Spring naar inhoud

- - - - -

1 + 1 = ???

• Log in om te reageren
1204 reacties op dit onderwerp
Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#451 Geplaatst 31 augustus 2011 - 19:11

normaal gezien heb je als je ' smorgens bloed laat prikken voor zwangerschapshormonen 's avonds de uitslag al hoor!  Bij sommige HA na enkele uren al, die laten het bloedstaal mee met de dringende bloedstalen meenemen ;)

jammer dat die gyne zo harteloos en koud was, het is toch niet voor je plezier dat je gaat he, iedereen zou het liefste hebben dat hun kindje kan verwekt worden tussen de lakens van hun eigen bed in alle intimiteit, en liefde .....
alle dokters zouden toch wel wat lessen in communicatie en medeleven mogen krijgen zenne

:hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#452 Geplaatst 31 augustus 2011 - 19:19

Ik vind het echt sneu dat die ene gyne zo reageert. Zoals floraisonskat al zegt, sommige medici zouden beter lessen communicatie en emotionele intelligentie volgen...

Ook meegemaakt toen ik nog in behandeling was voor mijn vitiligo. Ik heb zelf een heel lieve dermatologe. Maar toen moest ik eens naar het UZ in Gent. Nooit meer! Ik vroeg 'en moet ik dan ook niet beginnen aan een behandeling van mijn lichaam?'. Arts 'Nee, dat is niet erg genoeg, enkel je gezicht nu'. Wat? En dan ineens drie assistenten in opleiding binnen laten om naar mij te laten kijken (ik stond daar bloot) zonder mij eerst te verwittigen of iets te vragen.

Ik duim met je mee voor deze poging, en weet je, ik heb een gutt feeling dat het goed komt. Mocht het niet deze keer zijn, dan op een andere manier. Echt, want jij zou een geweldige mama zijn! Dus duimen duimen duimen. :thumb: :thumb: :hug: :hug:

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#453 Geplaatst 31 augustus 2011 - 19:35

Maar als ik mij niet vergis, laat mijn huisarts enkel bloed- en andere staaltjes op een vrijdag doorgeven. Dus dan is de kans reëel dat ik pas ten vroegste de maandag daarna antwoord krijg. En dan zit daar zo'n heel bleeping weekend tussen :cry:

En ik hoop dat jouw gutfeeling uitkomt, Sakuradrops, want dat zou héél erg welkom zijn :love3:
Geplaatste afbeelding

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#454 Geplaatst 31 augustus 2011 - 20:51

ik duim ook!

Geplaatste afbeelding

Maranweke
Maranweke
  • 9.602 berichten
  • 2 katten

#455 Geplaatst 01 september 2011 - 12:45

:thumb: :thumb: :thumb:
Vele knuffels van Wolf, Curly & Skye!

deboke06
deboke06
  • 1.063 berichten
  • 3 katten

#456 Geplaatst 02 september 2011 - 08:14

Hier wordt ook geduimd hoor !!!

Ik snap er even niks meer van:

Zondag 36.8° opgeblazen gevoel, lage rugpijn
Maandag idem
Dinsdag 36.9° en ook weer opgeblazen gevoel en rugpijn
Woensdag 36.8° opzette buik (heb ik altijd week voor ms), rugpijn en hoofdpijn
Donderdag 36.8° en niks meer
Vandaag 37° en niks meer....

Ik wil ergens hopen maar dan zal de teleurstelling terug veel te groot zijn en ik heb die opgezette buik gehad die ik altijd heb dus mijn eerste gedachte is ok volgende week zijn mijn ms er pff :onzeker:
Geplaatste afbeelding

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#457 Geplaatst 02 september 2011 - 10:36

Floraisonskat zei:

normaal gezien heb je als je ' smorgens bloed laat prikken voor zwangerschapshormonen 's avonds de uitslag al hoor! Bij sommige HA na enkele uren al, die laten het bloedstaal mee met de dringende bloedstalen meenemen ;)

Bij mij was dit ook zo. Ik had 's middags een afspraak voor bloed te laten nemen bij de HA en tegen 17u wist ik het. De bloedstalen waren wel net weg, maar ik mocht dat van mij zelf naar ginder brengen met de mededeling dat het dringend was. :mrgreen: Anders wist ik het pas de dag erachter. En aangezien het labo niet zo ver was, gewoon naar ginder gewandeld ermee.

