Spring naar inhoud

- - - - -

1 + 1 = ???

• Log in om te reageren
1204 reacties op dit onderwerp
dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#421 Geplaatst 21 augustus 2011 - 23:14

:duim:

Adsagsona
Adsagsona
  • 3.373 berichten
  • 2 katten

#422 Geplaatst 22 augustus 2011 - 08:13

:thumb:

deboke06
deboke06
  • 1.063 berichten
  • 3 katten

#423 Geplaatst 22 augustus 2011 - 08:55

Gwynyth zei:

De dag dat de kleine Febe het levenslicht zag, is mijn nieuwe periode begonnen... Ronde 18, hopelijk 2e keer insiminatie, en hopelijk telt dit ook als 2e x voor het onderzoek...

Morgenvroeg gyné; maar 'k ben vandaag al met de medicatie begonnen. Morgen is toch maar controle of alles ok is om te beginnen, en norm gezien is dit toch al ok.

Ok, we gaan er weer met volle moed tegenaan :)

Super ! :thumb:
Geplaatste afbeelding

deboke06
deboke06
  • 1.063 berichten
  • 3 katten

#424 Geplaatst 22 augustus 2011 - 17:20

Vandaag positieve ovutest!
Wordt dus eens een gewone cyclus van 27/28 dagen ipv 34 :)
Klustijd dus :d Kprobeer er niet te veel mee bezig te zijn, maar is toch niet simpel hoor :s
Geplaatste afbeelding

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#425 Geplaatst 22 augustus 2011 - 22:28

:)

alsof iemand daar ooit niet "te veel" mee bezig is :p

Voor al diegenen die zeggen "en toen was ik er niet meer mee bezig, en is't gelukt!" kan ik ook maanden opnoemen waarbij ik er niet écht mee bezig was, en waarin het niet gelukt is :p

Je kan niet meer of minder vruchtbaar worden door ermee bezig te zijn... Ik denk dat het vooral een kwestie is dat als je er alléén nog maar aan denkt, dat je dan jezelf depressief maakt wanneer het niet lukt. Of dat je er dan zo gestresst van geraakt, dat je geen eisprong meer maakt.

Dus gewoon: er af en toe mee bezig zijn, en zien dat je genoeg om handen hebt om er af en toe eens niet mee bezig mee te zijn. Dat lukt je ook wel :thumb:
Geplaatste afbeelding

deboke06
deboke06
  • 1.063 berichten
  • 3 katten

#426 Geplaatst 23 augustus 2011 - 14:34

Ja dat is waar, het enige wat "er niet teveel aan denken" doet is zorgen dat de tijd iets sneller gaat dan wanneer je er heel veel mee bezig bent.... :)
Geplaatste afbeelding

cabezablanca
cabezablanca
  • 521 berichten
  • 2 katten

#427 Geplaatst 26 augustus 2011 - 08:50

gisterenochtend opnieuw een miskraam gekregen...
We zijn alletwee een wrak, helemaal van de kaart, totaal verdoofd alsof we geleefd worden. Ik kan het nog steeds niet geloven, maar dan is daar de buikpijn die me verteld dat het toch echt wel waar is.
Nu moet ik afwachten tot maandag, heb ik veel bloedverlies gehad wordt er gecontroleerd of alles weg is. Anders is het dinsdagochtend een curretage (of zoiets) laten uitvoeren.  Na 6 weken terug op controle en dan worden er testen/onderzoeken gestart om te kijken of er ergens iets niet goed werkt bij 1 van ons 2 of dat het iets genetisch is ofzo.

Ik duim hier nog voor iedereen mee. fijne klusperiode gewenst
Geplaatste afbeelding

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#428 Geplaatst 26 augustus 2011 - 08:58

ooooh zo jammer :8 :hug:

Ik hoop dat jullie ook kunnen weten waarom die miskraam er kwam. Een koppel bij wie ik ging babysitten heeft 12x een miskraam gehad, en nadien bleek dat haar lichaam de kindjes elke keer afstootte. Dan hebben ze een of andere speciale behandeling gehad, en is ze mama geworden van een tweeling. Ik hoop zo voor jou dat ze weten waarom en dat ze er iets aan kunnen doen...

Hier zitten er 3 ei'tjes klaar, en 'k mag zondag terug op controle gaan.

Hij stelde eerst dinsdag voor, maar 'k zeg van dinsdag is dag 12, dan is't al 2 keer geweest dat het ei'tje dan gelost is...

Dus stelde hij maandag voor bij die andere gyné, maar 'k zei van "ehm, dan neem ik het risico voor dinsdag wel?" en 'k heb het hem uitgelegd.

Dus heeft hij er zondag van gemaakt; bij een gyné die ik nog niet gezien heb. Ik heb mijn gyné graag :)
Geplaatste afbeelding

Fietje26
Fietje26
  • 6.738 berichten
  • 4 katten

#429 Geplaatst 26 augustus 2011 - 11:51

Oh Cabezablanca wat verschrikkelijk toch. Veel sterkte :hug:

En hier blijven we duimen op een spoedige babyboom op ks, zo binnen een 9 à 10 maanden ;)

Geplaatste afbeelding
Dogs come when they're called, cats take a  message and get back to you.- Mary Bly

deboke06
deboke06
  • 1.063 berichten
  • 3 katten

#430 Geplaatst 26 augustus 2011 - 18:55

Wat verschrikkelijk :8 :hug: :hug: Hopelijk kom je snel te weten wat er scheelt...
Ik duim mee voor jou dat er niets ergs is !

Ik zit nu 4 dagen na mijn eisprong... afwachten dus... mar heb weeral dat negatieve gevoel ...
Geplaatste afbeelding

Adsagsona
Adsagsona
  • 3.373 berichten
  • 2 katten

#431 Geplaatst 26 augustus 2011 - 19:55

cabezablanca zei:

gisterenochtend opnieuw een miskraam gekregen...
We zijn alletwee een wrak, helemaal van de kaart, totaal verdoofd alsof we geleefd worden. Ik kan het nog steeds niet geloven, maar dan is daar de buikpijn die me verteld dat het toch echt wel waar is.
Nu moet ik afwachten tot maandag, heb ik veel bloedverlies gehad wordt er gecontroleerd of alles weg is. Anders is het dinsdagochtend een curretage (of zoiets) laten uitvoeren.  Na 6 weken terug op controle en dan worden er testen/onderzoeken gestart om te kijken of er ergens iets niet goed werkt bij 1 van ons 2 of dat het iets genetisch is ofzo.

Ik duim hier nog voor iedereen mee. fijne klusperiode gewenst

:hug: :hug: :hug:

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#432 Geplaatst 28 augustus 2011 - 11:22

Op controle geweest: 2 van de 3 zijn nog "in de running".... eentje van 15mm en eentje van 12mm...

Dinsdag terug op controle. En deze gyné wist mij te zeggen dat moest het dinsdag lossen, woensdag ook goed was voor IUI, want dat een ei'tje 72u leeft.

Maar echt he... De ene zegt 24u, max 48u, en de ander maakt er 72u van... En wie moet je dan geloven? is 24 of 72 een gemiddelde? Of is het minstens 24, en ten hoogste 72?

Hoe dan ook, als het deze keer misloopt, ben ik tenminste zeker dat het niet aan die ene gyné lag; dan is mijn vertrouwen daar alvast weer hersteld, en dan ligt het aan wat anders...

Maar hoe dan ook; ik ben er niet gerust in :(
Geplaatste afbeelding

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#433 Geplaatst 28 augustus 2011 - 11:45

Volgens mijn kennis blijft een ei'tje maar  24 uur  leven.( bron: Taking Charge of Your Fertility, pg50)

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#434 Geplaatst 28 augustus 2011 - 12:04

Volgens m'n biologieles leeft een eicel 24u en zaadcel 72u. En ik ga ervan uit dat m'n leerkracht me niets wijsgemaakt heeft ;)
Geplaatste afbeelding

Guest_brit_*
Guest_brit_*

#435 Geplaatst 28 augustus 2011 - 12:28

aan iedereen veel succes :)
ik wens het iedereen toe al neemt het veel van je tijd in het is zalig om dat kleine mensje bij je te hebben :heart:
@ Cabezablanca ik vind het zo erg voor je ik hoop dat ja vlug weet aan wat het ligt :hug: