Spring naar inhoud

- - - - -

1 + 1 = ???

• Log in om te reageren
1204 reacties op dit onderwerp
Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#76 Geplaatst 10 januari 2011 - 13:29

dafne zei:

en... als ik zo kijk in mijn omgeving: alle vrouwen waar het de eerste keer raak was die hebben een ellendige zwangerschap achter de rug:misselijk, vroeg harde buiken en vaak ook iets " moeilijkere" kindjes bvb met eten en slapen.

hoe langer je "pilvrij" bent hoe gezonder het is en hoe minder kwaaltjes je hebt tijdens de zwangerschap en vaak ook een veel makkelijker kindje.

Hier was het dus juist het omgekeerde: bij Joris (na 7 maanden proberen): harde buiken, plat moeten liggen met weeënremmers, opname in ziekenhuis maar wel een droombevalling. Bij Lode: na 5 maanden: idem zwangerschap maar moeilijke bevalling. Bij Katrijn: van de eerste keer raak (was eigenlijk nog niet gepland): droomzwangerschap en -bevalling.

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#77 Geplaatst 10 januari 2011 - 13:31

papaver zei:

:8 :8

Ik word dit jaar 38. Dus ik heb het opgegeven :cry: . Waarom is te persoonlijk.

:hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

Guest_scolu_*
Guest_scolu_*

#78 Geplaatst 10 januari 2011 - 13:51

@ Papaver ; :hug:

@ Lut ; zijn hele mooie kinderen  geworden, vooral je dochter, mooie meid om te zien !

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#79 Geplaatst 10 januari 2011 - 14:24

Bij mij is het wel mogelijk dat er medische issues zijn... Al van voor ik mijn pil nam, en daartijdens, en erna, zijn er cystes aan mijn eierstokken. Volgens mijn gyne is dat normaal als er een ei'tje vrijkomt: er komt een cyste, als die zo ongeveer 1cm is komt daar een ei'tje uit vrij en dan breekt die cyste af. Bij mij worden die groter dan 1cm. Links was de "grootste" (dat ik weet) iets van een 3cm . En mijn rechter ben ik er ondertussen door kwijtgeraakt. Dus... komt er wel een ei'tje vrij? Want waarom breekt die cyste anders niet af maar wordt ze groter? Geen ei'tje = geen baby. Op de vraag waarom ik dat ook had terwijl ik de pil nam (en er dus geen ei'tjes mogen vrijkomen!!!) heb ik nog steeds geen antwoord gekregen. "Ja... een mensen lichaam reageert altijd op zijn unieke wijze" is het verste dat ik al gekomen ben.
Geplaatste afbeelding

Guest_scolu_*
Guest_scolu_*

#80 Geplaatst 10 januari 2011 - 15:02

zijn er hier trouwens dames met overgewicht die toch zwanger willen worden ?? hoe denken jullie er over ? worden jullie niet banggemaakt door al die verhalen van wat er fout kan gaan enzo?

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#81 Geplaatst 10 januari 2011 - 16:58

Er zijn genoeg mama's met overgewicht hoor... enkel je suiker en bloeddruk wat in het oog houden. Er zijn ook genoeg pannelatten die ook hun suiker in het oog moeten houden. Dus eigenlijk daarvoor moet je het niet laten :)

Over dat eitjes gedoe dat misschien niet vrij-komt... er bestaat medicatie dat ervoor zorgt dat je net wel eitjes hebt; nu van grote of kleine heb ik geen verstand. Dames waarbij de eicellen buiten de baarmoeder bevrucht worden krijgen ook een medicatie dat ervoor zorgt dat er ineens meerdere eitjes klaar zijn. Ik denk dat je hier eens grondig met de gyn over moet praten. Tegenwoordig is dat natuur al zo hard verder te helpen en er bestaan meerdere gyn hé

Guest_Beau_*
Guest_Beau_*

#82 Geplaatst 10 januari 2011 - 17:05

@ Scolu, ik heb juist gehoord dat zwanger WORDEN/RAKEN moeilijk is als je overgewicht hebt.