Erg jammer als je op zoiets simpel zo lang zou moeten wachten. Ik vond die 5u wachten al zo lang toen.

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#458 Geplaatst 03 september 2011 - 10:47

Bij Victor wist ik tegen de avond ook mijn uitslag...
Maar een dag wachten komt tegenwoordig meer en meer voor. Veel dokters werken in zo'n groepspraktijk en de secretaresse geeft dan vb de uitslag mee en die werken soms van 9u tot 16u als je uitslag dan om 17u pas binnen komt mag je er nog een nachtje op wachten.

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#459 Geplaatst 04 september 2011 - 10:08

deboke06 zei:

Hier wordt ook geduimd hoor !!!

Ik snap er even niks meer van:

Zondag 36.8° opgeblazen gevoel, lage rugpijn
Maandag idem
Dinsdag 36.9° en ook weer opgeblazen gevoel en rugpijn
Woensdag 36.8° opzette buik (heb ik altijd week voor ms), rugpijn en hoofdpijn
Donderdag 36.8° en niks meer
Vandaag 37° en niks meer....

Ik wil ergens hopen maar dan zal de teleurstelling terug veel te groot zijn en ik heb die opgezette buik gehad die ik altijd heb dus mijn eerste gedachte is ok volgende week zijn mijn ms er pff :onzeker:

hehe ik zei vrijdag nog tegen een collega (die me iets daarvoor zei dat zij zwanger was) dat mijn temp 36,8 gedaald was, en dus volgens het idee niet zwanger, maar als ik op mijn temp moet voortgaan, heb ik nooit een ovulatie :p

Nu is't gisteren weer 37,1 en vandaag 37,2; maar héél eigenlijk geloof ik er niet 100% in... Ik denk dat ik gewoon aan't wachten ben tot het weer daalt :p

Je weet het uiteindelijk niet tot het zo ver is he. En "maandstonden"... mijn ma heeft nog 3 maanden bloedingen gehad, waarvan ze dacht dat het maandstonden waren. Dus daar heb je ook niet altijd iets aan :(

dorien_951 zei:

Bij Victor wist ik tegen de avond ook mijn uitslag...
Maar een dag wachten komt tegenwoordig meer en meer voor. Veel dokters werken in zo'n groepspraktijk en de secretaresse geeft dan vb de uitslag mee en die werken soms van 9u tot 16u als je uitslag dan om 17u pas binnen komt mag je er nog een nachtje op wachten.

Die van mij werkt niet in een groepspraktijk... Ik denk wel dat hij stagiairs aanneemt ofzo, maar uiteindelijk werkt hij daar alleen. Da's van 8u30 tot 9u30, en van 18u tot 19u30 ; dus als hij de uitslag heeft, kan je hem dan bellen.

Nu, die van mij leeft wel mee hoor, zeker omdat hij nu ook kleinkinderen heeft, en hij is daar echt wég van, dus die gunt ons dat ook, maar toch... Als hij effectief nog steeds maar 1x in de week iemand laat komen, dan moet ik daar nog altijd op wachten...
Geplaatste afbeelding

Starlight
Starlight
  • 735 berichten
  • 1 katten

#460 Geplaatst 04 september 2011 - 11:23

Kan je niet rechtstreeks naar zo'n labo gaan?
Mijn huisarst zat zonder naaldjes om bloed te trekken, toen ben ik naar het labo mogen gaan, en hebben ze daar bloed getrokken. Dan is het dus meteen ter plaatse.
Die maakten daar totaal geen probleem van, daar was zelfs een arts en verpleegpersoneel aanwezig, dus ik denk dat dat eigenlijk wel vaker wordt gedaan.

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#461 Geplaatst 04 september 2011 - 14:03

Starlight zei:

Kan je niet rechtstreeks naar zo'n labo gaan?
Mijn huisarst zat zonder naaldjes om bloed te trekken, toen ben ik naar het labo mogen gaan, en hebben ze daar bloed getrokken. Dan is het dus meteen ter plaatse.
Die maakten daar totaal geen probleem van, daar was zelfs een arts en verpleegpersoneel aanwezig, dus ik denk dat dat eigenlijk wel vaker wordt gedaan.

Bloedonderzoek via de gyn was ook rechtstreeks naar het labo die prikken dus niet zelf.

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#462 Geplaatst 04 september 2011 - 14:14

Ja, maar daarvoor heb je dus zo'n papier nodig, waarop staat waarop ze moeten testen. Geen papier = geen staalafname. En het is dat papier dat ze mij dus niet heeft willen geven :(

Tenzij ik via mijn gyné ga, moet ik dus wel via mijn huisarts gaan, zodat ik aan zo'n papier kom...
Geplaatste afbeelding

deboke06
deboke06
  • 1.063 berichten
  • 3 katten

#463 Geplaatst 04 september 2011 - 14:18

Gwynyth zei:

hehe ik zei vrijdag nog tegen een collega (die me iets daarvoor zei dat zij zwanger was) dat mijn temp 36,8 gedaald was, en dus volgens het idee niet zwanger, maar als ik op mijn temp moet voortgaan, heb ik nooit een ovulatie :p

Nu is't gisteren weer 37,1 en vandaag 37,2; maar héél eigenlijk geloof ik er niet 100% in... Ik denk dat ik gewoon aan't wachten ben tot het weer daalt :p

Je weet het uiteindelijk niet tot het zo ver is he. En "maandstonden"... mijn ma heeft nog 3 maanden bloedingen gehad, waarvan ze dacht dat het maandstonden waren. Dus daar heb je ook niet altijd iets aan :(

Die van mij werkt niet in een groepspraktijk... Ik denk wel dat hij stagiairs aanneemt ofzo, maar uiteindelijk werkt hij daar alleen. Da's van 8u30 tot 9u30, en van 18u tot 19u30 ; dus als hij de uitslag heeft, kan je hem dan bellen.

Nu, die van mij leeft wel mee hoor, zeker omdat hij nu ook kleinkinderen heeft, en hij is daar echt wég van, dus die gunt ons dat ook, maar toch... Als hij effectief nog steeds maar 1x in de week iemand laat komen, dan moet ik daar nog altijd op wachten...

Mja ondertussen is hij gisteren gezakt tot 36,7, vandaag 36,6, ze zijn "voorzien voor dinsdag" dus temp zakt al .... tzal dus weer niks zijn... op naar volgende maand zeker en ik ga wat krijgen als het dan prijs is he, allez ja kga wel heel blij zijn maar dan is de kans groot dat ik de trouw van mijn nicht mis waar ik getuige ben :onzeker:
Geplaatste afbeelding

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#464 Geplaatst 04 september 2011 - 14:20

ken je www.babybytes.nl ?

Is een heel handige website :)
Ik ben daar ook Gwynyth...
Geplaatste afbeelding

deboke06
deboke06
  • 1.063 berichten
  • 3 katten

#465 Geplaatst 06 september 2011 - 10:40

Gwynyth zei:

ken je www.babybytes.nl ?

Is een heel handige website :)
Ik ben daar ook Gwynyth...
Heb me net even ingelogd, is idd een handige site met goeie info... ik zit ook op baby.be

En hier gaan we dan alweer op naar een volgende ronde :(

Bewerkt door deboke06, 06 september 2011 - 10:40.

Geplaatste afbeelding