Spring naar inhoud

- - - - -

1 + 1 = ???

• Log in om te reageren
1204 reacties op dit onderwerp
Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#496 Geplaatst 28 september 2011 - 21:56

Mja da's wel waar...

Langs de andere kant zijn er momenteel geen mogelijkheden om ouders te stoppen zwanger te worden, tenzij je ze verplicht laat steriliseren, om dan de sterilisatie "ongedaan" te maken wanneer je "geschikt" bevonden bent. Da's er lichtelijk over, vind ik...

Er zijn wel mogelijkheden om ervoor te zorgen dat men zo'n situaties niet bewust gaat creëren, waardoor de selectie voor adoptie heel streng is. En zelfs dat systeem is niet waterdicht, want mensen die men toeliet te adopteren, kunnen nog hun kinderen mishandelen, terwijl mensen die niet toegelaten werden, voor datzelfde geld heel liefdevolle ouders hadden kunnen zijn...

Vandaar, ik ken de zaak niet, dus ik ga er mij niet over uitspreken.
Geplaatste afbeelding

deboke06
deboke06
  • 1.063 berichten
  • 3 katten

#497 Geplaatst 30 september 2011 - 18:49

deboke06 zei:

:o Vreemde maand:

Mijn basale lichaamstemp is steeds 36.5/36.6°

Dag 13: Temp zakt plots naar 36.3°
Dag 14: 36.4°
Dag 15: 36.6° + geklust
Dag 16: 36.6° + Pos Ovutest + geklust
Dag 17: 36.5° + Pos Ovutest + geklust
Dag 18: 36.5° + Pos Ovutest + geklust
Dag 19: 36.5° + Neg Ovutest + geklust
Dag 20: 36.5° + twijfelgeval Ovutest
Dag 21: 36.5° + Pos Ovutest
Dag 22 (Vandaag): 36.6° + Pos Ovutest

Wat moet ik daar nu van gaan denken? Ik kan toch nog geen ES hebben gehad aangezien er niets met mijn temp gebeurt?

Dag 23: 36.8° + Pos ovutest
Dag 24: 36.7° + Pos ovutest

:trance: Heb nu nog eentje en dan is doosje uit... vreemd want ze werkten al 3 maand op rij en nu zijn ze steeds pos??
Geplaatste afbeelding

Guest_3 Keetjes_*
Guest_3 Keetjes_*

#498 Geplaatst 30 september 2011 - 21:39

Meiden, heel veel succes. Ik duim voor jullie!

Ik weet wat jullie doormaken. Ik stopte met de pil toen we trouwden. Ik heb endometriose, dus het was al duidelijk dat het langer zou duren dan "normaal" om zwanger te raken. Binnen 3 maanden was ik zwanger. We waren dolgelukkig met dit grote wonder. Helaas ging het na 2 maanden mis.
We gingen de medische mallenmolen in, het lag zeker niet aan mijn man. Ik heb medicijnen gehad om mijn cyclus helemaal stil te leggen ( ik kreeg er opvliegers van, ik kon met mijn oudere collega's mee wapperen).
Daarna kreeg ik weer hormonen om de boel op gang te krijgen. Daarna kreeg ik een middel om een "ontrekkingsbloeding" te krijgen om de "boel" schoon te maken.
Daarna aan de Clomid. Elke keer 2 a 3 keer per week naar de gyn voor een echo of de eitjes wilden springen...
De eerste dosering Clomid hielp niks, dus na een maand of 3 naar een hogere dosering.
We kregen een "samenlevingstest", dus tijdens de eisprong moesten we klussen en dan zou de gyn kijken. Helaas, bij mij was het niet goed, ( baarmoederslijmvlies was te dik, de zwemmertjes zouden er niet door komen) deze maand zou er zeker geen zwangerschap zijn. De Clomid slikte ik ondertussen nog steeds door.
Ik zou een onderzoek krijgen met contrastvloeistof, om te kijken of mijn eileiders wel goed open waren.
En wonder boven wonder, juist net toen de gyn zei dat het die maand niks werd, was ik dus wel zwanger.

Het heeft  bijna 3 jaar geduurd eer we een klein meisje in onze armen hielden...

Maar elke week is er 1 en als je zo vurig hoopt op een zwangerschap, is elke maand dat het niet zo is, een weggegooide maand.  En er niet aan denken kan gewoon niet, juist net dan zie je overal zwangeren, baby's en babywinkels...

Ik begrijp jullie goed, daarom wil ik jullie even extra succes wensen, ik zal voor jullie een kaarsje branden!
En veel succes bij de gynaecoloog natuurlijk.

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#499 Geplaatst 01 oktober 2011 - 01:31

Ja kijk, 2 vrouwelijke en één mannelijke collega op mijn dienst, en 3 vrouwelijke collega's op mijn vorige dienst...

Da's niet dat ik "mij daarop focus en dat dan zie" he, toen wij begonnen waren er daar maar 2 mensen van die 6 echt volop mee bezig.

En dan hoor je de reactie veranderen van "oh dat is alleen maar in je hoofd, je lét daar gewoon teveel op, je moet daar niet zo op focussen", naar "ja, da's de leeftijd he, je zit nu eenmaal in die groep van mensen die volop zwanger worden".