Niet dat er problemen zijn als je zwanger bent... maar je bent aan het afvallen las ik toch?

Guest_scolu_*
Guest_scolu_*

#83 Geplaatst 10 januari 2011 - 17:16

Beau zei:

@ Scolu, ik heb juist gehoord dat zwanger WORDEN/RAKEN moeilijk is als je overgewicht hebt.

Niet dat er problemen zijn als je zwanger bent... maar je bent aan het afvallen las ik toch?

ja we gaan eerst volgend jaar juni trouwen, en daarna gaan we kijken of we een kindje kunnen krijgen / maken

Guest_brit_*
Guest_brit_*

#84 Geplaatst 10 januari 2011 - 19:17

nr 1  je kan vanaf nu wel kiezen voor keizersnede en dit word op dit moment de nieuwe rage genoemd om het *geslachtsdeel* intakt te houden (ik weet dikke zever maarja zo is het wel)

nr 2 overgewicht ik ben een  graves patiente (schildklier) en dankzij men wonderlijke pilletjes ben ik zo'n 20 kg bijgekomen zie foto's

en ik moet je zeggen men dokter heeft nooit ofte nimmer gezegd dat dit kwaad kan + een vriendin van me weegt + 100kg en die raakt in de 3 maand zwanger ik denk gewoon dat het aan het lichaam zelf ligt hoor :)
toen
Geplaatste afbeelding :d :d

nu
Geplaatste afbeelding :trance: :p

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#85 Geplaatst 10 januari 2011 - 19:25

Ik heb IVF ook niet echt als een grote ingreep ervaren hoor
Jammer in 'mijnen tijd' oogsten ze alle eicellen op zonder verdoving en als je er een stuk of twintig hebt is dit wel een beetje pijnlijk
Nu gebeurd dit intussen met verdoving
Ik heb in totaal 3 ivf's gehad.

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#86 Geplaatst 10 januari 2011 - 20:46

brit zei:

nr 1 je kan vanaf nu wel kiezen voor keizersnede en dit word op dit moment de nieuwe rage genoemd om het *geslachtsdeel* intakt te houden (ik weet dikke zever maarja zo is het wel)

Meen je dat nu? Eerste keer dat ik dat hoor. Dacht toch echt dat ze dat alleen deden als het noodzakelijk was.

Guest_brit_*
Guest_brit_*

#87 Geplaatst 10 januari 2011 - 21:05

Pixel zei:

Meen je dat nu? Eerste keer dat ik dat hoor. Dacht toch echt dat ze dat alleen deden als het noodzakelijk was.

neenee mijn schoonma werkt in het hospitaal en die vertelde me dat :louche:
je kan nu kiezen het gaat veel vlugger en geneest vlugger

Bewerkt door brit, 10 januari 2011 - 21:06.

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#88 Geplaatst 10 januari 2011 - 21:22

Joloka zei:

:hug: :hug: :hug:
Dankjewel Joloka en Scolu :catkiss :catkiss :cattailwag .

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#89 Geplaatst 10 januari 2011 - 21:24

Ginger-en-Noortje zei:

wat is er?

Ik reageerde zo omdat ik het zo bijzonder vind hoe revolutionair de technologie tegenwoordig is :trance: . Wat ze allemaal kunnen, ongelooflijk toch :LOL: !

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#90 Geplaatst 10 januari 2011 - 23:51

papaver zei:

Ik reageerde zo omdat ik het zo bijzonder vind hoe revolutionair de technologie tegenwoordig is :trance: . Wat ze allemaal kunnen, ongelooflijk toch :LOL: !

:) ja he.. dat vind ik ook en ergens wel fijn om te weten dat er best veel opties zijn mocht t niet zo makkelijk lukken...