerschap kies je voor nieuw leven, hoe dat leven eruit moet zien is iets dat ons opgelegd wordt door een maatschappij die enkel bestemd lijkt te zijn voor mensen die "perfect" zijn...
Ik ken veel mensen met Down en er zijn idd heel veel gradaties in, ik ken er die lezen/schrijven/samenwonen met enkele anderen/... en ik ken er die amper praten en niet zindelijk zijn...

maar laten we vooral positief zijn! Ik duim, hoop, verlang naar nieuw leven... :pray:  en als het zover is dan zal ik :dans:

liefs!

Ik hoop dat je snel zwanger mag worden echt het is je gegund en alle anderen die proberen, sommige zijn snel zwanger (bij mijn eerste was dat het geval, maar ik wist het pas op 8 weken, omdat ik toen pas positief teste, al had ik al vanaf de dag na "verwekking" het gevoel dat het raak was) En nu voor de 4de bijna een jaar....

Hoelang het duurt vaak duurt het te lang, als je hoopt, verlangt naar een zwangerschap :hug: :hug: :hug: :hug:

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#216 Geplaatst 10 mei 2011 - 13:36

... en nog een maandje langer wachten...
Geplaatste afbeelding

cabezablanca
cabezablanca
  • 521 berichten
  • 2 katten

#217 Geplaatst 10 mei 2011 - 17:24

Gwynyth zei:

Geplaatste afbeelding (sorry voor de meligheid ;) maar ik meen het eigenlijk écht wel, ik leef met je mee! :hug: )
Geplaatste afbeelding

Starlight
Starlight
  • 735 berichten
  • 1 katten

#218 Geplaatst 10 mei 2011 - 17:46

Ik wil iedereen die hier aan het 'proberen' is echt heel veel succes en sterkte toewensen.
Ik heb een tijdje geleden een kijkstage gedaan in een IVF-labo. Daar werd uitgelegd welke technieken er tegenwoordig allemaal mogelijk zijn, en welke soort mensen daarmee geholpen kunnen worden. Dat bleken er toch wel aardig wat te zijn. Dus voor heel veel van jullie bestaat er wel degelijk een kans dat het lukt. Al die mensen wil ik vooral de moed en de kracht toewensen om door te gaan, ook wanneer het allemaal te zwaar lijkt.

:flower: :geluk:

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#219 Geplaatst 10 mei 2011 - 19:41

wel, bij mij is't wachten tot ze gedaan zijn; dan kan ik laten checken of mijn eileiders goed werken. En als dat het geval is, dan is't enkel "afwachten tot het gelukt is"...
Geplaatste afbeelding

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#220 Geplaatst 11 mei 2011 - 16:03

Gwynyth zei:

:hug:

Starlight zei:

Ik wil iedereen die hier aan het 'proberen' is echt heel veel succes en sterkte toewensen.
Ik heb een tijdje geleden een kijkstage gedaan in een IVF-labo. Daar werd uitgelegd welke technieken er tegenwoordig allemaal mogelijk zijn, en welke soort mensen daarmee geholpen kunnen worden. Dat bleken er toch wel aardig wat te zijn. Dus voor heel veel van jullie bestaat er wel degelijk een kans dat het lukt. Al die mensen wil ik vooral de moed en de kracht toewensen om door te gaan, ook wanneer het allemaal te zwaar lijkt.

:flower: :geluk:

Voor degene die het nodig hebben en wensen er gebruik van te maken ben ik blij dat de wetenschap al zo ver staat (zolang er geen misbruik van gemaakt word)

ik ben 3x op natuurlijk wijze zwanger geworden, als ik niet op natuurlijke wijze zwanger word nu, dat laten we het gewoon zo.... dan heeft de natuur het zo beslist.. hoe jammer ik het ook zou vinden, de MMM is niet voor mij weggelegd.

Gwynyth zei:

wel, bij mij is't wachten tot ze gedaan zijn; dan kan ik laten checken of mijn eileiders goed werken. En als dat het geval is, dan is't enkel "afwachten tot het gelukt is"...

Ik hoop dat je eileiders goed werken en dat je snel zwanger mag worden.

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#221 Geplaatst 26 mei 2011 - 14:42

Ik ben al weer  een vol jaar aan het proberen ....voor de 12de keer op rij, zijn  de rode duivels weer van de partij geweest.....

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#222 Geplaatst 26 mei 2011 - 14:58

Floraisonskat zei:

Ik ben al weer  een vol jaar aan het proberen ....voor de 12de keer op rij, zijn  de rode duivels weer van de partij geweest.....

Sterkte meid. :hug:
Heb je al geprobeerd om op je cervixslijm te letten?  

Geplaatste afbeelding

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#223 Geplaatst 26 mei 2011 - 15:05

elixeryen zei:

Sterkte meid. :hug:
Heb je al geprobeerd om op je cervixslijm te letten?  

Yep, gedurende de hele cyclus bijna geen verandering,(ik doe aan NFP, alle deed, heb het vorige maand niet gedaan, was even "op") dus heel waarschijnlijk heb ik gewoon geen eisprong...

Ik denk eraan theunisbloemolie te gaan gebruiken, iemand daar ervaring mee? Aan de echte meds wil ik echt niet gaan, geen externe hormonen voor mij...

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#224 Geplaatst 26 mei 2011 - 18:29

Floraisonskat zei:

Yep, gedurende de hele cyclus bijna geen verandering,(ik doe aan NFP, alle deed, heb het vorige maand niet gedaan, was even "op") dus heel waarschijnlijk heb ik gewoon geen eisprong...

Ik denk eraan theunisbloemolie te gaan gebruiken, iemand daar ervaring mee? Aan de echte meds wil ik echt niet gaan, geen externe hormonen voor mij...

Ze kunnen je bloed testen, daar zit een bestanddeel in wanneer er een eisprong plaatsvond of niet. Zo hebben ze bij mij gecheckt dat er effectief wel een eisprong was.
Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#225 Geplaatst 26 mei 2011 - 22:33

Floraisonskat zei:

Is zo'n ovulatietest geen optie?
Wat doet theunisbloemolie? Daar heb ik nog nooit van gehoord.
Geplaatste afbeelding