Om gék van te worden soms :)
Geplaatste afbeelding

deboke06
deboke06
  • 1.063 berichten
  • 3 katten

#500 Geplaatst 04 oktober 2011 - 08:47

Hier wordt het dus weer niks he deze maand, mijn temp gaat echt niet de hoogte in... gewoon van 36.5/36.6 naar 36.7/36.8... :cry: :8
Dan al die positieve ovulatietests, ben ermee gestopt.... heel het boeltje ligt in de vuilbak, werd er zot van :cry:
Ik wacht nog af tot mijn ms er volgende week zijn en dan maak ik een afspraak bij de gyné want ben die onzekerheid zo beu :8
Geplaatste afbeelding

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#501 Geplaatst 04 oktober 2011 - 23:53

Ik heb hier ook zo het gevoel dat het niet voor deze maand zal zijn, dat alles gaat zoals in een normale cyclus :(
Geplaatste afbeelding

deboke06
deboke06
  • 1.063 berichten
  • 3 katten

#502 Geplaatst 05 oktober 2011 - 07:58

Gwynyth zei:

Ik heb hier ook zo het gevoel dat het niet voor deze maand zal zijn, dat alles gaat zoals in een normale cyclus :(

Hier is het net niet normaal :( al 3 maand gaat alles perfect met temp en ovutesten en nu zijn ze plots allemaal positief en temp stijgt praktisch niet... *Zucht* van zodra mijn ms er doorgekomen zijn maak ik afspraak met gyné....
Geplaatste afbeelding

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#503 Geplaatst 05 oktober 2011 - 12:18

Bij ons in Imelda moet je dan naar gynécologie bellen en zeggen dat het voor een eerste afspraak betreffende follikelmeting is, dan krijg je voorrang op een gewone afspraak (waar je soms maanden op kan wachten). 'k Weet niet of dat ook bij jou het geval is, maar 't zou handig zijn.

Dat eerste gesprek, dan leggen ze gewoon uit wat de mogelijke stappen zijn, en vanaf de 3e dag van je regels beginnen ze met de eerste meting. Ik zou, als het om een eerste afspraak ging, toch sowieso vroeger proberen te gaan, anders kan je nog een maand wachten :(
Geplaatste afbeelding

deboke06
deboke06
  • 1.063 berichten
  • 3 katten

#504 Geplaatst 05 oktober 2011 - 13:01

Gwynyth zei:

Bij ons in Imelda moet je dan naar gynécologie bellen en zeggen dat het voor een eerste afspraak betreffende follikelmeting is, dan krijg je voorrang op een gewone afspraak (waar je soms maanden op kan wachten). 'k Weet niet of dat ook bij jou het geval is, maar 't zou handig zijn.

Dat eerste gesprek, dan leggen ze gewoon uit wat de mogelijke stappen zijn, en vanaf de 3e dag van je regels beginnen ze met de eerste meting. Ik zou, als het om een eerste afspraak ging, toch sowieso vroeger proberen te gaan, anders kan je nog een maand wachten :(

Ik eigenlijk gewoon even een controle laten doen, ben nog nooit naar gyné geweest...
Geplaatste afbeelding

Nakthis
Nakthis
  • 1.321 berichten
  • 2 katten

#505 Geplaatst 05 oktober 2011 - 13:45

Nog even volhouden, Gwyn, je weet het nog niet zeker. Ik begrijp dat ook wel, dat mensen zeggen dat je jezelf er niet zo op moet focussen. Maar inderdaad, als je al zolang probeert, hoe doe je dat dan in godsnaam? Zeker als er meerdere mensen in je omgeving wel zwanger zijn. Dank u, universum :cry:

Die opmerkingen komen voornamelijk voort uit onwetendheid. Eerlijk gezegd zou ik ook niet weten wat zeggen.

Ik duim in ieder geval nog volop voor een paar mirakeltjes.

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#506 Geplaatst 05 oktober 2011 - 16:10

@deboke: bedoel je dat je niet jaarlijks/half-jaarlijks naar de gyne gaat? Ik zou dit echt alle vrouwen aanraden! Zo kunnen ze in het oog houden dat je geen baarmoederhals-kanker krijgt, of kisten of andere nare dingen.

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#507 Geplaatst 05 oktober 2011 - 18:22

Bwa, 100% weet je het natuurlijk nooit zeker je, maar t voelt aan of ze over een kleine week gaan doorzetten. Da's geen kwestie van er op te letten of niet, maar realistisch opmerken dat je lichaam reageert zoals het zich normaal voorbereid op je regels.

En vandaag gehoord dat nog iemand die ik ken in verwachting is :s

Zo moeilijk kan het toch niet zijn...
Geplaatste afbeelding

deboke06
deboke06
  • 1.063 berichten
  • 3 katten

#508 Geplaatst 05 oktober 2011 - 21:45

Sakuradrops zei:

@deboke: bedoel je dat je niet jaarlijks/half-jaarlijks naar de gyne gaat? Ik zou dit echt alle vrouwen aanraden! Zo kunnen ze in het oog houden dat je geen baarmoederhals-kanker krijgt, of kisten of andere nare dingen.

Nee nog nooit, enkel Huisarts... :onzeker:
Geplaatste afbeelding

Nakthis
Nakthis
  • 1.321 berichten
  • 2 katten

#509 Geplaatst 06 oktober 2011 - 09:48

Ik ben ook nog nooit naar de gyné gegaan hoor. Ik weet wel dat het moet, maar ik vind het enger dan de tandarts.

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#510 Geplaatst 06 oktober 2011 - 09:52

Mja, ik zou het echt doen hoor. Collega van mij is met spoed opgenomen in het ziekenhuis met een opengebarsten kiste op haar eierstok... Het had veel erger kunnen zijn... Als ze je jaarlijks controleren, kunnen ze in het oog houden of je bv. geen kistes maakt. Het is echt niet eng! Niet heel prettig, maar ook niet eng hoor. Mijn gyné kent mij al van mijn 16 jaar. Die heeft me weten studeren en al, dus wij praten terwijl gewoon over ditjes en datjes. Zo'n onderzoek is voorbij voor je het weet.