Spring naar inhoud

- - - - -

1 + 1 = ???

• Log in om te reageren
1204 reacties op dit onderwerp
Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#256 Geplaatst 02 juli 2011 - 23:13

:) succes Deboke!

Meh; ik heb hier voor't eerst zo'n spuitje gezet. Ik heb het gedurfd! :dancer:

Da's zoals een pen voor insuline, echt, maar ik heb toch 15 min staan kijken "moet héél die naald in mij? Heel die naald? Dat moet toch pijn doen, niet? Echt hélemaal in mij?!" En het dan toch maar gedurfd. En wat bleek dan? Daar is niets aan. Je voelt dat niet eens, alleen een beetje met het er weer uit te halen.

En morgen gaat dat net zo zijn, maar dan iets minder lang voor ik durf. Ik word nog een echte 8)
Geplaatste afbeelding

Adsagsona
Adsagsona
  • 3.373 berichten
  • 2 katten

#257 Geplaatst 03 juli 2011 - 10:09

Gwynyth zei:

Da's zoals een pen voor insuline, echt, maar ik heb toch 15 min staan kijken "moet héél die naald in mij? Heel die naald? Dat moet toch pijn doen, niet? Echt hélemaal in mij?!" En het dan toch maar gedurfd. En wat bleek dan? Daar is niets aan. Je voelt dat niet eens, alleen een beetje met het er weer uit te halen.

En morgen gaat dat net zo zijn, maar dan iets minder lang voor ik durf. Ik word nog een echte 8)

Goed gedaan hoor! ;)

cabezablanca
cabezablanca
  • 521 berichten
  • 2 katten

#258 Geplaatst 03 juli 2011 - 14:26

Gwynyth zei:

brr zou ik ook maar eng vinden... maar waarschijnlijk ben je het na een paar dagen al gewend.

Even een update over onze situatie; 10 mei testte ik positief, maar de nacht van 23 op 24 mei liep het mis... Volgens de gynaecoloog een vroegtijdige miskraam, komt voor bij 1 op de 8 zwangerschappen (de meesten weten gewoon nog niet dat ze zwanger zijn dan).
Ondanks het feit dat het nog zo pril was heb ik het er nog steeds wat moeilijk mee. Een collega en een vriendin zijn allebei zwanger en normaal zou ik ongeveer samen met hen bevallen zijn...
Er wordt heel vaak gevraagd; "denken jullie al aan kindjes?" en dan moet ik soms toch serieus op m'n tong bijten om niet te zeggen; "Ja, we proberen al een halfjaar en hebben al een miskraam achter de rug, fijn dat u ons daar weer even aan herinnert." (ik weet dat mensen dat niet vragen met slechte bedoelingen, maar velen vergeten soms dat die vraag wel pijnlijk confronterend kan zijn. ik vraag het dus aan niemand meer).
Het is ook gek hoe je meteen een hele toekomst uitstippeld; dan ben ik 3 maanden ver en kan ik het vertellen - met de feestdagen heb ik dan een mooi zwanger buikje - dan moet ik bevallen - wanneer moet ik dan stoppen met werken -  
En dan opeens was er bloed en héél pijnlijke krampen en weg was het droombeeld over de toekomst...

Ik heb het hier nog niet eerder verteld omdat het echt nog te gevoelig lag, zelfs nu is het lastig om te schrijven.  M'n omgeving denkt / vindt dat ik er nu wel overheen moet zijn, want het was nog zo pril / je weet nu dat alles werkt / het is de natuur die beslist heeft / ... en rationeel gezien begrijp ik hun argumenten wel, maar emotioneel ben ik er nog niet over.

veel liefs

Geplaatste afbeelding

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#259 Geplaatst 03 juli 2011 - 15:37

:hug: Hoewel het nog "vroeg" was, was je toch al bewust zwanger. Voor jouw was het al je kindje. Je hoeft er helemaal nog niet "over" te zijn. Iedereen verwerkt dat op z'n eigen manier en heb je wat meer tijd nodig dan neem je je tijd. :) Dit is iets dat je moet verwerkt hebben eer je nog eens probeert. :hug: veel beterschap en succes in de toekomst :hug:
Geplaatste afbeelding

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#260 Geplaatst 03 juli 2011 - 16:41

Awwww :8

Wel ja, mee daarvoor is er dit topic he. Je kan het hier altijd kwijt, van zodra je dat zelf wil. En er is hier niemand die gaat zeggen dat je er al over moet zijn tegen "nu"    :hug:

Het was jouw kindje he, hoe vroeg het ook was. Je had er dromen voor, en voor jou was het er. Ik heb zelf geen miskraam gehad, maar ik kan me voorstellen dat die leegte heel zwaar moet aanvoelen :(

En nu weet ik niet of ik blij moet zijn dat het bij mij nog nooit "gelukt" is, ipv dat het al wel gelukt zou zijn en dan ineens weg zou vallen...

Een collega van mij op't werk, waarvan we recent dachten dat ze opnieuw een miskraam had, was vrijdag terug op't werk: van de 2 bevruchtje ei'tjes die ze hadden ingepland, is er eentje dat zich goed genesteld heeft en waarvan ze dus hopelijk over 6 maand zal bevallen. Zij is al ruim 6 jaar bezig met proberen, en echt waar, ik ben oprecht héél blij voor haar dat het gelukt is. Het kindje zal zeer zeker geliefd worden voor al de kindjes samen...

En voor diegenen die al langer proberen, of die een miskraam gehad hebben: het is gelukt bij haar! Dan kan het bij ons ook lukken.

:hug: Neem al de tijd die jij nodig hebt om alles een plaatsje te geven. En geef niet op, die blik in de ogen van mijn collega, toen ze ons zei dat er eentje het gehaald had, die was zo hoopgevend en blij he. Je kan je dat waarschijnlijk pas echt voorstellen als je dat ook hebt, en da's misschien nog een stukje in de toekomst, maar dat ligt zeker nog in jouw vooruitzicht!
Geplaatste afbeelding

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#261 Geplaatst 09 juli 2011 - 11:40

Update:

Er zitten 2 ei'tjes klaar :)
Dus een kans op een tweeling, of 2 kansen op een kindje.

Maar ze moesten bloed nemen om te zien of ik de dosis Gonal F moest verhogen, en dan moest ik terugbellen.

Dus ik vraag mij braaf verlof aan, ik bel braaf mijn doc terug, zegt ie dat de dosis goed is, en dat ie mij maandag wil terugzien.

En die dinsdag dan? "Maar mevrouw, dinsdag kan het te laat zijn! Maandag om 9u in mijn kantoor!"

:onzeker: En waar ik nu eerst gerust was van "ok, dinsdag, da's goed!" zit ik hier nu van "maar wat als ze nu vandaag of morgen al lossen? Gaat insiminatie dan nog wel op tijd komen?"

Maar dan ergens nog chance dat het maandag is, want Mark heeft dinsdag een vergadering en kan dan niet mee. Maandag kan hij gelukkig wel mee. Maar wat als die doc dan maandag zegt "ja, kom deze namiddag dan maar terug voor de insiminatie, uw man mag zo meteen naar het labo gaan"?

Ahhhh werken en kinderen maken, 't is iets hoor :s

Er zijn momenteel 2 collega's binnen mijn team in verwachting, en bij die eerste keek hij echt happy. Bij die 2e was't al ietske minder, en ik wil niet weten hoe hij gaat kijken als het bij mij ook lukt deze maand :louche:
Geplaatste afbeelding

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#262 Geplaatst 09 juli 2011 - 15:28

Gwynyth zei:

Er zijn momenteel 2 collega's binnen mijn team in verwachting, en bij die eerste keek hij echt happy. Bij die 2e was't al ietske minder, en ik wil niet weten hoe hij gaat kijken als het bij mij ook lukt deze maand :louche:

Daar moet jij je niets van aantrekken. 8) Veel succes!

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#263 Geplaatst 09 juli 2011 - 15:54

Ik hoop dat je baas heel zuur mag kijken meis en dat ook jij mag vertellen dat je eindelijk zwanger bent, tis je gegunt!!!
Doe maar rustig aan nu en zorg dat je je wat kunt ontspannen ook al is het makkelijker gezegt dan gedaan.
Een oude buurvrouw van ons werd ook na jaren van proberen zwanger door ivf na de 3e en later bleek ze ineens onverwachts zwanger te zijn geraakt, dus de wonderen zijn de wereld nog niet uit!
HOOP DOET LEVEN!!!

deboke06
deboke06
  • 1.063 berichten
  • 3 katten

#264 Geplaatst 09 juli 2011 - 22:08

Gwynyth zei:

Danku ! Hier gaan we straks voor ronde 2...
Amai! heel sterk! Hier duimen we voor jou !
Geplaatste afbeelding

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#265 Geplaatst 09 juli 2011 - 22:21

Veel succes!!

