Spring naar inhoud

- - - - -

1 + 1 = ???

• Log in om te reageren
1204 reacties op dit onderwerp
Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#226 Geplaatst 27 mei 2011 - 00:11

elixeryen zei:

Is zo'n ovulatietest geen optie?

meh. Volgens die ovulatietesten ovuleer ik nooit; behalve de aller eerste keer, dus ik heb mijn geloof in dergelijke testen gelijk opgegeven.
Geplaatste afbeelding

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#227 Geplaatst 27 mei 2011 - 00:15

Ik heb vorige week mijn implanon-staafje laten verwijderen. Is een anticonceptie staafje onder de huid van je arm. Ook wij zijn nu dus begonnen met proberen zwanger te worden. Spannend allemaal... niets is gegarandeerd he! Ik heb vandaag een test gedaan omdat ik me al wat langer vreemd voel en vage klachten had, maar helaas, negatief. Weten we in elk geval waar we staan. Nu maar eerst eens wachten op de eerste menstruatie....

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#228 Geplaatst 27 mei 2011 - 07:02

elixeryen zei:

Is zo'n ovulatietest geen optie?
Wat doet theunisbloemolie? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Urine testen zijn bij mijn geen optie, ik scheid langs in de urine nauwelijks hormonen af (vandaar dat ik pas rond 8 weken zwangerschap bij mijn oudste een positieve zwangerschapstest had)

Theunisbloemolie bevat GLA en goede Prostagladines, en zou de cyclus regelen (ben ook onregelmatig) ...

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#229 Geplaatst 27 mei 2011 - 07:02

Ginger-en-Noortje zei:

Ik heb vorige week mijn implanon-staafje laten verwijderen. Is een anticonceptie staafje onder de huid van je arm. Ook wij zijn nu dus begonnen met proberen zwanger te worden. Spannend allemaal... niets is gegarandeerd he! Ik heb vandaag een test gedaan omdat ik me al wat langer vreemd voel en vage klachten had, maar helaas, negatief. Weten we in elk geval waar we staan. Nu maar eerst eens wachten op de eerste menstruatie....

na externe hormonen kan je lichaam even in de "war" zijn he, ik hoop dat je snel zwanger mag worden.

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#230 Geplaatst 27 mei 2011 - 13:03

Ginger-en-Noortje zei:

:) héél veel succes!
Geplaatste afbeelding

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#231 Geplaatst 27 mei 2011 - 23:56

Dankjewel :) vandaag kreeg ik mijn regels dus eens gaan tellen of mijn cyclus een beetje klopt meteen....

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#232 Geplaatst 28 mei 2011 - 21:39

Ik vroeg me iets af.. ik lees hier vaak over vrouwen die in de zwangerschap zijn en weten of ze al dan niet immuun zijn voor toxoplasmose. Wordt dat dan standaard getest ofzo?

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#233 Geplaatst 28 mei 2011 - 21:41

Hier in België wel, in Nederland weet ik het niet zeker eigenlijk.

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#234 Geplaatst 29 mei 2011 - 08:17

Ginger-en-Noortje zei:

Ik vroeg me iets af.. ik lees hier vaak over vrouwen die in de zwangerschap zijn en weten of ze al dan niet immuun zijn voor toxoplasmose. Wordt dat dan standaard getest ofzo?

Ik weet niet waarvoor ze standaard testen in Nederland,  maar hier op geslachtsziekten(HIV, HepB, Syflis), CMV , toxoplasose en  rubella (in het begin van de zwangerschap)

even het boek veilig zwanger van beatrijs smulders erbij gepakt,

In Nederland word getest op je bloedgroep (of je al dan niet resusnegatief/positief bent), hepatitis, syfilis, HIV

Niet meer standaard antistoffen voor rodehond (maar persoonlijk vind ik dit een heel belangrijke!!!)

Dus als ik van jou was, zou ik zowieso laten testen op antistoffen voor rodehond, toxoplasmose, en als je voor je beroep in aanraking komt met kleine kinderen ook CMV.

Hiervoor hoef je niet te wachten tot je zwanger bent, stel dat je nu laat testen en je blijkt dat je niet genoeg antistoffen hebt voor rodeheond/rubella, dan kan je  je nog laten vaccineren (ik denk wel dat je dan een maand of 2 niet zwanger mag worden)

Ik heb het voorgehad, bij elke zwangerschap gingen mijn antistoffen achteruit, ik heb me laten terug opnieuw laten vaccineren voor rubella in 2009.

Let op tegenwoordig word het er ook hier in B aangeraden zwangeren in te enten tegen kinkhoest (omdat dit terug vaker voorkomt bij hele kleine baby's) Ik weet niet hoe het in N is, maar ik zou er wel achter vragen....

anneliesje
anneliesje
  • 335 berichten

#235 Geplaatst 29 mei 2011 - 08:56

Ik ben ook zwanger en ben gewoon standaard getest voor antistoffen voor rode hond (die ik dus totaal niet heb, ondanks dat ik ingeent ben).

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#236 Geplaatst 29 mei 2011 - 13:01

Floraisonskat zei:

Ik weet niet waarvoor ze standaard testen in Nederland, maar hier op geslachtsziekten(HIV, HepB, Syflis), CMV , toxoplasose en rubella (in het begin van de zwangerschap)

even het boek veilig zwanger van beatrijs smulders erbij gepakt,

In Nederland word getest op je bloedgroep (of je al dan niet resusnegatief/positief bent), hepatitis, syfilis, HIV

Niet meer standaard antistoffen voor rodehond (maar persoonlijk vind ik dit een heel belangrijke!!!)

Dus als ik van jou was, zou ik zowieso laten testen op antistoffen voor rodehond, toxoplasmose, en als je voor je beroep in aanraking komt met kleine kinderen ook CMV.

Hiervoor hoef je niet te wachten tot je zwanger bent, stel dat je nu laat testen en je blijkt dat je niet genoeg antistoffen hebt voor rodeheond/rubella, dan kan je je nog laten vaccineren (ik denk wel dat je dan een maand of 2 niet zwanger mag worden)

Ik heb het voorgehad, bij elke zwangerschap gingen mijn antistoffen achteruit, ik heb me laten terug opnieuw laten vaccineren voor rubella in 2009.

Let op tegenwoordig word het er ook hier in B aangeraden zwangeren in te enten tegen kinkhoest (omdat dit terug vaker voorkomt bij hele kleine baby's) Ik weet niet hoe het in N is, maar ik zou er wel achter vragen....

Kinkhoest heb ik al gehad, vier jaar geleden, daar zal ik nu dan wel antistoffen voor hebben. Zal tzt eens vragen aan de huisarts. Ik zal dan ook eens vragen over die toxoplasmose, ik weet natuurlijk best weinig nog enzo hierover dus me verdiepen zal geen kwaad kunnen.

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#237 Geplaatst 15 juni 2011 - 22:06

'kay...

vanmiddag laatste test gehad om te checken of iets een natuurlijke zwangerschap in de weg kon staan: de doorgang van mijn eierstok.

Man, wil ik dat nooit meer meemaken :(

Nog voor die test gedaan was, wist ik niet of ik nu mijn eten wou weerzien, of gewoon KO wou gaan. De doc daar zei me dat alles ok was, dat het de eileider niet verstopt was, dus dat was goed, maar ik voelde mij allesbehalve :misselijk:

Na eventjes kon ik dan opstaan en doorgaan naar de gyné voor de resultaten te bespreken, en 't ging wel redelijk om tot aan die wachtzaal te geraken. En aan die wachtzaal was het weer om zeep :misselijk:

Nog steeds de vraag of ik mijn eten wou weerzien, of gewoon KO wou gaan, maar het leek dat het eerder KO gaan zou worden, maar dat "wou niet lukken". En waar ze die vloeistof hadden ingespoten, dat deed niet écht pijn, maar dat drukte zo hard, alsof het op springen stond. En zweten, en kou hebben, echt :misselijk: Wist niet meer wat te doen :(

Dan riep de doc ons af, en nam die mijn bloeddruk: 7,5 over 4; dus meteen een baxter aangevraagd en een paar uur gaan liggen op bed. Daar dan mijn bloeddruk om't kwartier, en mijn hartslag nonstop gemeten: hartslag was 38. Nu, ik heb een trage hartslag en een lage bloeddruk, maar da's toch maar eventjes vies hoor, als dat ding biept zolang je hartslag onder de 40 valt, en die bloeddrukmeter een alarm geeft van zodra je onder de 9 zit :trance:

Maar goed, 4u later was't weer in orde en mocht ik weer naar huis. Maar volgende week kan ik mij opnieuw een vrije dag vragen, want de resultaten zijn nog niet besproken :catcurs

Toch al blij dat ik al gehoord heb dat die eileider vrij is. Maar toch; voor die test moeten ze mij dus niet rap terugvragen he!!!
Geplaatste afbeelding

Fietje26
Fietje26
  • 6.738 berichten
  • 4 katten

#238 Geplaatst 15 juni 2011 - 22:11

Amaai Gwynyth. Dat klinkt inderdaad als iets dat ik zeker niet zou willen meemaken :louche: Gelukkig toch al goed nieuws dat de eileider niet verstopt is... En wat moeten ze dan nu nog bespreken?
In elk geval, laten we nu hopen dat er nu snel een kindje komt, na alles wat je er voor over hebt gehad :d
Geplaatste afbeelding
Dogs come when they're called, cats take a  message and get back to you.- Mary Bly

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#239 Geplaatst 15 juni 2011 - 22:16

dat die eileider niet verstopt is :)
En dan mschien met de foto's die ze gemaakt hebben erbij als bewijs ofzo ;)

En wat mogelijke plannen zijn als het binnen x tijd nog niet gelukt is, ga ik hem ook vragen.

Een collega van me raadde Clomid (ofzo?) aan; zei dat zowel zij als een vriendin van haar binnen de 2 maand zwanger waren nadat ze dat hadden ingenomen. Ik wou er hem ook eens naar vragen, maar da's dus voor volgende woensdag...
Geplaatste afbeelding

Guest_brit_*
Guest_brit_*

#240 Geplaatst 15 juni 2011 - 22:31

waw super nieuws hé dat dat goed is
ik duim nog steeds hoor voor je ;)