Spring naar inhoud

- - - - -

1 + 1 = ???

• Log in om te reageren
1204 reacties op dit onderwerp
Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#46 Geplaatst 09 januari 2011 - 23:03

Smitten Kitten zei:

:hug: :hug: :hug:

Dankjewel :cattailwag

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#47 Geplaatst 09 januari 2011 - 23:09

Gwynyth zei:

Hoewel ik het heel fijn vind om te zien hoe vruchtbaar KS is, blijft het toch altijd een beetje pijn doen voor diegenen die klaar zijn om een kindje te verwelkomen, maar dit tot hiertoe zonder succes.

Dusssss hier een topic voor diegenen die nog aan het proberen zijn!

En natuurlijk ook alle tips (te doen, en niet te doen), om een prachtkindje te bekomen!

Aan iedereen die nog aan het proberen is: véél succes!

:geluk: :geluk: :geluk: :geluk:

Hierbij wil ik jullie gewoon veel succes wensen en zou zeggen : de hoop en moed niet opgeven !! Zolang er geen medisch probleem wordt vastgesteld, is het gewoon eventjes afwachten en de natuur zijn werk laten doen :heart:

Hierbij mijn verhaaltje :

Na enkele jaren "proberen", had ik de hoop echt opgegeven en was radeloos !? En inderdaad, iedereen rondom mij (zussen, vriendinnen, buren...) het was toen het ene geboorte feestje na het ander...heel pijnlijk op zo'n moment...! :(

Om een lang verhaal iets korter te maken : na vele onderzoeken is gebleken dat de hypofyse in de hersenen (die de hormonen regelt...) niet in orde was !?
Na veel verder ondezoek is gebleken dat dit de oorzaak was van een auto ongeluk op mijn 22ste (+ hersenschudding). Uiteindelijk 10 jaar alles geprobeerd, inspuitingen met hormonen, jaren van "behandelingen"...één keer was de kans heel groot op zwanger zijn...toen bleek uit de test dat dit niet zo was, ben ik compleet ingestort...op mijn 32ste heb ik het opgegeven...
Nu woon ik samen met m'n vriend en zijn 2 zoontjes (13 en 15 jaar). Alles gaat echt goed, maar het gemis en gevoel van een eigen kindje...dat zal nooit verdwijnen...
Dus, niet panikeren als het even wachten is !!! Zolang het mogelijk is, is er heel veel om naar uit te kijken :love3:
Geplaatste afbeelding

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#48 Geplaatst 09 januari 2011 - 23:19

Mauro zei:

Hierbij mijn verhaaltje :

Na enkele jaren "proberen", had ik de hoop echt opgegeven en was radeloos !? En inderdaad, iedereen rondom mij (zussen, vriendinnen, buren...) het was toen het ene geboorte feestje na het ander...heel pijnlijk op zo'n moment...! :(

Om een lang verhaal iets korter te maken : na vele onderzoeken is gebleken dat de hypofyse in de hersenen (die de hormonen regelt...) niet in orde was !?
Na veel verder ondezoek is gebleken dat dit de oorzaak was van een auto ongeluk op mijn 22ste (+ hersenschudding). Uiteindelijk 10 jaar alles geprobeerd, inspuitingen met hormonen, jaren van "behandelingen"...één keer was de kans heel groot op zwanger zijn...toen bleek uit de test dat dit niet zo was, ben ik compleet ingestort...op mijn 32ste heb ik het opgegeven...
Nu woon ik samen met m'n vriend en zijn 2 zoontjes (13 en 15 jaar). Alles gaat echt goed, maar het gemis en gevoel van een eigen kindje...dat zal nooit verdwijnen...
Dus, niet panikeren als het even wachten is !!! Zolang het mogelijk is, is er heel veel om naar uit te kijken :love3:

Wat een verhaal heb jij! Ik hoop dat de zoontjes van je vriend de noden van het moedergevoel dat je ervaart toch een beetje kunnen vervullen :catkiss .

Guest_Beau_*
Guest_Beau_*

#49 Geplaatst 09 januari 2011 - 23:23

Even een vraag voor de Belgen onder ons, zonder mening of een discussie te openen aub.

Is het nu wel of niet waar dat je in Belgie op verzoek een keizersnede kan laten uitvoeren? Al dan niet als je zelf voor de kosten opdraait.

Zoals ik al zei niet een vraag om een hele discussie te openen over de voor- en nadelen van een KS en weet ik wat nog meer...

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#50 Geplaatst 09 januari 2011 - 23:27

Ik heb net vandaag gehoord dat mijn schoonzusje, die al erg lang aan het proberen is met I.U.I, nu zwanger is.. we worden oom en tante!!!! :dancer: :dancer: :dancer:

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#51 Geplaatst 09 januari 2011 - 23:27

Ik denk bijna zeker van wel, maar vergis me misschien toch :catnoknow ?

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#52 Geplaatst 09 januari 2011 - 23:31

papaver zei:

Wat een verhaal heb jij! Ik hoop dat de zoontjes van je vriend de noden van het moedergevoel dat je ervaart toch een beetje kunnen vervullen :catkiss .

Zeker en vast hoor !! Lief om deze vraag te stellen... :love3: Intussen voelt het gewoon écht als een compleet gezinnetje !
Maar soms zijn er zo van die kleine dingetjes :( Zeker op momentjes zoals : als mijn vriend zegt "dit hebben ze zeker mee van mij" of "wat lijkt hij enorm op mij als ik die leeftijd was"....dan heb ik het gevoel van : dit zou ik ook wel eens willen meemaken of zeggen.
Gewoon het gevoel van : ik zie iets in een mensje dat van "mij" is...
En dit is maar een klein detail...
Geplaatste afbeelding

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#53 Geplaatst 09 januari 2011 - 23:31

Ginger-en-Noortje zei:

Ik heb net vandaag gehoord dat mijn schoonzusje, die al erg lang aan het proberen is met I.U.I, nu zwanger is.. we worden oom en tante!!!! :dancer: :dancer: :dancer:
:love3: Wat fantastisch mooi! Gefeliciteerd, hoor :) !

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#54 Geplaatst 09 januari 2011 - 23:47

Mauro zei:

Zeker en vast hoor !! Lief om deze vraag te stellen... :love3: Intussen voelt het gewoon écht als een compleet gezinnetje !
Maar soms zijn er zo van die kleine dingetjes :( Zeker op momentjes zoals : als mijn vriend zegt "dit hebben ze zeker mee van mij" of "wat lijkt hij enorm op mij als ik die leeftijd was"....dan heb ik het gevoel van : dit zou ik ook wel eens willen meemaken of zeggen.

Jij bent nu heel belangrijk in de leefwereld van die kindjes :) . Op een dag gaan ze zich vergelijken met jouw :love3: ! Het is begrijpelijk dat jouw vriend dit dit zo wil en kan uiten, maar jou invloed in jullie relatie gaat op termijn ook heel belangrijk zijn als die kindjes nog zo jong zijn hoor ;) . Veel succes!

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#55 Geplaatst 09 januari 2011 - 23:55

Mauro zei:

Er is altijd dat deeltje dat "nature" is he, Mauro, maar volgens mij is het "nurture" gedeelte even belangrijk, en daar help jij aan mee :)

Niet dat ik van plan ben om mijn ventje te verlaten, voor iemand die al kids heeft, moest ik er zelf geen kunnen krijgen, maar ik ben blij voor jou dat je kids hebt waaraan je iets kan meegeven. Het zijn sowieso voor een stukje "jouw" kids ook, want jij voedt ze mee op. Je maakt deel uit van hun leven, en ik ben er zeker van dat ze dat waarderen :)

@ papaver: sorry om te horen :(

@ Ginger & Noortje: wat exact is i.u.i. ? Ik heb die afkorting nog gehoord, maar wat houdt dat in? Is dat een vorm van IVF?
Geplaatste afbeelding

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#56 Geplaatst 09 januari 2011 - 23:59

Gwynyth zei:

@ Ginger & Noortje: wat exact is i.u.i. ? Ik heb die afkorting nog gehoord, maar wat houdt dat in? Is dat een vorm van IVF?

Intra Uterine Inseminatie, waarbij ze het sperma van mijn zwager nog hebben behandeld, er alle bijprodukten uithalen en dan dus puur alleen de zaadjes insemineren diep in de baarmoeder. Mijn schoonzus heeft geen eigen eisprong dus die kreeg hormonenspuiten en pillen enzo en dan kijken ze met echo e.d wanneer ze een eitje rijp heeft en dan kunnen ze dat zo precies uitkienen. Maar t is toch heel lang gaan duren hoor voor t lukte :)

Bewerkt door Ginger-en-Noortje, 10 januari 2011 - 00:00.

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#57 Geplaatst 10 januari 2011 - 00:04

:o :trance:

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#58 Geplaatst 10 januari 2011 - 00:09

papaver zei:

wat is er?

Guest_Beau_*
Guest_Beau_*

#59 Geplaatst 10 januari 2011 - 00:14

papaver zei:

Ik denk beter IUI dan IVF, want dat is een nog zwaardere ingreep (heb even het een en ander op google opgezocht)

maareuhh beste Belgen, mijn vraag? 8)

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#60 Geplaatst 10 januari 2011 - 00:15

I.U.I. is eigenlijk geen grote ingreep, wel veel gedoe eromheen maar het inbrengen zelf is echt heel snel gedaan.