Guest_agori_*
Guest_agori_*

#266 Geplaatst 09 juli 2011 - 22:51

wij hebben ook onze portie 'proberen' gehad. Temperatuur meten, nadien spuitjes, 2x inseminatie, nog een paar keer spuitjes tot ik geen fut meer had.  Voor IVF had ik de moed niet. Ik was mentaal op. Man ook nagekeken door androloog (die met zwart geld werkte!). We hadden ons er al bij neergelegd en zie, na 4 jaar sukkelen was ik toch zwanger. Niet te veel last gehad vd zwangerschap, baby 2 weken te vroeg geboren met klaplong, week in couveuse gelegen en dan naar huis. Voor ons 2de kindje heb ik de natuur haar werk laten doen, en dat duurde wel even! Onze 2 kinderen schelen 5 jaar. Ik had het wel wat vroeger gewild, maar ja...
Ik weet hoe het voelt als je in de winkel een koppel met 4 kleine kinderen ziet, dan denk je 'waarom wij niet en zij wel?'. En tantes die vragen 'en nog geen kindjes?'! En blijven lachen, terwijl je binnenin doodvalt...
Ik had (en heb) wel last van mijn schildklier. De dokters zeiden wel dat dat er niks mee te maken had, maar ik weet het toch niet goed. Volgens mij wel.
Aan alle vrouwen die proberen zwanger te worden : VEEL SUCCES EN MOED! :thumb:

Adsagsona
Adsagsona
  • 3.373 berichten
  • 2 katten

#267 Geplaatst 10 juli 2011 - 13:38

Gwynyth zei:

Update:

Er zitten 2 ei'tjes klaar :)
Dus een kans op een tweeling, of 2 kansen op een kindje.

Maar ze moesten bloed nemen om te zien of ik de dosis Gonal F moest verhogen, en dan moest ik terugbellen.

Dus ik vraag mij braaf verlof aan, ik bel braaf mijn doc terug, zegt ie dat de dosis goed is, en dat ie mij maandag wil terugzien.

En die dinsdag dan? "Maar mevrouw, dinsdag kan het te laat zijn! Maandag om 9u in mijn kantoor!"

:onzeker: En waar ik nu eerst gerust was van "ok, dinsdag, da's goed!" zit ik hier nu van "maar wat als ze nu vandaag of morgen al lossen? Gaat insiminatie dan nog wel op tijd komen?"

Maar dan ergens nog chance dat het maandag is, want Mark heeft dinsdag een vergadering en kan dan niet mee. Maandag kan hij gelukkig wel mee. Maar wat als die doc dan maandag zegt "ja, kom deze namiddag dan maar terug voor de insiminatie, uw man mag zo meteen naar het labo gaan"?

Ahhhh werken en kinderen maken, 't is iets hoor :s

Ik doe mee met de rest hier, niks van je baas aantrekken (zo'n goede is het toch niet :p ). Ik heb er gisteren iets van aan Sabrina vertelt, die was ook heel blij voor je en duimt mee ;)

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#268 Geplaatst 10 juli 2011 - 14:36

agori zei:

wij hebben ook onze portie 'proberen' gehad. Temperatuur meten, nadien spuitjes, 2x inseminatie, nog een paar keer spuitjes tot ik geen fut meer had. Voor IVF had ik de moed niet. Ik was mentaal op. Man ook nagekeken door androloog (die met zwart geld werkte!). We hadden ons er al bij neergelegd en zie, na 4 jaar sukkelen was ik toch zwanger. Niet te veel last gehad vd zwangerschap, baby 2 weken te vroeg geboren met klaplong, week in couveuse gelegen en dan naar huis. Voor ons 2de kindje heb ik de natuur haar werk laten doen, en dat duurde wel even! Onze 2 kinderen schelen 5 jaar. Ik had het wel wat vroeger gewild, maar ja...
Ik weet hoe het voelt als je in de winkel een koppel met 4 kleine kinderen ziet, dan denk je 'waarom wij niet en zij wel?'. En tantes die vragen 'en nog geen kindjes?'! En blijven lachen, terwijl je binnenin doodvalt...
Ik had (en heb) wel last van mijn schildklier. De dokters zeiden wel dat dat er niks mee te maken had, maar ik weet het toch niet goed. Volgens mij wel.
Aan alle vrouwen die proberen zwanger te worden : VEEL SUCCES EN MOED! :thumb:

:hug:

"dokters", bedoel je daarmee dat je naar meerdere gyné's bent geweest, of naar meerdere gyné's binnen 1 praktijk?

En 'k ben blij voor jou dat het 2 x gelukt is!

Adsagsona zei:

Ik doe mee met de rest hier, niks van je baas aantrekken (zo'n goede is het toch niet :p ). Ik heb er gisteren iets van aan Sabrina vertelt, die was ook heel blij voor je en duimt mee ;)

Hehe 'k weet het :)
En ook niet veel aantrekken van de Stoute Schoonmoeder (en nee, ik zal dat niet afkorten, zo erg is ze nu ook weer niet :) oh, of misschien tot StoScho :p )

Maandag teruggaan... Ik ben echt benieuwd. 't was precies of ik zo'n korte scherpe pijn voelde, alsof een ei'tje loste, mja, dan vraag ik mij af "was het écht gelost, of was het maar mijn idee?"... Maar maandag mag dan geen probleem zijn, dus jah... maandag wordt spannend!
Geplaatste afbeelding

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#269 Geplaatst 11 juli 2011 - 20:37

Nieuw upje: morgen insiminatie...

... spannend :)
Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten