Spring naar inhoud

- - - - -

1 + 1 = ???

• Log in om te reageren
1204 reacties op dit onderwerp
Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#241 Geplaatst 15 juni 2011 - 22:45

Wel, vanaf vandaag kan er een ei'tje lossen. Maar als het voor die test niet gelost was, kan het deze maand nog steeds lukken. Dus we zullen er zeker nog voor gaan deze maand! :)

Maar eerst vanmiddag uit mijn hoofd zetten :trance:
Geplaatste afbeelding

Guest_Isjuh_*
Guest_Isjuh_*

#242 Geplaatst 15 juni 2011 - 22:46

Oh tof, ik wist niet dat er hier een topic over was :)
Wij zijn ook sinds enkele maanden aan het proberen...
Maar tot hiertoe nog niets..

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#243 Geplaatst 15 juni 2011 - 22:49

;) join the club!

En veel succes voor jou ook!
Geplaatste afbeelding

Guest_Isjuh_*
Guest_Isjuh_*

#244 Geplaatst 15 juni 2011 - 23:23

Haha dank je, voor al degenen die hier ook aan het proberen zijn wens ik hetzelfde toe ;)
Ik kijk er wel naar uit... Probeer er niet aan te denken maar toch...
Ben benieuwd wanneer het zo ver zal zijn :)

cybercat
cybercat
  • 852 berichten
  • 3 katten

#245 Geplaatst 15 juni 2011 - 23:49

Gwynyth zei:

dat die eileider niet verstopt is :)
En dan mschien met de foto's die ze gemaakt hebben erbij als bewijs ofzo ;)

En wat mogelijke plannen zijn als het binnen x tijd nog niet gelukt is, ga ik hem ook vragen.

Een collega van me raadde Clomid (ofzo?) aan; zei dat zowel zij als een vriendin van haar binnen de 2 maand zwanger waren nadat ze dat hadden ingenomen. Ik wou er hem ook eens naar vragen, maar da's dus voor volgende woensdag...

ik heb 9j geleden ook een maand of acht clomid gekregen (wordt gebruikt bij vrouwen bij wie er geen eicelrijping of eisprong plaatsvindt )
en de nodige hormonen spuitjes gekregen .
ik kwam heel veel in gewicht bij , en was enorm lastig ,huilbuien ed  :oops:
na een maand of acht was ik die onderzoeken , het bloed trekken en de spuitjes om de twee dagen zo beu dat ik het opgaf en ermee gestopt ben ..
maar ...een maand of twee later was ik zwanger.

Adsagsona
Adsagsona
  • 3.373 berichten
  • 2 katten

#246 Geplaatst 16 juni 2011 - 08:20

Gwynyth zei:

Wel, vanaf vandaag kan er een ei'tje lossen. Maar als het voor die test niet gelost was, kan het deze maand nog steeds lukken. Dus we zullen er zeker nog voor gaan deze maand! :)

Maar eerst vanmiddag uit mijn hoofd zetten :trance:

Bah, wat een gedoe allemaal zeg. Dat was inderdaad wel erg laag qua hartslag en bloeddruk, zelfs bij jou.
Dat moet je toch niet meer terug opnieuw laten doen, hoop ik? Maar gelukkig is het toch niet voor niets geweest he, je weet nu zeker dat alles in orde is en nu maar duimen voor volgende woensdag, dat er iets positief uit de bus komt :) .

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#247 Geplaatst 16 juni 2011 - 13:24

cybercat zei:

ik heb 9j geleden ook een maand of acht clomid gekregen (wordt gebruikt bij vrouwen bij wie er geen eicelrijping of eisprong plaatsvindt )
en de nodige hormonen spuitjes gekregen .
ik kwam heel veel in gewicht bij , en was enorm lastig ,huilbuien ed :oops:
na een maand of acht was ik die onderzoeken , het bloed trekken en de spuitjes om de twee dagen zo beu dat ik het opgaf en ermee gestopt ben ..
maar ...een maand of twee later was ik zwanger.

:hug: Believe you me, ik was het gisteren tegen het eind van dat onderzoek al zo beu dat ik mij afvroeg waarom ik het eigenlijk deed.

Adsagsona zei:

Bah, wat een gedoe allemaal zeg. Dat was inderdaad wel erg laag qua hartslag en bloeddruk, zelfs bij jou.
Dat moet je toch niet meer terug opnieuw laten doen, hoop ik? Maar gelukkig is het toch niet voor niets geweest he, je weet nu zeker dat alles in orde is en nu maar duimen voor volgende woensdag, dat er iets positief uit de bus komt :) .

Jeps, zelfs bij mij is dat véél te laag. Ken je dat gevoel zo, waarbij je iets te snel rechtstond, en dan wordt alles zwart voor je ogen? Bij mij werd het nét niet zwart, nét niet. En dat gevoel bleef, ging niet weg, werd niet erger. Nu is't nog niet 100% in orde, maar toch.
Meh en in sé kan ik geen verlof krijgen volgende woensdagmiddag "omdat de andere 3 mensen van mijn tafel er niet zijn" ("back up per tafel" wanneer het hem uitkomt, en "iedereen is altijd back up van iedereen" ook wanneer het hem uitkomt?). Heb hem er vriendelijk, héél kalm (want nog steeds niet ok) maar nadrukkelijk op gewezen dat hij gerust mijn verlof mocht afkeuren, maar dat ik geen andere optie had en het dan met een docs briefje zou regelen. "Hij ging zijn best doen" (en ik heb er nog niets van gehoord).

En neen, ik ga dat onderzoek van mijn leven niet meer opnieuw doen :) 't Is niet geblokkeerd, zeg ik u :p

(en eigenlijk zou ik graag terug mijn bed in kruipen, maar ik wil het mijn collega's niet aandoen dat één van hun 2u langer moet werken... we zijn al onderbemand vandaag en 't is zo al druk genoeg.)
Geplaatste afbeelding

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#248 Geplaatst 16 juni 2011 - 13:56

Jakkes , zo bijna flauwvallen kan idd zo vies zijn. Hier een medelotgenote met een lage bloeddruk.

Ik duim voor jullie beide, dat je kinderwens snel mag vervult worden.

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#249 Geplaatst 16 juni 2011 - 15:22

Ik herinner mij dat onderzoek nog alsof het gisteren was, en het is 30 jaar geleden :censored:
Man man, dat moment waarop je die vloeistof onder druk in je spuiten is écht VERSCHRIKKELIJK .......
Ik ben toen niet flauw gevallen, maar heb wel zo hard geroepen dat ze het mijlenver konden horen!! Ik was alleen naar dat onderzoek gekomen, want ze hadden me er niet eens van verwittigd dat het zo pijnlijk zou zijn!! Kan je je voorstellen dat ik daarna nog 25km naar huis moest rijden met mijn auto :r :help: !??
Clomid heb ik ook genomen, zonder resultaat echter...!

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#250 Geplaatst 16 juni 2011 - 16:50

Lut zei:

Ik herinner mij dat onderzoek nog alsof het gisteren was, en het is 30 jaar geleden :censored:
Man man, dat moment waarop je die vloeistof onder druk in je spuiten is écht VERSCHRIKKELIJK .......
Ik ben toen niet flauw gevallen, maar heb wel zo hard geroepen dat ze het mijlenver konden horen!! Ik was alleen naar dat onderzoek gekomen, want ze hadden me er niet eens van verwittigd dat het zo pijnlijk zou zijn!! Kan je je voorstellen dat ik daarna nog 25km naar huis moest rijden met mijn auto :r :help: !??
Clomid heb ik ook genomen, zonder resultaat echter...!

Een vriendin wist me later te zeggen "in Duitsland krijg je dan een pijnstiller voor dat onderzoek, heb jij die niet gehad? :catscratchhead "
Dacht bij mijzelf "en je zegt me dit nu?!? :) "

En die assistente zei me dat er nog wel meer mensen na dit onderzoek naar boven kwamen, en dan vroeg ik mij ook af waarom ze mij dat niet eerder gezegd hadden... Misschien net daarom ;)

Ik heb niet geroepen nee, ik heb hun wel verteld dat het niet goed zat :misselijk:
Maar't trok gelijk over; tot 5 minuten later.

;) Ze hebben mijn hartslag ginds ook met de hand genomen, om zeker te zijn dat hun toestel nog correct werkte.

Maar nog steeds zo'n suf gevoel in mijn hoofd he... als ik mij neerleg, val ik zo in slaap (zelfs al zittend bijna :s ) Ben blij dat nog een collega ook een late shift doet, vandaag, da's een héél leuke meevaller: dan zit ik niet alleen de komende 2uur... :)

en als er iets zou zijn, kan ik steeds bij hem terecht.
Geplaatste afbeelding

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#251 Geplaatst 26 juni 2011 - 13:51

Update :)

Vorige woensdag de resultaten gekregen. In principe is alles in orde, en zou het "de natuurlijke weg" moeten kunnen lukken. "Gewoon een kwestie van tijd". Maar hiertegenover staat dat ik helemaal niet al de tijd van de wereld heb, gezien mijn aantal ei'tjes meer dan gehalveerd zijn, en mijn bloedwaarden uitwezen dat het echt wel de moment begint te worden dat het lukt!

Dus gaan wij met IUI beginnen. Dankzij een studie van Leuven krijgen we de beste hulp gratis aangeboden voor 3 maanden. Ze weten al dat een bepaalde gel heel goed helpt bij het ondersteunen van In Vitro, maar nu gaan ze ook testen of diezelfde gel ook helpt bij insiminatie. Ik zit in de testgroep, waarbij we dus die gel ook mogen gebruiken.

Ze hebben mij ginds vertelt dat 1/6 vrouwen "per behandeling" in verwachting raakt met IUI. En ik ben niet super in statistiek, maar voor mij is 3 x 1/6 een kans van 1/2 dat het lukt ;)

Als ik mijzelf dan voorhou dat er ook mensen meedoen die dit al eerder geprobeerd hebben, of mensen waarmee nog iets anders mis is waardoor de insiminatie niet lukt (ik denk maar aan mensen waarbij de baarmoeder het kindje afstoot), dan hoop ik dat ik daar niet toe behoor, en dat het bij mij wel lukt!

Oh, en hierdoor vergroot de kans op een tweeling, en da's voor mij geen enkel probleem, want dan heb ik meteen 2 kindjes, en hoef ik mij misschien geen zorgen meer te maken over of een 2e zou lukken of niet :)

En voor iedereen die mij altijd zegt "maar ge stresst daar veel te veel over, dan lukt dat nooooit!", kan ik alvast het volgende zeggen: ja, er is een verband tussen stress en geen kindjes krijgen, maar dit verband is niet causaal. Het is dus niet bewezen dat omdat je stresst, je geen kindjes kan krijgen, het is even goed waarschijnlijk dat je stresst omdat je geen kindjes kan krijgen. Die mensen die na adoptie in verwachting raken, dat zou maar 5% zijn, en dat is hetzelfde percentage voor mensen die alsnog in verwachting raken zonder de adoptie :p

Fingers crossed dus... Gezien er al geen medische verklaring was waarom het nog nooit gelukt is, en alles nu geoptimaliseerd wordt, moet het lukken he :)
Geplaatste afbeelding

cabezablanca
cabezablanca
  • 521 berichten
  • 2 katten

#252 Geplaatst 26 juni 2011 - 15:52

ik duim voor jullie!
Wanneer kan je starten met IUI? Ik ben er een volledige leek in dus als ik nu een domme vraag stel, mijn excuses...
Moet je nu starten met hormoonbehandelingen en worden er dan eitjes wegenomen en bevrucht teruggeplaatst? Of is dit iets anders?
Krijg je bij deze studie sowieso de gel of is er ook een placebogroep?
Geplaatste afbeelding

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#253 Geplaatst 26 juni 2011 - 16:59

cabezablanca zei:

ik duim voor jullie!
Wanneer kan je starten met IUI? Ik ben er een volledige leek in dus als ik nu een domme vraag stel, mijn excuses...
Moet je nu starten met hormoonbehandelingen en worden er dan eitjes wegenomen en bevrucht teruggeplaatst? Of is dit iets anders?
Krijg je bij deze studie sowieso de gel of is er ook een placebogroep?

Ach, ik ben even leek als jij ;)

Jeps, bij IUI (insiminatie) wordt er ook gebruik gemaakt van hormonen. Maar in tegenstelling tot IV is de dosering héél laag, om maar max 2 ei'tjes vrij te krijgen. Bij IV hebben ze liever nog meer ei'tjes, om die dan te kunnen bevruchten + meer kans op slagen (en de bevruchte ei'tjes kunnen worden ingevroren voor later gebruik), maar bij IUI hebben ze er liever niet te veel :)

Na die hormoonbehandeling een spuitje om de ei'tjes te laten "lossen" (loopt gelijk met IV), en dan de insiminatie.

Daarna moeten we die gel proberen.

Bij IV halen ze de ei'tjes weg, om ze dan te bevruchten, en nadien terug te plaatsen. Bij IUI plaatsen ze mijn ventje zijn beste zwemmers meteen in de baarmoeder om zo het natuurlijke proces te optimaliseren (beste zwemmers die meteen het best geplaatst worden, op exact het juiste moment).

Ik neem aan dat er geen placebo is, omdat het om een reeds bekend product gaat. De PC bepaalde of je de gel kreeg of niet, en bij mij zei die dat ik de gel kreeg. Er was een standaardformulier waarbij ze dan bij alles een kruisje zette. Had ik die gel niet gekregen, dan had ze daar geen kruisje bijgezet :)

Bij IV is het nut van de gel bewezen, maar bij IUI nog niet. Dus gebruikt de ene helft géén gel, en de andere helft wel de gel. Als er dan een significant verschil is in welk van de 2 groepen het meeste succes op zwangerschap is, dan weten ze het he ;)

Da's omdat het een "optimalisatie" van het natuurlijke proces is. En "natuurlijk" wordt die gel ook niet gebruikt. Dus de groep die de gel niet krijgt, verliest er niets mee. De groep die de gel neemt verliest er ook niets bij, kan er alleen maar bij winnen (of heeft die gel voor niets moeten aanbrengen, maar no harm done :) )...

Ik hoop dat ik nadien ook de resultaten mag kennen :)
Geplaatste afbeelding

Adsagsona
Adsagsona
  • 3.373 berichten
  • 2 katten

#254 Geplaatst 26 juni 2011 - 20:47

Hier draaien de duimpjes alvast! :thumb:

deboke06
deboke06
  • 1.063 berichten
  • 3 katten

#255 Geplaatst 28 juni 2011 - 15:57

Zie dit topic nu pas, hier zijn we net gestart met proberen, binnen weekje of 2 weten we of het gelukt is of niet.... We denken van niet door de zenuwen voor ons huwelijk enzo enja tis nog maar de eerste maand dat we proberen dus zal wel niet meteen raak zijn...Zien wel...
Geplaatste afbeelding